Stránka 3 z 15
Re: Čerpadlo paliva TD5
Napsal: 16 úno 2012 00:37
od vladob8
Ja som to meral v pohode s meracom na pneu nastrcenym na palivovu trubku, kde je problem?
Re: Čerpadlo paliva TD5
Napsal: 16 úno 2012 07:31
od MadTom
Problém není, prostě to chce vhodnej tlakoměr a hadičky na jeho připojení.
Re: Čerpadlo paliva TD5
Napsal: 16 úno 2012 13:36
od patrik
Premerane - tlak paliva v poriadku - Ešte som na nete čital že obmedzenie vykonu može sposobovat snimač spojky - je to možne . Presnejšie je tam že ked je spojka stlacena tak motor nebeži na plny vykon

Re: Čerpadlo paliva TD5
Napsal: 16 úno 2012 14:03
od MadTom
To by měl být obyčejnej vypínač a mělo by to jít poznat v Nanocomu, jestli spíná kdy má.
Re: Čerpadlo paliva TD5
Napsal: 16 úno 2012 14:41
od DanoDEF
... ak mas tempomat tak by ti nefungoval ak by ti nefungoval spinac spojky. Otestovat sa da NANOCOMom ako pise Tom.
Re: Čerpadlo paliva TD5
Napsal: 16 úno 2012 14:59
od patrik
DanoDEF píše:... ak mas tempomat tak by ti nefungoval ak by ti nefungoval spinac spojky. Otestovat sa da NANOCOMom ako pise Tom.
Tempomat mam a funguje - tu asi pes nebude zakopany

Re: Čerpadlo paliva TD5
Napsal: 16 úno 2012 16:06
od DanoDEF
patrik píše:Tempomat mam a funguje - tu asi pes nebude zakopany

... aby to bolo spravne pochopene. Zosliapnutim spojky sa zrusi tempomat. Ak toto funguje tak je spinac spojky OK.
Re: Čerpadlo paliva TD5
Napsal: 16 úno 2012 16:21
od visby
pre istotu by som sa na to cidlo pozrel na diagnostike...
Re: Čerpadlo paliva TD5
Napsal: 16 úno 2012 16:33
od DanoDEF
visby píše:pre istotu by som sa na to cidlo pozrel na diagnostike...
... ja som urobil popis ako na to bez diagnostiky. Ak to funguje ako som popisal nepotrebujes to skusat diagnostikov. Spinac spojky je len jeden (narozdiel od brzdoveho spinaca).
Re: Čerpadlo paliva TD5
Napsal: 15 kvě 2012 23:41
od vladob8
prve foto pri rozoberani...
Re: Čerpadlo paliva TD5
Napsal: 08 říj 2012 00:30
od vladob8
Pisem tu preto ze sa uplne nestotoznujem s tym ze vam prazdna nadrz vylagruje cerpadlo. Ked sa to deje pravidelne tak asi ano, ale ked sa to stane raz alebo 4x do roka tak sa nic nedeje. Bat sa prilezitostnemu vyjazdu nadrze rozhodne nikto nemusi. Ked si cerpadlo cucne vzduch motor mned zhasne a da signal ze sa nieco deje. Ale ze hned sa vam znici cerpadlo to je podla mna "hoax"!

Re: Čerpadlo paliva TD5
Napsal: 08 říj 2012 07:11
od MadTom
Já bych to řekl jinak - čerpadlu to neprospěje, protože na dně nádrže bývá většinou čurbes a čerpadlo taky většinou není nejnovější. Ale němělo by se stát, že odejde okamžitě.
Re: Čerpadlo paliva TD5
Napsal: 26 bře 2013 19:01
od MarekS
Jakou máte zkušenost když jste vyměnili čerpadlo ?
Myslím Náhradu X OEM originál ten je asi jasnej.
Prej ty náhrady jsou nicmoc

Re: Čerpadlo paliva TD5
Napsal: 26 bře 2013 19:14
od MadTom
Zkušenost s náhradou špatná - vydrželo tuším 3 měsíce, a už od začátku bylo hlučnější.
Re: Čerpadlo paliva TD5
Napsal: 28 bře 2013 17:37
od MarekS
Měl bych dotaz na zdejší odborníky na funkci čerpadla.
Nejdřív popíšu závadu auto v zimě docela startovalo točilo tak cca 5-6 sec. a chytlo i v -7 žhavičky jsem neřešil,ale teď když bylo kolem 0 tak začal točit dlouho až mě ho bylo líto
A dokonce i teplej nechtěl chytnout nějak extra tak nějak pozvolna nějak se ty koně probouzeli pomalejc a někdy zas normálně. Dal jsem plnou nádrž od benziny abych podle Land Jirky vyloučil ten ventilek žádná změna tak přišlo na řadu čerpadlo.
Vyrobil jsem měřák dokonce jsem i po napojení zapnul odvzdušňovací ciklus a vždy když čerpadlo tlačilo tak ukazovalo cca 4 bary jak přestalo okamžitě 0. Pak jsem zkusil nastartovat a po zapnutí klíčku a nažhavení i při startování stále 4 bary a točil dlouho chytil po delším trápení. Pak jsem zkusil jak tady někdo popisoval žhavit dlouho dokud nevypne čerpadlo jenže ono jak vypne tak je to okamžitě bez tlaku a začne tlačit až když začnu startovat. Mám podezření na tu kuličku jako měl Libovka a nafta začne okamžitě po vypnutí klíčku týct zpátky.
Je to normální,že okamžitě po vypnutí motoru je systém bez tlaku

