Stránka 3 z 4

Re: zdvihnutie P38 poprosim o radu

Napsal: 26 kvě 2011 16:33
od Fakír
Palic píše:Tieto obrazky som nasiel tu na fore od Karla Slamu. Zaujimalo by ma, aky to moze byt priblizne rozmer gum? Nasiel som v amerike v ponuke +5" pruzinovy set na P38. Maju v ponuke aj dvojity kardan a stelovacie panhardky. Rad by som tam natrepal 35" kola. Zistil som, ze 31" je zalostne malo.

CO si o tom myslite? Otazka asi najlepsie na Karla a Eliotta.
No mne by zajímalo, kde se dají sehnat takové disky na P38. To jsou nějaké 10" s ET 43. Je to řešený změnou rozteče distančníma podložkama, a nebo se dají někde sehnat přímo na P38?

Díky za reakci.

Re: zdvihnutie P38 poprosim o radu

Napsal: 27 kvě 2011 14:06
od Palic
Osobne mam na P38 Mangels s lahko nad + ET. Cize pocitam, ze by sa dali zohnat aj s ET okolo -55 ako predpokladam, ze su pouzite na tomto aute.
No palcovy rozmer rafu si netrufam trafit, ale 10"sa mi zda privela.

Re: zdvihnutie P38 poprosim o radu

Napsal: 12 čer 2011 15:44
od FRANKIE
no ja na ARNOTY mozem len nadavat, mne sa na nich vytrhaly drziaky co su upevnene o napravu a vyfucal vzduch ten isty teren s dunlopmy bez problemov tak tolko ARNOT SRACKA!!!!! :Ja blb: a to este cakam kedy odydu aj predne

Re: zdvihnutie P38 poprosim o radu

Napsal: 12 čer 2011 15:45
od FRANKIE
no ja na ARNOTY mozem len nadavat, mne sa na nich vytrhaly drziaky co su upevnene o napravu a vyfucal vzduch ten isty teren s dunlopmy bez problemov tak tolko ARNOT SRACKA!!!!! :Ja blb: a to este cakam kedy odydu aj predne

Re: zdvihnutie P38 poprosim o radu

Napsal: 25 čer 2011 08:18
od Lassard
Sláma Karel píše:Kardany určitě prodlužovat nebudeš muset. To se musí jenom na Patrolech a podobných jebkách. Jsem zvyšoval už o mnohem víc a kardany vždy v pohodě stačili. Jiná věc jsou vibrace, které se mohou objevit tím větším zahnutím křížů. Ale pokud to bude na vzduchách a budeš to přifukovat jenom do terénu, tak žádný problém nebude. K :dance
Tak jsem pročítal toto vlákno, a zaujala mě ta zmínka o kardanech, co píše K. Každý kardan má svůj limit na vyklonění křížového čepu ve vidli, toto platí i pro délkové vyrovnání. Pokud dojde k překročení limitního úhlu a současně dojde k momentovému zatížení může se stát, že se čep vytrhne, nebo se bude přidírat ložisko.

Re: zdvihnutie P38 poprosim o radu

Napsal: 04 pro 2012 15:39
od Da7we
tak tohle vlákno čtu asi potřetí a že bych z toho byl nějakej chytrej se říct nedá :D.....opravte mě, pokud jsem to špatně pochopil, ale tedy pokud budu chtít RR trochu zvednout, cca o 4-6 cm, tak mi stačí podložit měchy a o nic jinýho se nebudu muset starat?

Re: zdvihnutie P38 poprosim o radu

Napsal: 04 pro 2012 16:22
od MadTom
Pro začátek ano, spolu s nastavení automatiky na nové výšky (předpokldádám, že to má nějaké senzory), ale můžou tě limitovat délkou tlumiče - prostě kolu nedovolí pořádně spadnout dolů. Na D2 kde mám měchy jenom vzadu, jsem je podložil o 5cm a podložil ráhla senzorů, k tomu delší tlumiče a delší dorazy a vypadá do, že je to dobré. Akorát při plně naloženém autě (4lidi, plnej kufr, stan na střeše ...) jsou ty tlumiče měkké.

Re: zdvihnutie P38 poprosim o radu

Napsal: 05 pro 2012 00:33
od Swedmann
No pokud pánové dovolí taky přidám pár mouder.po dohodě s elittom :Sorry: jsem si vytočil duralové podložky pod měchy 55mm a prodloužil spodní díl táhla na čidla cirka o 10mm a pak to začalo párkrát se mi vytrh zadní měch.Tak co s tím?Při plném propružení čí v off režimu vewlké vyklonění držáku měch vuči samotnému měchu.to jsem vyřešil přivařením nového bazmeku s dírou do kterého to zapadá a nakloněné pod lepším úhlem.Dale krátké tlumiče již teď nestačí a o přednímkardanu radší nemluvím bo ten jsem měnil taky bo se přidřel,zadřel a u trch.Projistotu každý týden mažu a mažu.Takže jsem zadal do výroby dvoukloub a uvidíme co stoho sejde. :?: Liftu zdar.SWED.

Re: zdvihnutie P38 poprosim o radu

Napsal: 05 pro 2012 00:51
od OC
Hmmm... tady už jsem na tenkém ledě věcí, jimž příliš nerozumím, ale neznamená náhodou to, že se vytrhl měch, že máš blbé -- příliš dlouhé -- tlumiče?

Někdo jako :dance nebo Kokešek mne prosím opravte pokud kecám, ale mám za to, že jsou to u P38 právě a jenom tlumiče, co vymezuje maximální křížení, a pokud nevykřížíš a kolo visí v luftě, visí právě na tlumiči. No, a je-li tento moc dlouhý, měch to neustojí...

