Stránka 3 z 4
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 28 led 2010 11:28
od OC
mikulec píše:Nápravy nemajú nezávysle od seba pohon?
Zkus se zamyslet nad tím, co by se dělo na asfaltu, kdyby měly...
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 28 led 2010 11:30
od mikulec
Colonel píše:Takhle je to hlucny auto venku i vevnitr, jeste aby tomu rachtala spojka
mikulec píše:
jasné

ale teda mohli to aj lepšie vymyslieť. Keby to robili v Ducati, tak to vyriešie lepšie

Tak to každopádne, ako na mojej
http://motoride.sk/galeria/20534.v.jpg
Sorry za offtopic

, ale nedalo mi

Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 28 led 2010 11:35
od mikulec
OC píše:mikulec píše:Nápravy nemajú nezávysle od seba pohon?
Zkus se zamyslet nad tím, co by se dělo na asfaltu, kdyby měly...
tak napr?

robilo by to problém pri zatáčaní? Malo by to tendenciu nezatočiť?

Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 28 led 2010 12:07
od OC
Tak. A praskaly by osy a diferenciály a odcházely by mnohem rychleji gumy.
jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 30 led 2010 15:06
od sema
Rád bych se ještě zeptal jak se řadí z redukovaných rychlostí na normalní a obráceně za jízdy? Jestli to teda de.
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 30 led 2010 19:06
od Ken
Jde to, ale musíš velmi velmi opatrně s citem a hlavně při malých rychlostech. Dobré je vždy vyřadit do neutrálu a meziplynem srovnat otáčky a přemýšlet kterou rychlost zvolíš. Jednička na velké převodovce odpovídá dvojice na malé (lepší se ale orientovat dle rychlosti).
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 15 úno 2010 18:35
od Forsttimber
je normalne ze pri zapnutej uzavierke na tvrdsom povrchu pri natocenych kolesach pocut pokanie od kolies. Alebo je to problem len ak to puka aj na smyklavom povrchu
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 16 úno 2010 08:44
od Pavel C
to vypadá na špatný homokineťák
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 14 pro 2012 00:52
od mr-tomas
Otázka: Když budu mít zaplou uzávěrku v přední i zadní nápravě, je třeba ještě dávat mezinápravu?
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 14 pro 2012 01:18
od OC
Jistě -- může se protáčet celá jedna osa, a druhá bez mezinápravy (nebo bez viska apod., ale sama existence mezinápravy naznačuje, že v diskutovaném autě asi visko nebude) pak nebude mít žádnou trakci.
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 14 pro 2012 08:24
od MadTom
Uzávěrku mezinápravy jako první, on je ten diferák takovej malej a jak mi bylo vysvětleno, pokud si človět skočí tak, že se mu odlehčí a roztočí jedna náprava a potom natvrdo dopadne a zpomalí se, tak to bez uzavření může dostat zubní kaz. A tohle se stane i při ostřejším výjezdu, kdy při by to člověk při pomalé jízdě nevyjel, takže tomu musí trošku přišlápnout.
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 23 pro 2012 15:14
od mr-tomas
Mám v tom pořád chaos, bo je tu více názorů kdy uzamknout mezinápravu (když nemám další uzávěrky v nápravách). Chápu dobře, že je to vhodné při výjezdu do prudkého kopce, a naopak při sjezdu z prudšího kopce je to nevhodné. A můžu jí uzamknout jak při redukovanejch, tak při normálních rychlostech? A na jaké rychlostní stupně a jak rychle můžu s uzamčenou mezinápravou v terénu jet? Omlouvám se že jsem nechápavej, ale jedu po víkendu k našim na chatu kde se za mokra nedá dojet osobákem, protože je tam v lese takovej blátivej krpál, a nerad bych tam zůstal až do jara.

Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 23 pro 2012 16:58
od MadTom
Mezinápravu můžeš uzavřít kdykoliv, ale smysl to má jenom v terénu, pokud to může prokluzovat. Takže blátivá cesta je na to velmi vhodné místo. Nemám Defa ale Disco2 a to mi při prokluzu díky kontrole trakce dává vědět, že to proklouzlo, i když třeba jenom trošičku. Pokud uzavřu mezinápravu, tak je těchto prokluzů logicky podstatně méně. Na druhou stranu v létě v albánii na šotolině to sice jelo podstatně lépe se zavřenou mezinápravou - nemělo to snahu tak moc hrabat, ale po 200km ostřejší jízdy to odnesla hardyspojka na zadním kardanu. Prostě je to celé podstatně víc namáhané. Takže na neklouzavém ne - ani by to nepomohlo, na klouzavém to pomůže a pokud se kola budou mít snahu přetahovat navzájem, tak si proklouznou.
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 23 pro 2012 17:46
od mr-tomas
Že zamykat pouze v obtížnějším terénu je jasné, ale furt nevím jestli můžu na všechny rychlostní stupně včetně redukovaných, a jak rychle s tím pak můžu jet?
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 23 pro 2012 18:23
od komin
Kludne mozes ist kolko chces medzinaprava na to vpliv nema jedine to ci mas redukciu alebo nie ale zaroven ked das medzinapravu tak je predpoklad ze si v terene alebo na zasnezenej ceste cize rychlo asi nepojdes.
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 23 pro 2012 18:26
od Jamro LRD90
Ja akonáhle prídem na lesnú cestu tak zapínam medzinápravu s redukciou.
Pretože ak by si náhodou zabudol zaradiť a zapadneš, tak ti vo veľa prípadoch nepomôže nič len navijak
a keď ju máš zaradenú tak to skoro vždy prejdeš.
Pretože Def je Def.
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 25 pro 2012 16:11
od lopik
mr-tomas píše:Že zamykat pouze v obtížnějším terénu je jasné, ale furt nevím jestli můžu na všechny rychlostní stupně včetně redukovaných, a jak rychle s tím pak můžu jet?
Teba istotne vystrašil príspevok ktorý napísal Pama, niekde v začiatkoch tohto vlákna (1. strana, 3. príspevok zdola). To neber celkom vážne, to je len popletený preklad a nesprávny výklad úplne inej myšlienky
Ako už bolo povedané, medzinápravovú uzávierku môžeš uzavrieť nezávisle na rýchlosti na ktoromkoľvek prevodovom stupni, neredukovanom aj redukovanom.
Jediné rýchlostné obmedzenie je pri použití redukcie všeobecne - doporučuje sa do rýchlosti 60km/h, ale dosiahnuť vyššiu rýchlosť s redukciou by bolo aj tak vcelku obtiažne (a nezmyselné)...
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 25 pro 2012 16:19
od MadTom
A ještě bych doplnil - a platí to u všech uzávěrek - zapínat nebo vypínat pouze ve chvíly, kdy se kola navzájem neprotáčejí, jinak hrozí, že výstupy daného diferenciálu se točí každej jinak rychle a pokud vůbec se uvázěrka aktivuje, tak dojde k velikému rázu, jak se rychlosti srovnají a to může znamenat zubní kaz nebo jiné vylepšení diferenciálu.
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 25 pro 2012 22:47
od mr-tomas
lopik: Děkuji, takhle přesně polopaticky jsem to potřeboval.

Re: jak používat přídavnou převodovku?
Napsal: 26 dub 2014 21:25
od iYary
lopik píše:mr-tomas píše:Že zamykat pouze v obtížnějším terénu je jasné, ale furt nevím jestli můžu na všechny rychlostní stupně včetně redukovaných, a jak rychle s tím pak můžu jet?
Teba istotne vystrašil príspevok ktorý napísal Pama, niekde v začiatkoch tohto vlákna (1. strana, 3. príspevok zdola). To neber celkom vážne, to je len popletený preklad a nesprávny výklad úplne inej myšlienky
Ako už bolo povedané, medzinápravovú uzávierku môžeš uzavrieť nezávisle na rýchlosti na ktoromkoľvek prevodovom stupni, neredukovanom aj redukovanom.
Jediné rýchlostné obmedzenie je pri použití redukcie všeobecne - doporučuje sa do rýchlosti 60km/h, ale dosiahnuť vyššiu rýchlosť s redukciou by bolo aj tak vcelku obtiažne (a nezmyselné)...
Prosim jak dam mezinapravu s redukci ?
Je mi jasne ze kdyz dam v neutralu a stojim dopredu a doprava tak mam redukovovanou ....
Jedu a radim ma to silu a kdy chci dat mezinapravu tak co ? Zastavím a zas v neutralu dam doleva dopredu ?
Diky
Jarda