Stránka 3 z 3

Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout

Napsal: 15 zář 2015 16:17
od Pery
Ahoj, můžu se přidat s otázkami? :)

První je čím je možné, že se spojková kapalina zbarvi do černa, už jsem jí několikrát měnil, čistil nádobku a stále je černá jak bota.

Druhý. Před třemi tisíci jsem měnil ložisko, lamelu, přítlačák. Protože ložisko hučelo. Teď začíná zase hučet. Když nastartuji, sešlápnu spojku přestane. Po ujetí pár kilometrů, ložisko nehučí i když je neutrál a není sešlápnutá spojka. Ložisko je špatné? Nebo to souvisí s první otázkou?

No a třetí. Když podřazuji z pětky na čtyřku, ozve se od řadičky takové cvaknutí. Co to dělá?

Předem dík za odpověď

Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout

Napsal: 15 zář 2015 20:38
od Steve
landy heaven Mára píše:
Steve píše:Poblíž není nikdo..... :S
Už mě napadá jen otočená lamela, jinak fakt nevím.
Prostě to nestačí na "rozepnutí".
Ahoj taková malá hloupá rada, ale řekl bych že není k zahození...
Vem plato nalož disko a dovez jí Vénovi na dílnu, mě dělá servis na RRC a jen dobré zkušenosti :!: a taky mi dělal spojku a kupodivu mákááá jak divá :grin:

Mára
Jsem trochu z ruky a auto je na zvedáku s podepřenou páteří....
Být to blíž, tak proč ne? Hned z Brna (když jsem zůstal viset) jsem volal LandJirkovi aby to odvezl rovnou k sobě, odborníkovi, ale byl na dovolené, přesto mi poradil.
No a na té spojce zas tak moc problémů být nemůže....jsem si myslel :(
Auto jsem přejmenoval na letadlo, je víc ve vzduchu (na zvedáku) než na zemi....
Bronzové i spojkové ložisko jsou nové, páka je HD a má těch 4000km, stejně jetá lamela je jako nová, kameny na páce nové, mechanismus spojkového ložiska nový, pedál chodí v celé délce jak má, bez "gumových" projevů, není tvrdý ani prošláplý, takže ani s oběma válci by neměl být problém, spojka je odvzdušněná, stěrače stírají, klakson troubí.....

Dnes pomáhal přes telefon i PavelU a zapojil i Pešlíka, nakonec mechoš od něj dovezl nový přítlačák a tak uvidíme.
Oběma a hlavně Pavlovi tímto děkuji za ochotu :mrk
Asi jsem s tím už otravný, ale třeba to někomu později pomůže - tak jako občas mě, když hledám ve vláknech.
No a včera jsem do dvou hledal a stahoval videa z Trubky, je tam i spojka.
Majitel LR se holt o autě a jeho vnitřnostech dozví i věci, které vědět nechtěl :D

Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout

Napsal: 16 zář 2015 10:33
od sorgon
Pery píše:Ahoj, můžu se přidat s otázkami? :)

První je čím je možné, že se spojková kapalina zbarvi do černa, už jsem jí několikrát měnil, čistil nádobku a stále je černá jak bota.

Druhý. Před třemi tisíci jsem měnil ložisko, lamelu, přítlačák. Protože ložisko hučelo. Teď začíná zase hučet. Když nastartuji, sešlápnu spojku přestane. Po ujetí pár kilometrů, ložisko nehučí i když je neutrál a není sešlápnutá spojka. Ložisko je špatné? Nebo to souvisí s první otázkou?

No a třetí. Když podřazuji z pětky na čtyřku, ozve se od řadičky takové cvaknutí. Co to dělá?

Předem dík za odpověď
No a třetí. Když podřazuji z pětky na čtyřku, ozve se od řadičky takové cvaknutí. Co to dělá? -> tohle dělá pojistka, aby si tam náhodou nedal zpátečku ( takhle mi to bylo vysvětleno, s dodatkem: hlavně to neopravuj :-) )

Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout

Napsal: 16 zář 2015 11:25
od Mára-RRC
sorgon píše:tohle dělá pojistka, aby si tam náhodou nedal zpátečku ( takhle mi to bylo vysvětleno, s dodatkem: hlavně to neopravuj :-) )
ad:3 Mě to taky dělá, a je to jak píše sorgon, je to PŘÁTELSKÝ ZVUK tak to hlavně ,,neopravuj,,

ad:2 To mě dělá taky, a to ti vysvětlí můj mechanik Véna až to tu bude číst. Já si zapamatoval jen že je to přátelský zuk :lol:

Re: D1 300 Spojka nejde sešlápnout

Napsal: 17 zář 2015 19:56
od Steve
VencaZE píše:Nemáš někoho známého kdo rozumí LR a kouknul , to? Není možný aby jste to ani na potřetí nedali dohromady...
Takže dořešeno.... :mrk
Včera dokončeno, dnes jsem to poprvé projel a zdá se to OK :dance
Za normálních podmínek bezproblémový přítlačák byl vyměněn za nový (kromě zánovní lamely už je nové všechno), který operativně dodal ze sady PavelU :yes a už to frčí. :mrk
Takže odhadovaná příčina: Možná dříve, při předchozí výměně spojky, načnutý mechanismus spojkového ložiska poškodil ložisko (proto zasekávání pedálu).
Možná i to ložisko ze sady stálo za prd a při destrukci vyhřálo přítlačák (asi), jak odhadoval Venca :mrk
No a ten zdánlivě v pořádku vypadající přítlačák prostě nefungoval.
Díky všem za pomoc :yes

Mimochodem - teprve dnes jsem vyjel zbytek nafty, kterou jsem vzal přesně před rokem :D
A to beru max. za litr až dvanáct stovek... Holt Lanďák...
A hurá na STK! :rofl