Re: Čerpadlo paliva TD5
Napsal: 28 bře 2013 18:38
od MadTom
Máš změřené, že to žhaviče doopravdy žhaví? Já jsem dva roky jezdil bez funkčních žhavičů, a jediné, kdy auto stratovalo trošku déle - 3 sekundy max. bylo pod -15.
Na druhou stranu, co by tam ten tlak po vypnutí čerpadla mělo držet? Kapalina je nestlačitelná, a žádná expanzní nádobka tam pokud vím není. A pokud ti to ukazuje správnej tlak, tak to čerpadlem nejspíš nebude - TD5ka mi jezdila, i když blbě, i s úplně nefunkčním čerpadlem.
Re: Čerpadlo paliva TD5
Napsal: 28 bře 2013 19:14
od MarekS
MadTom píše:Máš změřené, že to žhaviče doopravdy žhaví? Já jsem dva roky jezdil bez funkčních žhavičů, a jediné, kdy auto stratovalo trošku déle - 3 sekundy max. bylo pod -15.
Na druhou stranu, co by tam ten tlak po vypnutí čerpadla mělo držet? Kapalina je nestlačitelná, a žádná expanzní nádobka tam pokud vím není. A pokud ti to ukazuje správnej tlak, tak to čerpadlem nejspíš nebude - TD5ka mi jezdila, i když blbě, i s úplně nefunkčním čerpadlem.
Já myslím,že tam něco je aby nafta netekla zpět Libovka to tady popisuje
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... e&start=20" onclick="window.open(this.href);return false;
a je mě divný když nechám žhavit dlouho jak tu už kolikrát bylo doporučováno a počkám až vypne čerpadlo a pak hned vemu za klíček tak startuju systém bez tlaku. Když to vemeš podle traktoru tak taky nemá žhavení a chytne,protože vstříkne stlačenou naftu do stlačenýho vzduchu. A tady ten tlak tý nafty není jen ten stlačenej vzduch.
Re: Čerpadlo paliva TD5
Napsal: 28 bře 2013 19:46
od MadTom
Asi jsi to špatně pochopil - to čerpadlo v nádrži je jenom podávací - plní vstřikovače naftou pod tlakem cca 4 Atmosféry. Vlastní vstřikovačí čerpadlo, stlačující naftu na cca 1500 nebo 1800 atmosfér, je součástí kařdého vstřikovače. Je to systém čerpadlo-tryska.
Tohle není jako u benzínového vstřikování, kde podávací čerpadlo tlačí benzín do vstřikovačů a ty jsou jenom ventily.
Mě TD5ka jezdila i bez funčního čerpadla v nádrži - dokud byla odvzdušněná - naftu si to do vstřikovačů normálně nasálo.
Re: Čerpadlo paliva TD5
Napsal: 28 bře 2013 20:08
od MarekS
MadTom píše:Asi jsi to špatně pochopil - to čerpadlo v nádrži je jenom podávací - plní vstřikovače naftou pod tlakem cca 4 Atmosféry. Vlastní vstřikovačí čerpadlo, stlačující naftu na cca 1500 nebo 1800 atmosfér, je součástí kařdého vstřikovače. Je to systém čerpadlo-tryska.
Tohle není jako u benzínového vstřikování, kde podávací čerpadlo tlačí benzín do vstřikovačů a ty jsou jenom ventily.
Mě TD5ka jezdila i bez funčního čerpadla v nádrži - dokud byla odvzdušněná - naftu si to do vstřikovačů normálně nasálo.
Asi máš pravdu ještě počkáme třeba se zapojí i někdo kdo to už taky testoval.
Takže tlak je až od regulátoru ke vstřikům? Tohle jsou jen dohady uvidíme jestli to rozsekne Eliott nebo Land Jirka ........
Re: Čerpadlo paliva TD5
Napsal: 28 bře 2013 20:46
od MadTom
čerpadlo funguje následujícím způsobem: první stupeň to nasaje z nádrže a protlačí filtrem, následně to projde druhým stupněm ("vysokotlakým"), kterej to už tlačí přímo do hlavy motoru a tím i do vstřikovačů, na konci hlavy je regulátor (v principu redukční ventil), kterej reguluje tlak tak, že před ním - tedy v hlavě jsou ty zmiňované 4 atmosféry, a přebytek se vrací přes chladič nafty zpět do filtru a následně do nádrže.
Mě se jednou stalo, že čerpadlo vůbec nefungovalo - auto jelo tak na dvoju a max. do 3000 otáček, a když jsem ho postavil čumákem do kopce, tak se snažilo chcípat. Podruhé odešel druhej stupeň - na to jsem přišel náhodou, když jsem vyndal chladič paliva, protože z něj začala téct voda, a už se mi to nepodařilo ani odvzdušnit ani nastartovat.
Jak je to se zpětným ventilem nevím, musel bych kouknout do RAVE, každopádně na palivovém filtru je ventilek, který umožňuje odvzdušnění systému - je to nějaká membrána, která je za sucha propustná a za mokra nepropustná.