Stránka 22 z 26

Re: STK 2016

Napsal: 23 led 2017 11:18
od PEPO
kupec18 píše: 23 led 2017 09:43 Vytočení motoru do otáček není pro motor vůbec na škodu.
Do otáčiek možno áno, ale nie to čo robia na staniciach stk :roll: :roll: :roll: .Aj blbá blondína hned spozná že tie otáčky na ten motor už nie sú prospešné a sú už nad limit..
Ja som zatial vopred vždy povedal, aby si nedovolil to čo robil s autami predomnou-a zaujímevé je že to šlo aj pri normálnych prevádzkových otáčkach..Mne keby hento spravil ,ja by som sa asi nezdržal :roll: :roll: :roll: :roll:

Re: STK 2016

Napsal: 23 led 2017 11:38
od kupec18
Ježiš každý ten motor má omezovač otáček, nejde to přetočit, klidně tam muže položit cihlu na pedál.
U nás v práci jezdí motory klidně 6000ot/min třebe 200h takřka v kuse a žijou, životnost je samozřejmě jina věc, ale že tomu někde na volnoběh při zahřátem motoru dá plny, není vuuuubecc problem..

Ba co víc je to lepší než když se koupi auto po někom kdo jezdil max do 2500 ot/min aby to šetřil.
A pro mě je teda lepší když ten motor vydechne na stk než aby vydech při předjiždění kdy osobně nemám moc problem to tahnout pomalu k omezovači.
Samozřejmě s offem a 300tdi je trochu jiny styl jízdy ale ani tam se člověk někdy nevyhne tomu to potlačít přes 4000 ot/min

Re: STK 2016

Napsal: 23 led 2017 12:25
od Rover
Tak to máš docela zajímavý způsob jízdy... :Sorry:

Re: STK 2016

Napsal: 23 led 2017 13:09
od PEPO
kupec18 píše: 23 led 2017 11:38 Ježiš každý ten motor má omezovač otáček, nejde to přetočit, klidně tam muže položit cihlu na pedál.
U nás v práci jezdí motory klidně 6000ot/min třebe 200h takřka v kuse a žijou, životnost je samozřejmě jina věc, ale že tomu někde na volnoběh při zahřátem motoru dá plny, není vuuuubecc problem..

Ba co víc je to lepší než když se koupi auto po někom kdo jezdil max do 2500 ot/min aby to šetřil.
A pro mě je teda lepší když ten motor vydechne na stk než aby vydech při předjiždění kdy osobně nemám moc problem to tahnout pomalu k omezovači.
Samozřejmě s offem a 300tdi je trochu jiny styl jízdy ale ani tam se člověk někdy nevyhne tomu to potlačít přes 4000 ot/min
No u mna je aj 2500 už moc...To len v prípade že potrebujem niekde do kopca s prívesom podradiť..
Robil som aj vodiča kamion a nejaký som vymenil a vôbec neviem o tom že štýl jazdy kde sa auto nevytáča by autu škodil :wink: :wink: :wink: .
Tiež si myslím že ten tvoj štýl je nejaký iný ako je zvykom :roll: :roll: ..
Ale tu je téma STK a nie ako jazdiť, však.. :wink: :wink: Len mna tvoj prípevok predtým vytiahol z ulity asi tak ako ked tomu na STK naloží čo sa len dá :roll: :roll:

Re: STK 2016

Napsal: 23 led 2017 14:22
od kupec18
Tak u náklaďáku je ten rozsah otáček trochu jiný, ale princip stejný.

No každý má svůj styl jízdy. Pro mě je nereálné jezdit do 2500. Nemluvím o tom že bych při jízdě držel otáčky na nesmyslných 3500 pořád, ale o tom že když chci podřadit nebo přidat tak není vůbec na škodu tomu občas šlápnou na krk a poslat to takřka k omezovači.

Ono když to člověk občas neprotáhne. Tak se pak řeší ty přicpané katalyzatory nefunkční DPF, a nejčastější zatuhlá regulace turba, padání do nouzáku atd.


