Stránka 3 z 4

Re: Chrčení při prokluzu kol

Napsal: 23 úno 2010 06:49
od cesta
Pravdu máte oba jak BeerRudolf tak Hunter,já ho používal dost často,jsou tu u nás dost odporné kopce,teď jak to roztálo je tam 5cm štěrku jak se to sypalo. Používal jsem ho jak při sjezdu tak i na ledových rovinkách, bez plynu,funguje parádně, je to i tak že jak se přidá dá plyn tak HDC nefunguje, ale pokud se překročí těch 9km/h a pustíš plyn tak to okamžitě přibrzdí(to byly spíše jen takové zkoušky,je k ničemu rozjíždět to a pak to nechat zabrzdit,to mě spíš rozhodilo na ledě)Jinak jde to parádně vidět ve tmě na zadním brzdovém světle ve zpětném zrcátku kdy HDC brzdí a kdy né.Spíš je problém donutit se nešlápnout na brzdu při sjezdu a nechat to jen na HDCečku :) Jak jsem ty kopce sjížděl kdysi s cliem,jel jsem krokem a stejně jsem skončil jak na sáňkách,maras,zachraňovaly to sněhové mantinely po krajích.

Re: Chrčení při prokluzu kol

Napsal: 23 úno 2010 07:25
od tagr
no něco na tom bude:) ,vyzkouším to až bude kde:) ted není :(

Re: Chrčení při prokluzu kol

Napsal: 23 úno 2010 09:19
od macejky1
V návodu je dokonce napsáno, ze se má HDC zapnout i pred výjezdem do prudkého stoupání na nezpevnené ceste. Tak me napadá jestli se pri zapnutém HDC treba nechová i TC nejak citliveji. Nebo je to jen proto ze ten kdo ten návod psal ocekává za hazdým stoupáním i klesání a chtel aby byl ridic pripraven a nemusel zastavovat nebo zpomalovat na zlomu aby HDC zapnul az tam :hmm:

Re: Chrčení při prokluzu kol

Napsal: 23 úno 2010 09:20
od macejky1
tagr píše:no něco na tom bude:) ,vyzkouším to až bude kde:) ted není :(
Mimochodem peknej avatar

Re: Chrčení při prokluzu kol

Napsal: 23 úno 2010 09:39
od BeerRudolf
Hunter má pravdu, použití jakéhokoliv pedálu ruší činnost HDC (alespoń u modelů po modernizaci) Ve svém minulém příspěvku jsem to zapomněl napsat. Ale proč při jízdě po ledu přidávat plyn,(pakliže to není ve stoupání) i když jedu v létě u nás v ulici jedu na volnoběh, řídící jednotka si přidává plyn sama aby byly dodrženy volnoběžné otáčky, a když nemám zapnuto HDC funguje to i na vyšší převodové stupně. Kroutáku má motor dost pro jízdu po rovině i do mírného kopce i ve volnoběžných otáčkách. Když už se to motoru nelíbí dá to vědět :wink:

Re: Chrčení při prokluzu kol

Napsal: 23 úno 2010 12:08
od will.26
BeerRudolf píše:Hunter má pravdu, použití jakéhokoliv pedálu ruší činnost HDC (alespoń u modelů po modernizaci) Ve svém minulém příspěvku jsem to zapomněl napsat. Ale proč při jízdě po ledu přidávat plyn,(pakliže to není ve stoupání) i když jedu v létě u nás v ulici jedu na volnoběh, řídící jednotka si přidává plyn sama aby byly dodrženy volnoběžné otáčky, a když nemám zapnuto HDC funguje to i na vyšší převodové stupně. Kroutáku má motor dost pro jízdu po rovině i do mírného kopce i ve volnoběžných otáčkách. Když už se to motoru nelíbí dá to vědět :wink:
přesně tak HDC je jenom na řízený sjezd,při sešlapnutí pedálu se vypne a nemá žádný vliv při sešlapnutém pedalu na jizdní vlastnosti

Re: Chrčení při prokluzu kol

Napsal: 24 úno 2010 15:39
od tagr
Taky mně to tak funguje :) , ale jak je to u starších ročníků netuším :?: :?:

