Stránka 3 z 3
Napsal: 13 led 2009 22:47
od patrik
Dano takto to klesne a mne na disco
Napsal: 13 úno 2009 15:36
od medvěd
Tak jsem vyměnil termostat (viz můj příspěvek z 13.1.2009 na toto téma) a celý se to o poznání zlepšilo. Zahřeje se to tak za 6-7 km jízdy (rafika těsně pod půlkou) a na volnoběh to chladne mírně (rafika jde tak do 1/4). To se mi zdá být přiměřené.
re
Napsal: 25 úno 2009 11:15
od Lád'a P
Tak jsem řešil stejný problém.Auto se mi za boha nechtělo ohřát a vůbec netopilo.Zkoušel jsem to vyřešit papírem před chladič.Trochu se to zlepšilo,ale nic moc.Furt jsem mrznul.Tak jsem zkusil koupit nový termostat na TD 5 a je po problému.Auto se ohřeje cca po 5 km ( rafička teploměru jde až do půlky )bez deklu a neskutečně topí.Za každého počasí jezdím v tryku.Trenýrková teplota

Je důležité to dobře odzvdušnit.Teď jsem konečně spokojený.Zima už mě nepřekvapí

Napsal: 25 úno 2009 18:30
od default
Moje DII to dělá také - prostě vychladne. Na volnoběh netopí.
Ale je pravda že když mi v létě praskla hadice od topení a jezdil jsem bez vody (přišlo se na to až v září, když jsem chtěl zatopit a nic - nalil jsem tam u benzinky 8,5 litru vody) tak se ta ručička držela stále na polovině.
Myslel jsem si že to je schválně že se to auto prostě samo uchladí aby nemělo problémy např v Africe...
Nechám si zkontrolovat termostat...

re
Napsal: 26 úno 2009 07:33
od Lád'a P
Tak to ti dopručuji.Já jsem za něj dal 1000 Kč a mám pokoj.Opravdu se motor krásně ohřeje a skvěle topí.Já jsem si myslel že je normální že se auto neohřívá a hůře topí.Vyměnil jsem termostat a byl neskutečně překvapený tou změnou.
Re: re
Napsal: 26 úno 2009 07:40
od zbynek
Lád'a P píše:Tak to ti dopručuji.Já jsem za něj dal 1000 Kč a mám pokoj.Opravdu se motor krásně ohřeje a skvěle topí.Já jsem si myslel že je normální že se auto neohřívá a hůře topí.Vyměnil jsem termostat a byl neskutečně překvapený tou změnou.
No koukám že jsem na tom podobně. Říkám si no co... topí húř, vždyť je to LR manželka hudruje, pustím nahlas rádio, opřu loket a brumlám si dál. Ale teď mi svitla naděje, že bych se taky ohřál. Jestli je to tak snadná oprava tak hurá, ale kde se u DII Td5 nachází termostat, proradíte ????
re
Napsal: 26 úno 2009 09:33
od Lád'a P
Měl jsem stejný problém,co se týká manželky.Odmítala jezdit diskoškou,protože netopila a jí byla zima.Takže jsem zase musel trpět já a jezdit fábií.Teď je po problému.Termostat u diskošky je pod nádržkou u chladiče z levé strany.Je zalitý v umělé hmotě.Nahoře má jeden vývod k nádržce a dole dva.Jeden k chladiči a druhý k topení.Dost špatně se tam může,ale výměna není nemožná.Pro nás menší je to ale trochu problém

Chvílema jsem se tam musel pěkně potopit

Uvidíš tu změnu.Auto se mi perfektně ohřeje už po 5 km a začíná topit.Zkrátka paráda.
Napsal: 26 úno 2009 11:09
od zbynek
Paráda, teď jen koupit termostat a hurá do toho. Díky
V mém případě je zcela běžné že si nosím bedínku pod nohy. Ze shora je všechno moc hluboko a ze zdola je všchno moc vysoko. A když dávám box na střechu tak si nosím štafličky. Soused se může zbláznit smíchy.
Napsal: 26 úno 2009 11:10
od PavelU
Jak píše Láďa, já s teplotou v Td5 nemám vůbec žádný problém a s topením taky ne. Ani při mrazech jaké letos byly se ručička teploměru nepohla a držela se asi v půlce.
Napsal: 26 úno 2009 11:10
od PavelU
zbynek píše:Paráda, teď jen koupit termostat a hurá do toho. Díky
V mém případě je zcela běžné že si nosím bedínku pod nohy. Ze shora je všechno moc hluboko a ze zdola je všchno moc vysoko. A když dávám box na střechu tak si nosím štafličky. Soused se může zbláznit smíchy.

re
Napsal: 26 úno 2009 11:34
od Lád'a P
Myslím si že mám standartní evropskou velikost,ale na něco jsem zkrátka malý

