Stránka 4 z 8

Napsal: 17 pro 2008 19:02
od Land Jirka
EGR ventil má za funkci přepouštění výfukových plynů zpátky do sání a tím se mimo jiné snižuje hodnota CO2 ve spalinách. Toto je jeho jediný přínos.
Mezi jeho negativa patří zanášení sacího potrubí karbonem a snížení výkonu motoru.
U vznětových motorů se na emisích měří jen kouřivost (průchod světelného paprsku kouřem) na rozdíl od zážehových, kde se na emisích měří i složení výfukových plynů.
Z toho vyplývá, že EGR ventil u motoru 300 Tdi nemá na kouřivost vliv.
U moderních vznětových motorů s řídící jednotkou a lambda sondou, kde je zpětná vazba na přípravu směsi od lambda sondy to už může být jinak.

Napsal: 17 pro 2008 19:09
od Honzan
moc diky za vysvetleni, konecne to trosku chapu...

hmmm... takze ustupky ekofasistum :) myslim ze kdyz CO2 potrebuji rostliny tak jim budu vytvaret prospesne plyny bez ventilu :D

Napsal: 17 pro 2008 20:06
od JenaN
Když ten ventil vyřadíte, nebude Vám svítit kontrolka, že není něco v pořádku? A jak se k tomu staví řídící jednotka? :o

Napsal: 17 pro 2008 20:53
od RudaK
JenaN píše:Když ten ventil vyřadíte, nebude Vám svítit kontrolka, že není něco v pořádku? A jak se k tomu staví řídící jednotka? :o



Motor 300 TDI žádnou řídící jednotku nemá. :lol: :lol: :lol: Jedinná řídící jednotka je za volantem. :wink:

Napsal: 17 pro 2008 21:08
od JenaN
To je dobře, poněvadž moc elektroniky škodí...

Napsal: 17 pro 2008 22:54
od brudr
Piskot píše:
brudr píše:Tak sem taky chtel zaslepit hen ten oný ventyl,akorat nejak nemohu povolit ty sroubky co sou u toho ventylu,abych moch voddelat tu trubku a dat tam tu zaslepku.Co stim. :?
... mně se osvědčila brzdovka, trochu polejt ty šroubky, nechat cca hodinku působit a pak opatrně povolovat imbusem.

tos to skusim,akorat je nemam na imbus.

Napsal: 18 pro 2008 07:51
od yorkin
RudaK píše:
JenaN píše:Když ten ventil vyřadíte, nebude Vám svítit kontrolka, že není něco v pořádku? A jak se k tomu staví řídící jednotka? :o
Motor 300 TDI žádnou řídící jednotku nemá. :lol: :lol: :lol: Jedinná řídící jednotka je za volantem. :wink:
=řídící jednotka je ráda, že to vo fous líp jede :lol:

Re: 300TDi EGR ventil

Napsal: 29 čer 2009 22:00
od paia
pardon, že otevírám staré téma, když jste vyhodili EGR, řešili jste nějak očistu vnitřku turba a potrubí od toho bordelu?

Re: 300TDi EGR ventil

Napsal: 29 čer 2009 23:09
od PavelU
EGR ventil je až za turbem, teda aspoň u Td5, ale u 300Tdi myslím taky... :wink:

Re: 300TDi EGR ventil

Napsal: 30 čer 2009 15:30
od Tomáš K
Egr je spojenej trubkou ze sběrného výfukového potrubí, nikoli přímo s turbem. Podívej se na obrázky který tady jsou z minulosti, tam by to mělo být vidět. Vyčištěním sacího potrubí rozhodně nic nezkazíš. U TD5 se mi nechtělo ho demontovat a tak jsem sundal EGR a na silnej drát jsem si udělal takovej vytěrák lehce namočenej do nafty. Ale dřív se radši koukni kolik toho bordelu tam je, aby si ho tam někam nenacpal.

