Stránka 3 z 52

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 22 zář 2013 07:59
od eliott
Měl jsi ten zadek nechat opískovat :ty jeden...:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 22 zář 2013 08:51
od MadTom
O tom jsem taky uvažoval, ale kromě dvou kousků na zadních podélnících je zadek zdravej a pod originál lakem. Tak jsem z toho jenom oškrabal gumovej sajrajt, čím to bylo natřené.
Se zadním crossmemberem to je horší - díry jsem opravil a protože už to opravoval někdo přede mnou, je to dlouhodobě zralé na výměnu, ale rozhodně ne za stejné provedení. To se mi vůbec nelíbí - i když to není prorezlé je tam moc děr a kapes, kde se musí držet bláto a voda.
A protože momentálně ještě nevím, co z toho ve výsledku bude, tak jsem to pouze rychle opravil, aby to vydrželo než bude hotová bouda. Předpokládám, že zadek bude hodně jinak, podle toho, co vymyslím za boudu a případně takové věci jako zadní naviják. Ale to je tak za 2-3 roky. I kdyby nebyl zadní naviják, tak bude dlouhá bouda a konec auta bude nutné prodloužit na úroveň tažného. Takže zase úpravy.
No a kdyby to mělo zůstat tak jak je to originál, tak to udělám z 5mm plechu jako uzavřenou konstrukci, aby do toho nelezlo bláto.
Gumovej nebo asfaltovej nátěr co na tom byl rám dobře chránil, ale pouze v místech, kde se pod něj nedostala voda, tam to bylo o kus horší. Takže za mě definitivně ne.

Teď chci auto dostat do stavu, kdy bude bez problémů funkční a následně postupně vylepšovat zepředu dozadu. A v mezidobí předpokládám, že auto použiju na stavbu garáže, protože stan verze MK2 je sice použitelnej, ale má určité omezení.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 23 zář 2013 09:34
od MadTom
dotaz - co použít jako základovou barvu na hliníkové díly? Předpokládám, že nějakou reaktivní barvu, co se do hliníku zažere.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 23 zář 2013 10:15
od Mirko
jmenuje se to etch primer, už podle názvu to naleptává tu oxidační vrstvu na hliníku...

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 23 zář 2013 14:09
od MadTom
Díky za info, tohle vím, chtěl jsem poradit konkrétní výrobek, nejlépe takovej, co se dá sehnat u nás.
Na autě jsou nějaká okysalá místa, takže drátěnej kartáč a potom obrousit a natřít štětkou, aby se to nezhoršovalo.
Když na to potom vyberu lak s nějakou pěknou barvou, tak mi ty kousky udělají pěknou kamufláž. :mrgreen:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 24 zář 2013 08:00
od Bebop
Říká se tomu přímo reaktivní základ na hliník, dělají to ve sprejích. Výrobce je třeba Alkyton, dělá to i Duplicolor - jsou to autolaky. My to v práci používáme, když vyrábíme "falešný elox".

viz zde: http://www.alkyton.cz/galvinol/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 24 zář 2013 13:52
od Hubert
Já s tím galvinolem nevím mě to přijde jenom jako lepidlo co se drží na hliníku a pak taky následnou barvu na korizi si myslím že je nevhodný. To už spíš penetrátor s tím mám dobré zkušenosti. Ale myslím že existují ještě lepší barvy třeba na mostní konstrukce či lodě.
Nebo suřík občas se dá koupit.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 24 zář 2013 14:10
od MadTom
Galvinol na novej pozink, je to "jenom" adhezní můstek. Na hliník to chce barvu co se zažere - reaktivní. Protože to chci na postupné opravy, tak jsem našel ve spreji od Body a od Motipu - určitě budou mít i další výrobci. Dává se toho doopravdy málo.
Dopoledne jsem dal zpět nádrž a trošku poopravoval elektriku co vede dozadu - kabel jsem netahal zpět do rámu, ale přivázal páskama k naftovým trubkám co vedou po rámu nahoře. Stejně už tam vedl přidanej kabel k 13 pinové zásuvce od tažného.
Teď jenom vzít do auta kanistry a zajet pro naftu a zkusím to navrčet, ať mohu poodjet a začít dělat na korbičce. Zatím se na ná část šroubů povolil, malou část, a větší utrhal. Takže budu muset nanýtovat nové nýtovací matice a udělat nové držáky co drží korbičku k autu.
Mezitím co schla barva jsem vyměnil těsnění pod víkem ventilů - někdo přede mnou byl velice šikovnej, tak to teklo všude, seřídil vůle na vstřikovačích a trošku napružil kontakty na vstřikovačích. A jako poslední byla výměn Okroužků těsnících konektor lišty vstřikovačů v hlavě motoru. Sice ty originál jsou nějaká silikon - dokonce modré barvy, ale stejně byly už placaté a netěsnily.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 24 zář 2013 16:41
od Bebop
Jo Tome máš pravdu, Galvinol byl starej tip, v poslední době používáme BODY 960: http://www.bodycolor.cz/cz/katalog-prod ... HB%20BODY/" onclick="window.open(this.href);return false; a nebo dvojsložku se stejným jménem: http://www.bodycolor.cz/cz/katalog-prod ... dni-barvy/" onclick="window.open(this.href);return false;.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 24 zář 2013 19:39
od disco70
Tomas gratulujem!! a tesim sa spolu stebou. Vela trpezlivosti a nech robi radost.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 24 zář 2013 19:42
od MadTom
Tak auto opět vrčí a vypadá to, že "jediné" co zbývá k možnosti provozovat to na silnici je namontovat zpět korbičku, světla a tažné.
Když jsem procházel držáky korbičky, tak jsem si všimnul, že oba přední držáky mají únavové praskliny - takže demontovat, zavařit a přeplátováním zesílit, aby to už neprasklo. A k tomu odvrtat asi polovinu M8 nýtovacích matic co tam jsou, protože byly totálně zarezlé a šroubky v nich šly pouze utrhnout.
Samodvzdušňování je u TD5ky príma věc, stačilo zapojit správně hadice, počkat asi minutu, než proběhlo kolečko odvzdušňovacího cyklu a nastartovat.
No a při kontrole kabeláže jsem se koukal i na to co je v kastlíku u baterky - část vypadá na nějaké dodělávané věci - nejspíš napájení do 13ti kolíkové zásuvky u tažného, má to i štítky - a na nich je mimo jiné napsané L322 :shock: - takže asi někdo vzal kabeláž určenou pro Range a dal jí do Defa. Hned se v tom autě cítím komfortněji. :mrgreen:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 27 zář 2013 19:23
od MadTom
Tak auto je z větší části opět složeno, provedena zkušební jízda - jede, řídí, brzdí, bouchá to přiměřeně.
Zítra namontovat novou zásuvku na tažné - 13ti kolíkovou bych doopravdy nevyužil.
A můžu se pustit do footwellu, bulkheadu a dveří. :hmm:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 27 zář 2013 21:54
od Frana
Tome, myslim, ze 13pinova je lepsi, redukce stoji par korun a v aute moc mista nezabere a na te 13pinove je/mela by byt vyvedene treba stale napajeci napeti, coz se da pouzit treba na sviceni,, a pod. Nezbavoval bych se ji...


