Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Sovětský šicí stroj - Polikarpov Kukuruznik
Ovšem myslím, že letos plaskému nebi dominovaly vrtulníky - perfektní ukázky "sokolnictví" se Sokolem
Na a potom opravdová lahůdka - Bell Cobra. Jak na rockovém koncertě....
Ovšem myslím, že letos plaskému nebi dominovaly vrtulníky - perfektní ukázky "sokolnictví" se Sokolem
Na a potom opravdová lahůdka - Bell Cobra. Jak na rockovém koncertě....
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Na zpáteční cestě pár zastávek. Kdyby někdo potřeboval komín nebo udit ve velkém, tak u Lomničky stojí jedna nevyužitá roura
No a také trocha spirituálního vydýchání se ze zážitků. Kamenný kruh u Lozy.
Asi ty kameny fakt fungujou, protože když sem si na jeden sedl, tak mě konečně přestaly bolet nohy.
A tady malý Stonehenge nad Horní Bělou. Výhled je tu perfektní, např. na Radyni. A ty druidi mysleli fakt na všechno, kadibudka v polích je k nezaplacení
Kruh je na kopci, dole u kapličky je geopunkturní instalace, hmmm

No a také trocha spirituálního vydýchání se ze zážitků. Kamenný kruh u Lozy.
Asi ty kameny fakt fungujou, protože když sem si na jeden sedl, tak mě konečně přestaly bolet nohy.
A tady malý Stonehenge nad Horní Bělou. Výhled je tu perfektní, např. na Radyni. A ty druidi mysleli fakt na všechno, kadibudka v polích je k nezaplacení

