Stránka 3 z 7

Napsal: 22 led 2008 08:17
od Kangaroo
DanoDEF píše:
Kangaroo píše: právě že TD5.
to nemusi byt problem...ale si pisal, ze sa nechces pustat do uprav...slo by riadiacu jednotku pomocou predlzovacieho kabelu prehodit na ine miesto...tam supnut kompresor a baterky tam kde patria
No dobra, i kdybych se do toho pustil , kam dám tu řídící jednotku? dá se koupit ten prodlužovací kabel rovnou se správnýmy konektory? Kdybych se zbavil řídící jednotky tak by možná bylo lepší zvětšit kastlík pod spolujezcem a dát baterku tam. Dík za názory.

Napsal: 22 led 2008 08:22
od Ken
Všechno se dá. Až se uvidíme, mrkni ke mně, jak to Drahoš vyřešil mně. Set na přesunutí řídící jednotky existuje, uvažuji o něm v další etapě :-)

Kompresor

Napsal: 22 led 2008 14:38
od MOPADŽI
Kompresor od uzávěrek mám vedle řídící jednotky pod sedadlem spolujezdce. Vešlo se to tam i bez prodlužovacího kabelu. Pouze se jednotka posunula na držáku. Zájímavý poznatek od lowa o té váze :idea: Kdyby šli ty baterky ke spolujezci, vyrovná se tím hmotnost s řidičem :wink: to je pravda a úvaha k zamyšlení :idea: Takto budem muset dát našim drahým polovičkám pod nohy sud s pivem a pak se ty hmotnosti také vyrovnají :lol: Jo a oddělení baterek nějakým zařízeníčkem (tak aby vznikl "záložní" zdroj pro start) se také řeší. To je další etapa :?

Napsal: 22 úno 2008 09:18
od Kangaroo
Tak se mi podařilo dát u TD5 do každýho kaslíku pod sedačkama dát jednu baterku optima 75 Ah. Viz http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 7781#27781

Napsal: 22 úno 2008 10:08
od kudrnac
Nevím jestli je nutné montovat do auta další elektroniku, která řídí přepínáná a nabíjení. Mám takový pocit že dvě veliké baterky tento problém řeší. A za jednu noc se vám webasto takovou kapacitu nevysaje. A svět je tak maly v dnešní době že dělat zásoby energie na dny je zbytečné, když na voltmetru vidím, že jsem pod napětím tak nastaruji auto a je to. V jednoduchosti je krása.

Napsal: 22 úno 2008 10:25
od OME
to Kangaroo:Dráteník by z tebe musel mít radost. :D

Napsal: 22 úno 2008 11:08
od low
ja tam nemam zadnou elektroniku, jen jedno velke rele, ktere je rizene z klicku zapalovani.

Napsal: 22 úno 2008 11:22
od Kangaroo
Já tam taky nemám žádnou elektroniku, ty dráty s baterkama nesouvisí. Ty dráty jsou od topení, ARB kompresoru, uzávěrek...... a v druhém kaslíku je vše co potřebuje TD5.

Napsal: 22 úno 2008 12:39
od OC
low píše:ja tam nemam zadnou elektroniku, jen jedno velke rele, ktere je rizene z klicku zapalovani.
Aha, tak ruším otázku v Maroku :)

Dej pak průběžně vědět, jak Ti to funguje. Já bych se trochu bál takových věcí, jako že třeba bude-li jedna z těch baterií hodně prázdná a druhá OK, při připojení přes to relé se neprodleně ta druhá vybije do té první a nenastartuji ani z jedné z nich (nemluvě už vůbec o tom, že pokud někde tečou velké proudy, relé tam nemám rád, ony se na jeho kontaktech pak občas mohou dít nepěkné věci), nicméně to je všechno šedá teorie, a on je zelený strom života :)

Napsal: 22 úno 2008 12:50
od low
OC mam to tak presne rok. ted v zime me jelo cely vikend topeni a 3x4 hodiny menic a nastartoval sem. rele je z navijaku. a tak rychle ta jedna druhou nevybije.

