Stránka 3 z 3

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 27 črc 2016 22:46
od MadTom
Jo, termokamera je super, a ani to už dnes není moc drahá věc. Mám v plánu si ji pořídit jako přídavný modul k mobilu.

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 05 srp 2016 12:17
od vladimir.sebik
No taky jsem zjistil že u mě elektrika není v pořádku. Nevíte někdo o dobrém elektrikářovi v Ostravě a okolí? Mám tu všude možně dodělaných spoustu relátek a pojistek od předchozího majitele a nevím co k čemu je. Např. je pod volantem dodělané tlačítko na klakson a pokud zatroubím tak nefungují dálkové :Ale fuuj: :-( Mimochodem kde seženu RAVE na defa? Něco jsem našel přes Google ale nebylo to ono. Předem díky.

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 05 srp 2016 12:20
od MadTom
Ad RAVE - hledej, najdeš, existuje. Konkrétní odkaz ti nedám, nearchivuju si je.

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 05 srp 2016 12:24
od vladimir.sebik
MadTom píše:Ad RAVE - hledej, najdeš, existuje. Konkrétní odkaz ti nedám, nearchivuju si je.
Jasné Googlim dál :wink:

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 20 bře 2017 08:09
od victom
Zdar pánove, najmä elektrikári.
Potreboval by som poradit s elektrikou na pume.
Pridaval som led diodu k jestvujucemu osvetleniu interiéru (predna lampička) a pouzil som kabel z alarmu co je ukoncený nad sedadlom spolijazdca.
Oba konce kablu som ustrihol, na jeden koniec dal led, a druhy pripojil na ziarovku osvetlenia interiéru.
Problem je ze mi nova led po zatvorení dveri trocha svieti, pri otvorených dverach, alebo zapnutom svetle sieti normalne. Pri zhasnuti svetla vypínačom - zhasne.
Po premerani som zistil, ze na kabliku pri odpojenych oboch koncoch mam 1,5 - 2 volt.
Vie mi niekto poradit odkial sa berie na ustrihnutom kabli 2 volt?
V osvetlení interiéru mam led sufitky.Ak ju vymenim za ziarovku, tak tento problem nemam. :Sorry:

Druhý problem mam, ze mi odchadza led kontrolka na vypínači baterioveho odpojovacu na naviják.
Pouzil som odpojovac - solenoid, co mi poradil Landjirka, a ovládam ho zapnutim kľúča do plohy 1 a zapnutím vyklopneho vypínača,s led kontrolkou. Pár krát s tym cvaknem, a led dioda KO.
Skusal som nechat svietit led bez pripojeného solenoidu, a led-ka svietila cca pol hodinu.

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 20 bře 2017 09:49
od MadTom
Poradím ti k té kontrolce od solenoidu - jestli jsem tvůj dotaz správně pochopil, tak dáš LED, párkrát zapneš a vypneš napájení solenoidu a LED je KO. Problém je v napěťových špičkách, které vznikají na cívce v solenoidu (stejné je to u všech elektromagnetických relé) - díky indukčnosti této cívky na ní při rozpojení obvodu (přerušení proudu cívkou při vypnutí vypínače) prudce vzroste napětí (ze původních 12V klidně na více než 100V) a toto je přivedeno na tvou LED, a ta prostě shoří. Standardní řešení je dát paralelně k cívce relé (solenoidu) diodu zapojenou v závěrném směru (v tomto případě něco jako 1N5408 - univerzální dioda se maximálním závěrným napětím 1000V a proudem 3A - cena do 5Kč). Tuto diodu dej přímo na vývody solenoidu (anodu diody na zem, katodu diody (je na ní proužek) na spínaných 12V kterými ten solenoid napájíš).
Druhá možnost je dát na tyto vývody místo diody správně dimenzovaný rezistor.
Existují autorelé (běžné na 30A), které tuto diodu nebo rezistor mají přímo integrovanou od výrobce, jako opatření pro zlepšení EMC (elektromagnetická kompatibilita) v autě - aby se po elektrice v autě netoulaly zbytečné napěťové špičky.

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 20 bře 2017 20:44
od victom
Je toto relé z rezistorom???
Ikona pri kontaktoch 85 a 86 je ina ako na relé co som pouzil na spinanie prídavných svetiel.
Ak dam taketo relé pred odpojovac - solenoid navijaku, tak by som to vyriešil?
To by znamenalo, ze klúčikom zo spinacky si pustim + do vypínača z led-kou, a z vypínača do tohto relé, a z relé do cievky odpojovaca???

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 20 bře 2017 22:11
od MadTom
Jo, tohle relé je s rezistorem - je to tam namalované. A ano, můžeš to řešit tak, že vypínačem s LEDkou budeš ovládat relé a tímto relé ovládat vlastní solenoid. Ale je to podle mě zbytečně složité, a zbytečně to žere, ta dioda je jednodušší a hlavně omezí přepětí vznikající na solenoidu, které ti dnes jenom odpaluje LEDku. Ono to může odpálit i další věci v autě.

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 20 bře 2017 22:21
od victom
Tome.
Mockrát dík za cenné rady, určite to musim prerobit, a do vtedy navijak aj tak nepoužijem, nakolko na pocudovanie sa u noveho číňana nefunguje solenoid. Alebo funguje len na 1/2. tj.: len odmotava... :Sorry: ale predávajúci mi prisľúbil, ze mi nový solenoid odošle ešte dnes.

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 18 dub 2017 11:43
od victom
Hore popisovaný problém s LED osvetlením som vyriešil z paralelným pridaním 1,5 Watt žiarovky ku osvetleniu... LED už funguje "normalne"
Tých spomínaných 1,5 - 2,0 Volt ASI lezie z alarmu cez lampu osvetlenia interieru. A cez vlákno žiarovky sa to asi stratí v kostre auta. Nič iné ma nenapadá.

Problem z kontrolkou zapnutého navijáku som prerobil podla rady MadTom - a , vložením odporov a diód "1N5408" , a všetko funguje skvele.
Minuly týždeň som mal možnosť aj vyskúšať navijákovanie sa do strmého kopca na hline. Všetko funguje ku mojej spokojnosti.

Problém z novým nefunkčným solenoidom čínského navijáku je vyriešené:
1) promtným a rýchlým zaslánim nového solenoidu od predajcu navijaov zo Staškov - a.
2) rozobraným, a vysypaním zlomeného kúska vnútra obalu solenoidu.

Re: Elektrika v Defu

Napsal: 18 dub 2017 12:37
od MadTom
1,5-2V klidně může být od jednotky stmívání interiérových světel - ta je v Defu společná s alarmem. Je to parazitní napětí, které pokud je tma osazená žárovka, tak se tam prostě neobjeví, protože studená žárovka se chová skoro jako zkrat. LED ale už při takto malém napětí umí "svítit". Takže řešení s paralelní žárovkou je jedna z možností.