Stránka 3 z 8

Re: Topení Discovery

Napsal: 30 lis 2010 19:39
od Tomy H.
z vlastnej skusenosti ti mozem odporucit rovno vybrat ten plastovy a nahradit ho kovovym - predides problemom 8)

Re: Topení Discovery

Napsal: 30 lis 2010 19:48
od Steve
To ho ale musím mít..... :S
Dobrá, omrknu to :mrk , nějaké palcové šrouby mám, ale tak velké a mosazné ne.

Re: Topení Discovery

Napsal: 30 lis 2010 22:38
od kubasaki
Jestli je to 300 Tdi tak tam pasuje zátka s odvzdušňovákem z radiátoru, koupíš to kdekoliv kde prodávaj topenařinu za pár korun, to samý je i na chladiči tam mám tu samou ale bez odvzdušňováku.

Re: Topení Discovery

Napsal: 01 pro 2010 17:45
od Steve
To je zajímavá informace, díky.... :mrk
Obhlídl jsem zapadané auto a raději jsem přijal nabídku souseda - Pojď si na štamprlu.... :cool Nebyla jedna.... :D
Cyril motorkáře Tomáše O. zná... :mrk
Zítra nahlídnu na tu zátku, nevíš přibližný průměr? Bude to asi v palcích, jako klasická instatérská záležitost....
Ráno jsem jen nahlídl, jestli je kapalina alespoň trochu tekutá a OK :mrk (nezamrzlo to - byl jsem trochu nesvůj z těch prvních mrazů) a zátka je buď původní nebo nová (plastová) , každopádně vypadá nepoškozená (servis podle předchozího majitele byl prý u Land Jirky). Tak se pokusím najít vhodný nástrčák a nebo ohnutou pásovinu, abych to moc nepoškodil. Jestli teda nebude problém vůbec najít auto pod hromadou sněhu.... :D
Jak je možné, že se to tak nějak samo od sebe zavzdušní? Souvisí to s mrazem?

Re: Topení Discovery

Napsal: 01 pro 2010 19:50
od Acon
Ako Vám funguje auto režim kúrenia? Z iných áut som zvyknutý, že si nastavím nejakú teplotu a okrem malej korekcie +- 2st nemusím do toho zasahovať. V Disco (II TD5) to kúri skvele, ale neskôr, keď už je interiér vykúrený, začne fúkať studený vzduch. Postupne musím pridávať až na nejakých 28st aby to kúrilo stále. Výduchy mám nastavené na nohy a tie z palubovky s tým, že stredné sú zatvorené. Ak mi nefúka teplý vzduch na bočné sklo, zachvílu by som mal reumu na lakti.

Re: Topení Discovery

Napsal: 01 pro 2010 19:57
od Michal P
Chlapi já vám všem tak závidím, že máte v autě pěkně teploučko. Mám D I 300 a v autě se to trochu ohřeje až po deseti km a to ještě není žádnej zázrak. Pořád mě fouká jenom vlažnej vzduch. Teploměr na přístrojovce mě ukazuje po zahřátí kousek pod středem výseče. Může to být termostatem ? Nebo mě poraďte co s tím.
Dík

Re: Topení Discovery

Napsal: 01 pro 2010 20:03
od MadTom
Ad Acon - mě se to chová stejně, tipuju že se netočí ventilátorek u čidla vnitřní teploty. Je to schované vedle nastavování výšky světlometů. V několika D2kách jsem slyšel, jak ten ventilátor drnčí, u mě je ale ticho. Nevěřím že po tolika letech by byl úplně tichý, to se spíš netočí. Z toho by vyplývala i špatná regulační odezva - kolem čidla neproudí vzduch, takže se sice ohřeje i s celým interiérem, odstaví topení, ale nestihne včas ochládnout a topení znovu zapnout.

