Stránka 28 z 81

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 01 pro 2009 06:54
od Land Jirka
PavelU píše:
Až to budeš mít, tak to sem hoď, třeba nám to pomůže taky... :mrgreen:
Ona by ta animace musela být s rozměry zavěšení z defíka (zmenšenými v nějakém poměru)
jinak je na nic.
Ono to bude fungovat i jak to má Mopadži, je to vyzkoušený a dělá se to běžně.
Jen to chce trošku popřemejšlet, jak ta náprava chodí, než se tam ty spodní držáky tlumiče přivaří.

Píšu to sem, protože nějaký ten zadní tlumič už jsem dole ulomený viděl a to i z origo uchycení.

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 01 pro 2009 07:54
od PavelU
Land Jirka píše:Ona by ta animace musela být s rozměry zavěšení z defíka (zmenšenými v nějakém poměru)
jinak je na nic.
Není potřeba animaci, jako takovou, vezmu si tu fotku, kružítko a zabodnu ho v místě uložení na rámu, kružnici opíšu v bodě uložení na nápravě a vím jak bude zhruba náprava chodit... :wink:
Land Jirka píše:Ono to bude fungovat i jak to má Mopadži, je to vyzkoušený a dělá se to běžně.
Jen to chce trošku popřemejšlet, jak ta náprava chodí, než se tam ty spodní držáky tlumiče přivaří.
...a z té kružnice mi vychází, že ten dodělávaný tlumič bude míň namáhaný na ohyb než z origo uložení... :wink:
Land Jirka píše:Píšu to sem, protože nějaký ten zadní tlumič už jsem dole ulomený viděl a to i z origo uchycení.
...a to jenom potvrzuje co jsem napsal výše... :wink:

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 01 pro 2009 08:40
od Jenda
Dano,ano 4ks tlumicu na jedno kolo.To kvuliva specialnim nastavbam a vystroji :wink:
Doba kdy jsem se vyucil a provozoval remeslo je davno pryc,mozna mi ujel vlak s elektronikou ale zelezu jeste tak nejak trochu rozumim :)
Kazdopadne podivame li se na PRACOVNI pickup,zjistim ze sice tlumice do V ma ale jeden na kazde strane.Tady bych nesrovnaval zapojeni 4tlumicu do V a 2tlumicu do V(jeden smer vpred a druhy obracene).
Jinak ale Jardo mas to pekny a preju ti at to funguje,bavime se totiz o ptakovinach a jestlize uz to nekdo uspesne pouziva,neni pochyb :wink:
Honza

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 01 pro 2009 09:36
od DanoDEF
Jenda píše: ... bavime se totiz o ptakovinach a jestlize uz to nekdo uspesne pouziva,neni pochyb :wink:
Honza
... ved prave preto mame forum aby sme sa bavili a vymienali si nazory + skusenosti a pod.

... na zdvojene tlmice mam doma uz niekolko rokov zeleza aj ja dokonca aj na prednu napravu len nikdy nedoslo k instalacii a nejak som si zvykol mam rad mäksie auto

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 01 pro 2009 09:56
od Sláma Karel
Fakt nevím co řešíte za teorie.

Mám to tak jako Mopadži na autech už od roku 94 a perfektně to funguje. :Pohoda: Jediné co se mi kdy utrhlo byly ty dodělávaný horní držáky na rámu i z kusem rámu. Ten rám v těch místech nemá pořádné výztuhy. :Ja blb: Vyřešil to kus kotlářského plechu a od té doby klid. :Pohoda: Měl jsem to jak na Panu Sračkovi (RRC na 35kách) tak je to na Mummutovi (RRC na 36kách), myslím, že oba toho najezdili v terénu fakt hodně a nebyl to zrovna softoff a oba byli nebo jsou těžký jako kráva. Taky je to na Panterovi a ten to má odžkoušené 10let na závodech a to jak na maratonech tak na trialech. Žádnej tlujič se mi ještě nikdy neulomil a myslím si, že pokud se lámou tak je to kvůli tomu, že jsou ty tlumiče pěkný sr...y. :P

K

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 01 pro 2009 10:05
od PavelU
Sláma Karel píše:Fakt nevím co řešíte za teorie.
To jsem potřeboval, potvrdit moji teorii, holt roky praxe ničím nenahradíš... :wink:

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 01 pro 2009 10:36
od Jenda
...tak a je to :wink:
H.

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 01 pro 2009 14:07
od Honza_offroad
taky prihodim svoji trosku k tem ulomenejm tlumicum, sorry pokud se to tu uz probiralo, necetl jsem vsech 25+ stran vlakna... ;-)

Hodne ulomenejch tlumicu na zadku co jsem videl bylo zpusobene tim, ze spodni silentbloky byly moc utazene
a nebo po montazi jinejch nez origo tlumicu lidicky neodstranili ty origo misky.

Na vrchnim ulozeni zase z duvodu obracene podlozky - tzn tou zaoblenou stranou ven. To bylo hlavne u tlumicu
TrailMaster, ktery maji trosku uzsi tu gumu.

H.