Jinak máš-li měchy OEM, podumej o Arnottech, ty jsou kapku delší, teď z hlavy nevím o kolik, asi 2" nebo tak nějak.

Re: zdvihnutie P38 poprosim o radu

Napsal: 28 pro 2012 20:28
od peti78
zdarvim chtel jsem se zeptat kdyz se vymeni měchy za Arnott měchy tak co z origo tlumici ty prece musi byt kratky nebo staci diky

Re: zdvihnutie P38 poprosim o radu

Napsal: 28 pro 2012 21:05
od OC
Vzhledem k tomu, že tlumič vymezuje křížení (aspoň pokud vím), nedá se říci, že je "krátký" nebo že "nestačí"; akorát je možná křížení menší, než by být mohlo, nic více, nic méně.

Řeč už o tom šla několikrát (viz také odkaz na starší téma v odkázaném příspěvku), ale pokud vím a pokud jsem něco někde nepřehlédl, žádný moc jednoznačný závěr asi není.

Re: zdvihnutie P38 poprosim o radu

Napsal: 28 pro 2012 21:20
od eliott
Terrafirma dělá tlumiče o 2'' delší než standard.

Re: zdvihnutie P38 poprosim o radu

Napsal: 28 pro 2012 21:41
od peti78
jen se zeptam na kolik vyjde tlumic na p38 o 2" delsi dekuju

Re: zdvihnutie P38 poprosim o radu

Napsal: 28 pro 2012 21:55
od OC
Vida! Ale jsem z toho trochu zmaten, "dělá" nebo "bude dělat"?

Vidím u nich buďto Pro Sport 2-Inch Lift TF144/TF145, jež sice mají jednoznačně +2", ale ty zatím nejsou, mají tam jen "in stock soon".

Nebo normální All Terrain TF125/TF126, a tomu moc nerozumím, "Terrafirma All Terrain shocks are the perfect replacement for existing shocks and yet can also accommodate up to 2inches (50mm) of lift using Terrafirma coil springs"?

(a) Buď je blbost moje představa, že právě tlumiče a nic jiného u P38 vymezují křížení.
(b) Nebo mají OEM měchy více než 2" bezpečnou reservu v maximálním nátahu, a to jsem měl dojem, že zdaleka nemají?
(c) Nebo ty TF125/TF126 nelze použít s měchy jako "perfect replacement", protože by OEM měchy v maximálním křížení mohly vytrhnout.
(d) Nebo mají TF125/TF126 měnitelnou délku v rozsahu +0-2", a to se mi z popisu fakt nezdá.
(e) Nebo s péry nemohou dovolit o 2" větší křížení.
(f) Nebo něco naprosto zásadně nechápu :(

:hmm:

Co z toho je správně? A pokud je správně (a), co vymezuje křížení, a pokud je správně (f), co nechápu? Dík...

Re: zdvihnutie P38 poprosim o radu

Napsal: 28 pro 2012 22:03
od eliott
V elektronickém katalogu ho zatím nemají, ale už je mám na autě :wink:

http://land-rover.eliott.in/cz/e-shop/4 ... tf144.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://land-rover.eliott.in/cz/e-shop/4 ... tf145.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: zdvihnutie P38 poprosim o radu

Napsal: 28 pro 2012 22:41
od OC
S Arnotty nebo s OEMy? A měřils předtím a potom křížení, a jsou to opravdu ty 2" a měchy drží OK?

BTW, co zadní snímač výšky, prodlužovals, nebo na ty 2" ještě nebylo třeba? A pokud prodlužovals, ukázalo se, že už je tam potřeba kardan (jak tehdy, když jsme to řešili teoreticky, psaly některé zdroje, kvůli bočnímu výkyvu v maximálním křížení), nebo stačí pořád jednoduchý kloub (jak psaly ty ostatní)?

Jo, a ještě mám dva dotazy:

- jak se chovají v terénu a na silnici ve srovnání s OEM, je znát rozdíl?
- "Skladem:na dotaz" -- táži se?

Re: zdvihnutie P38 poprosim o radu

Napsal: 28 pro 2012 22:49
od eliott
Dělal jsem tam víc úprav, Arnotty, čidla všechny, dorazy, panhardské tyče, kardan původní. Tlumiče jsou k dodání běžně do týdne.

Re: zdvihnutie P38 poprosim o radu

Napsal: 28 pro 2012 22:57
od OC
OK, dokážeš ještě odhadnout, které úpravy jsou nutné?

Předpokládám, že jen prodloužení tyček zadních čidel kvůli křížení (a zvednuté dorazy kvůli větším gumám, ty už mám).

Zapomněl jsem na něco?

Jinak dík, tlumiče tedy objednám cca deset-čtrnáct dní před předpokládanou montáží pro sichr.

Re: zdvihnutie P38 poprosim o radu

Napsal: 28 pro 2012 23:09
od eliott
OC píše:OK, dokážeš ještě odhadnout, které úpravy jsou nutné?

Předpokládám, že jen prodloužení tyček zadních čidel kvůli křížení (a zvednuté dorazy kvůli větším gumám, ty už mám).

Zapomněl jsem na něco?

Jinak dík, tlumiče tedy objednám cca deset-čtrnáct dní před předpokládanou montáží pro sichr.
Je toho víc, co je třeba dělat, zatím ještě ladím, sice to vypadá že už mě nic nepřekvapí, ale prověřím to na Silvestrovské vyjíždce.

Re: zdvihnutie P38 poprosim o radu

Napsal: 28 pro 2012 23:10
od OC
OK, tak uvidíme. Prozatím přeji vydařeného Silvestra, příjemnou vyjížďku a moc to nerozbij ;)