Stránka 4 z 4

Re: Druhe auto k D2

Napsal: 16 říj 2011 23:13
od majkro
No CLS je jeste dost drahe, na neco kulervouciho cekam, jeste mesic. Ale nechci to zakriknout. Mimochodem k tem Mercedesum, setkali jste se nekdy s tim co udajne maji novejsi mercedesy (2008 +), ze osvivalce jedou pri normalnim zatizeni jen na 4 valce se spotrebou 6 litru a kdyz se jim dupne na krk, tak se rozhejbou dalsi 4 valce a lina mrcha vystreli na plnou V8 power? Dneska jsem o tom poprve slysel a hodne se mi to libi.

Re: Druhe auto k D2

Napsal: 17 říj 2011 09:51
od visby
majkro: nejake AMGcko to malo podla wiki, mam pocit ze to planuju aj do serioviek...

Re: Druhe auto k D2

Napsal: 17 říj 2011 11:34
od Stavros
ja jsem slysel, ze se odpoji sest valcu a jede to jen na dva a zere to 3l/100km. Logicky si vem, jak muze zrat auto s 300PS 6l/100km.

Re: Druhe auto k D2

Napsal: 17 říj 2011 11:36
od majkro
Stavros píše:ja jsem slysel, ze se odpoji sest valcu a jede to jen na dva a zere to 3l/100km. Logicky si vem, jak muze zrat auto s 300PS 6l/100km.
Pri odpojeni pulky valcu nema 300PS.

Re: Druhe auto k D2

Napsal: 17 říj 2011 11:40
od majkro
Tady je k tomu vic, 6 litru bych u slabsiho auta je mozna prehnane, ale neni to zas takovej rozdil.
http://www.jenproauta.cz/novinky/1454-m ... se-nam-lib

Re: Druhe auto k D2

Napsal: 17 říj 2011 21:37
od Neklan
Ona je nesmyslná celá metodika měření spotřeby a emisí. Ještě jsem nezažil, že by při testech aut v motoristických periodikách někdy dosáhly udávané kombinované spotřeby. Jasně, součástí testů jsou i dynamická měření, ale stejně. Občas jsou ty rozdíly propastné, např. udávaná 6,2 a dosažená 8,9.... Tak mě napadá, že si ani nevzpomínám, kolik má v papírech D2 TD5, já jezdím průměrně za 11.

Re: Druhe auto k D2

Napsal: 17 říj 2011 23:01
od majkro
Neklan píše:Ona je nesmyslná celá metodika měření spotřeby a emisí. Ještě jsem nezažil, že by při testech aut v motoristických periodikách někdy dosáhly udávané kombinované spotřeby. Jasně, součástí testů jsou i dynamická měření, ale stejně. Občas jsou ty rozdíly propastné, např. udávaná 6,2 a dosažená 8,9.... Tak mě napadá, že si ani nevzpomínám, kolik má v papírech D2 TD5, já jezdím průměrně za 11.
No ja ani neresim spotrebu, jako spis ten napad, ten se mi libi a z jeho podstaty je jasne, ze se na tom na dalnici a ve meste neco usetrit da i u silnyho auta.. Napad je to super.

Re: Druhe auto k D2

Napsal: 18 říj 2011 07:55
od visby
Neklan píše:Ona je nesmyslná celá metodika měření spotřeby a emisí. Ještě jsem nezažil, že by při testech aut v motoristických periodikách někdy dosáhly udávané kombinované spotřeby. Jasně, součástí testů jsou i dynamická měření, ale stejně. Občas jsou ty rozdíly propastné, např. udávaná 6,2 a dosažená 8,9.... Tak mě napadá, že si ani nevzpomínám, kolik má v papírech D2 TD5, já jezdím průměrně za 11.
normovany cyklus sa robi na brzde, je presne definovany a vyrobcovania sa mu totalne podriaduju, kedze to urcuje aj mnozstvo emisii pre dany model.
je celkovo zly, vzdialeny od reality a prave preto su rozdiely v spotrebe tak znacne (MSA ma napriklad v normovanom cykluse usporu 10-20% paliva, v reale mozno 5%, a podobne su na tom hybridy).

ten system od AMG ma zmysel aj do beznej premavky.

Re: Druhe auto k D2

Napsal: 18 říj 2011 15:23
od pan klobouk
Metoda odpojování válců není nová.Mercedes ji běžně používal už u starýho mamuta (W220) od 1998r a ta myšlenka vznikla myslím někdy v 80-tých letech u GM.

Re: Druhe auto k D2

Napsal: 18 říj 2011 16:33
od tomáš štěpnička
mysím že americké V8 s tímto systémem odpojování válců pracují už pěknou dobu.
neříkám že všechny,ale některé určitě -už je to pěkných pár let co jsem četl o tom ,jak zůstanou otevřené ventily na odpojených válcích(aby nekladly odpor svou kompresí) vypne se přívod paliva atd :)

Re: Druhe auto k D2

Napsal: 18 říj 2011 17:11
od majkro
Aha, jsem pozadu, ale nevadi :) Jinak to co popisuje se sarkasmem Stavros by byl vlastne princip systemu start-stop, kde se posune vackova hridel tak aby odpojila nepotrebne valce kdyz auto stoji, takze by to klidne mohlo 6 odpojit, dva udrzujou motor v chodu a pri rozjezdu se zas sepnou.

Ale prd tomu rozumim.

Re: Druhe auto k D2

Napsal: 18 říj 2011 18:30
od Luboš M.
majkro píše:Aha, jsem pozadu, ale nevadi :) Jinak to co popisuje se sarkasmem Stavros by byl vlastne princip systemu start-stop, kde se posune vackova hridel tak aby odpojila nepotrebne valce kdyz auto stoji, takze by to klidne mohlo 6 odpojit, dva udrzujou motor v chodu a pri rozjezdu se zas sepnou.

Ale prd tomu rozumim.

Víš co je to za průser když ti na V8 nejdou 4 válce? :mrgreen:

Re: Druhe auto k D2

Napsal: 19 říj 2011 07:11
od Lochy
švagr ma MB GL, osmivál, benzín, standardně to jede na 6 válců, spotřeba 13,5 litrů na 100 při jízdě v rozsahu 100-150 km/h... když se tomu dupe na krk jede to na 8 válců za 16 litrů. což mi přijde na tenhle objem docela přijatelný... auto má nalítáno 150 tis a není žádný problém

Re: Druhe auto k D2

Napsal: 19 říj 2011 09:06
od Stavros
Lochy, to ses spletl, to musi zrat tech sest na sto. To se svara asi spletl. A uz toho nechavam.
Ale kazdej vi, ze V8 beneli sezere i travu u cesty a kdo rika, ze ne, tak lze. Protoze kdyby byl uspornej, tak nikdo nejezdi v trivalcovym 1,4Tdi motoru.

Re: Druhe auto k D2

Napsal: 19 říj 2011 12:17
od Lochy
Ty ho musíš znát, druhý auto je fabia 1,4tdi :rofl ale to taky není žádný extra šetřílek

Re: Druhe auto k D2

Napsal: 19 říj 2011 13:03
od Stavros
:D