Prostě to že někdo vytočí motor do max. otáček není pro motor v normální kondici nic fatálního ani škodlivého.cy

A ať nejsem za blbce běžně mi to točí od 1400-2000 ot
Když chci rychleji předjet tak se začína cca na 2300 ot
a když chci jet rychleji tak to běha 2500-cca3700 ot 1.9Tdi pd

Re: STK 2016

Napsal: 23 led 2017 23:57
od eveUSO
Zdravím přátelé,

v pátek jsem dělal STK na DII, bylo mi řečeno, že vozidla do r.v. 2005 nemusí být napíchnuta na diagnostiku, takže chybová hlášení je moc nezajímají, hlavní je aby nesvítily kontrolky na palubovce.

Ale proč píši, hlavně proto, že největší problém byl se šnorchlem Safari Snorkel, protože 1. není zapsán v techničáku a 2. nemá na sobě vyražené E (možná má, ale někde zevnitř k blatníku). Argument,že se jedná o originální příslušenství k LR nikoho moc nezajímal a ani, když jsme zmiňoval, že to p. Stehlík nezapisuje do TP. Chci se zeptat, co s tým ( STK jsem udělal), ale mi jde spíše o to, jak to udělat, kdybych nešel na ,,svoji" stanici TK ? ;-)

Děkuji
Filip

Re: STK 2016

Napsal: 24 led 2017 07:46
od radekd
Ale proč píši, hlavně proto, že největší problém byl se šnorchlem Safari Snorkel, protože 1. není zapsán v techničáku a 2. nemá na sobě vyražené E (možná má, ale někde zevnitř k blatníku). Argument,že se jedná o originální příslušenství k LR nikoho moc nezajímal a ani, když jsme zmiňoval, že to p. Stehlík nezapisuje do TP. Chci se zeptat, co s tým ( STK jsem udělal), ale mi jde spíše o to, jak to udělat, kdybych nešel na ,,svoji" stanici TK ? ;-)

Děkuji
Filip
[/quote]

Ahoj,
ono je to zapisování šnorchlu asi všelijaké, já ho v TP zapsaný mám.....STC 50265

Radek

Re: STK 2016

Napsal: 24 led 2017 08:39
od kupec18
Taky mám zapsáno, ale vysloveně jsem na tom trval, a argumentoval tím že stk s tím dělají problem.

Ovšem žadne E atd tam nemám.

Re: STK 2016

Napsal: 24 led 2017 13:10
od bobo7
Mňa by celkovo zaujímalo ako všetci prechádzate STK ? :nerd To máte všetci všetko zapísané? Certifikáty na lifty, nárazníky, navijáky, šnorchle? A pneu ani nehovorím...Kto vám to preboha zapisuje? :think Tu s tým všetkým robia také caviky, že človek na to ani nemá chuť. :Ja blb:

Inak k tým otáčkam na STK a celkovo...som toho názoru a mám to overené, že dieslové auto občas treba "prepláchnuť", vyčistiť trubky, či už na diaľnici cez limit alebo v kopci, celkovo mu to prospieva, ožije, ťahá aj v nižších otáčkach. Zažil som jazdu na pridusených autách, ktoré majiteľ neustále podtáčal a to auto bolo nepoužiteľné. Pomohlo až cca týždnové jazdenie na prasáka s nohou na plyne všade kde sa dalo, a týka sa to aj malých benzínových bzučiakov.

Re: STK 2016

Napsal: 24 led 2017 13:29
od visby
bobo7 píše: 24 led 2017 13:10 Inak k tým otáčkam na STK a celkovo...som toho názoru a mám to overené, že dieslové auto občas treba "prepláchnuť", vyčistiť trubky, či už na diaľnici cez limit alebo v kopci, celkovo mu to prospieva, ožije, ťahá aj v nižších otáčkach. Zažil som jazdu na pridusených autách, ktoré majiteľ neustále podtáčal a to auto bolo nepoužiteľné. Pomohlo až cca týždnové jazdenie na prasáka s nohou na plyne všade kde sa dalo, a týka sa to aj malých benzínových bzučiakov.
presne tak, autam prospieva ked sa vytocia do vyssich otackach z casu na cas. ale malo by to byt v zatazi a nie na prazdno. na STK to vyhulia bez odporu, co tomu motoru urcite neprospieva...

Re: STK 2016

Napsal: 24 led 2017 14:03
od MadTom
K tomu vytočení - na redukci nemám problém TD5ky vytočil přes 4000otáček, druhá možnost je, že budu řadit. Ale je to ne chvilku. Aspoň se vyfouknou saze z výfuku.
Bez zátěže - tedy tak jak to dělají na STK může být u starších aut s mechanicky řízeným motorem v odstředivém regulátoru - každej regulátor má nějakou rychlost odezvy a pokud už má svá nejlepší léta za sebou, tak nemusí stačit u nezatíženého motoru dostatečně rychle zareagovat a prostě ty otáčky pustí vyšší.
A k tomu co je a co není zapsané - jednoznačně nechat zapsat vše co je možné, zbytek nejspíše přehlédnou, pokud to není do očí bijící.

Re: STK 2016

Napsal: 24 led 2017 21:12
od lumberjack
Svýho defa vytáčím pravidelně celkem dost. Než BFG KM2 vyhrabe sníh, aby se trakce opět v lese chytla a já se posunul k místu práce, tak prostě máš nohu na podlaze, řikáš si kurva jeď a když tě led hází na strom, zavřeš oči a šlápneš na plyn víc i když to nejde a .... Prostě nesmíš zastavit... Ale auto je zahřátý, motor není studenej, to je celkem rozdíl proti túrování studeného motoru. Jinak já měl na stk vše zapsané ve velkém TP. Takže: zahrádka, naviják, gumy, přední ochranný rám... Všechno v techničáku, bez toho bych si ani nedovolil tam jít...

Re: STK 2016

Napsal: 25 led 2017 20:14
od kupec18
Tak ještě poslední dotaz ať se mužem vrátit k stk.

V čem je teda přidání plynu na prázdno pro motor tak špatné, o proti tomu v zátěži?????

Jo Tomu Tomovu argumentu bych věřil, ale ono to zas nefunguje tak že by ten technik na pedál hodil cihlu. Ale že do těch otáček najíždí.

Navíc tohle je tedy další argument pro to občas tomu naložit aby se všechny části motoru rozhýbaly a udržovaly v rozsahu jaký mají mít.

Re: STK 2016

Napsal: 26 led 2017 22:29
od lumberjack
kupec18 píše: 25 led 2017 20:14 Tak ještě poslední dotaz ať se mužem vrátit k stk.

V čem je teda přidání plynu na prázdno pro motor tak špatné, o proti tomu v zátěži?????

Jo Tomu Tomovu argumentu bych věřil, ale ono to zas nefunguje tak že by ten technik na pedál hodil cihlu. Ale že do těch otáček najíždí.

Navíc tohle je tedy další argument pro to občas tomu naložit aby se všechny části motoru rozhýbaly a udržovaly v rozsahu jaký mají mít.
Netuším, čím se přidáním plynu na prázdno a v zátěži přiblížíš tématu stk. Land Jirka ti tu popsal, co se může stát. Sám za sebe řikám, že je to zbytečný. Motor je přetížen. Tečka. Jistě, je na to stavěnej, ale pokud máš elementární znalost o kovech a principech motoru, tak sám musíš přiznat, že jakákoliv taková zátěž je zbytečná a motoru ukrátí život. To že motor je na to stavěný je pravda, ale když se tře kov o kov, vždy dojde k nějaké ztrátě... Proč to urychlit? Když nechceš? Nevim, nejsem automechanik, jsem dřevorubec vyučenej nástrojařinou. Jako závěrečnou zkoušku k maturitě z praxe jsem musel vysoustružit klikovou hřídel a následně jí obrousit na kulato v toleranci tisícin... Prostě proč by měl mít pravomoc cizí člověk opotřebovávat tvůj motor úplně zbytečně a bezpředmětně?

Re: STK 2016

Napsal: 26 led 2017 22:37
od OC
No, proč by měl mít pravomoc cizí člověk vůbec jakkoli strkat nos do Tvého auta? A hledat a ověřovat VINy? A buzerovat kvůli jiným gumám, než s jakými se to koupilo? A... a... a... a tak dále, ad infinitum, ad nauseam.

STK je naprosto a dokonale zbytečné, kontraproduktivní a čistě buzerační svinstvo. V USA nic podobného nemají vůbec, a jaký nárazník a kola si na auto dáš, takové tam máš; a že by tam byly příkopy plné mrtvol zaviněných mizerným technickým stavem aut, to jsem si nějak nikdy, když jsem tam jezdil, nevšiml.

Ale to tady bohužel nevyřešíme :(

Re: STK 2016

Napsal: 26 led 2017 22:43
od kupec18
Bože to jedno přidaní plynu mi ten motor opotřebí takovým způsobem že to asi půjdu po technické shodit ze skály.

Re: STK 2016

Napsal: 27 led 2017 00:07
od Mira 101
K 300tdi,
myslím že jde o ho.. ,např 83kw je udáváno při 4000 ot,....na otáčkoměru je 6000 ot bez červené barvy,.......jezdím od 2 do 3tis ot a auto jede v nejlepší kondici přes 135 km na rovině,věřím že každej chlap co si s třístovkou něco zažil uvidí kok..ta na ME jak mu mastí ten plyn tak se mu vaří krev,protože stáří vozu,nostalgie,já to nedělám,......při zahřátym motoru a oleji v pořádku se nic nemůže stát.........jen to bolí... :twisted:

Re: STK 2016

Napsal: 27 led 2017 09:03
od Maxsel
kupec18 píše: 26 led 2017 22:43 Bože to jedno přidaní plynu mi ten motor opotřebí takovým způsobem že to asi půjdu po technické shodit ze skály.
:yes

A ještě dej pozor, aby ti na STK nevysvítili žárovičky... :rofl

Re: STK 2016

Napsal: 27 led 2017 10:30
od hok300
eveUSO píše: 23 led 2017 23:57 Zdravím přátelé,

v pátek jsem dělal STK na DII, bylo mi řečeno, že vozidla do r.v. 2005 nemusí být napíchnuta na diagnostiku, takže chybová hlášení je moc nezajímají, hlavní je aby nesvítily kontrolky na palubovce.

Ale proč píši, hlavně proto, že největší problém byl se šnorchlem Safari Snorkel, protože 1. není zapsán v techničáku a 2. nemá na sobě vyražené E (možná má, ale někde zevnitř k blatníku). Argument,že se jedná o originální příslušenství k LR nikoho moc nezajímal a ani, když jsme zmiňoval, že to p. Stehlík nezapisuje do TP. Chci se zeptat, co s tým ( STK jsem udělal), ale mi jde spíše o to, jak to udělat, kdybych nešel na ,,svoji" stanici TK ? ;-)

Děkuji
Filip
K tomu šnorchlu mě na technické bylo řečeno že nevadí když je na autě protože neměni rozměry auta prošel jsem sním a nebyla ani zmínka. tak nevím a to mám šnorchl za 3500,- nějakéj nevím čínskej

Re: STK 2016

Napsal: 27 led 2017 19:50
od Jaaaara
hok300 píše: 27 led 2017 10:30
eveUSO píše: 23 led 2017 23:57 Zdravím přátelé,

v pátek jsem dělal STK na DII, bylo mi řečeno, že vozidla do r.v. 2005 nemusí být napíchnuta na diagnostiku, takže chybová hlášení je moc nezajímají, hlavní je aby nesvítily kontrolky na palubovce.

Ale proč píši, hlavně proto, že největší problém byl se šnorchlem Safari Snorkel, protože 1. není zapsán v techničáku a 2. nemá na sobě vyražené E (možná má, ale někde zevnitř k blatníku). Argument,že se jedná o originální příslušenství k LR nikoho moc nezajímal a ani, když jsme zmiňoval, že to p. Stehlík nezapisuje do TP. Chci se zeptat, co s tým ( STK jsem udělal), ale mi jde spíše o to, jak to udělat, kdybych nešel na ,,svoji" stanici TK ? ;-)

Děkuji
Filip
K tomu šnorchlu mě na technické bylo řečeno že nevadí když je na autě protože neměni rozměry auta prošel jsem sním a nebyla ani zmínka. tak nevím a to mám šnorchl za 3500,- nějakéj nevím čínskej
No na TK problem nebude, když nemění rozmery vozidla, nebrání ve výhledu a netvoří ostrou hranu. Ale na ME mají ted takovou krásnou metodiku pro mechaniky měření emisi a tam se píše, ze snorchl musí byt schváleného provedeni.Takze když bude nejhůř, tak implantovat "Ečko" na těleso snorchlu a je to. Nekdo si udělejte kovový " razítko " , pak nahřát a ssssss, za kilečko homologovany snorchl :clap Ja osobně pochybuju, ze je nějaký snorchl označeny "eckem", nebo jsem to ještě neviděl :whew