Re: 300TDi EGR ventil

Napsal: 30 čer 2009 17:52
od paia
Tomáš K píše:Egr je spojenej trubkou ze sběrného výfukového potrubí, nikoli přímo s turbem. Podívej se na obrázky který tady jsou z minulosti, tam by to mělo být vidět. Vyčištěním sacího potrubí rozhodně nic nezkazíš. U TD5 se mi nechtělo ho demontovat a tak jsem sundal EGR a na silnej drát jsem si udělal takovej vytěrák lehce namočenej do nafty. Ale dřív se radši koukni kolik toho bordelu tam je, aby si ho tam někam nenacpal.
napřed se kouknu, jestli tam vůbec nějakej EGR je, třeba mě Karel překvapí a žádnej EGR už tam smrdět nebude. :lol: jinak mám zkušenost z jiného vozu s turbem (benzíňák), kde jsem měl tak zas*nou sací soupravu, že když jsem pak při bouračce ťuknul IC, tak z něj ten olej tekl proudem. to se pak člověk diví, kde se ti poníci ztrácejí... ale to pak není samozřejmě záležitost EGR, který je používám v dieslech.

Re: 300TDi EGR ventil

Napsal: 30 čer 2009 18:14
od Miky_CZ
ja jsem koupil auto taky od karla a egr ventil uz tma nebyl takze parada

Re: 300TDi EGR ventil

Napsal: 02 črc 2009 19:12
od paia
Tak u mojeho už taky není a podle rezu na záslepce to udělal už někdo v Rajchu.

Re: 300TDi EGR ventil

Napsal: 04 črc 2009 23:29
od Luboš M.
paia píše:Tak u mojeho už taky není a podle rezu na záslepce to udělal už někdo v Rajchu.
Ani se nedivím protože tohle je opravdu nutnost. Motor lépe dýchá a poznat to opravdu je. :wink:

Re: 300TDi EGR ventil

Napsal: 06 črc 2009 07:59
od RudaK
Luboš M. píše:
paia píše:Tak u mojeho už taky není a podle rezu na záslepce to udělal už někdo v Rajchu.
Ani se nedivím protože tohle je opravdu nutnost. Motor lépe dýchá a poznat to opravdu je. :wink:


No já su zas za blba,bo sem žádnou změnu nezaregistroval .... :Sorry:
p.s. ale tam už není :D

Re: 300TDi EGR ventil

Napsal: 06 črc 2009 15:07
od Truck Rover
Okrem EGR ventilu treba vyhodit katalyzátor, mat dobré vstreky, nastavené čerpadlo, vhodné tlaky turba a tam už výkon poznat je :wink:

Re: 300TDi EGR ventil

Napsal: 06 črc 2009 15:21
od RudaK
ERG a KAT vypreparovaný :D tak ještě vstřiky,čerpadlo a tlak turba ...... :Sorry:

Re: 300TDi EGR ventil

Napsal: 06 črc 2009 15:45
od Truck Rover
Já už som si namontil merač tlakov turba. Tak som sa stym hral a ukazuje to 0,5 az 0,9 bar. Teras nevím pri jakých otáčkách na kolko bar má tlačit. Jak je to optimálne?? Má stym niekto skusenost??

Re: 300TDi EGR ventil

Napsal: 06 črc 2009 18:23
od RudaK
Truck Rover píše:Já už som si namontil merač tlakov turba. Tak som sa stym hral a ukazuje to 0,5 az 0,9 bar. Teras nevím pri jakých otáčkách na kolko bar má tlačit. Jak je to optimálne?? Má stym niekto skusenost??


Myslím,že ten měřák je od 1,- bar, Tak že ti tlačí 1,5 - 1,9 baru a to je optimal ( asi :wink: ) Ber to s rezervou :D

Re: 300TDi EGR ventil

Napsal: 06 črc 2009 18:26
od Truck Rover
Heh nad 1 bar to ani nevystúpilo :P