Stránka 3 z 3

Re: zadný diferenciál - uzavierka

Napsal: 08 bře 2013 21:35
od Rover CK
Náprava typu „Salisbury“ není žádná geniální náprava ,která by 100% vyřešila problém praskání poloos atd. Je to trochu jiná konstrukce , která má své klady i zápory . Salisbury má obal -rozvodovku z ocelolitiny do kterého jsou zalisovány silnostěné trubky -nohavice/nápravy ve kterých prochází poloosy. Ozubený kola atd jsou osazeny přímo do ocelolitinového obalu -rozvodovky .Náprava je tudíž váhově je poněkud těžší a zřejmě i výrobně drahá. Tato náprava je tudíž robustní a je dimenzována na větší náklady a používá se hlavně u nákladních aut, protože je zejména odelnější proti ohnutí .

Náprava typu bendžo je naopak lisovaná z ocel plechu tl 2-4mm a a tudíž váhově poněkud lehčí a výrobně zřejmě vychází levnější , Do nápravy je je vložen ocelolitinový segment jakož to rozvodovka  /ozubená .kolama -diferák/ . Tento celek se dá , vyndat a pohodlně např. na ponku seřídit vůle soukolí ,ložiska apod.
U Salisbury se by se musela pro práci na ponku vyndat celá náprava čoz je komplikace a proto se seřizování vůlí soukolí a vým. ložisek často provádí na autě což není nic moc pohodlné. . Výhodou nápravy Salisbury je že se po odmontování zadního plechového víka dá zkontrolovat ozubení talířového kola a tak pod. což u nápravy typu bendžo ,/pokud ovšem nemá taky odmontovatelný kryt/ nelze.
Nápravy typu Salisbury má např Mercedes G, Daihatsu Roky, Feroza, Jeep, některé typy Toyot, Avia 30, Unimog , Praga V3S a nákladní auta .
Nápravy typu bendžo“ mají většinou osobní auta ,ale také např. Toyoty , 40,60,70,80 atd., ARO 240 , Patrol, Avia 15. Land Rover Dis.a Def. atd. Do Defendera 110 se někdy montují na zadek Salisbury u to pro zvýšení nosnosti . Na druhou stranu je nutno říci že nápravy typu „bendžo“ jsou často dodatečně zpevnovány přivařením plechové výztuhy.
Kdybych si měl vybrat tak bych upřednostnil nápravu typu Salisbury protože je bitelnější a tudíž je menší riziko, že se pře přetěžování nákladem nebo velkejma skokama při divočení v terénu ohne .
Ohnutá náprava má porušenou souosost, což může být příčinou častého či „záhadného“ praskání poloos .
Ale otázka praskání poloos a destrukce diferáku nebo rozvodovky by bylo na jiné téma.

Re: zadný diferenciál - uzavierka

Napsal: 08 bře 2013 22:18
od Jano Tifo
OK....ďakujem konečne niekto s poriadnou odpoveďou.....skúsenosti...a poradne vysvetlené.

Re: zadný diferenciál - uzavierka

Napsal: 09 bře 2013 08:32
od eliott
Vidím to trochu jinak, hlavní výhoda Salisbury je v mohutném diferenciálu oproti tomu chudákovi v klasické nápravě. Pokud se nahradí klasický diferenciál uzávěrou, tato výhoda se do velké míry ztrácí, protože uzavíratelný diferenciál je mnohem tužší. Jinak poloosy jsou stejné (průměr) a tuhost celé nápravy také nic moc, už jsem viděl dvě Salisbury ohnuté tak, že nešla ani vyndat poloosa.
A když se máme bavit o opravách, tak dělat něco na Salisbury je velká pakárna, výhodu ''Rover'' nápravy popsal Rover CK.

Re: zadný diferenciál - uzavierka

Napsal: 09 bře 2013 08:46
od mr-tomas
Kdybych teda chtěl vyztužit normální náprvu, třeba viz. obrázek, jak změřit jestli není zkroucená, což jak někdo psal vejš má vliv na praskání poloos.

Re: zadný diferenciál - uzavierka

Napsal: 09 bře 2013 20:49
od Rover CK
nikdo nic :?:
tak bych to změřil já , ale neumím to stručně popsat tak jsem vytvořil nákres . Musí být X rovno Y
Náprava.jpg

Re: zadný diferenciál - uzavierka

Napsal: 09 bře 2013 21:35
od mr-tomas
Super, jasně, názorně. Do jak velkého rozdílu je to ještě v toleranci?

Re: zadný diferenciál - uzavierka

Napsal: 09 bře 2013 22:16
od Rover CK
to si netroufám odhadnout , ale jsou tu tady servismeni kteří by tyto tolerance mohli znát, ale jsem pesimista , protože vím že když to je na kšeft tak se to všelijak zbouchá až běhá mráz po zádech. :grin: ale třeba se mýlím :grin:

Re: zadný diferenciál - uzavierka

Napsal: 03 bře 2017 09:57
od Luboš M.
Mám na zadním difu u Defíka 2011, velkou vůli, není někde návod jak se nechá vůle seřídit?...ještě jsem to nedělal.