Stránka 3 z 20

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 07 úno 2013 09:39
od Mirko
Přestavba nespí, ale není čas :(
Včera jsem mluvil s Pešlem, který by měl mít poslední slovo u každé úpravy V8 na Moravě ( :mrk ) a větší měnič mi přímo nedoporučil, nicméně díly by na to měl...takže se asi rozhodneme v osobním kontaktu a samozřejmě i podle nákladů, které by to sebou neslo. Můj Range už začíná trochu znít jako šicí stroj nebo spíš VW brouk a obávám se, že 3,9 brzy doklepe, takže je na čase se rozhoupat.

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 07 úno 2013 10:14
od teslo
Mirko, pls. mozes trochu rozvit to s tym velkym menicom? Nad tym som totiz uvazoval aj ja... dik

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 07 úno 2013 15:59
od Mirko
Zatím je vše ohledně měniče jen oblasti teorie a podle Pešlova vyjádření i zůstane. Říkal, že by se mi měl zlepšit start na semaforech, ale to je tak vše, ani na spotřebu by větší měnič dle něj neměl vliv. Zase soudě dle vlákna, kde Diesláci přestavují své převodovky na střední měnič a jejich zkušenostech, mě to napadlo jako dobrý krok. Ještě jsem se nerozhodl, jestli budu dělat pokusného králika, což by taky nebylo zadarmo, nebo to nechám na někom jiném.
Mě prostě přišlo na zkušební jízdě s RRC s tímto motorem, že ten automat by mohl být "ostřejší", což jsem si právě říkal, by mohl vyřešit ten měnič.
Obnáší to tedy dle Patrika změnu vstupní hřídele a jsem sám zvědavý, jak to tam vychází prostorově.

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 07 úno 2013 16:43
od MadTom
U TD5ky je přechod ze standardního na střední měnič docela zásadní změna - místo aby motor jezdil okolo 3000 otáček, jezdí už okolo 2200. Což je pro diesel docela zásadní změna, a i standardní motor to v pohodě zvládá. A auto začne i reagovat na plynovej pedál, protože jinak to vypadalo, že to človět prošlápnul, ono se to roztočilo a potom to začalo pomaloučku zrychlovat. Narozdíl od manuálu, kde už jsem dvakrát řadil na vyšší kvalt a jel podstatně rychlej a měl aspoň trošku pocit, že mě to zamáčklo do sedadel.
Ale jak se to bude chovat s V8 si netroufnu odhadnout, přece jenom ta TD5ka tahá velmi silně už od 2000 otáček.

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 07 úno 2013 17:13
od Mirko
A to si právě myslím, že bez té turbodíry by to u V8 mohlo přínést ještě víc, protože ta tahá poměrně silně už od volnoběhu. Křivka krouťáků je na začátku nepoměrně plošší než u turbodieselu.

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 07 úno 2013 18:38
od MadTom
To máš asi pravdu. Každopádně jsme v létě u Patrika zkoušeli decentní chip v Benjaminovým autě - neprojevilo se to, prostě to ten malej měnič nepřenesl. Teď to dal Patrik do manuálu a podstatné vylepšení vlastností - auto víc táhne dole. Jinak řečeno se to chová tak, jak by každej dnešní slušnej diesel měl, né jak to malej měnič degraduje na něco mezi dieselem a benzíňákem - tj. netáhne to ani v malých otáčkách, protože to nedá měnič v převodovce, ani ve velkých, protože to pro změnu nedá dieselovej motor. Po pravdě tohle byl hlavní důvod, proč jsem si před několika lety to auto koupil s manuální převodovkou, protože ty automaty prostě nejely ani jeden co jsem zkoušel. Dnes vím, že to většinu bylo malým měničem.
Jinak pěkné povídání o úpravách převodovek a různých měničích je na webu u Ashcroftu, a připadalo mi, že to i dává smysl.

