Stránka 3 z 4

Re: jak používat přídavnou převodovku?

Napsal: 28 led 2010 11:28
od OC
mikulec píše:Nápravy nemajú nezávysle od seba pohon?
Zkus se zamyslet nad tím, co by se dělo na asfaltu, kdyby měly...

Re: jak používat přídavnou převodovku?

Napsal: 28 led 2010 11:30
od mikulec
Colonel píše:Takhle je to hlucny auto venku i vevnitr, jeste aby tomu rachtala spojka :D
mikulec píše: jasné :lol: ale teda mohli to aj lepšie vymyslieť. Keby to robili v Ducati, tak to vyriešie lepšie :roll:

Tak to každopádne, ako na mojej http://motoride.sk/galeria/20534.v.jpg

Sorry za offtopic :Sorry: , ale nedalo mi :twisted:

Re: jak používat přídavnou převodovku?

Napsal: 28 led 2010 11:35
od mikulec
OC píše:
mikulec píše:Nápravy nemajú nezávysle od seba pohon?
Zkus se zamyslet nad tím, co by se dělo na asfaltu, kdyby měly...

tak napr? :shock: robilo by to problém pri zatáčaní? Malo by to tendenciu nezatočiť? :?

Re: jak používat přídavnou převodovku?

Napsal: 28 led 2010 12:07
od OC
Tak. A praskaly by osy a diferenciály a odcházely by mnohem rychleji gumy.

jak používat přídavnou převodovku?

Napsal: 30 led 2010 15:06
od sema
Rád bych se ještě zeptal jak se řadí z redukovaných rychlostí na normalní a obráceně za jízdy? Jestli to teda de.

Re: jak používat přídavnou převodovku?

Napsal: 30 led 2010 19:06
od Ken
Jde to, ale musíš velmi velmi opatrně s citem a hlavně při malých rychlostech. Dobré je vždy vyřadit do neutrálu a meziplynem srovnat otáčky a přemýšlet kterou rychlost zvolíš. Jednička na velké převodovce odpovídá dvojice na malé (lepší se ale orientovat dle rychlosti).

Re: jak používat přídavnou převodovku?

Napsal: 15 úno 2010 18:35
od Forsttimber
je normalne ze pri zapnutej uzavierke na tvrdsom povrchu pri natocenych kolesach pocut pokanie od kolies. Alebo je to problem len ak to puka aj na smyklavom povrchu

Re: jak používat přídavnou převodovku?

Napsal: 16 úno 2010 08:44
od Pavel C
to vypadá na špatný homokineťák

Re: jak používat přídavnou převodovku?

Napsal: 14 pro 2012 00:52
od mr-tomas
Otázka: Když budu mít zaplou uzávěrku v přední i zadní nápravě, je třeba ještě dávat mezinápravu?

Re: jak používat přídavnou převodovku?

Napsal: 14 pro 2012 01:18
od OC
Jistě -- může se protáčet celá jedna osa, a druhá bez mezinápravy (nebo bez viska apod., ale sama existence mezinápravy naznačuje, že v diskutovaném autě asi visko nebude) pak nebude mít žádnou trakci.

Re: jak používat přídavnou převodovku?

Napsal: 14 pro 2012 08:24
od MadTom
Uzávěrku mezinápravy jako první, on je ten diferák takovej malej a jak mi bylo vysvětleno, pokud si človět skočí tak, že se mu odlehčí a roztočí jedna náprava a potom natvrdo dopadne a zpomalí se, tak to bez uzavření může dostat zubní kaz. A tohle se stane i při ostřejším výjezdu, kdy při by to člověk při pomalé jízdě nevyjel, takže tomu musí trošku přišlápnout.

Re: jak používat přídavnou převodovku?

Napsal: 23 pro 2012 15:14
od mr-tomas
Mám v tom pořád chaos, bo je tu více názorů kdy uzamknout mezinápravu (když nemám další uzávěrky v nápravách). Chápu dobře, že je to vhodné při výjezdu do prudkého kopce, a naopak při sjezdu z prudšího kopce je to nevhodné. A můžu jí uzamknout jak při redukovanejch, tak při normálních rychlostech? A na jaké rychlostní stupně a jak rychle můžu s uzamčenou mezinápravou v terénu jet? Omlouvám se že jsem nechápavej, ale jedu po víkendu k našim na chatu kde se za mokra nedá dojet osobákem, protože je tam v lese takovej blátivej krpál, a nerad bych tam zůstal až do jara. :D

Re: jak používat přídavnou převodovku?

