Stránka 3 z 7

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 23 kvě 2009 22:08
od Acon
Ďakujem za rady, dnes som vybral RJ, otvoril, olej v nej nebol, ale v tom červenom konektore ho bolo... Vystriekal som všetky konektory a je to lepšie. Síce to ešte trochu hapruje, ale cez týždeň kúpim ten káblový zväzok a vymením.
Nie som automechanik, no dosť si dokážem spraviť sám a tak sa pýtam:
Je nutné podlepovať tesnenie na kryte ventilov silikónom?

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 23 kvě 2009 23:39
od MadTom
Tak jsem shodou okolností se deska hrabal v naší D2 TD5 a ejhle, po vyndání řídící jednotky motoru jsem v červeným konektoru našel olej. Protože motor chodí bez problémů, tak to nemusím řešit hned, ale ve velmi krátké době ano.
Výměna kabelového svazku se mi moc nezamlouvá, radši bych nějaké systémové řešení. Jestli jsem to celé správně pochopil, tak problém je v tom, že jednotlivé žíly kabelového svazku fungují jako vedení oleje, který kapilární vzlínavostí proteče celou délkou svazku. Někdo už tu psal, že by mělo stačit kabel na vhodném místě odizolovat a procínovat a následně zaizolovat - tím by se kapilární vzlínavosti zabránilo.
A teď ta otázky - kde nejlépe to udělat? Předpokládám, že rozebrat konektory tak, aby se v nich dal kabel vyměnit nejde, takže co to třeba ustříhnout kousek za každým konektoren, naletovat nový kabel a dobře zaizolovat? Takové smršťovací bužírky co mají uvnitř lepidlo drží výborně.
Kouknul jsem se i do řídící jednotky, olej v ní zatím není.

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 24 kvě 2009 08:32
od DanoDEF
MadTom píše:A teď ta otázky - kde nejlépe to udělat? Předpokládám, že rozebrat konektory tak, aby se v nich dal kabel vyměnit nejde, takže co to třeba ustříhnout kousek za každým konektoren, naletovat nový kabel a dobře zaizolovat? Takové smršťovací bužírky co mají uvnitř lepidlo drží výborně.
Kouknul jsem se i do řídící jednotky, olej v ní zatím není.
... strihat nemusis staci odizolovat a pocinovat

... zmrstovacku bez lepidla aby mal olej kadial vykvapkat

... najhhodnejsie na mieste kde je mozne urobit previs aby olej vlastnov vahov "vypadol"

... kabelovy zväzok sice nie je nutne menit ale je potrebna jeho uprava aby ani v konektore na hlave nebol olej ( najvhodnejsie dat novy uz upraveny )

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 24 kvě 2009 08:49
od MadTom
Díky za konstruktivný rady, jenom jeden dotaz ke konektoru v hlavě - existuje tedy nová verze kabelového svazku, kde to je již vyřešené, aby netekl olej ani do tohoto konektoru? A jestli ano, jak je to řešené, jakou tam páni konstruktéři udělali změnu?

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 24 kvě 2009 13:16
od DanoDEF
MadTom píše:Díky za konstruktivný rady, jenom jeden dotaz ke konektoru v hlavě - existuje tedy nová verze kabelového svazku, kde to je již vyřešené, aby netekl olej ani do tohoto konektoru? A jestli ano, jak je to řešené, jakou tam páni konstruktéři udělali změnu?
... ziadnu je furt ten isty.

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 25 kvě 2009 16:35
od MadTom
Tak už jsem trošku více v obraze, co s tím pánové zbabrali a co s tím dál. Protože se mi příčí řešení takovýchto problémů zaviněných špatnou konstrukcí systémem výměna dílu, ono to zas nějakou dobu vydrží, přemýšlím o tom, že bych svazek "rozebral", místy procínoval a po důkladném vyprání bych zalil vhodným těsnícím přípravkem (silikon, polyuretan, ... co je odolné teplu a oleji) konektor který prochází hlavou motoru.
Následně něco podobného u kabelu který navazuje a potom pravidelně kontrolovat u řídící jednotky, jestli už doteklo. Moc nadšený z toho sice nejsem, ale co se dá dělat. Tu kontrolu bych musel dělat stejně i u nového kabelu. A úplně nazávěr po očištení řídící jednotky bych z vnitřní strany konektor zalakoval.
Toť představa a teď dotazy - neválí se někomu vyndanej kabelovej svazek z hlavy, a nechtěl by se ho zbavit. Chtěl bych zkusit si ho připravit předem. A druhej dotaz - vhodnej silikon, všechno co používám v práci je sice neutrální (a doopravdy to kabely ani dlouhodobě nežere), ale nevím jak je to s odolností proti oleji? Co se týče lakování plošných spojů obecně, používáme několik let lak ve spreji s označením V66 a funguje výborně. Doporučuji tímto nebo nějakým jiným způsobem ošetřit všechny řídící jednotky v autě, které nejsou originál lakované. Koukal jsem totiž do jednotky BCU v Discovery 2 a byla vevnitř místy pěkně zkorodovaná. Myslím si, že i když je umístěná uvnitř auta, tak v ní občas může zkondenzovat vlhkost.

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 25 kvě 2009 20:52
od DanoDEF
... v podstate vsetky postupy su spravne.

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 09 čer 2009 22:57
od Acon
takže, káblový zvezok je vymenený, konektory vystriekané, vyfúkané, vysušené, auto ide ako hodinky kým....
...sa nezohreje. Dával som mu čo sa do neho zmestilo. Do 2000ot ide hladko, potom buď cuká, alebo jednoducho len uberie výkon a nejde do otáčok. Nereaguje na plyn, no na rovine ako tak zrýchluje. Akonáhle sa dostane nad 2500ot zasa je všetko OK až do max otáčok. Ak sa z miesta rozbieham s plynom na podlahe, dokážem to hluché miesto "preskočiť" pretože na 1 to zrýchli aj napriek cukaniu a potom to už pod 2500 neklesne. No akonáhle uberiem a klesnem pod 2500 je to v prdeli.Ak idem 1-2km pomali bez nároku na výkon, následné zrýchlenie je možné, no akonáhle idem dlhšie tak 120 tak my uberá výkon a ak náhodou príde aj menšie stúpanie, úplne stratí výkon.
1/Je možné, že si RJ pamätá chyby a je potrebné vymazanie?
2/ ak odpojím baterku na cca 24h vymažú sa chyby? Fungovalo mi to tak na Lancii. Po cca 24h bez el. sa chyby vymazali a všetko bolo v poriadku.

Na diagnostiku idem v každom prípade, no ak má niekto podobnú skúsenosť...

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 10 čer 2009 09:14
od Honza_offroad
Tohle by klidne mohla delat spatny regulator tlaku turba.
Pri nizkych otackach to nepoznas, pak v te "mezere" to muze byt tim, ze je otevreny obtok turba a ve vysokejch to turbo uz dava tolik vzduchu, ze to dokazenafouknout i s pootevrenym bypasem.

Pokud nemas pristup k diagnostice, tak si dej Tcko na tu malou hadicku co jde z tela turba a pripoj tam klidne budik na mereni tlaku v pneu, hod si ho do kabiny a sleduj co to dela... :wink:

Chyby se odpojenim jednotky nevymazou.

H.

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 10 čer 2009 21:42
od Acon
Honza_offroad píše:Tohle by klidne mohla delat spatny regulator tlaku turba...
H.
Zdá sa, že je to tak. Pri obhliadke som natrafil na http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =14&t=6925

Ďakujem za rady. Zlepil som to a uvidím, či je vada odstránená.

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 03 zář 2009 22:20
od tomáš z hor
Tak s tím mám zkušenost dost špatnou: u mého starší TD5 jsem loni na podzim prostě ráno přišel a nenastartoval. Řídící jednotku nakonec ve Vrchlabí u Mejznarů vyměnili a stálo to spoustu peněz. Řekli mi, že to TD 5 dělá, že po cca 120 tis. km je třeba vyměnit svazek olejových hadic, protože přestanou těsnit a olej pomalu prosakuje a stéká k řídící jednotce, kterou nakonec vyzkratuje. Tak u starého Defendea mám novou a u nového si to budu hlídat, až se nablížím těm 120 tisícům km.

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 03 zář 2009 22:25
od Luboš M.
tomáš z hor píše:Tak s tím mám zkušenost dost špatnou: u mého starší TD5 jsem loni na podzim prostě ráno přišel a nenastartoval. Řídící jednotku nakonec ve Vrchlabí u Mejznarů vyměnili a stálo to spoustu peněz. Řekli mi, že to TD 5 dělá, že po cca 120 tis. km je třeba vyměnit svazek olejových hadic, protože přestanou těsnit a olej pomalu prosakuje a stéká k řídící jednotce, kterou nakonec vyzkratuje. Tak u starého Defendea mám novou a u nového si to budu hlídat, až se nablížím těm 120 tisícům km.
To je ale trošičku nesmysl, jednak se jedná o kabeláž a né hadice a olej ti nikdy nic nezkratuje ale udělá špatný kontakt, který stačí odmastit a pojede zas nějaký čas normálně. Olej tam máme všichni a jede to normálně, tedy zatím.

