Náprava typu „Salisbury“ není žádná geniální náprava ,která by 100% vyřešila problém praskání poloos atd. Je to trochu jiná konstrukce , která má své klady i zápory . Salisbury má obal -rozvodovku z ocelolitiny do kterého jsou zalisovány silnostěné trubky -nohavice/nápravy ve kterých prochází poloosy. Ozubený kola atd jsou osazeny přímo do ocelolitinového obalu -rozvodovky .Náprava je tudíž váhově je poněkud těžší a zřejmě i výrobně drahá. Tato náprava je tudíž robustní a je dimenzována na větší náklady a používá se hlavně u nákladních aut, protože je zejména odelnější proti ohnutí .
Náprava typu bendžo je naopak lisovaná z ocel plechu tl 2-4mm a a tudíž váhově poněkud lehčí a výrobně zřejmě vychází levnější , Do nápravy je je vložen ocelolitinový segment jakož to rozvodovka /ozubená .kolama -diferák/ . Tento celek se dá , vyndat a pohodlně např. na ponku seřídit vůle soukolí ,ložiska apod.
U Salisbury se by se musela pro práci na ponku vyndat celá náprava čoz je komplikace a proto se seřizování vůlí soukolí a vým. ložisek často provádí na autě což není nic moc pohodlné. . Výhodou nápravy Salisbury je že se po odmontování zadního plechového víka dá zkontrolovat ozubení talířového kola a tak pod. což u nápravy typu bendžo ,/pokud ovšem nemá taky odmontovatelný kryt/ nelze.
Nápravy typu Salisbury má např Mercedes G, Daihatsu Roky, Feroza, Jeep, některé typy Toyot, Avia 30, Unimog , Praga V3S a nákladní auta .
Nápravy typu bendžo“ mají většinou osobní auta ,ale také např. Toyoty , 40,60,70,80 atd., ARO 240 , Patrol, Avia 15. Land Rover Dis.a Def. atd. Do Defendera 110 se někdy montují na zadek Salisbury u to pro zvýšení nosnosti . Na druhou stranu je nutno říci že nápravy typu „bendžo“ jsou často dodatečně zpevnovány přivařením plechové výztuhy.
Kdybych si měl vybrat tak bych upřednostnil nápravu typu Salisbury protože je bitelnější a tudíž je menší riziko, že se pře přetěžování nákladem nebo velkejma skokama při divočení v terénu ohne .
Ohnutá náprava má porušenou souosost, což může být příčinou častého či „záhadného“ praskání poloos .
Ale otázka praskání poloos a destrukce diferáku nebo rozvodovky by bylo na jiné téma.
zadný diferenciál - uzavierka
Re: zadný diferenciál - uzavierka
ten co zde způsobil paniku
Re: zadný diferenciál - uzavierka
OK....ďakujem konečne niekto s poriadnou odpoveďou.....skúsenosti...a poradne vysvetlené.
- eliott
- Příspěvky: 11529
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: zadný diferenciál - uzavierka
Vidím to trochu jinak, hlavní výhoda Salisbury je v mohutném diferenciálu oproti tomu chudákovi v klasické nápravě. Pokud se nahradí klasický diferenciál uzávěrou, tato výhoda se do velké míry ztrácí, protože uzavíratelný diferenciál je mnohem tužší. Jinak poloosy jsou stejné (průměr) a tuhost celé nápravy také nic moc, už jsem viděl dvě Salisbury ohnuté tak, že nešla ani vyndat poloosa.
A když se máme bavit o opravách, tak dělat něco na Salisbury je velká pakárna, výhodu ''Rover'' nápravy popsal Rover CK.
A když se máme bavit o opravách, tak dělat něco na Salisbury je velká pakárna, výhodu ''Rover'' nápravy popsal Rover CK.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: zadný diferenciál - uzavierka
Kdybych teda chtěl vyztužit normální náprvu, třeba viz. obrázek, jak změřit jestli není zkroucená, což jak někdo psal vejš má vliv na praskání poloos.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: zadný diferenciál - uzavierka
nikdo nic
tak bych to změřil já , ale neumím to stručně popsat tak jsem vytvořil nákres . Musí být X rovno Y

tak bych to změřil já , ale neumím to stručně popsat tak jsem vytvořil nákres . Musí být X rovno Y
ten co zde způsobil paniku
Re: zadný diferenciál - uzavierka
Super, jasně, názorně. Do jak velkého rozdílu je to ještě v toleranci?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: zadný diferenciál - uzavierka
to si netroufám odhadnout , ale jsou tu tady servismeni kteří by tyto tolerance mohli znát, ale jsem pesimista , protože vím že když to je na kšeft tak se to všelijak zbouchá až běhá mráz po zádech.
ale třeba se mýlím 


ten co zde způsobil paniku
-
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 09 úno 2007 17:16
- tel.: 608 969 607
- auto: Defender 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: zadný diferenciál - uzavierka
Mám na zadním difu u Defíka 2011, velkou vůli, není někde návod jak se nechá vůle seřídit?...ještě jsem to nedělal.
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.