Stránka 3 z 10

Re: Spaní v autě

Napsal: 08 bře 2019 07:32
od xxx
kaligula píše: 08 bře 2019 05:20 když to bude bez šuplíků tak jak do těch dutin polezeš ? nebo budou trvale nepřístupné ? zbytečně se připravíš o spoustu prostoru kam se dají uložit věci a budou dobře přístupné i když budeš mít rozbalené peřiny
napadlo mě úplně to samé, když jsem viděl, jak to kopíruje bočnice.

Re: Spaní v autě

Napsal: 08 bře 2019 08:01
od TBG
Pokud to bude s odklápěcím vrchem, bude to strašně nepraktické... každopádně, jsem zvědavý, kudy se budeš ubírat v tvoření dál...... :cool

Re: Spaní v autě

Napsal: 08 bře 2019 08:05
od habakuk
Jarek Uhde to měl na bílé D1 udělané stejným systémem a nemyslím si že to bylo nepraktické, jen se do toho lezlo vrchem. Takto maximalizuješ úložný prostor protože kdyby jsi řešil pojezdy a šuplíku tak si prostor pro věci zmenšíš. Další věc první verze je k tomu aby jsi zjistil co ti vyhovuje a v té druhé to můžeš teprve pořádně odladit.

Re: Spaní v autě

Napsal: 08 bře 2019 08:08
od kareljas
kaligula píše: 08 bře 2019 05:20 když to bude bez šuplíků tak jak do těch dutin polezeš ? nebo budou trvale nepřístupné ? zbytečně se připravíš o spoustu prostoru kam se dají uložit věci a budou dobře přístupné i když budeš mít rozbalené peřiny
V každém případě to plánuji udělat z vrchu odklápěcí a dutiny budou sloužit jako ukládací prostor a peřiny sebou neplánuji vozit pouze nafukovačka a spacáky

Re: Spaní v autě

Napsal: 08 bře 2019 08:17
od kareljas
habakuk píše: 08 bře 2019 08:05 Jarek Uhde to měl na bílé D1 udělané stejným systémem a nemyslím si že to bylo nepraktické, jen se do toho lezlo vrchem. Takto maximalizuješ úložný prostor protože kdyby jsi řešil pojezdy a šuplíku tak si prostor pro věci zmenšíš. Další věc první verze je k tomu aby jsi zjistil co ti vyhovuje a v té druhé to můžeš teprve pořádně odladit.
Uvažoval jsem úplně stejně protože když jsem přišel za stolařem a on mi řekl jaké tam dám šuplíky že větší kvůli pojezdem a prostoru pod ním a nad ním se tam nevlezou tak jsem to odpískal více než 20% místa je v háji. Předpokládám že v tomto případě už žádný jiný úložný prostor nebudu potřebovat ale je třeba to vyzkoušet. ale jak říkáte Každému vyhovuje něco jiného a u mého auta jsem hrozně limitovaný výškou.

Re: Spaní v autě

Napsal: 08 bře 2019 08:21
od habakuk
Jasně a ty máš spaní nižší tak by výsuv opravdu neměl význam a pokud si stoupneš tak v pohodě dosáhneš kam potřebuješ.

Re: Spaní v autě

Napsal: 08 bře 2019 08:23
od kareljas
Nahoru budu dávat nafukovací matračku ty už jsem koupil je s elektrickým kompresorem na 12V 30 vteřin zhruba trvá nafouknuti a 30 vteřin sfouknutí spacáky si pobalíme. Prostor přes den by měl být nad spaním volný tím pádem je přístupný.

Re: Spaní v autě

Napsal: 08 bře 2019 08:39
od Romanos
Také jsem zvědavý ,co budeš říkat po první sezoně, jestli dokážeš mít stále plochu prázdnou aby jsi se dostal k víkům. Pokud to dokážeš máš můj obdiv!! :Sorry: Aspoň jeden šuplík by nebyl marný.

Re: Spaní v autě

Napsal: 08 bře 2019 09:03
od Dobrák
Já bych spíš měl pro zajímavost dotaz, jak se polánuješ dostávat k rezervě ? To byl důvod proč jsem L322 používal pouze přepravkovou metodu s vrchní deskou. Protože zákon schválnosti funguje a rozmontovávat spaní někde na dálnici bych nechtěl. Nebo rezerva půjde jinam ?

Vzhledem k tomu, že jsem spaní používal 4x do roka, tak jsem si vystačil s tímhle, otázka jeslti to jde vlastně pojmenovat "spaní" :grin: Spíš skládka přepravek a 2x OSB deska :grin: :grin: Mělo to jednu velkou výhodu, pouze jsem naložil kompletní přepravky "jídelní" + Snežnice + vaření + cokoliv . Když jsem potřeboval, dal jsme vodotesnou přepravku a nevadilo mi, že tam odkapavaj boty, snežnice atd.. a přes den jsme vozili v kufru dvě velké tašky které se na noc daly mezi přední sedačky a zadní sedačky.

