Stránka 3 z 5

Napsal: 25 kvě 2008 11:23
od DanoDEF
jezbera píše:
DanoDEF píše: ak nerobis celkovu prestavbu tak je jednoduchsia varianta vymena redukcnej prevodovky
Ano, jednoduchsia je ale nie je to to iste! Vymenou red. prevodovky sa riesia len rychle prevody, redukcie ti zostavaju posunute i po vymene.
...ja som nikde neuvadzal, ze je to to iste, naznacoval som, ze je to jednoduchsie

...samozrejme presne ako pises...to potom uz radsej pouzit redukrory od MaxiDrive...to je komplexna prestavba a odlahcis aj poloosi... :mrgreen:

...ako som pisal pouzivam 285/75R16 a v redukcii necitim vazny nedostatok

...ak to dame do rebricka tak

- vymena red prevodovky
- vymena staleho prevodu ( nezabudnut na poloosi, kinetaky a unasace )
- prestavba na reduktory ( ma to maly hacik MD ukoncilo vyrobu resp zanika firma )

kazda varianta ma svoje pre a proti o ktorych sa da donekonecna kecat

Napsal: 25 kvě 2008 13:02
od marcel
však je toto len akademická debata.Pri výmene prevodovky z defíka/1:1,4/ a 235/85R16 bude diskoška zase zbytočne pomalá na ceste.Je to ekvivalent ku pomeru v dife 1:4,1.Preto mne sa najviac páči riešenie prevody 1:3,9.Na ceste to bude rýchle ako sériová diskoška a v podstate redukcia tiež.Nie je to to najlacnejšie riešenie,ale podľa mňa najvhodnejšie.Som veľmi zvedavý keď
bude mať Ivan nahodené tie 3,9

to Karolcom:ak na cestu používaš sériový rozmer pneu a len občas do terénu vačšie tak je asi zbytočné meniť prevody.Alebo vymeň prevody a na cestu si kúp tiež 235/85R16

Napsal: 25 kvě 2008 13:15
od DanoDEF
... no co sa tyka rychlosti teda maximalky tak u Disko je to citelnejsie...Defik mi isiel dole cca o 20km/h...kym pred vymenou bezne jazdil aj 140 po vymene 120 a malo cez...

...tu su nejake percentualne vyjadrenia pri zamenach LT230

LT 230 Transfer case comparisons

1.003 > 1.222 = 17.92% Drop
1.003 > 1.410 = 28.86% Drop
1.003 > 1.667 = 39.83% Drop

1.222 > 1.003 = 21.80% Raise
1.222 > 1.410 = 13.33% Drop
1.222 > 1.667 = 26.70% Drop

1.410 > 1.003 = 40.57% Raise
1.410 > 1.222 = 15.38% Raise
1.410 > 1.667 = 15.41% Drop

1.667 > 1.003 = 66.20% Raise
1.667 > 1.222 = 36.41% Raise
1.667 > 1.410 = 18.22% Raise

Napsal: 25 kvě 2008 13:25
od jezbera ivan
Karolcom píše:Bol by problem keby som jazdil na 235/70 s 3.9.1..?
Lebo tie 235/85 MT prezujem ked pojdem do terenu.. co sa stava tak raz za tyzden.. a to ked sa snazim :(
Ci sa mi to oplati zhanat tie 3.9.1..?
Dik
Ak mas automat, dal by som tam taky prevod aky tam patri, bude ti dobre radit. Ak to chces prezuvat (co nechapem), tak by som prevod nemenil, V8 s 235/85kanmi chodi slusne. Ono na tych mensich kolesach by to jazdilo vo vysokych otackach. Ja mam 235ky MT stale, jazdim s tym kazdy den, jazdne vlastnosti su ok. Prevody menim, aby mi to pekne radilo, mam automat.

Napsal: 25 kvě 2008 19:38
od karel
No s tím MaxiDrivem mě to překvapilo Dano :shock: a je to rozhodně škoda, protože reduktory jsou pro nasazení v terénu nejlepší, jeliož řeší vše najednou, ale jsou za balík.
To Karolcom: s tím přezouváním gum tě to přestane brzy bavit a pak koupíš 235/85/16 i silniční.Origo gumy jsou dobré jen kvůli technické a i ta se dá projet s neorigo rozměry :lol:

Napsal: 25 kvě 2008 22:14
od Honza
MaxiDrive trochu mimo téma ale kdyby to chtěl někdo koupit :lol: - http://ruralworld.com.au/properties/max ... 0a2440e936