J.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - zástěrky?

Napsal: 28 zář 2013 16:52
od MadTom
Tak zásuvka tažného namontovaná, klakson zprovozněný, našel jsem nějaké nezapojené konektory za levým předním světlem - musím kouknout do RAVE na co jsou.

Mám dotaz - může mi někdo poslat nejlépe fotku, jak mají být namontované zadní zástěrky? Tak nějak mi tam ty co mám moc nepasují a na webu jsem nenašel nic přesnějšího.
A druhý dotaz - kam se u HCPU dává rezerva? S autem jsou koupil rezervu namontovanou na boku korbičky - zevnitř, na "držáku" z vodovzdorné překližky. Drželo to tam, ale rozhodně to nebylo originál.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - zástěrky?

Napsal: 28 zář 2013 19:02
od pajam
MadTom píše:Tak zásuvka tažného namontovaná, klakson zprovozněný, našel jsem nějaké nezapojené konektory za levým předním světlem - musím kouknout do RAVE na co jsou.

Mám dotaz - může mi někdo poslat nejlépe fotku, jak mají být namontované zadní zástěrky? Tak nějak mi tam ty co mám moc nepasují a na webu jsem nenašel nic přesnějšího.
A druhý dotaz - kam se u HCPU dává rezerva? S autem jsou koupil rezervu namontovanou na boku korbičky - zevnitř, na "držáku" z vodovzdorné překližky. Drželo to tam, ale rozhodně to nebylo originál.

stačí takto?

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - zástěrky? kam s rezervou?

Napsal: 28 zář 2013 20:49
od eliott
Ten držák mám a rád ti ho Tome věnuji, je to hrozný bazmek...

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - zástěrky? kam s rezervou?

Napsal: 28 zář 2013 22:19
od MadTom
Začnu od konce - Patriku, držák zatím nevyhazuj, možná na něj dojde.
A k těm zástěrkám - měl jsem na mysli detail zespodu - kam se to montuje k rámu a kam ke korbičce a jak je to vykrojené okolo výfuku a okolo hadic nalévání nafty do nádrže. Ono asi tuším kam to patří, originál děr tam moc není, ale tak nějak mi na jedné straně zavazí poslední tlumič na výfuku a na druhé straně jsou tam ty hadice a celé to trošku nesedí délkově. Takovej obrázek jsem nikde na webu nenašel. A než budu něco prasit, tak se radši zeptám.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - zástěrky? kam s rezervou?

Napsal: 28 zář 2013 22:33
od eliott
MadTom píše:Začnu od konce - Patriku, držák zatím nevyhazuj, možná na něj dojde.
A k těm zástěrkám - měl jsem na mysli detail zespodu - kam se to montuje k rámu a kam ke korbičce a jak je to vykrojené okolo výfuku a okolo hadic nalévání nafty do nádrže. Ono asi tuším kam to patří, originál děr tam moc není, ale tak nějak mi na jedné straně zavazí poslední tlumič na výfuku a na druhé straně jsou tam ty hadice a celé to trošku nesedí délkově. Takovej obrázek jsem nikde na webu nenašel. A než budu něco prasit, tak se radši zeptám.
Jestli zástěrky v pátek Martin nestihl sundat, tak ti to v pondělí vyfotím...

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - zástěrky? kam s rezervou?

Napsal: 29 zář 2013 12:20
od pajam
Tak jsem udělá pár foteček (on ten tablet i docela slušně fotí) , snad je to pod tím bahnem poznat ;) ještě vyfotím druhou stranu - úchyt je úplně stejný

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - zástěrky? kam s rezervou?

Napsal: 29 zář 2013 18:01
od MadTom
:shock: To je úplně jinak, než jsem předpokládal. Děkuji moc. Příští víkend to otestuju.
Už jsem to psal Eliottovi - co mi ještě není jasné je uchycení zadní části korbičky - dneska mám jeden držák uprostřed - nad tažným a další dva vedle něj, ale myslím si, že by ještě dva měly být na krajích, ale ty jednak nemám a jednak mi tam moc nepasují díry.