Re: Spaní v autě

Napsal: 08 bře 2019 09:08
od MadTom
Mám stejnou zkušenost - z vrchu se dostat do úložného prostoru znamená auto z velké části vyklidit. To při delším výletu nejde, alespoň teda nám, když jezdíme ve 4 a auto je dost plné. Podobně otevíratelné z vrchu mám boční prostory vedle šuplíků a používám to, pouze pokud musím až někam na dno, jinak tam je naštěstí mezera zezadu, kdy se tam dá dostat.
Ty šuplíky sice zaberou nějaké místo navíc, ale na druhou stranu to nemusí být tak hrozné - stěny šuplíků mohou být velmi slabé a pokud se stolař bude snažit, tak i pojezdy se dají zapustit. Já jsem měl šuplíky poprvé z překližky - bylo to těžké a zabíralo to doopravdy hodně místa. Dnes tam mám v jedná části plastovou euro přepravku - je standardizovaná a dá se vyndat a v druhé části to mám z hliníkového plechu tloušťky 0,8mm s vyztuženými okraji. Tam už přepravka nevyšla rozměrově a tohle maximalizuje využití prostoru.
Jedna výhoda plastových přepravek - neteče do nich, takže i když auto navlhne (koberec v kufru), tak v přepravce je stále sucho. A opačně, pokud něco vyteče v přepravce, tak to neproteče do auta (nějaké jídlo, ...).
Uvažoval jsem i o kovové konstrukci, ale na jeden kus to vycházelo moc drahé/složité/pracné.

Re: Spaní v autě

Napsal: 08 bře 2019 11:28
od habakuk
Tome ale ty uvažuješ o úplně jiným systému spaní. Podívej jak má vysoký spaní a jak ty v nazvedané D2. Na to nizoučký spaní je přístup zvrchu ideální. Druhá věc má to bez zadních sedaček zase tak moc nemusí po spaní uklízet jako ty. Kdy děláš 4místa.

Re: Spaní v autě

Napsal: 08 bře 2019 11:37
od pojir
Ja bych rekl, ze ten pristup zvrchu do zadnich casti nebude idealni kvuli spodnim vratum od kufru - at uz budou otevrene nebo zavrene. Ale s RR si clovek asi moc nevybere.

Re: Spaní v autě

Napsal: 08 bře 2019 12:08
od MadTom
Souhlasím, že to mám o hodně jinak, ale to je hlavně kvůli výšce ledničky. Ta byla hlavní limit. Jinak si stále myslím, že dostávat se ke spaní zvrchu není ideální - cokoliv bude ležet nahoře, tak se vždy musí odskládat. Jak při vyndávání, tak při uklízení zpět. To už se mi víc líbil systém spaní, kde v části ke dveřím do kufru tam byly zašoupnuté plastové bedny - bez pojezdů, prostě se šoupali po koberci. A shora přístupné bylo akorát to, co je v části za sedačkama. Při dobrém rozmístění věcí, se přehrabování a přeskládávání docela omezí. Co mě vždy na výletech štvalo byly věci, co žerou čas a musí se furt opakovat. Třeba nutnost vykydat celé auto, abych rozložil spaní u jeho první verze. To bylo tak demotivující, že při první výletu do Albánie jsme raději většinou spali různě po penzionech. Za 20Euro se snídaní pro 2 dospělé a 2 děti to bylo super řešení.

Re: Spaní v autě

Napsal: 08 bře 2019 13:01
od xxx
já mám přístup do úložného prostoru shora a neměnil bych, ale z 70% jezdím sám, ale ani ve dvou to není problém.
Věřím, že 4 lidi (viz. Madtom) je auto full až po střechu.

Re: Spaní v autě

Napsal: 08 bře 2019 13:18
od Badus
Ono kazdy ma svoje a kazdy si na to musi prijit sam. Ve 4 lidech je to napul vopruz vzdycky. Supliky maj podle meho taky spoustu nevyhod. Kdyz venku leje a neco potrebujes, je to neprijemny. Stejnetak vecny preskladavani supliku..
Ja nakonec zustal jenom u skladaci zasunovaci konstrukce a pod to prepravky. Ma to spoustu vyhod i nevyhod. Mam v podstate celorocne zabaleno v prepravkach, jen to z garaze hodim do kufru...a pritom po zbytek roku mam prazdnej kufr. Na cestach nechavam rozestlano nahore, coz mi vyhovuje. Dle poctu jen slozim nebo neslozim sedacky. Predstava, ze kazdy rano budu balit spacaky a vyfukovat matraci me desi. Ale jsem z podstaty linej delat zbytecny veci. [emoji1]
Dalsi vyhodu spatruju, ze prepravky jdou vyndat a da se na nich sedet, daj se preskladat venku, muzes je vzit kam potrebujes..je do nich videt, takze presne vidis kde co je (to jsem uz parkrat ocenil).
Kdybych to delal znova, udelam to jen o trochu nizsi...kazdej centak nad hlavou dobrej...