Napsal: 23 črc 2008 22:50
od jezbera ivan
Takze prevody 3.9:1 co som doniesol z US uz ma kamarat Peto nahodene na TD5ke DIIke, kt. jazdi na 265/75 R16 no a dnes mi volal, ze je to uplne perfektne. Auto mu chodi ako seria, prebralo sa k zivotu, skratila jednicka, zpomalila redukcia..... Je velmi spokojny!
Ja som ich este nestihol nahodit :oops:

Transfer box

Napsal: 02 zář 2008 17:33
od Miloš II
Tak zítra jde dolů přídavná převodovka, ale píšu sem proto, že jsem neřešil diferáky nechal jsem origo převod, ale místo toho budu dávat pomalejší s Defa tu http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/part_8.html je to sice o něco dražší, ale měla by do diskošky pasovat. Miloš II

Re: Transfer box

Napsal: 02 zář 2008 19:03
od jezbera ivan
Miloš II píše:Tak zítra jde dolů přídavná převodovka, ale píšu sem proto, že jsem neřešil diferáky nechal jsem origo převod, ale místo toho budu dávat pomalejší s Defa tu http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/part_8.html je to sice o něco dražší, ale měla by do diskošky pasovat. Miloš II
Tak toto riesenie skusil kamarat tiez na TD5ke, pneu 267/75R16, vyhodil to von po tyzdni, bolo to strasne, najma hluk! A riesilo (alebo neriesilo) to len normalne prevody, nie redukovane. Vratil to do povodneho stavu.
Potom kupil (naraz so mnou) prevody 3.9:1, ma ich nahodene a je maximalne spokojny! Auto ozilo, nic nehuci, motor chodi v optimalnych otackach, redukcia sa spomalila a zosilnela, pocit ako na seriovych pneu..... skratka neporovnatelne lepsie riesenie. Tolko prakticka skusenost!

Re: Transfer box

Napsal: 02 zář 2008 19:16
od Miloš II
jezbera píše:
Miloš II píše:Tak zítra jde dolů přídavná převodovka, ale píšu sem proto, že jsem neřešil diferáky nechal jsem origo převod, ale místo toho budu dávat pomalejší s Defa tu http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/part_8.html je to sice o něco dražší, ale měla by do diskošky pasovat. Miloš II
Tak toto riesenie skusil kamarat tiez na TD5ke, pneu 267/75R16, vyhodil to von po tyzdni, bolo to strasne, najma hluk! A riesilo (alebo neriesilo) to len normalne prevody, nie redukovane. Vratil to do povodneho stavu.
Potom kupil (naraz so mnou) prevody 3.9:1, ma ich nahodene a je maximalne spokojny! Auto ozilo, nic nehuci, motor chodi v optimalnych otackach, redukcia sa spomalila a zosilnela, pocit ako na seriovych pneu..... skratka neporovnatelne lepsie riesenie. Tolko prakticka skusenost!
:idea: No bobrá, ale to mě chceš říct, že repasovaná přídavná převodovka na Def a Disco LT230 je hlučnější převod 1,212/210 než repasovaná pro Disco 1,410 :idea: dělaná u Ashcrofta :idea: :roll: Miloš II

Napsal: 02 zář 2008 20:38
od karel
Nemám vlastní zkušenost se změnou převodů v redučce takže přímo neporadím, ale chápu Miloše, že když musí dělat repas tak chce současně řešit i převody byť jen ty silniční.Na druhou stranu když to vezmu, tak ať měníš převody v kterékoliv části pohonu za těžší tak ti motor vždy pojede na vyšší obrátky a logicky bude hlučnější zvláště nafťák.Když nedáš větší kola samozřejmě. Jaké chceš dávat gumy Miloši :?:

Napsal: 03 zář 2008 07:31
od Miloš II
karel píše:Když nedáš větší kola samozřejmě. Jaké chceš dávat gumy Miloši :?:
Mám nachystaný kola na vejlet BF 285/75/16. MilošII

Napsal: 03 zář 2008 07:40
od karel
Mám nachystaný kola na vejlet BF 285/75/16. MilošII

:coze: tak to jsou ještě vyšší než moje ( 833 mm) a hlavně podstatně širší.Už jsi je zkoušel, jak se vejdou :?:

Napsal: 03 zář 2008 07:47
od Miloš II
karel píše:Mám nachystaný kola na vejlet BF 285/75/16. MilošII

:coze: tak to jsou ještě vyšší než moje ( 833 mm) a hlavně podstatně širší.Už jsi je zkoušel, jak se vejdou :?:
Jo jdou tam, ale v max. rejdu trochu drhnou o ramena. Čekám až mi přijdou nový brzdový kotouče, abych mohl namontit 3cm podložky. Plast lemy jsou na cestě. MilošII

Re: Transfer box

Napsal: 03 zář 2008 08:42
od jezbera ivan
Miloš II píše: :idea: No bobrá, ale to mě chceš říct, že repasovaná přídavná převodovka na Def a Disco LT230 je hlučnější převod 1,212/210 než repasovaná pro Disco 1,410 :idea: dělaná u Ashcrofta :idea: :roll: Miloš II
Netvrdim. Ja som uviedol osobnu skusenost chalana (mimochodom naozaj skuseny offroadak a TD5kar) co to cele presiel a poznam ten pribeh. Mozno to niekomu pomoze, na to forum je, debatujeme.
Preco a co huci je jasne, zrychlis prevody o cca 16% a tvojimi pneu auto spomalis len o cca 12%, tzn budes jazdit na podstatne vyssie otacky ako seria. V priklade kt. som uz uvadzal to bolo este horsie lebo on tam mal pneu 804mm priemeru takze prevody urychlil o 16% ale spomalil to pneumatikami len o 9%. Tolko teoria, prax som uz spominal. Skratka, ak mam jazdit na ceste rychlejsi prevod ako seria a redukciu mat naopak slabsiu ako seria, pride mi to kontraproduktivne, nic neprinasajuce riesenie, obzvlast na aute upravovanom pre lepsie terenne vlastnosti.
To je jeden z dovodov preco som objednaval prevody 3.9:1 pre 32" pneu az z US miesto lahko dostupnych 4.1:1 z UK. Totiz skusenost tych co dali k 32kam 4.1 je taka, ze to "huci" a je rec o daleko mensom zrychleni prevodov ako v pripade vymeny redukcky. Su toho plne fora. Ja mam rad funkcne riesenia, lebo kazde stoji peniaze, tak nech je to aspon dobre.

LT 230

Napsal: 03 zář 2008 17:09
od Miloš II
Měl jsem pouze na mysli LT 230 pro TD5 DEF. Aspoň tak jsem pochopil rozdíl mezi Discovery TD5 a DEF TD5 pro Transfer Boxes. Miloš II

Napsal: 22 zář 2008 10:02
od karel
Tak ako Ivan, prevody už máš nahodené :?: A Ako to vidíš so Sosnovou :?:

Napsal: 22 zář 2008 10:50
od jezbera ivan
Prevody nahodene nemam :( , lebo som cely offroad (a najma rypanie sa v aute) zacal zamerne trochu ignorovat, v zaujme zachovania vlastnej existencie a zdraveho rozumu :D Menim totiz pracu, a to priebezne, takze momentalne taham dve. Okrem toho sme s kamaratom prikupili D90ku, takze, ked je trochu casu, tesim sa z nej, lebo je pre mna nova.
Co sa tyka Sosnovej, chcel by som sa zucastnit najma zo "spolocenskych" dovodov. Neviem ako vsak budem s casom, mam v oktobri nejake skolenia + rumunsko (na preliecenie neukojenej duse), okrem toho manzelka atestuje druhu atestaciu, takze ak to vsetko do seba pozapada, vidime sa, co by som bol rad.

Napsal: 22 zář 2008 11:13
od karel
jezbera píše:Prevody nahodene nemam :( , lebo som cely offroad (a najma rypanie sa v aute) zacal zamerne trochu ignorovat, v zaujme zachovania vlastnej existencie a zdraveho rozumu :D Menim totiz pracu, a to priebezne, takze momentalne taham dve. Okrem toho sme s kamaratom prikupili D90ku, takze, ked je trochu casu, tesim sa z nej, lebo je pre mna nova.
Co sa tyka Sosnovej, chcel by som sa zucastnit najma zo "spolocenskych" dovodov. Neviem ako vsak budem s casom, mam v oktobri nejake skolenia + rumunsko (na preliecenie neukojenej duse), okrem toho manzelka atestuje druhu atestaciu, takze ak to vsetko do seba pozapada, vidime sa, co by som bol rad.
Tak to tě chápu, život není jen Offroad

Napsal: 22 zář 2008 11:26
od jezbera ivan
Ved prave, najma ked ma clovek 4 landrovery na dvore, co je momentalne moj pripad :D Berie mi to hrozne vela casu a energie (i ked dobrovolne) ale racionalne ked rozmyslam, viem, ze to prehanam. Dal som si ulohu pre dalsie dni, trochu si pozametat v hlave a na dvore....