Re: Chrčení při prokluzu kol

Napsal: 24 úno 2010 18:01
od cvirik_ke
will.26 píše:
BeerRudolf píše:Hunter má pravdu, použití jakéhokoliv pedálu ruší činnost HDC (alespoń u modelů po modernizaci) Ve svém minulém příspěvku jsem to zapomněl napsat. Ale proč při jízdě po ledu přidávat plyn,(pakliže to není ve stoupání) i když jedu v létě u nás v ulici jedu na volnoběh, řídící jednotka si přidává plyn sama aby byly dodrženy volnoběžné otáčky, a když nemám zapnuto HDC funguje to i na vyšší převodové stupně. Kroutáku má motor dost pro jízdu po rovině i do mírného kopce i ve volnoběžných otáčkách. Když už se to motoru nelíbí dá to vědět :wink:
přesně tak HDC je jenom na řízený sjezd,při sešlapnutí pedálu se vypne a nemá žádný vliv při sešlapnutém pedalu na jizdní vlastnosti
HDC sa pri pouziti pedalov brzdy a plynu deaktivuje, na spojku nereaguje.. Je ale zbytocne ho pouzivat pri rozjazde, skusal som to, jasne, ze som sa rozbehol trochu viac ako na 9 - 10 km/hod a ked som potom uvolnil plyn, HDC mi sliaplo na krk, lebo okamzite zareagovalo a zacalo brzdit... a narazit celom do skla nie je prave vyhra... :shock: Takze pri rozjazde je zapnute HDC skor na skodu...

Re: Chrčení při prokluzu kol

Napsal: 25 úno 2010 10:47
od tagr
Tak díky , už to nemusím zkoušet , tak nějak jsem si to představoval že to funguje :) .

Re: Chrčení při prokluzu kol

Napsal: 25 úno 2010 11:01
od BeerRudolf
Není pravda, že HDC nereaguje na pedál spojky. Při sešlápnutí a podržení pedálu spojky více než 3s dojde k postupnému vypínání HDC. Vše je popsáno v uživatelské příručce :wink:

Re: Chrčení při prokluzu kol

Napsal: 25 úno 2010 11:19
od Safraporte
Sice nic moc kvalita, ale čitelné (nechce se mi to znova kopírovat). Je to z příručky vydané r.2000 a dodané k Free Td4 r.v. 2002.
Obrázek Obrázek

Re: Chrčení při prokluzu kol

Napsal: 25 úno 2010 11:43
od tagr
Jak mám automat a šlápnu na brzdu - spojku tak to přestává fungovat , ale jak to pustím znovu se to aktivuje :) 2003 ročník ?

Re: Chrčení při prokluzu kol

Napsal: 21 úno 2012 09:53
od cvirik_ke
Ver ostatnym, maju nieco za sebou, ABS ti po chvili zhasne, to je ok, mam free 3 roky a funguje to takto cely cas bez chyby.. a aj to skubnutie po starte je normalne. HDC som skusil v zaciatkoch pouzit aj ja aj pri rozjazde, ale nema to vyznam, akonahle sa rozbehnes nad urcitu rychlost, auto zacne brzdit a ides sam proti sebe a autu, takze naozaj iba pri zjazde - teda smerom dolu.. :) je to genialna vecicka, pozuzivam ju v zime na chate pravidelne, ked mame nasnezene (musel som sklopit usi a posluchat freelander-a, aj ked som si myslel, ze som lepsi vodic ako on, ale ja nedokazem brzdit kazde koleso zvlast, mam len dve nohy (ktore dosiahnu dole na pedale) a iba jeden bzrdovy pedal. HDC je proste nad nami a strazi nas a pomaha nam velmi domyselne a spolahlivo.. :yes

Re: Chrčení při prokluzu kol

Napsal: 21 úno 2012 11:33
od gambrinus
Tak pridam aj svoju skusenost kedze dost casto chodim do kopca a z kopca po nezpevnenej ceste. Mam automat TD4ku 2004. Pred kopcom spomalym, dam 2ku slapnem na plym a idem jak gula. Ked treba, zapne sa TC, chvilu svieti, otacky sa drzia, auto trochu spomaly podla narocnosti terenu a potom TC zhasne a som hore. Preradim na D a idem dalej. Ono to preradovanie asi nieje vobec nutne, ale tak zvyk. Zlazd z kopca je uz ine kafe. Lebo cesta je hrbolaty lad. A ked kdosi zavre branu a treba pred nou ostat stat na lade s 1.7 tonovym autom, je to uz o inom. Pred zjazdom dam HDC. Mierny plyn, aby som po rovinke isiel rychlejsie. Len mierny. Aby HDC stale svietilo a bolo ready zasiahnut. Pred kritickym usekom noha z plynu, auto zpomaly a zacne cukat. Klasika, HDC v prevadzke. Ale pred branou sa zacina smykat a HDC by spravilo ze necha auto zrychlit a potom ho zpomaly ked sa chytia kola. Lenze to by uz nestihlo, kedze brana je blizko. Hold HDC nevidi prekazky pred sebou. :-) Tak musim vcas zacat brzdit do toho HDC a auto ubrzdit. Ale ine sa opytam, mozem ostat stat na rovine so zapnutym motorom bez akejkolvek brzdy v P-cku? Samozrejme nie v kopci. Je to Pcko, vlastne Nko so zarazenym kolikom medzi zuby? Automatisti radte. Diik. :-)