Re: Spaní v autě

Napsal: 08 bře 2019 13:23
od kareljas
Dobrák píše: 08 bře 2019 09:03 Já bych spíš měl pro zajímavost dotaz, jak se polánuješ dostávat k rezervě ? To byl důvod proč jsem L322 používal pouze přepravkovou metodu s vrchní deskou. Protože zákon schválnosti funguje a rozmontovávat spaní někde na dálnici bych nechtěl. Nebo rezerva půjde jinam ?

Vzhledem k tomu, že jsem spaní používal 4x do roka, tak jsem si vystačil s tímhle, otázka jeslti to jde vlastně pojmenovat "spaní" :grin: Spíš skládka přepravek a 2x OSB deska :grin: :grin: Mělo to jednu velkou výhodu, pouze jsem naložil kompletní přepravky "jídelní" + Snežnice + vaření + cokoliv . Když jsem potřeboval, dal jsme vodotesnou přepravku a nevadilo mi, že tam odkapavaj boty, snežnice atd.. a přes den jsme vozili v kufru dvě velké tašky které se na noc daly mezi přední sedačky a zadní sedačky.

Rezervuj ještě nemám vyřešenou ale jako nejlepší místo mě přijde vyrobit menší zahrádečku na střechu. Ale to je při rychlejší jízdě skoro litr navíc na spotřebě. Další možnost je vykašlat se na rezervu nechat jí tam kde je, a koupit set na opravu defektu, dneska spousty aut už rezervu vůbec nemají. Pokud se vyloženě kolo ne rezerve tak se dá zpravit, už jsem to několikrát dělal že než bych se rval ven z rezervou tak jsem tam raději vrazil knot. Kompresor vozim samozřejmě sebou. Já také sbírám jenom zkušenosti od vás plus se snažím to napasovat na moje auto.

Re: Spaní v autě

Napsal: 08 bře 2019 13:46
od habakuk
No k té reservě pěkně mluvíš o setu na opravu pneu, ale jedeš do terénu tam ti taková věc bude dobrá jako doplněk. Já bych na ni nespoléhal, reserva je jistota. Na každém našem výletě někdo hledá servis na zalepení tedy reserva je nutnost.

Re: Spaní v autě

Napsal: 08 bře 2019 13:48
od MadTom
K té rezervě - knoty, lepící sprej a malej kompresor na dofoukání je velmi rozumný přístup a většinou bude stačit. Ale úplně bez rezervy bych nikam dál nejezdil. Ono není problém gumu prorazit a udělat větší neopravitelnou díru, nebo gumu zničit dojezdem kousek dál na místo, kde mě ostatní projíždějící auta během chvilky nezabijou. A potom je potřeba se k té rezervě v kufru nějak dostat. Teda udělat to spaní tak, aby to rozumně šlo, i když to nebude pohodlné. V D2 to mám podobně s čerpadlem v nádrži - abych se k němu dostal, musím celé spaní dostat ven z auta, což není příjemné, ale zvládnu to i někde venku v jednom člověku.

Re: Spaní v autě

Napsal: 08 bře 2019 15:06
od xxx
kareljas píše: 08 bře 2019 13:23 Rezervuj ještě nemám vyřešenou ale jako nejlepší místo mě přijde vyrobit menší zahrádečku na střechu. Ale to je při rychlejší jízdě skoro litr navíc na spotřebě. Další možnost je vykašlat se na rezervu nechat jí tam kde je, a koupit set na opravu defektu, dneska spousty aut už rezervu vůbec nemají. Pokud se vyloženě kolo ne rezerve tak se dá zpravit, už jsem to několikrát dělal že než bych se rval ven z rezervou tak jsem tam raději vrazil knot. Kompresor vozim samozřejmě sebou. Já také sbírám jenom zkušenosti od vás plus se snažím to napasovat na moje auto.
zahrádku na rezervu bych nedělal, když už, tak ti budou stačit 2 příčníky a ně ji přikurtuješ.
RR má rezervu v autě nebo je přitažená navíjedlem zespodu venku?

Re: Spaní v autě

Napsal: 08 bře 2019 21:04
od kareljas
habakuk píše: 08 bře 2019 13:46 No k té reservě pěkně mluvíš o setu na opravu pneu, ale jedeš do terénu tam ti taková věc bude dobrá jako doplněk. Já bych na ni nespoléhal, reserva je jistota. Na každém našem výletě někdo hledá servis na zalepení tedy reserva je nutnost.
Rezervu beru a vždycky jí vozím, to jsi mě špatně pochopil, ten set jsem myslel v případě kdy půjde použít abych tu resevu nemusel vyndávat, pokud to nebude nutné.