Napsal: 22 úno 2008 13:29
od Kangaroo
OC píše:
low píše:ja tam nemam zadnou elektroniku, jen jedno velke rele, ktere je rizene z klicku zapalovani.
Aha, tak ruším otázku v Maroku :)

Dej pak průběžně vědět, jak Ti to funguje. Já bych se trochu bál takových věcí, jako že třeba bude-li jedna z těch baterií hodně prázdná a druhá OK, při připojení přes to relé se neprodleně ta druhá vybije do té první a nenastartuji ani z jedné z nich (nemluvě už vůbec o tom, že pokud někde tečou velké proudy, relé tam nemám rád, ony se na jeho kontaktech pak občas mohou dít nepěkné věci), nicméně to je všechno šedá teorie, a on je zelený strom života :)
Zatím tam žádné relé nemám, připojuji to odpojovačem baterie, později tam přijde solenoid (z navijáku).
Pokud připojím plně nabytou baterii k dost vybitý, tak možná může dojít k tomu co říkáž. V případě optimy si myslím že to tak nebude, protože optima je schopná se dodávat rychle velký proud a zároveň velký proud dodávat. Ale i u normální baterie by nedošlo k takovému vybití aby nešlo nastartovat. (Vzpomeň na starty auta s vybitou baterkou přez kabely - to je to samé)

Napsal: 22 úno 2008 13:36
od OC
Kangaroo píše:V případě optimy si myslím že to tak nebude, protože optima je schopná se dodávat rychle velký proud a zároveň velký proud dodávat.
Což je medle právě potenciální risiko, proč by se to stát mohlo, ne? (Ovšem opět -- čistě teoreticky, praktické zkušenosti s tím nemám, proto se právě ptám.)
Vzpomeň na starty auta s vybitou baterkou přez kabely - to je to samé
No však také při startování přes kabely normálně nejenže u "dárce" běží motor, ale dokonce se doporučuje malinko přidat plyn ;)

Nicméně, hm, je fakt, že to stoprocentně platí pro start s boosterem, vida, to mi nedošlo... zajímavé...

Napsal: 22 úno 2008 13:52
od Kangaroo
Jo máš pravdu že je lepší když při tom běží motor, ale několikrát jsem to dělal i bez spuštěnýho motoru a vždycky to šlo. Občas tak startuju Tatru 805 co mám na chalupě (tatra má starou vybitou baterku a já k ní připojím běžnou z auta obě maj cca. stajný kapacity).

Napsal: 22 úno 2008 13:57
od Kangaroo
OC píše:
Kangaroo píše:V případě optimy si myslím že to tak nebude, protože optima je schopná se dodávat rychle velký proud a zároveň velký proud dodávat.
Což je medle právě potenciální risiko, proč by se to stát mohlo, ne? (Ovšem opět -- čistě teoreticky, praktické zkušenosti s tím nemám, proto se právě ptám.)

Myslím že ne, ta energie se nikde neztratí (teda akorád její malá část se změní v teplo), ale optima dodává solidní proud až do úplného vybití takže na nastartování bude proudu dost..

Napsal: 22 úno 2008 20:04
od kudrnac
No nevím pokud jsou dva akumulátory připojené paralerně pořád tak je to pro ně i pro celý systém lepší jak manuální připojení vybitého akumulátoru k nabitém vzhledem k tomu že jediný regulátor protékajícího proudu je v tu chvíli pouze průřez propojovacího vodiče a vnitřní odpor akumulátoru a to nebude to pravé ořechové. Pokud jsou oba akumulátory koupené ve stejnou dobu optimální je po sobě jdoucí výrobní číslo tak se dá s velkou pravděpodobností předpokládat, že budou mít stejné parametry a budou se chovat jako jeden kus, s velkou kapacitou a vo to tady jde.

