
KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš
Moderátor: Miky_CZ
- injaaa
- Příspěvky: 972
- Registrován: 29 čer 2011 10:06
- tel.: 724334303
- auto: Def 90, D3
- Bydliště: Beroun
Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš
Vidím, že tě odborná disputace láká výrazně víc než práce 

Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš
Přesně v tom je jádro pudla, já uvažoval, že auto stojí "volně" (případně někdo brzdí v autěGobey píše:samozřejmě, jsme gentlemani
jenže pozor, tos tahal japonce a to je rozdíl![]()
Při tahání přes kladku a násobení síly působí ještě vektorové sčítání těch sil. Ideální je, když působí proti sobě, čím je větší úhel, tak je to horší. Hmotnost auta je zanedbatelná (ve vztahu působení síly), ale podstatná ve vztahu tření, čili toho, jak je schopno auto s navijákem stát na místě. Jestliže máš ideální podmínky, čili naviják je ukotven fixně k zemi (v našem případě auto přivázáno k druhému autu), tak si myslím, že je to jedno.


Land Rover Discovery 2 Td5
- Gobey
- Příspěvky: 1674
- Registrován: 26 zář 2007 23:48
- tel.: +420603440581
- auto: Defender
- Bydliště: Pchery
- Kontaktovat uživatele:
Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš

Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách. http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- stan
- Příspěvky: 680
- Registrován: 22 zář 2009 20:35
- tel.: +420 603 499 869
- auto: Discovery III - 4,4i
- Bydliště: Krnov
- Kontaktovat uživatele:
Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš
Už jsem asi pochopil, cos chtěl napsat...masar píše:Nehádáme se, diskutujeme. Když to vezmu tak jak to bylo ve vašem případě ty navijákuješ a hmotnost Klabuse se rozkládá na tvoje auto do dvou míst - naviják a nějaký tažný oko. Takže naviják tahá poloviční silou než je hmotnost Klabuse, ale na tu kladku na jeho autě působí pořád stejná síla jako kdybys ho tahal na přímo. Ale kdybys dal druhý konec lana na jiný auto tak na tvoje "celý auto" působí jen půlka hmotnosti Klabuse. Takhle je to opravdu jedno, ale kdyby ta hmotnost byla třeba 2x větší než tvýho auta tak bys ho prostě neutáhl ani s tou kladkou a musel bys ten druhý konec lana dát na jiný auto (strom), aby se ta hmotnost rozložila a na tebe působila zase jen ta půlka.
Ano, máš pravdu, na celé auto, kterým taháš, působí stejná síla, která je rozložena na polovinu do dvou míst uchycení (naviják a uchycení lana).
Land Rover Discovery III - 4,4i V8 HSE - LPG, automat, rok 2006
nafta je palivo satanovo
nafta je palivo satanovo

- Frana
- Příspěvky: 882
- Registrován: 16 lis 2008 13:54
- tel.: 608885886, OK3FJ
- auto: Defender 130 HCPU
- Bydliště: Podkrkonosi
- Kontaktovat uživatele:
Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš
Taky by mohl pridat jeste jednu kladku... Nebo dve... 

Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel
Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš
Téééda to už je 'high-technique recovery' - 4 kladky, to aby tahali "humra" z bláta asiinjaaa píše:myslíš takhle?

Naposledy upravil(a) Benjamin dne 20 úno 2012 13:26, celkem upraveno 1 x.
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- injaaa
- Příspěvky: 972
- Registrován: 29 čer 2011 10:06
- tel.: 724334303
- auto: Def 90, D3
- Bydliště: Beroun
Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš
Vůbec to není od vjeci, člověk se neustále dovídá nové věci 

- Bigi
- Příspěvky: 209
- Registrován: 01 říj 2010 15:42
- tel.: 724646635
- auto: Defík, D 1
- Bydliště: Nehvizdy a okolí
Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš
asi se dám na studia, abych vám rozuměl





je to sice dál, zato horší cesta 

Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš
Myslím že to je tzv. kladka volná, jestli si dobře pamatuju na fyziku na základce, která zajistí, že síla potřebná k uzvednutí, přitažení, břemene je poloviční než u kladky pevné. Když bych se měl odkázat na ten obrázek, aby bylo dosaženo požadované síly, stačí na ten levý strom lano ukotvit napevno a nechat kladku na autě a na pravém stromě. Pak už to funguje.
Postupným přidáváním kladek a stromů postupně vznikne kladkostroj. Klesá velikost síly, kterou se břemeno pohne, prodlužuje se však výrazně délka špagátu potřebného pro vyvinutí oné síly
on koneckonců stačí i jen jeden strom, my jsme tímto způsobem, navijáku nemaje, vytáhli pomocí dynamického lana a hi-liftu, který šel v obráceném chodu, auto zapadlé po nápravy v blátě
Postupným přidáváním kladek a stromů postupně vznikne kladkostroj. Klesá velikost síly, kterou se břemeno pohne, prodlužuje se však výrazně délka špagátu potřebného pro vyvinutí oné síly