Re: Topení Discovery

Napsal: 01 pro 2010 20:23
od masar
MadTom píše:Ad Acon - mě se to chová stejně, tipuju že se netočí ventilátorek u čidla vnitřní teploty. Je to schované vedle nastavování výšky světlometů. V několika D2kách jsem slyšel, jak ten ventilátor drnčí, u mě je ale ticho. Nevěřím že po tolika letech by byl úplně tichý, to se spíš netočí. Z toho by vyplývala i špatná regulační odezva - kolem čidla neproudí vzduch, takže se sice ohřeje i s celým interiérem, odstaví topení, ale nestihne včas ochládnout a topení znovu zapnout.
Mám takový pocit, že tím ventilátorkem to nebude - nám funguje (je slyšet), ale cestou do Itálie jsem to co 20-30min musel přenastavovat jak píše Acon, do té doby jsem si toho nevšiml,nebyla taková zima a nebo to byla jízda do 30min.

Re: Topení Discovery

Napsal: 01 pro 2010 20:23
od Acon
Michal P píše:Chlapi já vám všem tak závidím, že máte v autě pěkně teploučko. Mám D I 300 a v autě se to trochu ohřeje až po deseti km a to ještě není žádnej zázrak. Pořád mě fouká jenom vlažnej vzduch. Teploměr na přístrojovce mě ukazuje po zahřátí kousek pod středem výseče. Může to být termostatem ? Nebo mě poraďte co s tím.
Dík
Termostat
MadTom píše:Ad Acon - mě se to chová stejně, tipuju že se netočí ventilátorek u čidla vnitřní teploty....
To už som kontroloval. Je to čisté, zrejme to niekto už čistil a ventilátorček sa vrtí. Otázka je, či nie je vylámaný...

Re: Topení Discovery

Napsal: 01 pro 2010 20:27
od eliott
Stejný problém mívají P38ky a tam je to tím větráčkem.

Re: Topení Discovery

Napsal: 01 pro 2010 21:11
od Acon
dá sa taký vetráčik kúpiť?

Re: Topení Discovery

Napsal: 01 pro 2010 23:24
od Benjamin
Acon píše:dá sa taký vetráčik kúpiť?
To by mě taky zajímalo? Myslím, že mám stejný problém :? ale ještě to musím příští týden vyzkoušet pořádně...až budu u auta

Re: Topení Discovery

Napsal: 04 pro 2010 19:00
od Steve
Tak jsem z toho trošku jelen........
Po pár dnech jsem vyhrabal auto z pod sněhu, trošku neochotně to chytlo. Bylo asi mínus sedm.
Takže jsem to nechal točit na volnoběh a čistil skla. Topit to nezačalo. Teploměr se držel stále úplně dole.
Pak jsem zkoušel povolit matici odvzdušnění, opatrně jsem s ní postupně otočil o cca dva závity bez nějakého efektu. Raději jsem ji zašrouboval zpět, teploměr se mezitím trochu "zvedl ode dna", nic moc, po cca dvaceti minutách volnoběhu a zvýšeného volnoběhu. Projel jsem auto asi kilák a stále nic, tak jsem zaparkoval a vše vypnul.
Asi za hodinu jsem odjížděl, vlažný motor chytl okamžitě, po cca kilometru to začalo topit. Sláva.
Ujel jsem asi pět kiláků a zastavil na naftu. Pak už to zase netopilo. Teploměr skoro vodorovně.
Další zastávka asi o kilák dál (nákup). Po nastartování zase hned topí.
Kruci, kde je chyba?

Re: Topení Discovery

Napsal: 04 pro 2010 19:38
od Bart Srbsko
Ahoj
Předem se musím omluvit jsem úplně čerstvej majitel Discovery I ( 94 ). Potřeboval bych poradit. Kdyz nechám běžet motor na volnoběh tak mi ukazatel teploty nestoupne ani o píď a s topení mi jde ledovej vzduch. Chtěl jsem to ohřát jízdou a po několika minutách mi to hlásí že je motor přehřátý při vyřazení na neutrál spadne teplota na polovinu, ale stejně mi jde z ventilace ledovej vzduch. Může mi někdo poradit co stím může být :?:

Re: Topení Discovery

Napsal: 04 pro 2010 20:11
od Miloš II
Odvzušňovat a ještě jednou odvzdušňovat.......no ale pravdou je to, že od tý doby co tam mám místo visco vrtule Kenlowe ventilátor, kterej v podstatě teď nesepne tak mám v budce teplo...MIlošII

