Stránka 3 z 12

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 21 říj 2009 23:20
od Sláma Karel
marek sk,lm píše: A co tak pani hydraulicka rozvodovka.na kolko to vyjde nasinca,mate ju niekto :?: :?: :?:
A co to je hydraulická rozvodovka? :shock:

Jinak co se ještě týče těch automatů tak jsem je dával i do obou Defíků co máme doma. K

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 22 říj 2009 12:12
od marek sk,lm
len v kratkosti-viac vecer-stara ma obhana :mrgreen: :mrgreen:
montovali to v anglii-je to nejaky hydromotor s plinulov regulaciou otacok,vraj je to dost drahe a ku..a dobre-ma to vacsi rozsah otacok a daju sa plinule regulovat.cize netreba vo vyjazde radit-staci plinule znizovat otacky-cojaviem napr.-reduk 4 az po red. 1 to vie "spravit" plinule-asi aj podla vykonu.musi to byt fasa vecicka-len tie prachy... :coze:

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 22 říj 2009 15:43
od Acon
shimi píše:já semod někoho slišel že je lepší při jízdě s automatem za jízdy stou pákou moc nehejbat a nehrát si tam s kvaltama,takže to ji naopak šetří když tam dáváš sem tam kvalt ručně aby pořád neřadila nahoru a dolu?? a ty rozjezdy je vážně lepší raději rychleji akcelerovat a dosáhnout rychlosti kterou chceš a potom zvolnit audržovat jo?

Acon píše:s tou doživotnou náplňou v aut. prevodovke by som bol opatrný. Lamely tam neustále preklzujú, trením vzniká vysoká teplota a olej sa páli. Jeho životnosť je silne ovplyvnená režimom prevádzky a hlavne vodičom. Čím ležérnejšie sa rozbiehame, tým menšítlak pôsobí na lamely a viac preklzujú. Automat potrebuje naložiť, rozbehnúť a potom zvolniť. Ak prevláda jazda v režime bez uzamklnutého meniču, olej sa opotrebováva viac. Ak prevláda jazda mimo mesta s uzamknutým meničom, vydrží viac. Pri servise ho stačí skontrolovať v akom je stave, do akej miery je spálený. Ja napr. často podraďujem do 3 v cca 80ke ak musím spomaliť (kolóna a pod). Menič sa uzamkne aj na 3ojke a drží kým neklesne rýchlosť pod cca 50-55km/h. Následná akcelerácia je plynulejšia, rýchlejšia a lamely zbytočne nepreklzujú. Čo šetrí olej a prevodovku. Robím tak aj pred predbiehaním. S uzamknutou 3ojkou to ide podstatne lepšie.
Jasné, neradiť zbytočne. Opotrebováva sa radením. Podraďujem len vtedy ak viem, že aj tak podradí sama. Akurát, že ak to spravím včas, uzamkne sa menič aj na 3, čo sa normálne nestane. A samozrejme je dobre predvoliť takú, aby zbytočne neradila. Napr v stúpaniach 3 alebo 2, lebo ak aj preradí hore, po pár metroch zasa radí späť dolu.

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 22 říj 2009 18:18
od shimi
hmm budu se stim muset naučit zacházet,sice s automatem už jsem jezdil ale bylo to jen takový skákání po okolí a navíc nebil muj tak mě to bylo jedno :D tak by mě zajímalo jestli někdo nemáte nějakej návod jak se k automatu chovat atak yb mu to nejmíň škodilo,třeba i nějakej návod,třeba nějakej odkaz na netu a nebo tak něco dík

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 22 říj 2009 19:45
od Steve

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 22 říj 2009 19:48
od Steve
Tady je to dost dobře popsáno, odkaz na tuto stránku už tady byl:
http://www.offroad.cz/modules.php?name= ... le&sid=347

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 22 říj 2009 20:17
od Acon
aj tu je pár užitočných rád. Síce sú to postrehy skôr z jázd na amerických krížnikoch, ale princíp zostáva zachovaný.
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =14&t=7138