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 01 pro 2009 19:07
od Land Jirka
Píšu někde nahoře, že to takto funguje
a jak říká Honza, důležité je aby se nedotýkaly dvě kovové části- jedna na tlumiči a druhá na držáku, jinak něco časem povolí.
Já těch ulomenejch zadních tlumičů letos pár udělal, jinak bych to sem nepsal.
Byly i zdvojené a zadní. Majitel těch zdvojenejch chodí sem na fórum, třeba se přizná jak to blbě navařili. :wink:

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 01 pro 2009 21:57
od Sláma Karel
Já ti to Jirko samozřejmě věřím. Akorát jsem tím myslel, že když je to udělaný pořádně tak se nic neláme ani netrhá. K

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 02 pro 2009 16:58
od MOPADŽI
Den a půl tu nejsem a taková síla reakcí :mrgreen:
Nejsem také až takový teoretik, ale funguje mně to skvěle, auto se toliko nenaklání a jak už jsem psal, příjemně "změklo". Lépe drží stopu na silnici a v térénu mu neuskakuje zadek. Ten někdo, kdo to první začal na ty Defy montovat a posléze prodávat, není asi blbej...
Jedná se originální sadu/kit, takže jsem v klidu. Je třeba si také uvědomit, že žádný z tlumičů už nikdy nebude zatížen na 100% ale pouze na poměrnou část tedy - kdyby byli oba stejných parametrů tak 50:50, což se nedoporučuje, proto to u mne bude cca 75:25 (přesně to nevím).
Tzn. značně se eliminuje i to lámání uchycení tlumiče, ať je jakéhokoli provedení. Důležité je, jak už tu bylo napsáno, že se nesní při propružení, dotýkat ty kovové podložky, o sebe nebo držáku. Když jde totiž něco na tvrdo, tak to jde na tvrdo pouze chvilku.
Co se týká ohybu tlumičů ? To eliminuje samotný tlumič ve svých konstrukčních vůlích (je k tomu prostě uzpůsoben, aby toto "pohlcoval"), ale hlavně to řeší pružné uložení tlumičů v gumách na obou koncích. Když by byli ale ty bumy příliš velké, bude to další zdroj vibrací... Takže se jedná o kompronis mezi pevným a pružným uložením.

Jinak, např. u okruhových závodních aut (zadní náprava), se tlumiče klidně dávají vodorovně k nápravě a to i zepředu nápravy a v případě zdvojení tlumičů i zezadu nápravy. Toto řešení se používá převážně u náprav, kde se nahrazují seriové zkrutné tyče, progresivnějším pérováním. Samozřejmě, je třeba si uvědomit, že okruhové speciály mají zdvih tlumičů do cca 70mm, zpravidla 50mm.
Formulové, CN vozy a DTM vozy, je mají vodorovně k nápravě i v předu.

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 02 pro 2009 23:57
od Tomo112
Zdravým chcel by som sa spýtať možno to tu už niekde odznelo ale nestíham a nemám čas to tu cele študovať :oops: :oops: AKÉ NAJVÄČŠIE PNEUMATIKY JE MOŽNÉ NAZUŤ NA DISK 5,50F X 16 ET33?????????
Ďakujem za každu radu :Sorry:

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 03 pro 2009 00:10
od PavelU
Na disk o šířce 5,5" je do poručené obout pneumatiku o šířce maximálně 215... :wink:

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 03 pro 2009 07:28
od Land Jirka
Na 5,5 se vejde i 235/85/16 (na tento rozměr se doporučuje ráfek 6"-7,5")
ale jak říká Pavel doporučená max. šířka je 215
Na ráfek 5,5" jde v pohodě i rozměr 7,5/16 (šířkově necelých 200mm) a ten je většinou výškově stejný jak 235//85/16

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 04 pro 2009 00:11
od Tomo112
No ved ja tam teraz mam 7,50X16 ale chcel by som nejake ine a dostal som dobru ponuku na 265 alebo 270ky

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 04 pro 2009 00:45
od PavelU
To se ti tam nevleze, já osobně bych tam nedal ani ty 235-ky... :!: Někteří výrobci pneumatik dokonce udávají největší použitelnou šířku 205... :idea: :wink:

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 03 led 2010 21:41
od PavelU
Máte někdo nějaké zkušenosti, nebo znáte někdo tyto disky... :?:

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 04 led 2010 00:07
od Sláma Karel
Znám. Vypadají perfektně. Jsou to osmičky, akorát mají dost velký límec, takže nevím jak s tvrdostí. Lezou dost ven, tak asi budou potřebovat větší prostor v blatníkách. Jinak na autě vypadají parádně. V Anglii jsem je zatím vyděl vždycky jenom s nízkýma gumama. Mylím, že jsem je jednou viděl i na burze a chtěl za ně asi 400liber i s nějakejma nízkoprofilovejma gumama. Byli ještě na autě a za oknem cedule. K

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 04 led 2010 00:27
od PavelU
Měly by to být 8,5, ale to je jedno. Líbí se mi to jejich ET, nebudou potřeba podložky pod disky. Vlést se asi vlezou, budu dávat lemy a zvedat o nějaký ten palec... :wink:

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 04 led 2010 00:44
od Sláma Karel
No podložky nejsou potřeba ani pod ty 7ky. Ale pokud to budeš mít jako RudaK tak by to bez podložek vypadalo jako tramvaj. :mrgreen:
Kolik mají to ET. Měli by ho mít lepší než ty plecháče z Paddocku ne? K