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 07 úno 2013 20:01
od Mirko
Ano, ty informace z Ashcroftu mě tu myšlenku právě vnukli, nicméně tam zas tvrdí, že ten největší měnič nepasuje na 4HP22, což už mi ale vyvrátilo dost lidí včetně Eliotta a Pešla.
Tady je ten text, kdo si chce počíst:
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... oductId=51" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 24 úno 2013 14:31
od Mirko
Dostal jsem se před týdnem aspoň k odstrojení vršku:
Sací potrubí a fuel rail vypadají, že byli přímo z dárcovské 4,6-ky se vstřikováním GEMS - proto ten ventil na měření tlaku a jiné odlišnosti oproti klasickému sání Hotwire.
Dost bídně vypadalo těsnění Véčka ajelikož už jsem četl, že se to pogumování někomu rozpustilo do oleje, tak jsem měl obavy, ale naštěstí zespodu bylo těsnění v pořádku a to drolení té gumové vrstvy se konalo jen navrchu.
Vačka, která byla už měněná, vypadá, že by mohla ještě do prasknutí bloku vydržet :mrk Nicméně stopy použití na ní již jsou.
Taky je nachystané druhé víko bez nápisu, teď rychle vše vyčistit a zajistit povrchovky.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Omlouvám se za kvalitu fotek, holt mobil, který jsem si kupoval i kvůli kvalitě foťáku... :nech

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 25 úno 2013 13:44
od teslo
nejaky som zmateny...to na obrazkoch je 4.6? S V-beltom?

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 25 úno 2013 13:56
od Macej
Ja som tých V8čiek nejak extra vela nevidel ale zdá sa mi zvláštne, že by 4,6tka mala starý typ vodnej pumpy (k tomu odvodený iný kryt rozvodu). Všetky 4,0 a 4,6tky čo som mal možnosť vidieť už boli s inou pumpou a drážkový remeň :think

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 25 úno 2013 14:54
od Mirko
Nojo už se to táhne, člověk si to nemůže vše pamatovat :mrk
Na začátku píšu, že jsem koupil 4,6-ku, která už byla přestavěná na použití v RRC. Byl namontovaný v RRC LSE, než jsem ho koupil. Je tam přehozený celý V-belt předek včetně olej. čerpadla, vany, rozdělovače a sání z 3,9-ky inlusive kompletního vstřikování hotwire. Je to tam sice všechno lepené na silikon, ale pro mě je to výrazné usnadnění práce a nemusím ten motor rozebírat na atomy před montáži. Ten Rakušák byl docela nadšenec. Měl tam i 4,6ku s V-Beltem a Weberem podobně jako má Neklan, krom toho mi nabízel i hnací agregát z RRC Overfinche (5,7-ku z Corvetty a měl tam i jiné zajimavé vozy)

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 25 úno 2013 15:07
od teslo
Mirko píše:hnací agregát z RRC Overfinche (5,7-ku z Corvetty a měl tam i jiné zajimavé vozy)
kde, co, kedy, za kolko...? :shock:
a preco sa teda zaoberas s 4.6-tkou? :twisted:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 25 úno 2013 15:08
od teslo
Mirko píše:Nojo už se to táhne, člověk si to nemůže vše pamatovat :mrk
:Ja blb: :blush

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 25 úno 2013 15:53
od Mirko
Jestli máš zájem o tu 5,7-ku, tak detaily přes SZ. Mě se tou cestou nechtělo jít, protože jsem se chtěl při pohledu pod kapotu "cítit doma". Tato přestavba bude prakticky neviditelná.
5,7-ka, široké papuče, lemy blatníků, 2-door, recara, lebka na šaltpáce a kostky na zrcátku třeba někdy v jiném projektu :chuckle

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 25 úno 2013 22:00
od eliott
teslo píše: a preco sa teda zaoberas s 4.6-tkou? :twisted:
Třeba proto, že váží o 200kg méně... :wink:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 27 úno 2013 19:48
od krestak
eliott píše:
teslo píše: a preco sa teda zaoberas s 4.6-tkou? :twisted:
Třeba proto, že váží o 200kg méně... :wink:
to je nějak moc :?: :hmm:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 27 úno 2013 19:54
od Mirko
rover v8 cca. 320 lbs
chevy small block cca. 575 lbs

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 27 úno 2013 23:24
od eliott
Mirko píše:rover v8 cca. 320 lbs
chevy small block cca. 575 lbs

To je hmotnost kompletně nastrojených motorů? Ono také záleží na tom, jestli v původním stavu, nebo trochu odladěných, protože ''v základu'' mívají americké i sycí potrubí litinové, ale je to asi první díl, který se nahrazuje hliníkovým. Podobné je to s vodní pumpou, výfukovými svody atd.

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 28 úno 2013 07:07
od Mirko
Je to hmotnost nastrojených, samozřejmě se to liší kus od kusu. Chevy v tomto porovnání je včetně litinového sání.

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8

Napsal: 28 úno 2013 08:13
od eliott
Mirko píše:Je to hmotnost nastrojených, samozřejmě se to liší kus od kusu. Chevy v tomto porovnání je včetně litinového sání.
Tomu se mi nechce věřit, že by byl rozdíl jen 120 kg :|