Re: Topení Discovery

Napsal: 04 pro 2010 20:35
od Hubert
Když netopí a ručička ukazuje že je motor nahřátý tak otevřít haubnu a šáhnout na hadice co vedou do topení. Pokud sou vřelí a přesto netopí jak je to radiátorem nebo klapkama v topení. Pokud studené tak je to zavzdušněný, nebo ucpaný. Takže jak píše Miloš II. Odvzdušnit tak že se povolí zátka nad termostatem když je motor na volnoběh dokud nezačne téct kapalina. Pokud to máte ucpaný, nebo zamrzlí tak je to horší.

Re: Topení Discovery

Napsal: 05 pro 2010 12:17
od Steve
Dík.
Zamrzlé to nemám, těleso termostatu bylo při zkoušení vlažné a to se teprve probouzel teploměr.
A po pár kilometrech, kdy teploměr je vodorovně a střídavě to topí-netopí, to vypadá spíš na ten vzduch.
Že tak najednou.....
A nebo to bylo přicpané nějakým bordelem a těmi mrazy se to uvolnilo a ucpalo definitivně trubky (nebo občas, nějakým náklonem, pohybem....).
Dnes nikam nemusím, zítra už snad bude míň mrznout, tak vyzkouším. :mrk

Re: Topení Discovery

Napsal: 05 pro 2010 17:21
od Jacko
Michal P píše:Chlapi já vám všem tak závidím, že máte v autě pěkně teploučko. Mám D I 300 a v autě se to trochu ohřeje až po deseti km a to ještě není žádnej zázrak. Pořád mě fouká jenom vlažnej vzduch. Teploměr na přístrojovce mě ukazuje po zahřátí kousek pod středem výseče. Může to být termostatem ? Nebo mě poraďte co s tím.
Dík
Michale,to si na tom ešte dobre,mne sa zohreje iba tesne za prvú paličku,ale musím uznať,že aj tak to kúri... Idem si pekne objednať termostat :chuckle

Re: Topení Discovery

Napsal: 06 pro 2010 10:31
od raven.99
Steve píše:Tak jsem z toho trošku jelen........
Po pár dnech jsem vyhrabal auto z pod sněhu, trošku neochotně to chytlo. Bylo asi mínus sedm.
Takže jsem to nechal točit na volnoběh a čistil skla. Topit to nezačalo. Teploměr se držel stále úplně dole.
Pak jsem zkoušel povolit matici odvzdušnění, opatrně jsem s ní postupně otočil o cca dva závity bez nějakého efektu. Raději jsem ji zašrouboval zpět, teploměr se mezitím trochu "zvedl ode dna", nic moc, po cca dvaceti minutách volnoběhu a zvýšeného volnoběhu. Projel jsem auto asi kilák a stále nic, tak jsem zaparkoval a vše vypnul.
Asi za hodinu jsem odjížděl, vlažný motor chytl okamžitě, po cca kilometru to začalo topit. Sláva.
Ujel jsem asi pět kiláků a zastavil na naftu. Pak už to zase netopilo. Teploměr skoro vodorovně.
Další zastávka asi o kilák dál (nákup). Po nastartování zase hned topí.
Kruci, kde je chyba?
1. tvoje auto ta nema moc rado... studeny diesel v zime nenechavat bezat na volnobeh, je tam slaby tlak oleja a motor sa tim likviduje viac ako pri normalnej jazde
2. keby si pouzil fukciu hladat, zistil by si ze TD5ka sa na volnobeh nezohreje, dokonca aj po jazde a zastavení napr. v zacpe dokaze vychladnut

Re: Topení Discovery

Napsal: 06 pro 2010 19:45
od Jacko
No chlapci,tak mne dnes Mikuláš doniesol termostat ,cez pracovnú dobu som čakal na diely na iné auto,tak som si to hnedaj vymenil -no a teraz sa teplota drží tesne pred polovičkou,aj ked idem dole kopcom a auto sa neochladí - a to kúrenie SUPEEER!!! :Pohoda: :dance A to všetko za 9euri a pol hodiny roboty :angel