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 03 zář 2009 23:41
od tomáš z hor
Tak mne asi u Mejznarů obrali o 30 litrů a já se nechal, prostě jsem vůl. Tu starou řídící jednotku mám pod postelí, tu kabeláž jsem už vyhodil. Tvrdili, že se má po těch cca 120 tisících měnit

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 04 zář 2009 07:14
od Miloš II
tomáš z hor píše:Tak mne asi u Mejznarů obrali o 30 litrů a já se nechal, prostě jsem vůl. Tu starou řídící jednotku mám pod postelí, tu kabeláž jsem už vyhodil. Tvrdili, že se má po těch cca 120 tisících měnit
Nacvakni tu starou jednotku na patice a mělo by to taky jet. Někde jsem to už řešil stačí pocínovat žíly vstřiků a přerušit tím vzlínání oleje. Pro servis je lepší měnit :Ale fuuj: než opravovat. Půl hodiny práce. MilošII

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 04 zář 2009 18:37
od RudaK
Miloš II píše:
tomáš z hor píše:Tak mne asi u Mejznarů obrali o 30 litrů a já se nechal, prostě jsem vůl. Tu starou řídící jednotku mám pod postelí, tu kabeláž jsem už vyhodil. Tvrdili, že se má po těch cca 120 tisících měnit
Nacvakni tu starou jednotku na patice a mělo by to taky jet. Někde jsem to už řešil stačí pocínovat žíly vstřiků a přerušit tím vzlínání oleje. Pro servis je lepší měnit :Ale fuuj: než opravovat. Půl hodiny práce. MilošII


Má pravdu předsedo - stačí pocínovat :P

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 04 zář 2009 22:07
od jezbera ivan
Acon píše:1/Je možné, že si RJ pamätá chyby a je potrebné vymazanie?
2/ ak odpojím baterku na cca 24h vymažú sa chyby? Fungovalo mi to tak na Lancii. Po cca 24h bez el. sa chyby vymazali a všetko bolo v poriadku.
Na diagnostiku idem v každom prípade, no ak má niekto podobnú skúsenosť...
Ja myslim, ze ta diagnostika je zaklad v tomto pripade, tiez by som vyskusal iny software do ECU. To by som asi vedel a tiez potom vratit spat.

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 08 zář 2009 22:49
od Kawa12
Odemknu auto dálkou,otočím klíčkem a nerosvítí se žhavení a ještě ta kontrolka vedle toho na levo,budík na teplotu mi vyletí na max a nejde to nastartovat,jen to točí...stalo se mi to už dvakrát a po chvilce to je ok....nic jsem nikde nerozebíral,jen v motorovém prostoru na podběhu byly vypojené nějaké podtlaky,dva konektory tak jsem je zapojit a asi od té doby se to děje..Má to stím něco společného??

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 19 zář 2009 21:57
od Kawa12
Tak dnes už to nešlo nastartovat vubec,číhnul jsem na počítač a na červenej štekr a byl plnej oleje,po vyčištění to už běhá,ale neměl jsem žádný problém ze škubáním motoru,jen se mi nerosvicovali kontrolky na palubce.Může to natýct a uplně do vnitř počítače??Nevíte někdo,kolik stojí nová ta kebeláž.

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 20 zář 2009 19:53
od Miloš II
Kawa12 píše:Tak dnes už to nešlo nastartovat vubec,číhnul jsem na počítač a na červenej štekr a byl plnej oleje,po vyčištění to už běhá,ale neměl jsem žádný problém ze škubáním motoru,jen se mi nerosvicovali kontrolky na palubce.Může to natýct a uplně do vnitř počítače??Nevíte někdo,kolik stojí nová ta kebeláž.

Kabeláž jako celek je v podstatě jeden svazek výměna "opruz" cena kolem 10000.- plus práce asi ještě víc. Olej se do jednotky "může a nemusí" dostat. Stačí jednoduše opravit. MilošII

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky

Napsal: 20 zář 2009 21:38
od Acon
mení sa len ten kus od vstrekovačov po výstupný konektor z hlavy. Veľký kmonektor na RJ sa len vyčistí a všetko funguje ako má. Ten káblový zväzok stojí aj s tesnením deklu hlavy nejakých 60€čok a výmenu zvládneš aj pred panelákom za 20-30min.