Napsal: 23 pro 2012 16:58
od MadTom
Mezinápravu můžeš uzavřít kdykoliv, ale smysl to má jenom v terénu, pokud to může prokluzovat. Takže blátivá cesta je na to velmi vhodné místo. Nemám Defa ale Disco2 a to mi při prokluzu díky kontrole trakce dává vědět, že to proklouzlo, i když třeba jenom trošičku. Pokud uzavřu mezinápravu, tak je těchto prokluzů logicky podstatně méně. Na druhou stranu v létě v albánii na šotolině to sice jelo podstatně lépe se zavřenou mezinápravou - nemělo to snahu tak moc hrabat, ale po 200km ostřejší jízdy to odnesla hardyspojka na zadním kardanu. Prostě je to celé podstatně víc namáhané. Takže na neklouzavém ne - ani by to nepomohlo, na klouzavém to pomůže a pokud se kola budou mít snahu přetahovat navzájem, tak si proklouznou.

Re: jak používat přídavnou převodovku?

Napsal: 23 pro 2012 17:46
od mr-tomas
Že zamykat pouze v obtížnějším terénu je jasné, ale furt nevím jestli můžu na všechny rychlostní stupně včetně redukovaných, a jak rychle s tím pak můžu jet?

Re: jak používat přídavnou převodovku?

Napsal: 23 pro 2012 18:23
od komin
Kludne mozes ist kolko chces medzinaprava na to vpliv nema jedine to ci mas redukciu alebo nie ale zaroven ked das medzinapravu tak je predpoklad ze si v terene alebo na zasnezenej ceste cize rychlo asi nepojdes.

Re: jak používat přídavnou převodovku?

Napsal: 23 pro 2012 18:26
od Jamro LRD90
Ja akonáhle prídem na lesnú cestu tak zapínam medzinápravu s redukciou.
Pretože ak by si náhodou zabudol zaradiť a zapadneš, tak ti vo veľa prípadoch nepomôže nič len navijak
a keď ju máš zaradenú tak to skoro vždy prejdeš.
Pretože Def je Def.

Re: jak používat přídavnou převodovku?

Napsal: 25 pro 2012 16:11
od lopik
mr-tomas píše:Že zamykat pouze v obtížnějším terénu je jasné, ale furt nevím jestli můžu na všechny rychlostní stupně včetně redukovaných, a jak rychle s tím pak můžu jet?
Teba istotne vystrašil príspevok ktorý napísal Pama, niekde v začiatkoch tohto vlákna (1. strana, 3. príspevok zdola). To neber celkom vážne, to je len popletený preklad a nesprávny výklad úplne inej myšlienky :)
Ako už bolo povedané, medzinápravovú uzávierku môžeš uzavrieť nezávisle na rýchlosti na ktoromkoľvek prevodovom stupni, neredukovanom aj redukovanom.
Jediné rýchlostné obmedzenie je pri použití redukcie všeobecne - doporučuje sa do rýchlosti 60km/h, ale dosiahnuť vyššiu rýchlosť s redukciou by bolo aj tak vcelku obtiažne (a nezmyselné)...

Re: jak používat přídavnou převodovku?

Napsal: 25 pro 2012 16:19
od MadTom
A ještě bych doplnil - a platí to u všech uzávěrek - zapínat nebo vypínat pouze ve chvíly, kdy se kola navzájem neprotáčejí, jinak hrozí, že výstupy daného diferenciálu se točí každej jinak rychle a pokud vůbec se uvázěrka aktivuje, tak dojde k velikému rázu, jak se rychlosti srovnají a to může znamenat zubní kaz nebo jiné vylepšení diferenciálu.

Re: jak používat přídavnou převodovku?

Napsal: 25 pro 2012 22:47
od mr-tomas
lopik: Děkuji, takhle přesně polopaticky jsem to potřeboval. :yes

Re: jak používat přídavnou převodovku?

Napsal: 26 dub 2014 21:25
od iYary
lopik píše:
mr-tomas píše:Že zamykat pouze v obtížnějším terénu je jasné, ale furt nevím jestli můžu na všechny rychlostní stupně včetně redukovaných, a jak rychle s tím pak můžu jet?
Teba istotne vystrašil príspevok ktorý napísal Pama, niekde v začiatkoch tohto vlákna (1. strana, 3. príspevok zdola). To neber celkom vážne, to je len popletený preklad a nesprávny výklad úplne inej myšlienky :)
Ako už bolo povedané, medzinápravovú uzávierku môžeš uzavrieť nezávisle na rýchlosti na ktoromkoľvek prevodovom stupni, neredukovanom aj redukovanom.
Jediné rýchlostné obmedzenie je pri použití redukcie všeobecne - doporučuje sa do rýchlosti 60km/h, ale dosiahnuť vyššiu rýchlosť s redukciou by bolo aj tak vcelku obtiažne (a nezmyselné)...

Prosim jak dam mezinapravu s redukci ?
Je mi jasne ze kdyz dam v neutralu a stojim dopredu a doprava tak mam redukovovanou ....
Jedu a radim ma to silu a kdy chci dat mezinapravu tak co ? Zastavím a zas v neutralu dam doleva dopredu ?
Diky

Jarda