presne tak, niekomu staci aj potok;-)kovář píše:Chápu ale, že každý vyžaduje jiný komfort.
systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Moderátor: Acon
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
No jasně, když je to potok s teplou vodou.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
K veci lidi, nespamujte... ze ma kazdy jinou miru pristupu a nadseni k bastleni a slozitosti crcani s problemem je jasny At je to forum uzitecny
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Napadá mě co takhle na to použít teplovodní webasto, okamžitý ohřev .
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
... to by bylo fajn. Nevim, jestli mas na mysli separe dalsi vodni topeni, nebo ty build-in u motoru, v nekterych modelech.
Predstava ze si nekdo namontuje vodni webasto jenom kvuli teply vode, a vyklopi za to raketu je dobra ))
Nicmene point je to dobry - me to strasne stve, protoze v DIII mam vodni webasto u motoru na prihrev chladiciho okruhu v zime.
Vymyslel jsem horem dolem jak ho zneuzit i pro topeni do auta pres noc... nevymyslel jsem to, skoncil jsem u teplovzdusnyho atesa vzadu.
Tedka premyslim horem dolem jak tohle vodni topeni zneuzit na na vodu a taky jsem to nevymyslel. Velka skoda, kdyz uz tam je. V zasade by s nim, konkretne v DIII, nekdo musel vyresit 3 okruhy problemu:
1) nejde samovolne zapinat nezavisle, coz je ale resitelne a je to tu dobre popsane - oval timer, FBH controller... Tj toto lze a webasto se zapne/vypne nezavisle na motoru
2) webasto v DIII se nezapne, jeli venku vic nez 6 stupnu, a to nezavisle na ad 1) Proste ma interni kontrolu a tu by bylo potreba nejak vyhodit.
3) webasto je stale v chladicim okruhu, tj nejakemu vymenicku by se stejne clovek nevyhnul. Predstava, ze se tam udelaji nejaky ventily na prepinani jednou chladici okruh a jednou vodni, to je blbost.
Tj v DIII jediny efekt by byl, ze by se dalo webasto zapnout a nechat ohrivat nezavisle na motoru. Jako fajn no. Nevi nekdo, jestli se tomu webastu v DIII neda rict aby se zaplo i nad 6 stupnu?
Predstava ze si nekdo namontuje vodni webasto jenom kvuli teply vode, a vyklopi za to raketu je dobra ))
Nicmene point je to dobry - me to strasne stve, protoze v DIII mam vodni webasto u motoru na prihrev chladiciho okruhu v zime.
Vymyslel jsem horem dolem jak ho zneuzit i pro topeni do auta pres noc... nevymyslel jsem to, skoncil jsem u teplovzdusnyho atesa vzadu.
Tedka premyslim horem dolem jak tohle vodni topeni zneuzit na na vodu a taky jsem to nevymyslel. Velka skoda, kdyz uz tam je. V zasade by s nim, konkretne v DIII, nekdo musel vyresit 3 okruhy problemu:
1) nejde samovolne zapinat nezavisle, coz je ale resitelne a je to tu dobre popsane - oval timer, FBH controller... Tj toto lze a webasto se zapne/vypne nezavisle na motoru
2) webasto v DIII se nezapne, jeli venku vic nez 6 stupnu, a to nezavisle na ad 1) Proste ma interni kontrolu a tu by bylo potreba nejak vyhodit.
3) webasto je stale v chladicim okruhu, tj nejakemu vymenicku by se stejne clovek nevyhnul. Predstava, ze se tam udelaji nejaky ventily na prepinani jednou chladici okruh a jednou vodni, to je blbost.
Tj v DIII jediny efekt by byl, ze by se dalo webasto zapnout a nechat ohrivat nezavisle na motoru. Jako fajn no. Nevi nekdo, jestli se tomu webastu v DIII neda rict aby se zaplo i nad 6 stupnu?
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Chce to mít jako nezávislé topení. Starší teplovodní se objevují za docela malej peníz 4-7tis. Jelikož ho nepotřebuju v zimě, mám teplovzdušný webasto, tak bych ho udělal pouze na tu sprchu. Jenom bych si rád někde nejdřív ověřil že to bude fungovat.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 2719
- Registrován: 15 črc 2008 21:30
- tel.: 736769704
- auto: Discovery TD5,F2
- Bydliště: kousek od Nového Jičína
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Jedno se mi doma plete,klidne ho necham na pokusy za par drobnych nebo neco hezkeho s LR tematikoumr-tomas píše:Napadá mě co takhle na to použít teplovodní webasto, okamžitý ohřev .
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Podle mě by to neměl být problém, akorát to bude chtít zásobník na tu teplou vodu - pár desítek litrů, ať to má šanci se vůbec rozehřát, jinak to nejspíš zkončí topením zalepeným sazema. Co jsem koukal do manuálů, tak by se mělo jednou za čas nechat proběhnout - u horkovzdušných psali 30 minut jednou za měsíc. A chce to spočítat, podle výkonu toho topení, za jak douho se ta voda ohřeje.
Já to mám v úmyslu vytáhnout přes výměník od motoru - prostě si dozadu v 130ce natáhnu hadice s teplou vodou a buďto je pustím přes výměník do nádrže s vodou, předpokládám, že výměník bude součástí nádrže, nebo do druhého výměníku na topení, protože to auto bude asi trošku velké, na vytopení originálním topením. TD5ka za jízdy hřeje dost, aby to topilo, ale na volnoběh skoro vůbec.