Re: Chrčení při prokluzu kol

Napsal: 21 úno 2012 13:48
od cvirik_ke
Mozno casom ti Freelander 3 tu branu uz aj otvori... vo vybave HSE. V podstate ti ju otvori aj Free1, ale otazkou je, ci ju potom ty dokazes este niekedy za sebou zavriet.. :op
Ale v zime asi aj tak plati, ze retaze su retaze..
Co sa tyka P-cka, mal som Cherokee a ten mi drzal na P-cku v pohode aj na kopci, ale princip prace som detailne neskumal... sam som celkom zvedavy ako to pracuje..

Re: Chrčení při prokluzu kol

Napsal: 21 úno 2012 21:22
od gambrinus
V P-cku sa ti vraj nejaky kolik zarazi medzi zuby a tym znemozni pohyb. A prave preto sa to ma v kombinacii s brzdou pouzivat, bo ked je prilisny tlak na ten kolik, tak sa urve a potom ti tam bude chvilu lietat kamdaj tamdaj az sa cosi kdesi pojde pozriet nasilu von z prevodovky. :-) Len neviem ci v Pcku to auto sa tlaci dopredu ako normalne v Dcku bez plynu. Alebo je to Nko s kolikom. Kdovie kolko ten kolik znese. :-) No dobre.. ale to uz je offtopic. Mna to len zaujima lebo mi nedrzi dobre rucna a ked stojim pred tou branou s neutralom a rucnou brzdou dole z kopca, sustavne cakam kedy sa to auto na mna rozbehne. Ze dokedy ta brzda udrzi. :-) No a zhasinat motor... to nee. :-)

Re: Chrčení při prokluzu kol

Napsal: 21 úno 2012 22:32
od Maxsel
P je jak píšeš N-ko s kolíky nebo zuby (nebývá jen jeden). Auto to unese i v kopci, ale problém jsou rázy při zařazení a vyřazení. Auto musí být v absolutně klidu. Jakmile se to na tom zhoupne, ja ta síla několikanásobně větší a ty kolíky to nemusí vydržet.

Re: Chrčení při prokluzu kol

Napsal: 22 úno 2012 00:45
od malefica
jak to tak pročítám, tak u mě vše OK, auto mám první zimu, tak taky testuju.

TC naprosto v pohodě, zapíná, když je potřeba (zkoušeno na ledu, sněhu v kopci)

HDC jsem si občas zapnul při sjíždění a vyjíždění zledovatělého kopce (dojezd na chatu je pěkně naprd a soused tam má mooc drahej plot nato abych ho nějak ťuknul), možná to bylo spíš pro pocit, ale bez problémů.

a jízda na ledu je prostě super :inlove stačí trochu přidat plyn a jede se zase rovně :D :D

Re: Chrčení při prokluzu kol

Napsal: 22 úno 2012 07:24
od cvirik_ke
Pri vyjazde do kopca ti to nejak pomaha??? :shake Ono sa to pri pouziti plynu sice na chvilu deaktivuje, ked sa ale rozbehnem na viac ako tych cca 9 km/h, tak kym je pod plynom, tak pohoda - HDC nereaguje, ale ked plyn pustim a rychlost mam nahodou stale vyssiu ako tych 9, pekne ma to pribrzdi... Takze som to sice skusil, ale nepozuivam to pri jazde hore, na to mam TC, aj ked vcera nepomohlo ani to, hold univerzaly bez retazi su univerzaly bez retazi.. :) Esteze to viem obist malou obchadzkou, kde je mensie stupanie a tak sme zvladli ten sneh aj na univerzaloch.. :mrk

Re: Chrčení při prokluzu kol

Napsal: 22 úno 2012 12:23
od will.26
hdc je jenom na sjezd ,nechapu jak někdo muže tvrdit že pomaha při vyjezdu???????????