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 22 říj 2009 22:26
od witoldo
ja kdyz jsem vybiral, musel to byt manual, ted bych se automatu nebranil, ale zkusenosti s nim nemam. spis me ale vic drzi manual (mozna proto ze jsem nezkusil automat).
moje postrehy manual : odstupnovani podle mne neni uplne idealni (pokud nemas pod kopcem dobrou rychlost ( i na silnici ) z nejakeho duvodu male otacky motoru jsi v pasti, vetsinou koncis na 1. , olej menis taky navic spojku pritlacak a pry vetsinou i setrvak, spojkove lozisko. Lozisko dostava dost.. takze prevodovka ven.. , casto se tady popisuje problem s razenim, synchrony ! tuhe razeni pri studenem oleji, vypadavajici rychlosti (osobne mam synchrony a tuhe razeni prvnich par kilaku v zime, jednicku kdyz auto jede tam nenarvu ani v lete.. nekdy uz to na dvojku neni a za jedna tam nenasadim dokud nezpomalim). Doporuceny olej se tezko schani (asi bych se nebal toho Castrolu je primo pro LR ale taky neni levny, Na 100kW mi prijde prevodovka mala. Rozhodne chybi 6. Filtr na nove se neda vycistit( nebo jsem neprisel nato jak)
ale.. nevydupe te elektronika, automat se pry dost hreje a muze snad i omezit auto nez schladne.
nadruhou stranu pokud nekdo by mel tu odvahu pujcit lasku nekomu jinemu, tak automat zvladne i bloncka s centimetrovymi drapy :),

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 23 říj 2009 09:44
od paia
Ježdění s automatem není nic těžkého ani pro člověka odkojeného manuálem. Já sám jsem si na něj zvyknul hned a ani mi nedělalo problém, že mi tam chybí spojkovej pedál. Je potřeba si akorát uvědomit několik základních zásad: (které jsem tak nějak vytušil, aniž bych se díval do příruček)

1/ levá noha neexistuje
2/ pokud šahám na řadičku, tak automaticky stojím na brzdě
3/ při krátkodobém zastavení nevyřazuju, ale stojím na brzdě
4/ při navolení P aplikuju ruční brzdu a až poté pustím pedál brzdy
5/ stupně 3 a 2 nepoužívám, stupeň 1 využívám pouze při prudkém sjezdu (asistent sjezdu) nebo výjezdu z marastu (velmi výjimečně, většinou ponechávám D)

Ještě je dobré řadit z P na D co nejrychleji, aniž by se stihla zařadit zpátečka, ale to se mi zatím moc nedaří.

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 23 říj 2009 12:32
od Acon
Ještě je dobré řadit z P na D co nejrychleji, aniž by se stihla zařadit zpátečka, ale to se mi zatím moc nedaří.
Myslím, že je to veľmi jednoduché. Stačí s odistenou pákou normálne potiahnuť do zadu. Cúvačky síce prebliknú, no R sa v skutočnosti nezaradí.
5/ stupně 3 a 2 nepoužívám, stupeň 1 využívám pouze při prudkém sjezdu (asistent sjezdu) nebo výjezdu z marastu (velmi výjimečně, většinou ponechávám D)
to je chyba. To treba používať. Stupeň 3 vždy, ak nejazdíš rýchlejšie ako cca 50km/h. Inak Ti zaradí 4 a pri nízkych otáčkach lamely preklzujú viac ako pri vyšších na 3ojke. Tak isto v stúpaniach a režime, kedy prevodovka len na krátky čas radí hore (stúpania, zákruty...) a vzápätí zasa dolu. Navyše, v stúpaniach sa 3 uzamkne a nedochádza k strate na prenose výkonu.

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 24 říj 2009 12:36
od shimi
no mě kdysi když sem poprvé jel v automatu tak mě ten kámoš co sjem ho od něj měl pučenej ktomu jen řek,dej tam D když chceš ject dopředu a R když chceš ject dozadu a nic jinýho neřeš a jen si dávej bacha na levou nohu :lol: ale to se mi prostě nezdálo že by to tak bylo správně a ono taky né jak teď už vím :Pohoda: a přátelé když už tady zvás tak pěkně tahám rozumy napište mi někdo jak velkej rozdíl je ve velikosti vnitřku u diskošky1 když je to třídvířko a nebo pětidvířko???je to vevnitř stejně veliký a nebo ne?

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 24 říj 2009 13:39
od PavelU
Já jezdím dopředu na D a dozadu na R po silnici, v terénu je to trošku jinak. Je to přece automat né manuál, abych si pořád něco hlídal a něco řadil, dám D a jedu.... :Pohoda:

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 24 říj 2009 14:02
od Acon
on ten automat samozrejme nemá problém fungovať len za použitia R a D, ale sú tam aj iné možnosti a je na užívateľovi či a ako ich bude využívať.

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 24 říj 2009 14:10
od KRANG
Jezdim s manuálem i automatem a střídám to v podstatě denně. V automatu (Toy LC200 V8) mi chybí možnost brždění motorem, zvlášť když projíždim rychle zatáčku a ta se zavře nebo z jinýho důvodu potřebuju spomalit. U manuálu sundám nohu z plynu ale automat takhle nespomalí, takže musim na brzdy ale v zatáčce pak má samozřejmě tendenci ztrácet stabilitu. Tohle je ale spíš extrémní situace.
Jestli se nemýlim, tak automat se nedá nejen roztlačit ale ani táhnout. Nejsem si jistej jestli to ale platí pro všechny. Chápu, že každý má svoje pro i proti. S manuálem si řízení víc užiju ale na automat se zas těšim, když jsem línej a řídit se mi nechce.

