Stránka 3 z 3

Napsal: 14 led 2009 23:10
od zbynek
Díky, za důležité informace.

Napsal: 17 led 2009 08:22
od Land Jirka
Ještě by mě zajímalo, jak máte udělanou tu páčku na ovádání v kabině. :?:

Napsal: 17 led 2009 09:39
od keso
V kabine ti konci predlzovaci diel z malej gola sady dierou hore.

Ovladam to tak ze zasuniem Tkus z goly a ovladanim potocim, cim zavriem uzavierku.

Napsal: 10 bře 2009 20:59
od MadTom
Mám dotaz k uzávěrce mezinápravového diferenciálu u Disco II - ovládání není vyvedeno na pomocno řadící páku, ale vývod (takvej ten malej otočnej čudlík - tyčka - oska) na tělěse mezinápravového diferenciálu je a dá se s ním otočit, tak je jisté, že ta uzávěrka je namontovaná? Nesetkal se někdo s možností, že je tam pouze ta ovládací oska a zbytek ne?
Jde mi o to, že jsem si dnes prohlížel jedno auto, který bych si možná i koupil, až jsem si pod něj i lehl a zapůjčeným klíčem tím čudlíkem točil, ale to bylo tak vše. Na palubovce se kontrolka nerozsvítila (buďto tam není, nebo to jenom není někde připojené) a další testy jsem dělat nemohl, protože už byla tma.
Předpokládám stejně, že auto půjde před koupí na zvedák, takže si budu moci zatočit kolama dle libosti. A pro pořádek jde o Disco 2, rok 1999, nafta a manuál.
Předem díky za odpovědi.

Napsal: 10 bře 2009 21:16
od patrik
kontrolka sa ti nemusi zozsvietit hned, niekedy az po cca 3 metroch jazdy. ak si otocil tou hriadelkou nad prednim kardanom tak tam je . mam pocit ze 10 kluc ak sa nemilym

Napsal: 10 bře 2009 21:30
od MadTom
Aha, tak to je asi ono, já už jsem neměl ani čas ani místo to testo při popojíždení. Docela to chápu, ono to tam nemuselo zaskočit. kouknu se, jestli v dokumentaci není popsané, jak to tam vlastně je mechanicky řešené. já jsem zatím používal uzávěrku jenom na autě co mělo 8 kol (Tatra) a tam to bylo i slyšet, když tím ty vzduchové válce hýbaly :-)
Jo a 10ka klíč mi tam nešla, 13ka byla moc a 12kou to nějak šlo. Ono to ale bude i tím, že jsem tam ty ruce měl zalomené nadvakrát i s klíčem a byla mi k tomu zima.

Re: Uzávěrka diferenciálu Discovery II.

Napsal: 19 srp 2019 19:28
od FitzPatrick
Zdraim. Ta osicka na uzavreni diffu je toto? Na jakou stranu se s tim otaci? Toci se to dokola, nebo je to od dorazu k dorazu? A jedte dotaz - je lepsi pri zamcenem diffu vypnout TC?

Re: Uzávěrka diferenciálu Discovery II.

Napsal: 19 srp 2019 21:31
od Miklosxxx
My sme teraz doviezli dalsi prirastok do rodiny,(disko td5 automat)
Ktori ma uzavierku medzinapravy.
Len ma trapi jedna vec uzavierka zaradi medzinapravu aj vyradi no nemozem paku dat z polohy H do polohy L ani pri zaradeni do P N R D

Vyradim hu iba vtedy ked auto potiahnem do predu a ked je auto v pohybe dam chytro radic do polohy N vtedy malu paku vyradim z polohy H do N.
Z polohy L zaradim aj na mieste z tym problem neni len z rychlej na pomalu nemozem.Iba ked je auto v pohybe.
Redukovane rychlosti neboli skoro vobec predchadzajucim majitelom vobec pouzivane. Co to moze byt? :Sorry:

Re: Uzávěrka diferenciálu Discovery II.

Napsal: 19 srp 2019 21:44
od pojir
Nemuzu si pomoct, ale zda se mi to jako standardni chovani. Vyradit jde nejlehceji za pohybu a zaradit rozhodne taky za velmi lehkeho pohybu.

Re: Uzávěrka diferenciálu Discovery II.

Napsal: 20 srp 2019 06:53
od Miklosxxx
pojir píše: 19 srp 2019 21:44 Nemuzu si pomoct, ale zda se mi to jako standardni chovani. Vyradit jde nejlehceji za pohybu a zaradit rozhodne taky za velmi lehkeho pohybu.
No ja v pohode na neutrali radim bez problemov L-H a naopak tak isto aj na automate.Na tomto druhom automate musim ist do predu zhruba 5km/h chytro vyradit paku D do N a az potom sa mi podari vyradit rychlu H do N.
Potom sa radit uz da pekne na mieste pokym zase nezaradim do H.

Poviem priklad kdesi v kopci potrebujem zaradit L tak som v haji. :whew

Re: Uzávěrka diferenciálu Discovery II.

Napsal: 20 srp 2019 12:41
od hrochado
To je úplně normální chování, naopak, pokud to jde řadit moc lehko, tak to znamená, že je redukce vychozená. Mně šlo všechno řadit na místě, páka vykvedlaná, pak jsem dal rozvodovku na repas, všechno se dotáhlo a přetěsnilo a teď to jde prostě více ztuha, ta převodovka není nijak synchronizovaná, takže prostě musíš pohnout autem, aby soukolí zapadla do sebe, to je normální ... řadit redukci v půlce kopce je už docela pozdě :)

Já mám taky automat a dělám to stejně, zařadím D, dám noho z brzdy, nechám auto samovolně rozjet, zařadím N a pak redukci ... stejný postup opačně, máš to i na tom štítku u páky :)

Re: Uzávěrka diferenciálu Discovery II.

Napsal: 20 srp 2019 13:58
od MadTom
Potkal jsem jednu D2, kde to chodilo tak ztuha, že jsme měli strach, že tu páku ulomíme. A s tím řazením v kopci - a proč ne? Akorát u toho automatu je to krapet hroší. S manuálem a trochou zkušeností nemám problém ředit redukci za jízdy, chce to akorát meziplyn a přemýšlet u toho, co dělám.
Dost jsem to využíval při rozjezdech s naloženým autem, kde to prostě na redukci šlo o hodně lépe.
Druhá věc je uzávěrka mezinápravy - ta je řazená přes pružinku, takže sice se ovládací páka pohne z jednoho dorazu ke druhému, ale uvnitř se zubová spojka pohne až když jí zuby umožní zaskočit do sebe navzájem. A až tehdy se rozsvítí kontrolka. I tohle umí být od nepoužívání zatuhlé. Jednou jsme musel odpojit bovden a prolít ho řídkým olejem a nechat do druhého dne - byla v něm nějaká ztuhlá vazelína a hnul se tak při tahání kleštěma.

Re: Uzávěrka diferenciálu Discovery II.

Napsal: 20 srp 2019 16:52
od Miklosxxx
Zaujimave poznatky aspon vydim ze sa treba este ohladom tohoto auta hodne ucit..Dakujem za strucne vysvetlenie mali sme strach ze pridavka ide do haja ,alebo nieco podobne :tmi
Skusim to nastriekat riadne vedeckom ci to trochu pomoze.
Inac skusal som ho len tak zo srandy v previse ako sa sprava uzavera.Tak celkom sa mi to zavidelo ako to fajne ide.
Normalne uvazujem ze by som to rypol aj do mojho auta.
Je tam nejaky rozdiel medzi kvalitov co sa ponuka na nete alebo presnosti ci len v cene.