Ovšem i to má někdy své výhody

Napsal: 26 úno 2009 11:41
od Acon
zohrievanie a udržanie teploty je všeobecný problém dieslových motorov posledných generácií, hlavne common railov. Tepelná účinnosť spalovania je tak vysoká (premenená na výkon) že na produkciu tepla už veľa nezostáva. Ak je navyše chladiaci systém dimenzovaný na ťažké podmienky tak v bežnej premávke bez výrazného zaťaženia sa teplota udržiava len ťažko. Stačí, že termostat nie je 100%ný. Osobne sa teplotou veľmi nezaťažujem, kým nie je príliš vysoká, alebo extrémne nízka. Na druhej strane priznávam, že s LR ešte veľa skúseností nemám.
Re: Chladnuti TD5 pri stani....
Napsal: 05 črc 2010 21:48
od Acon
No, skúseností mám už o niečo viac a aj keď som sa teplotou nezaoberal kým nebola vysoká, po tomto víkende sa asi budem.
Išiel som na chalupu, po strechu nabalený, vonku 30-32st, zapnutá klíma,teplota OK a na posledných km v stupákoch, zaradená 2-3 rýchlosť 40-60km a zrazu teplota dolu. Ručička bola nad tou prvou čiarkou nad modrým políčkom. Po asi 1km v priebehu 5s vystúpila do stredu a tam sa pekne držala. Pri návrate z chalupy sa to stalo na dialnici pri 120km/h a zapnutej klíme.. Vonku bolo nejakých 26st. Teplota nestúpla ani v asi 4km stúpaní, kedy Disco len len držala na tempomate 120km takže celkom makala. Len občas sa na chvíľu vrátla do stredu, ale väčšinou bola dolu. Vody je dosť, nestráca sa a hadice sú natlakované tiež tak normálne.
Typujem termostat, ale kým ho kúpim rád by som zistil, či niekto nemá inú skúsenosť.
Re: Chladnuti TD5 pri stani....
Napsal: 15 črc 2010 22:33
od Acon
Nikto nepotvrdí, že ide o termostat? Je možné, že ani v týchto horúčavách (dnes celý deň s prívesom, vonku 34st, nonstop pustená klíma) teplota vystúpi dosť rýchlo (3-4km) na normálnu úroveň a po pár km klesne niekde na 8h (prenesene na hodinový ciferník) a väčšinu času trávi tam. Občas sa zdvihne do normálu, ale len na chvílu. Ak postojím, alebo spomalím, teplota nestúpne, ale visko na vrtuli mi ju zopne a vrtula spomalí až keď trochu zrýchlim. Nechce sa mi veriť, že v tomto pekle by sa to viac nezohrialo.
Re: Chladnuti TD5 pri stani....
Napsal: 18 črc 2010 11:04
od libovka
Moje DII TD5 se v zimě ohřeje na půlku tak za cca 15 km a v létě je to to cca za 5 km.V obou případech se ručička zastaví na půlce a tam drží jako přibitá.S ohřevem v zimě nemám vůbec problém.
Re: Chladnuti TD5 pri stani....
Napsal: 22 črc 2010 10:28
od raven.99
Acon píše:Nikto nepotvrdí, že ide o termostat? Je možné, že ani v týchto horúčavách (dnes celý deň s prívesom, vonku 34st, nonstop pustená klíma) teplota vystúpi dosť rýchlo (3-4km) na normálnu úroveň a po pár km klesne niekde na 8h (prenesene na hodinový ciferník) a väčšinu času trávi tam. Občas sa zdvihne do normálu, ale len na chvílu. Ak postojím, alebo spomalím, teplota nestúpne, ale visko na vrtuli mi ju zopne a vrtula spomalí až keď trochu zrýchlim. Nechce sa mi veriť, že v tomto pekle by sa to viac nezohrialo.
to je pekny pruser ked si teraz chces zakurit a ono je to studene zejo?
skus pozriet ci ti ide vrtula na plno aj pri studenom motore, potom je mozne ze sa ti termostat zasekol... ak nie, mohlo by byt vadne cidlo teploty vody
Re: Chladnuti TD5 pri stani....
Napsal: 22 črc 2010 10:33
od Acon
vrtula mi ide naplno len ak niekde postojím alebo idem krokom v kolóne. No ako sa trochu rozbehnem, stíchne.
Re: Chladnuti TD5 pri stani....
Napsal: 22 črc 2010 11:00
od raven.99
tak v tom pripade vadu termostatu zistis jedine jeho vymenou... skus si od niekoho pozicat druhy a prehodit, spytal by som sa asi v servise v Stupave alebo niekto z tvojho okolia kto ma D2 (prehodit a vyskusat)
Re: Chladnuti TD5 pri stani....
Napsal: 22 črc 2010 15:24
od Acon
V Stupave sú fajn, nemám výhrady, no sú drahý. Nie extrémne, niečo som tam kupoval a dá sa. Hlavne ak to chce človek hneď, lebo chlapci toho majú dosť skladom. Ale ak mi to neponáhla, mám priateľskejšieho dodávateľa. Tie 3-4dni mi za to stoja. A termostat si rovno kúpim. Jednak som si istý, že je to ním a jednak aj keby nebolo, termostatov nikdy nie je dosť

raz ho miniem.
Re: Chladnuti TD5 pri stani....
Napsal: 07 úno 2019 14:39
od Kubák
Ahoj, poprosím o radu, kde na TD5 u Disco 2 najdu termostat? jaký je postup výměny abych doplnil všechnu chladící kapalinu? děkuju moc