Napsal: 22 úno 2008 23:26
od kubes
Na začátku snad budou parametry shodné nebo velmi podobné, ale časem se to rozjede a pokud budou spojeny stále paralelně, tak ta horší bude tu lepší vybíjet. Já bych byl pro ""něco"", co je při nabíjení spojí paralelně a při vypnutí motoru a tedy poklesu napětí zase od sebe odpojí. To "Něco" může být na straně jedné odpojovač, a na straně druhé profi výrobek a samozřejmě je ještě hodně možností mezi tím. Zdraví Kubeš

Napsal: 30 bře 2009 16:15
od Ken
Tak jelikož už mě potřetí zradila stávající baterie, musím řešit výměnu za nový kus. Zvažuji systém dvou baterií (tak nějak jako to má třeba low) nebo jedna baterie plus "něco" (já to měl do teď na jednu hlavní a druhou v kufru jakožto záložní manuálně připojitelnou v případě nouze, což se mi moc neosvědčilo). Od první varianty mě zrazuje můj dvorní autoelektrikář z důvodu nebezpečí zničení alternátoru. Nabízí onu druhou variantu jedné lepší baterie (Bosch 140Ah) plus záložní zdroj určený čistě ke startování (údajně menší rozměry než baterie, možnost dobíjení na síti, přenositelnost). Tak teď jsem z toho jelen a nevím, čemu dát přednost?

(Hlavními spotřebiči jsou světla, topení, naviják, lednička. Doteď baterie 120Ah)

Napsal: 30 bře 2009 18:07
od KRANG
Dvě baterie - dva alternátory, jak prosté a funkční :wink:

Re: Autobaterie

Napsal: 06 říj 2009 20:06
od chmelar
přesně tohle plánuji také. Dvě baterie a dva alternátory. po vysunutí klíčků jede jen druhá baterie a při zapnutí klíčů se přepojí můstek na dobíjení druhé baterie. Budu tak mít i záložní alternátor. Autoelektrikář mi říkal, že by to tak mohlo jít udělat. Myslím nejlepší způsob, aby mi v noci lednička nevybila nedobitou baterku

Re: Autobaterie

Napsal: 06 říj 2009 20:36
od MadTom
Pokud je kam druhý alternátor přidělat tak proč ne. Akorát si myslím, že to bude o dost víc práce, než ten stávající vyměnit za silnější.
Co se týče dvou baterií - pokud se zajistí rozumné připínání druhé baterie, tak není důvod, aby to alternátor nerozdýchal.
Vemte si pro představu takovej naviják - když táhne tak bere (sice minuty, ale bere) až cca 400A - to žádnej alternátor nedá, takže alternátor dává co zvládne a zbytek dává akumulátor. A v tuto chvíli není alternátor schopnej dát plný napětí, takže to si v poklidu klesne, dokud naviják nepřestane tahat a potom znovu vyleze nahoru a dobíjí akumulátor. Takže tady by problém být neměl.
Jediné co by alternátoru nemuselo svědčit je dlouhodobé zvýšené zatěžování - to ale nenastane kvůli dvěma akumulátorům, ale kvůli přidaným spotřebičům. Pokud totiž budu stratovat z obou akumulátorů, tak si z nich obou dohromady vezmu zhruba stejnou energii, jak kdybych startoval jenom z jedné, takže alternátor bude dobíjet stenou energii akorát trošku rychleji (nebo taky ne, pokud ten druhý připojím na dobíjení až za cca pár minut chodu motoru). Akumulátory v autech navíc fungují tak, že jim docela rychle spadne dobíjecí proud, takže poškození alternátoru dlouhodobým přetížením nehrozí.

Jiné to ale může být, pokud si na auto navěsím pár set kilo elektrických srandiček (další světla, lednička, mražák, fritovací hrnec :) a bůh ví co ještě), to potom může alternátor zatěžovat dlouhodobě a to by mu už nesvědčilo.

Takže spočítat odběr spotřebičů (nezapomenout na provoz auta - moderní motory docela žerou elektriku aby vůbec běžely (palivové čerpadlo v nádrži a podobně)), přidat rezervu na akumulátory (odhad tak 20A na jeden) a můžeme vybírat vhodný větší alternátor.