on koneckonců stačí i jen jeden strom, my jsme tímto způsobem, navijáku nemaje, vytáhli pomocí dynamického lana a hi-liftu, který šel v obráceném chodu, auto zapadlé po nápravy v blátě
- injaaa
- Příspěvky: 972
- Registrován: 29 čer 2011 10:06
- tel.: 724334303
- auto: Def 90, D3
- Bydliště: Beroun
Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš
Je skvělý jak se tu ta základní fyzika rozběhla
a donutilo mě to si to i zopakovat
s tou volnou kladkou máš pravdu. I s tím, že by samozřejmě fungoval i jiný model než na obrázku, ten jsem dával jen jako příklad z té přiručky už jako poměrně zajímavého = v praxi při vytahování zatím neviděného řešení
V tomhle případě už na to tahané auto působí 4násobek tažné síly navijáku což se může v případě hezky do bahna přicucnutého a dostatečně těžkého auta hodit
nevýhodou je vedle potřebné délky lana i redukovaná rychlost pohybu, ale když by jiné řešení nebylo.. (na druhou stranu myslím, že největším problémem by bylo dát dokopy dostatečný poček kladek
takže asi nějaké pro jistotu přikoupím
)
P.






P.
Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš
ano, kladek a vhodných stromů většinou bývá nedostatek, vždycky chybí alespoň jeden 

- injaaa
- Příspěvky: 972
- Registrován: 29 čer 2011 10:06
- tel.: 724334303
- auto: Def 90, D3
- Bydliště: Beroun
Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš
o stromovkách a šeklech nemluvě 

- paldo
- Příspěvky: 72
- Registrován: 16 říj 2011 13:19
- tel.: Honor
- auto: Octa 4x4; Forester
- Bydliště: Kubíková - okolie Žiliny
Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš
tu sa o použití navijáku dosť živo diskutovalo http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?t=14100" onclick="window.open(this.href);return false;
je tam síce pár nepotrebných vecí ale podľa mňa sú tam aj užitočné veci a aj pár obrázkov... tak príjemné čítanie
je tam síce pár nepotrebných vecí ale podľa mňa sú tam aj užitočné veci a aj pár obrázkov... tak príjemné čítanie

"Šoféři land roverů si vzájemně přejí mnoho šťastných metrů."
František Ringo Čech
František Ringo Čech
- Zanzibar
- Příspěvky: 1973
- Registrován: 12 lis 2008 17:34
- tel.: +420602286657
- Bydliště: Běleč
- Kontaktovat uživatele:
Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš
Já viděl v TV chlapíka, jak tahal kamion v zubech, tak nevím, kde je problém
A nebo takhle : http://www.youtube.com/watch?feature=en ... ls-Jli6eQE" onclick="window.open(this.href);return false;


A nebo takhle : http://www.youtube.com/watch?feature=en ... ls-Jli6eQE" onclick="window.open(this.href);return false;

tři series, jedna devadesátka a jedno disco :-)
- injaaa
- Příspěvky: 972
- Registrován: 29 čer 2011 10:06
- tel.: 724334303
- auto: Def 90, D3
- Bydliště: Beroun
Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš
tak tahle diskuze je taky pěkný blázinecpaldo píše:tu sa o použití navijáku dosť živo diskutovalo http://www.4x4club.sk/forum/viewtopic.php?t=14100" onclick="window.open(this.href);return false;
je tam síce pár nepotrebných vecí ale podľa mňa sú tam aj užitočné veci a aj pár obrázkov... tak príjemné čítanie

- Mike III
- Příspěvky: 415
- Registrován: 06 črc 2010 10:39
- tel.: +420777251521
- auto: DIII, L322
- Kontaktovat uživatele:
Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš
pánové, nezapomínejte, že síly jsou vektory, takže záleží i na směru tj úhlu, který jednotlivá lana svírají. nešťastným rozložením je možné sílu v laně místo zmenšení násobně zvětšit 

Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš
To mi prosím vysvětli
, úplně tomu nerozumím. Pokud budu měnit směr a úhly lana pomocí kladek, tak chápu že na kladku vždy působí výslednice sil složená ze směru působení lana ve 2 směrech, ale jak by se změnila ta síla na laně jako takovém? 


Land Rover Discovery 2 Td5
- Gobey
- Příspěvky: 1674
- Registrován: 26 zář 2007 23:48
- tel.: +420603440581
- auto: Defender
- Bydliště: Pchery
- Kontaktovat uživatele:
Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš
vektorové sčítání - viz třeba zde: http://www.karlin.mff.cuni.cz/katedry/k ... aniVektoru" onclick="window.open(this.href);return false;
prostě když lano svírá malý úhel (tj. jde tam a zpět co nejblíž u sebe), tak síla je největší. čím větší úhel, tím menší výsledná síla.
prostě když lano svírá malý úhel (tj. jde tam a zpět co nejblíž u sebe), tak síla je největší. čím větší úhel, tím menší výsledná síla.
Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách. http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: KO Team - co všechno lze zkurvit aneb na svini nenarazíš
No tak jsem to taky myslel, ale ta "síla v laně" resp. vektorech u a v se s úhlem němění, mění se ta jejich výslednice, díky za upřesnění
Prostě jsem jen úplně nepochopil tu poslední větu co Mike psal


masar píše: na kladku vždy působí výslednice sil složená ze směru působení lana ve 2 směrech
Land Rover Discovery 2 Td5