fajfka píše: 18 čer 2019 19:30
Když se jezdí denně a hodně,může to fungovat.Alternátor stíhá dobíjet.
Když se jezdí málo,hodně se staruje, tak to dlouho nevydrží sebelepší baterka.
ano aj nie. auto ma byt v poriadku ( aj baterka) a potom nemas problem. Ja jazdim tiez malo na tom, casto minimalne 2 tyzdne, obcas mesiac nenastartujem, potom vytiahnem ho, zas objavim ake je to skvele , potom zase musim inym autom a S/C len spi... Dolezite je ale aby si to zamykal vzdy, aj ked stoji doma v garazi - hodne to setri baterku, lebo auto zaspi. minuly rok som vymenil starter, odvtedy staqrtuje ako raketa aj po mesiaci...
Auto jako takové mám v pořádku, jen s exide nemám poslední dobou dobré zkušenosti, tak hledám něco kvalitnějšího/odolnějšího. Nemám problém nastartovat po měsíci, ale když např. 2 dny jezdím krátké trasy po městě a aku pak nedobiju, krátkodobě při startu mi klesne napětí pod 8V, což by u zdravé baterky myslím nemělo. Šlo mi primárně o to, jestli ta žlutá optima není kapacitně malá, případně doporučení na nějakou AGM...
Já mám auto už 9 let a dával jsem třetí baterku. Dávám ji než úplně zdechne. To pak háže různý chyby. A to jezdím každej den a občas to připojím na udržovací dobíječku. Dávám taky Exide. Už jsem si zvykl, že to prostě žere baterky trochu víc.
pooh: auto i baterka mají být v pořádku
Zlatá slova,do kamene tesat. Co já si s tímhle autem zažil, od kolika elekrikářů smutně odešel.Ti lepší, znalí problému mě ani nepustili za vrata. A mysleli to dobře. To totiž není chyba, to je vlastnost. Buď se s tím naučíš žít, nebo ho pošli dál a kup něco jiného. A já vím,že si ho nechám
Poslední exite mě vydržela rok, reklamaci neuznali...Teď mám Banner a daleko vetší spokojenost. Uvidím, až přijde zima. Ale jak bylo napsáno, základ je zamykat auto, má to velký vliv na výdrž...
Ono je to hlavně o tom koupit v uvozovkách čerstvou baterku ne ležák. Já měl roky ve 4 vozech banner uni bul. Poslední mi v Jeepce vydržela pouhé 3 měsíce. Nyní ve všech vozech Exide vyssi řadu a při našem obcasnem použití vydrží 3 az 5 let. Kdo málo jezdí měl by baterii občas nabít jinak baterie co nepracuje tak se sama ničí
fajfka píše: 18 čer 2019 19:30
Když se jezdí denně a hodně,může to fungovat.Alternátor stíhá dobíjet.
Když se jezdí málo,hodně se staruje, tak to dlouho nevydrží sebelepší baterka.
ano aj nie. auto ma byt v poriadku ( aj baterka) a potom nemas problem. Ja jazdim tiez malo na tom, casto minimalne 2 tyzdne, obcas mesiac nenastartujem, potom vytiahnem ho, zas objavim ake je to skvele , potom zase musim inym autom a S/C len spi... Dolezite je ale aby si to zamykal vzdy, aj ked stoji doma v garazi - hodne to setri baterku, lebo auto zaspi. minuly rok som vymenil starter, odvtedy staqrtuje ako raketa aj po mesiaci...
Ale nebude to tím, že S/C už má částečně jinou elektroniku?
Moje zkušenost s několika TD6/V8 M62 L322 je prostě taková, že žerou, žerou dost a všechny. Naopak D3/RRS už mají odběr minimální.
Jinak se zeptám zkušenějších, jak povolit šrouby na přední těhlici od měchů? Většinou mi to šlo dobře, když byl problém, tak na jednom ze 4 (obě strany), teď mám problém se 3mi ze 4
Dá se s tím dělat něco v domácích podmínkách? Velké kladivo a rázový utahovák jsem zkoušel
Myslím samozřejmě to, že matku povolím, ale šroub co jde skrz tak se nehýbe, nejde s ním ani otočit...
Opatrně odvrtat skrz? Nebo alespoň odříznout oba konce a potom odvrtat. Několikrát se mi u podobných věcí stalo, že šroub byl natolik zarezlý, že po demontáži z auta nestačilo ani nahřátí autogenem, aby to povolilo.
ty šrouby jsem řešil nedávno. Volal jsem kokeškovi jak to dělá. Nakonec na jeho radu jsem vzal 10kg palici (5kg nestačilo), z druhý strany jsem to zapřel o zem kusem lešeňový trubky. Měl jsem strach abych netrefil blatník, ale s trochou štěstí jsem to vytlouk. Nevěřil jsem, kolik síly je potřeba. Jo a šroub má drážky, s tím neotočíš.
Já mám pocit, že ten šroub protočit jde, ale to bych teď kecal...
Takže říkáš klasická rada, když to nejde silou, tak to půjde větší silou? To určitě stojí za zkoušku, moc díky
MadTom, díky za reakci, ale odvrtávat tohle by byl docela mazec Nad tím nahřátím jsem také přemýšlel, ale autogen nemám a zatím jsem nepřišel na nic rozumného na nahřívání pro domácí účely Teda až na indukční ohřívačku, atd. ale to je zase jiná cenová
Já už jsem si pořídil i ten autogen. Indukce není špatná, ale ne vždy se dá použít. A s tím odvrtáváním - chce to pořádné vrtáky a jde to, tady by ale mělo stačit flexou odříznout oba konce šroubů a potom už se nemusí vrtat tak moc. I tak to ale bude pakárna.
Jestli se šroub alespoň trošku hýbe, tak prostříknout nějakým penetračním olejem a přihřát - používám plynovej hořák, takové malá letlampa na plynovou kartuši, a když to bude ohřáté tak zkusit postupně rozhýbat - pootáčet klíčem. A poslední možnost, protože to asi stejně budce chtít i nové šrouby je navařit tomu další matku na stávající hlavu - ono se to tím o docela dost ohřeje.
Rozebíral jsem to po Jihlavě, ale podle fotky jsem to měl podstatně méně orezlé a asi i méně zarezlé (rok 2003). Stačila 5kg palice.
1. den jsem po očištění ocelovým kartáčem a prostříkáním WDčkem povolil matice a hodně prolil Wd. Druhý den mi to s paličkou šlo celkem dobře.
Materiál těch šroubů je hodně tvrdý, odvrtávat je bude dost velká pakárna. Kdysi jsem je odvrtával na Favoritu s vyndanou těhlicí s tlumičem, na stojanové vrtačce a už tam to bylo o nervy.
Lukasino píše: 25 čer 2019 15:05
Já mám pocit, že ten šroub protočit jde, ale to bych teď kecal...
Takže říkáš klasická rada, když to nejde silou, tak to půjde větší silou? To určitě stojí za zkoušku, moc díky
MadTom, díky za reakci, ale odvrtávat tohle by byl docela mazec Nad tím nahřátím jsem také přemýšlel, ale autogen nemám a zatím jsem nepřišel na nic rozumného na nahřívání pro domácí účely Teda až na indukční ohřívačku, atd. ale to je zase jiná cenová
Třeba to někdo už řešil u motoru M62TU VANOS, krom výměny lze i VANOS repasovat. Nenasel jsem zde ve foru zadnou zminku tak alespoň co jsem zjistil ja :