Já to mám v úmyslu vytáhnout přes výměník od motoru - prostě si dozadu v 130ce natáhnu hadice s teplou vodou a buďto je pustím přes výměník do nádrže s vodou, předpokládám, že výměník bude součástí nádrže, nebo do druhého výměníku na topení, protože to auto bude asi trošku velké, na vytopení originálním topením. TD5ka za jízdy hřeje dost, aby to topilo, ale na volnoběh skoro vůbec.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 347
- Registrován: 16 čer 2013 19:21
- tel.: 720355414
- auto: Discovery Td5
- Bydliště: Polabí
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Jak to budeš mít jištěný proti přetopení? Nějakej pojistnej ventil jako u kotle? Nebo tam bude vzadu další termostat?
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
... ala pretopeni, vi nekdo jak horky to je problemem expanze? Nekde jsem tusim cetl ze ohreju-li 1m2 o 90 stupnu pribyde objem 3,5 litru. Z toho jsem usoudil ze na 20litrovym kanistru z 10 na 40 stupnu asi nebudu nic resit, zejo?
Co kdyz obeh zapomenu vypnout a ohreje se to na teplotu chladice? To uz by asi byl problem...
Co kdyz obeh zapomenu vypnout a ohreje se to na teplotu chladice? To uz by asi byl problem...
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
-
- Příspěvky: 347
- Registrován: 16 čer 2013 19:21
- tel.: 720355414
- auto: Discovery Td5
- Bydliště: Polabí
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Našel jsem tohle plynový ohřejvání http://www.kulkyne.com/au/Aquacube-Logic.html dneska ho vidím prvně.
Píšou tam, že by to mělo ohřát vodu až na 52 stupňů, což je u průtokáče dost že, a je to řízený digitálně, tak že asi dobrá regulace bez strachu z opaření. Už jste to někdo někde viděl?
Píšou tam, že by to mělo ohřát vodu až na 52 stupňů, což je u průtokáče dost že, a je to řízený digitálně, tak že asi dobrá regulace bez strachu z opaření. Už jste to někdo někde viděl?
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Pekny. Predstava ze nekde v tom je kartuse za par kacek ktera vydrzi celou dovolenou a ze si proste tu krychlicku odneses nekam k potoku a funguje to samo nezavisle na vsem, to je jako velmi hezky. Jestli je to takhle.
Skoda jen ta cenovka. Plus doprava a dhp a je to za 12 tisic.
Stale ale mnohem smysluplnejsi nez ta "cervena hot shower" sroubovana na PB laveh.
Skoda jen ta cenovka. Plus doprava a dhp a je to za 12 tisic.
Stale ale mnohem smysluplnejsi nez ta "cervena hot shower" sroubovana na PB laveh.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Která navíc ani pořádně nehřeje. Musel jsem jí namotat delší. :/
Odesláno pomocí Tapatalk
Odesláno pomocí Tapatalk
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 347
- Registrován: 16 čer 2013 19:21
- tel.: 720355414
- auto: Discovery Td5
- Bydliště: Polabí
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Vono to nemusí bejt o moc lepší, vlk taky sliboval, ale za ty prachy by snad mělo.
-
- Příspěvky: 347
- Registrován: 16 čer 2013 19:21
- tel.: 720355414
- auto: Discovery Td5
- Bydliště: Polabí
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Myslím, že ten el. bojler by byli akorát vyhozený prachy. Je to jen nádoba s 850W. patronou a termostatem.
Měnič napětí si k tomu musíš dokoupit zvlášť.
Měnič napětí si k tomu musíš dokoupit zvlášť.
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Řešil jsem to takto: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 45#p309045
Vše je už nainstalováno nastálo do vestavby, zatím v testování...
Vše je už nainstalováno nastálo do vestavby, zatím v testování...
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
to HST
mám v autě taky Webasto a když jsem potřeboval ,abych topil nad 6°C ,stačilo mi přidat odpor 1kohm odpor k venkovnímu teplotnímu čidlu a pak topilo klidně i v +20°C.
Jinak do Webasta vyrábím současně různé druhy ovládání ,manuál ,dálka nebo GSM tak kdyby někdo potřeboval klidně se ozvěte
Dá se s tím vodním v pohodě topit klidně celou noc , vzduchové topení není potřeba.
mám v autě taky Webasto a když jsem potřeboval ,abych topil nad 6°C ,stačilo mi přidat odpor 1kohm odpor k venkovnímu teplotnímu čidlu a pak topilo klidně i v +20°C.
Jinak do Webasta vyrábím současně různé druhy ovládání ,manuál ,dálka nebo GSM tak kdyby někdo potřeboval klidně se ozvěte
Dá se s tím vodním v pohodě topit klidně celou noc , vzduchové topení není potřeba.
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Ahoj, to je zajimave! proc ne. Pls kde to cidlo je? S elektronikou si docela rozumim, tj jen me naved kde k nemu najdu drat, to udelam. Jinak je to cidlo jenom k webastu, nebo do celeho auta?carel píše:to HST
mám v autě taky Webasto a když jsem potřeboval ,abych topil nad 6°C ,stačilo mi přidat odpor 1kohm odpor k venkovnímu teplotnímu čidlu a pak topilo klidně i v +20°C.
A ty mas k tomu webastu primo udelany neco, co s nim pres ten tusim wbus povida? nebo can?
Ja to pred casem vyresil koupi tohohle udelatka https://secure.bellautoservices.co.uk/s ... ontroller/
I kdyz uz je to spis do jine diskuze...
PS: jinak vymenicek uz je a montuje se.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Tak na tenhle výměník potřebuješ regulaci - já mám slabší a i tak je to moc horký. Takže ho nezapojuj do serie chladícího systému, ale udělej si odbočky a buď tam dej trojcestnej ventil a nebo něco čím přiškrtíš průtok. teď vymejšlím tam vsadit nějakej ventil topení z nějakého osobáku s 1zonovým topením. Abych to mohl regulovat z auta. a vydrželo to můj styl ježdění v terénu :-D