Kruh je na kopci, dole u kapličky je geopunkturní instalace, hmmm
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Tady pár videí z air show.
Vystoupení rakouských "Blanických" rytířů bylo úžasné... I hudební doprovod a vůbec nazvučení akce bylo perfektní.
No a tady fyziku popírající šílenec v oblacích - mistr Martin Šonka. S vlastním komentářem z kokpitu !
Premiéra Cobry v Plasích
Umění létání se Sokolem
Vystoupení rakouských "Blanických" rytířů bylo úžasné... I hudební doprovod a vůbec nazvučení akce bylo perfektní.
No a tady fyziku popírající šílenec v oblacích - mistr Martin Šonka. S vlastním komentářem z kokpitu !
Premiéra Cobry v Plasích
Umění létání se Sokolem
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Cukr a bič dle LR filozofie aneb zábavu opět vystřídala práce. Protože přední diferenciál tekl a vytisknutý přípravek na instalaci gufera byl připraven na test, tak byla náplň práce daná.
Jelikož na nápravách typu Rover během doby jejich produkce docházelo ke změnám, tak to bylo trochu s očekávaním co na mě vlastně vyskočí. Jak ty nápravy odlišit podle vzhledu z venčí nevím. A pro rozlišení dle čísel uváděných např. na webu JLR parts, jsem zase na tubusu nikde nic nenašel. Zrovna v době produkce 300vek se to láme podle čísel náprav. Například právě zajištění pastorku se liší v provedení. Starší typy nápravy mají matici se závlačkou, novější jako v mém případě, šroub. A liší se právě i gufero. Starší verze používá jednobřité gufero FRC8220 (do čísla nápravy 62L12289A), novější používá dvoubřité FTC5258 (od čísla nápravy 62L12290A).
Bez podobného aretačního nástroje jako je tento alá LRT-51-003 se to fakt dělá blbě. Fourby dělá např. toto - https://fourby.co.uk/Adjustable-Flange-Holding-Tool
Další neznámou se ukázala být správná hloubka gufera. U mě bylo to staré cca 6,5 hluboko, bráno od roviny dané koncem hrušky. A bylo vidět, že jej krytka na unašeči (mudshield) po okraji lehce brousila.
Uvnitř komory je sice osazení, které se tváří jako doraz simerinku, jenže měření ukázalo, že dotlačení až na něj by bylo zase dost hluboko a vnitří břit by se octl u okraje tubusu na unašeči. Při hledání nějakého údaje o hloubce osazení, resp. aspoň o metodě montáže gufera se ukázalo, že manuály jsou slepé - v tom ke 300vce (LRL0097) i k Td5 (LRL0410) je v podsatě jen zmínka o tom, že existuje nějaká náprava Rover (no, je tam jak vyndat soukolí). Ovšem v manuálu pro Defa V8 (LRL0185) je navíc aspoň zmínka právě o výměně gufera za použití přípravku. Nejvíc je toho o nápravě Rover napsáno v české verzi sermanu pro 300vku, který vychází ze starších manuálů pro 200vku a dáál (LDAWMEN93 a SLR621) a popisuje starší verzi nápravy. Je vidět, že manuály na Defendry je třeba brát jako komplexní dílo. Dobrej mišmaš je pak manuál pro Pumu, kde se setkávají pokyny a obrázky sesbírané za třicet let.
Jelikož na nápravách typu Rover během doby jejich produkce docházelo ke změnám, tak to bylo trochu s očekávaním co na mě vlastně vyskočí. Jak ty nápravy odlišit podle vzhledu z venčí nevím. A pro rozlišení dle čísel uváděných např. na webu JLR parts, jsem zase na tubusu nikde nic nenašel. Zrovna v době produkce 300vek se to láme podle čísel náprav. Například právě zajištění pastorku se liší v provedení. Starší typy nápravy mají matici se závlačkou, novější jako v mém případě, šroub. A liší se právě i gufero. Starší verze používá jednobřité gufero FRC8220 (do čísla nápravy 62L12289A), novější používá dvoubřité FTC5258 (od čísla nápravy 62L12290A).
Bez podobného aretačního nástroje jako je tento alá LRT-51-003 se to fakt dělá blbě. Fourby dělá např. toto - https://fourby.co.uk/Adjustable-Flange-Holding-Tool
Další neznámou se ukázala být správná hloubka gufera. U mě bylo to staré cca 6,5 hluboko, bráno od roviny dané koncem hrušky. A bylo vidět, že jej krytka na unašeči (mudshield) po okraji lehce brousila.
Uvnitř komory je sice osazení, které se tváří jako doraz simerinku, jenže měření ukázalo, že dotlačení až na něj by bylo zase dost hluboko a vnitří břit by se octl u okraje tubusu na unašeči. Při hledání nějakého údaje o hloubce osazení, resp. aspoň o metodě montáže gufera se ukázalo, že manuály jsou slepé - v tom ke 300vce (LRL0097) i k Td5 (LRL0410) je v podsatě jen zmínka o tom, že existuje nějaká náprava Rover (no, je tam jak vyndat soukolí). Ovšem v manuálu pro Defa V8 (LRL0185) je navíc aspoň zmínka právě o výměně gufera za použití přípravku. Nejvíc je toho o nápravě Rover napsáno v české verzi sermanu pro 300vku, který vychází ze starších manuálů pro 200vku a dáál (LDAWMEN93 a SLR621) a popisuje starší verzi nápravy. Je vidět, že manuály na Defendry je třeba brát jako komplexní dílo. Dobrej mišmaš je pak manuál pro Pumu, kde se setkávají pokyny a obrázky sesbírané za třicet let.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Originální přípravek pro osazení gufera je LRT-51-010, ale nikde jsem nenašel jeho rozměry.
Já sem nakonec usadil gufero do hloubky 7mm. Myslím, že 7-9mm by bylo možných. Určitou roli bude hrát také tloušťka vymezovací podložky ložiska pastorku (díl TYS101xxx), která bude ovlivňovat hloubku zapadnutí unašeče. A taky je otázka jestli ta krytka na unašeči má doléhat těsně na gufero nebo tam má být mezírka ??
Závit v pastorku je dobré vyčistit od lepidla až po osazení gufera a unašeče, aby nepadal bordel dovnitř.
Zajišťovací šroub unašeče se má utáhnout momentem 100Nm (matice u staršího provedení se závlačkou na 130Nm). Či podle pocitu, hlavně aby se to točilo
. Šrouby a matky kardanu (LR045409 + NZ606041L, 3/8UNF, 48Nm) bych doporučil mít připravené nové, pár se jich s rozmáznutým šestihranem vždycky najde.
Já sem nakonec usadil gufero do hloubky 7mm. Myslím, že 7-9mm by bylo možných. Určitou roli bude hrát také tloušťka vymezovací podložky ložiska pastorku (díl TYS101xxx), která bude ovlivňovat hloubku zapadnutí unašeče. A taky je otázka jestli ta krytka na unašeči má doléhat těsně na gufero nebo tam má být mezírka ??
Závit v pastorku je dobré vyčistit od lepidla až po osazení gufera a unašeče, aby nepadal bordel dovnitř.
Zajišťovací šroub unašeče se má utáhnout momentem 100Nm (matice u staršího provedení se závlačkou na 130Nm). Či podle pocitu, hlavně aby se to točilo

Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Nyní jedna oddychová alá Star Wars epizoda aneb jak využít světelný meč, no...ehm...světelný nožík k mírumilovným účelům, například k výrobě těsnění. Asi nejpoužívanějším těsněním na Defíku je to pro unašeč náboje - díl 571752, jak se dělá něco u kola, tak je za potřebí. Jelikož se mi ztenčila zásoba a navíc už bylo na čase vyzkoušet také laserové možnosti Snapmakeru, byla "hvězdička" první na ráně.
V minulosti jsem vyzkoušel různé varianty kvality - genuine, OEM i třetivýr a typickým problémem bylo, že se při nasazení na unašeč těsnění kroutilo a deformovalo. A párkrát i roztrhlo.
Na základě obtažení vzorku (vlevo) vznikla první demo verze.
Už při kreslení modelu jsem trochu povolil míry, aby sedlo snadněji, ale i tak to bylo na těsno. Ale už docela použitelné. Trochu mě překvapilo, že díry na mém náhradním vzorkovém unašeči nebyly viditelně uprostřed růžků. Alespoň, že soudruzi trefili rozteč
Nakonec jsem stejně vzal šupleru, přesně oměřil čínský unašeč
a výkres kompletně předělal.
Ukázka řezu upravené varianty. Stroj má sice autokalibraci, ale i tak bylo potřeba vychytat první mouchy, zejména pak naladit optimální rychlost posuvu a výšku hlavy. A taky upnutí materiálu. Ale po půlhodince už z toho začaly lézt první použitelné kusy. Počet kurev nula, takže dobrý
Teď už to sedlo optimálně, bez deformací a přesto s možností drobné korekce. Přesný laserový řez oproti výseku umožnil na kritických místech nahnat aspoň pár desetin milimetru materiálu, aby bylo těsnění pevnější. Tady např. větší šířku materiálu mezi vnitřní výsečí a otvory pro šrouby.
V minulosti jsem vyzkoušel různé varianty kvality - genuine, OEM i třetivýr a typickým problémem bylo, že se při nasazení na unašeč těsnění kroutilo a deformovalo. A párkrát i roztrhlo.
Na základě obtažení vzorku (vlevo) vznikla první demo verze.
Už při kreslení modelu jsem trochu povolil míry, aby sedlo snadněji, ale i tak to bylo na těsno. Ale už docela použitelné. Trochu mě překvapilo, že díry na mém náhradním vzorkovém unašeči nebyly viditelně uprostřed růžků. Alespoň, že soudruzi trefili rozteč
Nakonec jsem stejně vzal šupleru, přesně oměřil čínský unašeč