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 24 říj 2009 14:15
od KRANG
Minule jsem zapadnul se zebrou na rozbahněný polní cestě, byl jsem tam sám a nebylo za co chytnout naviják. Dal jsem tam uzávěrky, redukci, jedničku, vylezl ven a auto pak z těch s*aček vytlačil svépomocí. Nevim jestli je to možný i s automatem. Nezkoušel jsem.. :?:

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 24 říj 2009 14:25
od PavelU
Osobně jsem automat ještě netáhl, ale možná když se vyžadí na neutrál na redukční převodovce, tak by to šlo, né... :?:

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 24 říj 2009 15:12
od cyril
Automat se dá táhnout přesně jak píše PavelU. Neutrál na mezinápravě a hurá. U D2, která je tak jako moje bez mezinápravy, bych tažení na neutrál nedoporučoval. Tam bych oddělal kardany a táhnout se nechám tak. Pokud zapadneš a dáš tam redukci a jedničku tak to jede stejně jak manuál. Funkce brždění motorem má D2 i D1 stejnou. Jde to. Vyzkoušeno. Jen z D podřadíš na 3 a nebo na 2 resp.1. Z D na 3 můžeš kdykoliv a to bez mačkání knoflíku na řadící páce. Proto to tam je. Na ostatní stupně pouze v přiměřený rychlosti. (čerpám z knížky od výrobce a ze zkušeností) Při redukci dokonce tlačítkem za pákou aktivujeme přímou účelovou funkci brždění motorem. U normálního módu to brzdí rovněž ale je tam trochu prodleva. Při tažení težšího nákladu s autem vybaveným automatem doporučuje výrobce řadit max. stupeň 3, (to samé mám napsáno i u Dodge Nitro) jinak hrozí poškození převodovky. Táhli jsme teď z Německa-Karlsruhe na vleku Pavoukovu D2 a rychlost D jsem řadil pouze z mírného kopce. Jinak neustále za 3. Spotřeba se 3 tunovou zatěží 14l/100km. Rychlost na dálnici v pohodě 80-100km/hod. Potom už se vlek začal stávat nestabilním... :shock: Rozjezdy plynulé, žádné škubání nájezdové brzdy vleku při řazení. Prostě já za sebe říkám automat. Jezdím s vlekem někdy i s Vitem 111, který má větší sílu, lepší brzdy i spotřebu, ale protože je to 6tikvaltový manuál, radši jej nechávám stát a jedu s čímkoliv co má automat. Za poslední rok se mnou najelo Vito pouze 2000km... :cry:

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 24 říj 2009 15:55
od witoldo
hmm.. ted kdyz se nemusi vozit rezerva je nejlepsi mit sebou nahradni auto :lol: :lol: :lol:

----------------------------------------------------------------------------------------
vadi ten snorchel ve vyhledu ??

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 24 říj 2009 16:21
od KRANG
Dík Cyrile, to jsi napsal jasně stručně. Já jsem LR s automatem neřídil (jo vlastně free V6 ale krátce). Zamýšlel jsem se tedy obecně nad automaty, který jsem řídil (Ford Expedition V8, Land Cruiser V8) a manuály (Patrol 3.0Di, 4runner, Def..). Musím říct, že mezi automaty jsou taky velký rozdíly a třeba ta toy, která se dá přepnout do sekvenčního řazení je dost blbovzdorná. Když tam zařadim jedničku a dám tomu kotel, tak stejně po dosažení určitých otáček přeřadí nahoru aby se nepoškodil motor. Naproti tomu ten ford byl strašnej, s autem se nedalo normálně zaparkovat, poskakovalo to po půlmetrovejch přískocích dopředu nebo dozadu :roll: Jak jsem psal, zamýšlel jsem se v obecný rovině nad automatem vs. manuálem a disko jsem pořádně ani neřídil v manuálu a už vůbec ne v automatu, takže jsem vlastně off the topic :oops:

Re: automat a nebo manuál??

Napsal: 24 říj 2009 17:45
od PavelU
cyril píše: U D2, která je tak jako moje bez mezinápravy, bych tažení na neutrál nedoporučoval. Tam bych oddělal kardany a táhnout se nechám tak.
To sis Cyrile popletl, možná nemáš uzávěrku mezinápravy, ale redukci máš, takže na přídavné(redukční) převodovce dáš neutrál a táhneš... :wink: