Stránka 3 z 8

Napsal: 14 říj 2008 11:42
od Miloš II
Pavel C píše:
karel píše:Asi bych šel Pavle cestou odpojení ABS a jezdil bez něj, tak jak to radil Karel Sláma i Rover než se s tím donekonečna otravovat :?
Tak to asi dopadne. ABS je sice pohotovější a účelnější než řidič a jeho přerušované brzdění, ale byly doby, kdy ABS ještě nebylo a taky jsem jezdil. Jen jsem chtěl zprovoznit nefunkční komponentu auta...
:idea: No s tím ABS to není jenom o indukování napětí, ale snímač registruje nějakou zubovou charakteristiku ( podle ozubení na náboji) a tu vyhodnocuje ABS modulátor. nestačí jenom to že dává 1 až 2 V. Vazelina může obsahovat částice kovu a ta pak zkresluje napěťovou charakteristiku pro ABS a ta to vyhodnotí jako že se kolo natočí nebo vadné čidlo. Miloš II

Napsal: 14 říj 2008 13:20
od Pavel C
Miloš II píše: :idea: No s tím ABS to není jenom o indukování napětí, ale snímač registruje nějakou zubovou charakteristiku ( podle ozubení na náboji) a tu vyhodnocuje ABS modulátor. nestačí jenom to že dává 1 až 2 V. Vazelina může obsahovat částice kovu a ta pak zkresluje napěťovou charakteristiku pro ABS a ta to vyhodnotí jako že se kolo natočí nebo vadné čidlo. Miloš II
To je mi snad trochu jasný (zubová charakteristika=frekvence Hz) a v nové vazelině by neměly být špóny.
Tak to nechám uležet a budu jezdit bez ABS. Třeba se někdy budu nudit a zase do toho budu vrtat....
Díky za rady.

Napsal: 31 říj 2008 10:49
od Inferno
Ahoj kluci,

taky mi blbne ABS (svítí kontrolka).
Mohl by sem prosím někdo z vás poslat fotku kde najdu u kola to ABS čidlo? Skouknul bych to jestli to není zaprasené nebo nějak posunuté.

Potom mi ještě po neúspěšném projetí rybníčku (nojo utopil jsem to na cca 15 minut) svítí kontrolka SRS. To se pravděpodobně dá vyřešit jen diagnostikou ne?

Díky moc

ABS - problém, zdá se, vyřešen :-)

Napsal: 26 led 2009 13:11
od Piskot
Ahoj,
tak jsem opět propadl kouzlu oprav a vylepšování. V rámci toho jsem také repasoval rejdové koule přední nápravy. Koule jsem celé rozebral, vyčistil, dal nová gufera a vymezil vůle. Do každé koule jsem dal spec.mazivo (viz.one shot grease for swivel housing). Od této opravy jsem ujel cca 200 km a ABS-ka ani jednou nezazlobila. Tedy kontrolka po rozjetí zhasne, pak už nesvítí a pedál při dobržďování "nekope". Na sněhu a ledu naopak funguje jak má. Protože jsem při demontáži žádné vůle na otočném čepu, ani na ložiscích náboje kola nenašel, nakonec mám ten názor, že vinou původních potíží byly nečistoty, resp.drobný kovový otěr v původní náplni rejdové koule. Vinou toho otěru, zřejmě došlo ke zkreslení signálu snímačů ABS. Tak doufám, že to vydrží :-). Piškot

Napsal: 27 led 2009 07:32
od Pavel C
Tak to ti gratuluji. Já jsem nakonec rezignoval a ABS jsem odpojil.

Napsal: 27 led 2009 10:05
od Piskot
...díky!
btw - možná, že až časem zrepasuješ i druhou stranu (předpokládám, že jsi měnil jen jeden homokloub), tak to bude fungovat i Tobě. :wink: P.

Napsal: 27 led 2009 10:16
od Pavel C
... možná. Ale na levé straně (vše původní) čidlo snímá a to samé čidlo na pravé straně (po repasi) nesnímá. Kovové piliny by tam neměly být , neboť jsem tam dal novou náplň. Je to pro mě trochu záhada. Snad až se budu nudit a bude tepleji, tak budu špekulovat.

Napsal: 27 led 2009 10:25
od Piskot
.... to je teda záhada. Tak ať se Ti to podaří!

Napsal: 27 led 2009 10:26
od Pavel C
díky

Napsal: 27 led 2009 11:31
od Honzan
No ja bych tipnul na nejake vule. Me abs zlobilo taky, ale od te doby co je vymeneny lozisko v prednim kole to ani jednou nezazlobilo. Predtim stacilo troska blata, snehu nebo neco takovyho a abs svitilo. Asi 3x se mi stalo ze auto mlatilo do pedalu jak vztekly a skoro nebrzdilo.

Napsal: 27 led 2009 21:04
od Land Jirka
Ono to ložisko v kole na ten snímač nemá moc vliv, protože to ozubení je na homokyneťáku a ten je uloženej v jehlovým ložisku v čepu náboje a na něm je až na kuželovejch ložiskách náboj kola

Napsal: 13 dub 2009 21:18
od Forsttimber
caute neviem či mám nejakú novú variantu ale mne ABS svieti nepretržite ale funguje skúšal som to na piesku. čidla dávajú odpor takže by mali byť v poriadku, kable som premeral všetky sú dobre konektory som prečisti všetko ok.

Otázky: ak by som všetko opravil tak kontrolka zhasne sama? alebo to musim dat vymazať z riadiacej jednotky
-ak je nejake čidlo zlé funguje abs na troch kolesách alebo sa cele abs vypne

Re: ABS na DI

Napsal: 14 dub 2009 14:23
od Pavel C
Podle mne by měla kontrolka po rozjetí sama zhasnout, když bude vše v pořádku. Není třeba nic mazat z ECU. Když je nějaké čidlo špatné nebo kabel, tak se ABS samo vyřadí. (ABS řídí všechny 4 kola proti smyku - zablokování.) Funkční ABS poznáš, že když prudce budeš brzdit na ledě nebo písku, tak ti pedál zažne tzv. kopat do nohy. Odpor na čidle by měl být a hlavně při roztočení kola by mělo čidlo indukovat střídavý proud. (Psal jsem to na předešlé stránce.) Nemáš vůli na některém kole nebo některé čidlo špinavé?
Hodně zdaru při hledání chyby!

Re: ABS na DI

Napsal: 14 dub 2009 15:51
od Forsttimber
neviem ako sa da k tym cidlam dostat a vybrat ich
volu nemam apon myslím skusal som to

Re:

Napsal: 14 dub 2009 20:10
od harvy
Land Jirka píše:Ono to ložisko v kole na ten snímač nemá moc vliv, protože to ozubení je na homokyneťáku a ten je uloženej v jehlovým ložisku v čepu náboje a na něm je až na kuželovejch ložiskách náboj kola
Já si taky myslím že na to nemá vliv ložisko náboje ale vůle svilslého čepu :!: Já jsem měnil homokineták a špatně jsem vymezil vůle (pomocí těch plechů) :Ja blb: a dělalo mi to ve velkém (kopání do pedálu, tvrdej pedál, drnčení a hlavně skoro nulový brzdný efekt). Po správném vymezení pohoda :Pohoda:

Re: ABS na DI

Napsal: 15 dub 2009 18:26
od Forsttimber
ako sa da cidlo odmontovat- je potrebne nieco rozobrat alebo sa da vybrat samostatne cidlo

Re: ABS na DI

Napsal: 15 dub 2009 20:32
od DanoDEF
... lozisko moze mat vplyv na cinnost ABS ale nie lozisko naboja ale ihlickove lozisko v ktorom je ulozeny kinetak.

... jedneho dna som trhol PP poloosu. Vymenil som aj kinetak a od tej doby som mal obcas problem, ze pri rejde doprava mi drncalo ABS

... potom som znova trhol PP poloosu. Znova som menil aj kinetak a potom som mal pokoj s ABS.

... po urcitej dobe sa problem objavil znova. Pricina vysunute cidlo na PP kolese. Po zasunuti znova cidlo vysunulo ba dokonca na cidle bolo vidno, ze on kinetak sucha. Urobil som mechanicky doraz aby cidlo nevysuvalo.

... dost dlhu dobu som mal pokoj. Za poslednych par mesiacov sa stava, ze pocas jazdy sa rozsvieti ABS co signalizuje poruchu ABS a ABS nefunguje. Ro chvilke vypnutia znova OK.

... kontroloval som cidla a na PP kolese je az dierka vysuchana do cidla

... dierku som zalial farbou a cidla navzajom zamenil s LP kolesom

... momentalne ABS funguje OK... mozno v lete ma caka repas prednej napravy tak skontrolujem cidla ci na PP kolese nesucha do cidla

... predpokladam, ze kinetak ma urcitu volu na ihlickovom lozisku a to sposobuje suchanie do cidla.


... samozrejme, ze vsetko pisem na Defa

Re: ABS na DI

Napsal: 16 dub 2009 07:49
od Pavel C
Forsttimber píše:ako sa da cidlo odmontovat- je potrebne nieco rozobrat alebo sa da vybrat samostatne cidlo
Čidlo se dá opatrně vytáhnout kleštěmi. Není třeba nic jiného demontovat, pro větší pohodlí jen kolo.

Re: ABS na DI

Napsal: 16 dub 2009 10:32
od Piskot
Ahoj, ačkoliv jsem tady před časem napsal, že jsem problém s ABS na DI vyřešil výměnou maziva a vyčištěním a seřízením vůle otočných koulí, po čase se mi kontrolka opět rozsvítila :? . Hlavně při nějakém větším rázu od nápravy. Postupně jsem systémem pokus/omyl došel k tomu, že zřejmě další závada bude v kabeláži která vede ke kostce modulátoru ABS (hliníková kostka na podběhu před posilovačem brzd). Pokud zahýbám s konektorem který vede do toho kodulátoru, kontrolka po rozjetí zhasne a ABS začne fungovat.
Myslím tedy, že závad tam tedy může být víc, tohle jsem řešil já:
- stará náplň otočné koule obsahující mnoho kovového otěru který zkresluje indukci a tím signál z čidla
- vůle na otočném kloubu (koule)
- vůle na jehličkovém ložisku poloosy
- moc vytažené čidlo ABS (pokud je volné pouzdro snímače ABS, může se zřejmě čidlo samovolně vysunout)
- vadný homokloub
- vadná kabeláž k čidlu
- vadná kabeláž ke kostce ABS
Jinak co se týká seřízení hloubky zasunutí u snímače ABS, tak pro DI by se mělo postupovat takto (viz.manuál):
- zasunout a dotlačit čidlo až na doraz
- zatočit kolem, drážkování na homokloubu (př.kolo) nebo na drážkování zevnitř na náboji (zadní kolo) si odsune čislo do správné vzdálenosti.

Ještě jsem nezkoušel dát to někam na diagnostiku, ale asi to brzy udělám.
Piskot

Re: ABS na DI

Napsal: 09 črc 2009 14:58
od Forsttimber
Bol tu navod ako kontrolka ABS vyblikava kod chyby ale neda sa uz ktomu vlaknu dostat.

Neviete kde by som ho este nasiel?