Ukázka řezu upravené varianty. Stroj má sice autokalibraci, ale i tak bylo potřeba vychytat první mouchy, zejména pak naladit optimální rychlost posuvu a výšku hlavy. A taky upnutí materiálu. Ale po půlhodince už z toho začaly lézt první použitelné kusy. Počet kurev nula, takže dobrý

Teď už to sedlo optimálně, bez deformací a přesto s možností drobné korekce. Přesný laserový řez oproti výseku umožnil na kritických místech nahnat aspoň pár desetin milimetru materiálu, aby bylo těsnění pevnější. Tady např. větší šířku materiálu mezi vnitřní výsečí a otvory pro šrouby.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
No a pak se to zvrtlo a ze skladu náhradních dílů jsem začal postupně vyndavat další díly nápravy a kreslit modely. Zde těsnění FTC3646 pro rejdovou kouli.
Nábojka předního kola - těsnění FTC 3648.
A teď jedna nevídaná vzácnost, tedy aspoň to tak vypadá dle nabídky LR (i ne LR) šopů z našich luhů a hájů, kde se toto těsnění kupodivu vůbec nevyskytuje. Je to těsnění FTC3649 pro zadní nábojku na nápravě Salisbury.
Ono se tam teda dá použít to z té přední nábojky (např. na Litepu ho tam mají v soupisce i napsané), ale to se musí oštěchtat aby se vešlo a moc z něj taky nezbyde. To pak vypadá takdle...
Vzorek jsem neměl, tak jsem vycházel cca z fotek. Jasný není ani materiál. Na netu je někde vidět papírové, jinde asi gumové.
Nábojka předního kola - těsnění FTC 3648.
A teď jedna nevídaná vzácnost, tedy aspoň to tak vypadá dle nabídky LR (i ne LR) šopů z našich luhů a hájů, kde se toto těsnění kupodivu vůbec nevyskytuje. Je to těsnění FTC3649 pro zadní nábojku na nápravě Salisbury.
Ono se tam teda dá použít to z té přední nábojky (např. na Litepu ho tam mají v soupisce i napsané), ale to se musí oštěchtat aby se vešlo a moc z něj taky nezbyde. To pak vypadá takdle...
Vzorek jsem neměl, tak jsem vycházel cca z fotek. Jasný není ani materiál. Na netu je někde vidět papírové, jinde asi gumové.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- VencaZE
- Příspěvky: 3609
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Teda pane Vachmajstr ! To se hnedka pozná profesionál. Můžu si nějaký objednat
?
Guma ne, stačí papír

Guma ne, stačí papír

Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
I na mém Defíku jsem při opravě našel nějakou gumovou variantu, takovou tenkou membránu. Tak jsem schválně sehnal pogumované plátno tloušťky 0,3mm a zkusil to říznout. Šlo to, ale je vidět, že výkon laseru 1,6W už je na hraně. Teda pro řez na jeden zátah(průjezd). Rychlost už byla menší než šnečí a trvalo to cca 30minut. Při dvou průjezdech by to asi vypadalo elegantněji. No, smrad v místnosti se dal krájet
A todle je snůška za 3 odpoledne. Materiál je Victor Reinz - Reinzoloid FS53 0,25mm, což je ekvivalent pro papír Flexoid, ze kterého jsem dost často viděl vyseklá LR těsnění. Na tudle várku padnul cca 5m pás o šířce 30cm.
A abych zrecykloval trochu i odpad, např. kolečka vyříznutá z těsnění nábojek, tak jsem ještě nakreslil ucpávku pro spodní čep těhlice - FTC3647

A todle je snůška za 3 odpoledne. Materiál je Victor Reinz - Reinzoloid FS53 0,25mm, což je ekvivalent pro papír Flexoid, ze kterého jsem dost často viděl vyseklá LR těsnění. Na tudle várku padnul cca 5m pás o šířce 30cm.
A abych zrecykloval trochu i odpad, např. kolečka vyříznutá z těsnění nábojek, tak jsem ještě nakreslil ucpávku pro spodní čep těhlice - FTC3647
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
No, sériovou výrobu zatím neplánuju, ale kdyby byl zájem, tak něco napálím. My se můžeme domluvit, určitě máš u mě testovací sadyVencaZE píše: 20 kvě 2023 10:06 Teda pane Vachmajstr ! To se hnedka pozná profesionál. Můžu si nějaký objednat?
Guma ne, stačí papír![]()

Jako pálit to v bytovce není žádná legrace. Jestli ten smrad je hustej (nejen z gumy, i ten papír dává), tak atmosféra je ještě hustější


Ale myslím, že by to mohla být zajímavá alternativa pro menší autodílny. Než držet skladem vícero různých typů těsnění, vázat tím místo (a peníze) a ještě to hlídat, tak by takováhle samovýroba mohla přinést úsporu. Nařezat si do zásoby to co frčí a zbytek jen v případě potřeby. Role papíru může stát někde v rohu.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Ako pre koho. Ja som to na aute mal iba prvych 9km.Tazik1992 píše: 20 kvě 2023 09:59 Asi nejpoužívanějším těsněním na Defíku je to pro unašeč náboje - díl 571752
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Člověče jseš fakt dobrej, kde na to bereš energii.
Uměl bys to těsnění pod unašeč překreslit na unašeč od KAMu viz. obrázek?

Uměl bys to těsnění pod unašeč překreslit na unašeč od KAMu viz. obrázek?
- Přílohy
-
- pevnostni-unasec-poloosy-kam-hd.jpg (41.26 KiB) Zobrazeno 5434 x
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
No, že bych zrovna překypoval energií, to se říct nedá, ale je fakt že ve fázi nějakého tvůrčího záchvatu asi jsemmr-tomas píše: 20 kvě 2023 20:59 Člověče jseš fakt dobrej, kde na to bereš energii.![]()
Uměl bys to těsnění pod unašeč překreslit na unašeč od KAMu viz. obrázek?

No překreslit by to šlo, ale potřeboval bych nějaké základní oměrky. To se používá všech deset děr ?? To je na nějaký spešl náboj ?
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Je to na defíka, používá se jen pět, možná je to na dvě rozteče, oměřim. Nicméně by stačilo přidat na tu tvojí std. podložku, mezi, slepé bez díry.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Aha, tak to je univerzál. Tady jsem našel fotku z pohledem zezadu, tam už je lépe vidět, že 5 děr má jinou vzdálenost od okraje.
Tak to by mělo stačit oměřit to naznačené, jinak bude většina oměrek stejných, hlavně pozice a velikost otvorů. Ty budeš mít předpokládám stejné jako já.
Tak to by mělo stačit oměřit to naznačené, jinak bude většina oměrek stejných, hlavně pozice a velikost otvorů. Ty budeš mít předpokládám stejné jako já.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- kaligula
- Příspěvky: 894
- Registrován: 10 říj 2012 09:45
- auto: Def110, F150, ex D3
- Bydliště: Dětmarovice
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
co jsi pouzil za gufero? myslim vyrobce, ja tam dal pred rokem nejake OEM co bylo skladem a po mesici to chcalo vic nez to stare
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Dotaz byl asi na Toma, ale já můžu říct, že kvalita nebo spíš neurčitost kvality byl u mě taky jeden z popudů pro samovýrobu. Já kupoval OEM i náhrady a ty byly většinou vyražené z Flexoidu a řekl bych že dobrý. Teda až na to kroucení. A pak jsem koupil i originál Genuine LR díl a to přišly těsnění z papírku neurčitého druhu. Mimochodem, ty se mi trhaly při nasazení na unašeč.
Vzorek Reinzoloidu tu mám už třetí den naložený v solném roztoku a drží. Naložil jsem schválně taky jedno těsnění unašeče a trhnout ho tahem v místě mezi šrouby mi nejde. To nejužší místo mezi dírou a vnitřní stranou sice povolilo, ale musel sem zabrat, když teda uvážím, že je to jen "papír". Řez laserem bude mít ještě jednu drobnou výhodu - zataví okraje řezu a uzavře hranu, takže se nebude těsnění třepit a nasákavat z boku.
Vzorek Reinzoloidu tu mám už třetí den naložený v solném roztoku a drží. Naložil jsem schválně taky jedno těsnění unašeče a trhnout ho tahem v místě mezi šrouby mi nejde. To nejužší místo mezi dírou a vnitřní stranou sice povolilo, ale musel sem zabrat, když teda uvážím, že je to jen "papír". Řez laserem bude mít ještě jednu drobnou výhodu - zataví okraje řezu a uzavře hranu, takže se nebude těsnění třepit a nasákavat z boku.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Konečně jsem zase trochu protřídil fotky... Před výletem jsem ještě na poslední chvíli zkoušel řešit vakl zadního kola, protože při lomcování za kolo byla znát vůle oproti ostatním kolům. Hned na začátku jsem ocenil vychytávku v podobě maticových krytek. Stačilo jen setřít ochrannou pastu, povolit matky a pak už šly krásně vyšroubovat. Bylo prostě znát, že nejsou v závitu přirezlé a není tam bláto a písek.
Zatím můžu říct, že i k mému překvapení moje primitivní lakování drží. Náboj i kryt kotouče stačí otřít od bordelu a je skoro jako nový. Přičítám to hlavně použití kvalitního 2K laku. Naměřená vůle pomocí hodinek na samotném náboji byla ovšem jen několik setin. Ložiska jsou zjevně utažená dostatečně. Problém bude jinde.
Ještě se při demontáži unašeče ukázalo, že z jeho těsnění moc nezůstalo, bylo úplně rozblemcaný. Byl to sice jen noname, ale možná mu úplně neprospěla kombinace z Hylomarkou ??
No, stejně to byl čas pro test vlastního výrobku. Těsnění jsem pro test osadil úplně na sucho, tak uvidím.
A tady už roste nová generace opravářů
. Sotva jsem se otočil, tak malej upustil kvér a popadnul ráčnu aneb kdo opravuje land rover nemá čas střílet, takhle by se měli řešit konflikty
Zatím můžu říct, že i k mému překvapení moje primitivní lakování drží. Náboj i kryt kotouče stačí otřít od bordelu a je skoro jako nový. Přičítám to hlavně použití kvalitního 2K laku. Naměřená vůle pomocí hodinek na samotném náboji byla ovšem jen několik setin. Ložiska jsou zjevně utažená dostatečně. Problém bude jinde.
Ještě se při demontáži unašeče ukázalo, že z jeho těsnění moc nezůstalo, bylo úplně rozblemcaný. Byl to sice jen noname, ale možná mu úplně neprospěla kombinace z Hylomarkou ??
No, stejně to byl čas pro test vlastního výrobku. Těsnění jsem pro test osadil úplně na sucho, tak uvidím.
A tady už roste nová generace opravářů


Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- VencaZE
- Příspěvky: 3609
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Kombinace Hylomaru a papíru se mi taky nikdy moc neosvědčila. Je to kluzký a papír se snadno vytlačí mimo. Našels tu vůli? Tipuju to na vymačkanou nábojku..
V.
V.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
- lumberjack
- Příspěvky: 665
- Registrován: 06 črc 2011 20:18
- tel.: 732 808 469
- auto: Defender TD5 110 HT
- Bydliště: Benešov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Však hylomar je primárně non gasket těsnění ne? Pěkná vrstva na oba spojované díly a neměl jsem nikdy problém... Proč tam cpát ještě papír?