Re: zadný diferenciál - uzavierka
Napsal: 08 bře 2013 21:35
Náprava typu „Salisbury“ není žádná geniální náprava ,která by 100% vyřešila problém praskání poloos atd. Je to trochu jiná konstrukce , která má své klady i zápory . Salisbury má obal -rozvodovku z ocelolitiny do kterého jsou zalisovány silnostěné trubky -nohavice/nápravy ve kterých prochází poloosy. Ozubený kola atd jsou osazeny přímo do ocelolitinového obalu -rozvodovky .Náprava je tudíž váhově je poněkud těžší a zřejmě i výrobně drahá. Tato náprava je tudíž robustní a je dimenzována na větší náklady a používá se hlavně u nákladních aut, protože je zejména odelnější proti ohnutí .
Náprava typu bendžo je naopak lisovaná z ocel plechu tl 2-4mm a a tudíž váhově poněkud lehčí a výrobně zřejmě vychází levnější , Do nápravy je je vložen ocelolitinový segment jakož to rozvodovka /ozubená .kolama -diferák/ . Tento celek se dá , vyndat a pohodlně např. na ponku seřídit vůle soukolí ,ložiska apod.
U Salisbury se by se musela pro práci na ponku vyndat celá náprava čoz je komplikace a proto se seřizování vůlí soukolí a vým. ložisek často provádí na autě což není nic moc pohodlné. . Výhodou nápravy Salisbury je že se po odmontování zadního plechového víka dá zkontrolovat ozubení talířového kola a tak pod. což u nápravy typu bendžo ,/pokud ovšem nemá taky odmontovatelný kryt/ nelze.
Nápravy typu Salisbury má např Mercedes G, Daihatsu Roky, Feroza, Jeep, některé typy Toyot, Avia 30, Unimog , Praga V3S a nákladní auta .
Nápravy typu bendžo“ mají většinou osobní auta ,ale také např. Toyoty , 40,60,70,80 atd., ARO 240 , Patrol, Avia 15. Land Rover Dis.a Def. atd. Do Defendera 110 se někdy montují na zadek Salisbury u to pro zvýšení nosnosti . Na druhou stranu je nutno říci že nápravy typu „bendžo“ jsou často dodatečně zpevnovány přivařením plechové výztuhy.
Kdybych si měl vybrat tak bych upřednostnil nápravu typu Salisbury protože je bitelnější a tudíž je menší riziko, že se pře přetěžování nákladem nebo velkejma skokama při divočení v terénu ohne .
Ohnutá náprava má porušenou souosost, což může být příčinou častého či „záhadného“ praskání poloos .
Ale otázka praskání poloos a destrukce diferáku nebo rozvodovky by bylo na jiné téma.
Náprava typu bendžo je naopak lisovaná z ocel plechu tl 2-4mm a a tudíž váhově poněkud lehčí a výrobně zřejmě vychází levnější , Do nápravy je je vložen ocelolitinový segment jakož to rozvodovka /ozubená .kolama -diferák/ . Tento celek se dá , vyndat a pohodlně např. na ponku seřídit vůle soukolí ,ložiska apod.
U Salisbury se by se musela pro práci na ponku vyndat celá náprava čoz je komplikace a proto se seřizování vůlí soukolí a vým. ložisek často provádí na autě což není nic moc pohodlné. . Výhodou nápravy Salisbury je že se po odmontování zadního plechového víka dá zkontrolovat ozubení talířového kola a tak pod. což u nápravy typu bendžo ,/pokud ovšem nemá taky odmontovatelný kryt/ nelze.
Nápravy typu Salisbury má např Mercedes G, Daihatsu Roky, Feroza, Jeep, některé typy Toyot, Avia 30, Unimog , Praga V3S a nákladní auta .
Nápravy typu bendžo“ mají většinou osobní auta ,ale také např. Toyoty , 40,60,70,80 atd., ARO 240 , Patrol, Avia 15. Land Rover Dis.a Def. atd. Do Defendera 110 se někdy montují na zadek Salisbury u to pro zvýšení nosnosti . Na druhou stranu je nutno říci že nápravy typu „bendžo“ jsou často dodatečně zpevnovány přivařením plechové výztuhy.
Kdybych si měl vybrat tak bych upřednostnil nápravu typu Salisbury protože je bitelnější a tudíž je menší riziko, že se pře přetěžování nákladem nebo velkejma skokama při divočení v terénu ohne .
Ohnutá náprava má porušenou souosost, což může být příčinou častého či „záhadného“ praskání poloos .
Ale otázka praskání poloos a destrukce diferáku nebo rozvodovky by bylo na jiné téma.