Přestavba RRC na 4,6 V8
- Mirko
- Příspěvky: 2854
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Tu informaci o tom Chevy jsem našel na několika místech na webu a rovera jsme tahali ve třech relativně pohodlně, ve dvou už to pohodlné nebylo, takže by to tak mohlo sedět. Je pravda že samotný blok Rovera vezmeš pod pažu a jdeš....
- eliott
- Příspěvky: 11529
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Já vycházím z toho, že holý motor Rover je zhruba stejně těžký, jako litinový blok na 300tdi , a amíci mají z litiny úplně všechno, jen vanu kupodivu ne 

Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Mirko
- Příspěvky: 2854
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Konečně ho mám ve stojanu, aby se mi dobře čistilo a skládalo. Množství silikonu je vidět i z fotky:


Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Gratulujem...stojan na motor som si objednal vcera. Tak dufam, ze budem schopny spravit podobnu fotku coskoro 
Uz len zohnat zirafu...aj pouzivane su u nas drahe, akoby boli zo zlata (do veci co mozno pouzijem 2-krat sa mi nechce investovat kopec penazi)...este tomu dam par dni hladania v nasich koncinach a ked nic nenajdem, tak si ju kupim z anglicka...odtial ma to vyjde aj s dopravou cca polovicu co u nas na Slovensku.
Mirko, dopisoval som si s Nigelom Barkerom (Megasquirt V8 - inak velmi ochotny chlapik) ohladom tych nasich konverzii a odporucil mi firmu V8tuner.co.uk Chystam sa im napisat nech mi pomozu s vyberom komponentov. (vacka a k nej prisluchajuce komponenty, tesnenia a pod...)

Uz len zohnat zirafu...aj pouzivane su u nas drahe, akoby boli zo zlata (do veci co mozno pouzijem 2-krat sa mi nechce investovat kopec penazi)...este tomu dam par dni hladania v nasich koncinach a ked nic nenajdem, tak si ju kupim z anglicka...odtial ma to vyjde aj s dopravou cca polovicu co u nas na Slovensku.
Mirko, dopisoval som si s Nigelom Barkerom (Megasquirt V8 - inak velmi ochotny chlapik) ohladom tych nasich konverzii a odporucil mi firmu V8tuner.co.uk Chystam sa im napisat nech mi pomozu s vyberom komponentov. (vacka a k nej prisluchajuce komponenty, tesnenia a pod...)
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Prave som si vyzdvihol stojan na motor, takze cez vikend bude party v dielni
Mirko, pre inspiraciu, toto mi odpisali z V8tuner:
The 4.6 litre engine works well in a RRC and gives good usable low end torque where its needed. The Crower 50229 camshaft is a our recommended camshaft for this application but is only suitable for the older style timing cover with distributor ignition.
see http://www.v8tuner.co.uk/product.php?id=415" onclick="window.open(this.href);return false;
Este si s nimi pisem, ci sa da tato vacka pouzit aj s novym typom front cover-u (serpentine)...ak ano, tak to bude ruka hore...


Mirko, pre inspiraciu, toto mi odpisali z V8tuner:
The 4.6 litre engine works well in a RRC and gives good usable low end torque where its needed. The Crower 50229 camshaft is a our recommended camshaft for this application but is only suitable for the older style timing cover with distributor ignition.
see http://www.v8tuner.co.uk/product.php?id=415" onclick="window.open(this.href);return false;
Este si s nimi pisem, ci sa da tato vacka pouzit aj s novym typom front cover-u (serpentine)...ak ano, tak to bude ruka hore...

Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Já mám buď Piper 270/2 nebo 285 (nevím přesně kterou) společně s leštěnými kanály hlavy (standardní velikost ventilů) a jede to moc pěkně. Jde hezky od spodu a mělo by to dávat kolem 25 koní navrch. http://www.v8engines.com/engine-6a.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
- Mirko
- Příspěvky: 2854
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Co já tam přesně mám za vačku bohužel nevím, ale zatím ji měnit nebudu. Předchozí majitel ji prý měnil za ostřejší a viditelně to není první vačka v tom motoru. Při zkušební jízdě ale bylo cítit, že to neměnil za "krouťákovou" vačku, ale spíš za otáčkovou, protože ta kára od 3500 otáček ještě jednou pořádně přidala. A podle toho jak vypadá, tak má určitě ještě pár kiláku před sebou. Pokud bych měl volit, tak bych asi taky šel po jednom z výrobku od v8tuner nebo ty pipery. Přesně tu, co má vyhlídlou teslo, mám taky někdy v záložkách.
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Takze Crower sa so serpentine coverom neda pouzit, takze asi pojde tato:
If you intend to use the later timing cover from a 4.6 engine 1995 > then we recommend using this camshaft as the camshaft nose is different to suit this application
see http://www.v8tuner.co.uk/product.php?id=377" onclick="window.open(this.href);return false;
A este rozdiel medzi Lucas a Bosch nasavanim:
The older style inlet manifold and plenum as used on all engines to 1999 is a more easily tuneable unit but the later manifold from 1999 - 2002 gives better torque but restricts max BHP to approx 270 BHP.
Rozdiel v krutaku medzi nimi je v standardne cca 20Nm. (Lucas: 380, Bosch: 400). To asi necham na druhu fazu...
If you intend to use the later timing cover from a 4.6 engine 1995 > then we recommend using this camshaft as the camshaft nose is different to suit this application
see http://www.v8tuner.co.uk/product.php?id=377" onclick="window.open(this.href);return false;
A este rozdiel medzi Lucas a Bosch nasavanim:
The older style inlet manifold and plenum as used on all engines to 1999 is a more easily tuneable unit but the later manifold from 1999 - 2002 gives better torque but restricts max BHP to approx 270 BHP.
Rozdiel v krutaku medzi nimi je v standardne cca 20Nm. (Lucas: 380, Bosch: 400). To asi necham na druhu fazu...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- Mirko
- Příspěvky: 2854
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Zatím tam máš původní sání, ne?
Já jsem v pátek sundal vanu a ten silikon je bytelný soupeř - NIKDY to tam nedávejte!!! Našel jsem samozřejmě i drobné kousky silikonu v sacím košu olejového čerpadla
Těch pár korun za nové těsnění by mělo být součást rozpočtu...
Následně jsem pak zjistil další nemilou věc: Přední řemenice měla vůli na klikovce, klínek byl o 0,25 mm užší než šterbina na řemenici, takže prsa půjdou taky dolu a budeme vyrábět nový klínek. Aspoň se všechno pořádně přetěsní....
Já jsem v pátek sundal vanu a ten silikon je bytelný soupeř - NIKDY to tam nedávejte!!! Našel jsem samozřejmě i drobné kousky silikonu v sacím košu olejového čerpadla

Následně jsem pak zjistil další nemilou věc: Přední řemenice měla vůli na klikovce, klínek byl o 0,25 mm užší než šterbina na řemenici, takže prsa půjdou taky dolu a budeme vyrábět nový klínek. Aspoň se všechno pořádně přetěsní....
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
ha, ja som tiez cez vikend perlil...
v piatok mi dorazil stojan na motor. v piatok som ho zlozil a kamarat mi dohodil na rychle pozicanie zirafu. Ale v ramci predpripravnych opatreni pre minimalizovanie casu pozicania zirafy, ze si vsetko potrebne pripravim na kopky. A dostal som sa ku skrutkam na primontovanie motora do stojana...a vtedy som si spomenul na Teba Mirko (ze si sroby zhanal)...skoro ma drblo. Tak som sa tesil, ze ho konecne budem mat v stojane a nic z toho. Najhorsie je, ze sa nemam do garaze kedy normalne dostat iba v sobotu. Vsetky ostatne dni mam bud treningy, alebo pracu (a to plati aj o veceroch...). Uz som chcel mat motor rozobraty, aby som mohol vydefinovat diely na objednanie...
v piatok mi dorazil stojan na motor. v piatok som ho zlozil a kamarat mi dohodil na rychle pozicanie zirafu. Ale v ramci predpripravnych opatreni pre minimalizovanie casu pozicania zirafy, ze si vsetko potrebne pripravim na kopky. A dostal som sa ku skrutkam na primontovanie motora do stojana...a vtedy som si spomenul na Teba Mirko (ze si sroby zhanal)...skoro ma drblo. Tak som sa tesil, ze ho konecne budem mat v stojane a nic z toho. Najhorsie je, ze sa nemam do garaze kedy normalne dostat iba v sobotu. Vsetky ostatne dni mam bud treningy, alebo pracu (a to plati aj o veceroch...). Uz som chcel mat motor rozobraty, aby som mohol vydefinovat diely na objednanie...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Pravdepodobne tam dam povodne 3.9 sanie. Ale nevylucujem, ze si nekupim najeke novsie cez ebay a ked to uz budem mat, tak sa zamyslim nad montazou...ono to ale asi nebude uplne trivialne (skrtiaca klapka, volnobeh etc.)Mirko píše:Zatím tam máš původní sání, ne?
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- Mirko
- Příspěvky: 2854
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Nojo: 3/8 UNC v délce podle tvého stojanu.
S těma dílama jsem se to snažil podchytit vše už předem, ale určitě mi tu a tam stejně bude něco chybět. Například zátky místo snímačů kliky apd. musím ještě objednat.
S těma dílama jsem se to snažil podchytit vše už předem, ale určitě mi tu a tam stejně bude něco chybět. Například zátky místo snímačů kliky apd. musím ještě objednat.
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Ja to chcem riesit idealne v jednej objednavke. Preto cakam kym rozoberiem motor, aby som videl v akom je stave a podla toho objednam iba zaklad, alebo aj dalsie komponenty...
sroby som teraz objednal, zajtra tu budu...ale co z toho ked sa do garaze v normalnom case nedostanem
sroby som teraz objednal, zajtra tu budu...ale co z toho ked sa do garaze v normalnom case nedostanem

Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- Mirko
- Příspěvky: 2854
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Ještě toto sání by možná stálo za úvahu:

S tím časem jsme asi na štíru oba a dokud ten současnej motor neklekne, tak ta motivace nebude větší

S tím časem jsme asi na štíru oba a dokud ten současnej motor neklekne, tak ta motivace nebude větší

- eliott
- Příspěvky: 11529
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Silikon sám o sobě není problém, problém je, jak se aplikuje. Když ho tam dá někdo moc tak se samozřejmě vytlačí ven časem uvolní do oleje, ale na druhou stranu, když chceš aby ti z motoru nesáknul olej, je to jediné řešení. Např. P38 s plechovou vanou to má na silikonu i z výroby. Klínek máš omačkaný? To jsi měl řemenici uvolněnou?Mirko píše:Zatím tam máš původní sání, ne?
Já jsem v pátek sundal vanu a ten silikon je bytelný soupeř - NIKDY to tam nedávejte!!! Našel jsem samozřejmě i drobné kousky silikonu v sacím košu olejového čerpadlaTěch pár korun za nové těsnění by mělo být součást rozpočtu...
Následně jsem pak zjistil další nemilou věc: Přední řemenice měla vůli na klikovce, klínek byl o 0,25 mm užší než šterbina na řemenici, takže prsa půjdou taky dolu a budeme vyrábět nový klínek. Aspoň se všechno pořádně přetěsní....
Ještě k té vačce, nevím, jestli jste si dobře rozuměli, oni ti píšou, že tu Crower nelze použít pro motory 4,6 od roku 1995, (které nemají rozdělovač) ale v předešlé komunikaci psali, že Crower lze použít pro starší typ víka s rozdělovačem, a to ty máš. Jaké máš řemeny nehrajou roli, pokud máš rozdělovač. Kontroloval jsem to podle MC a vačka pro 3.9i je stejná pro oba typy řemenů.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Pravdepodobne pouzijem 4.6 prsia bez rozdelovaca. Keby som sa z nejakeho dovodu rozhodol pre prsia z 3.9, tak pouzijem tu Crower-ku.
Cez vikend budem ten motor rozoberat a zamyslat sa nad tym...uz teraz viem, ze s tymi prsiami a drziakom servo pumpy a kompresora klimy sa nedaju pouzit uchyty prednych tlmicov zo vzduchoveho podvozku. Tie su pred pruzinami a lavy je zrovna v miestach ked ma byt kompresor klimy (ten bude nehradeny 24v alternatorom). K novemu podvozku mi prisli aj predne vezicky, ktore sa montuju standardne nad pruziny. Ale tam mam zas problem s pravou stranou, pretoze priestor pre vezicku som vyuzil na solenoidy pre 24V system...ale urcite to rozluskneme a raz bude fungovat vsetko ako ma...ale kedy to bude
Cez vikend budem ten motor rozoberat a zamyslat sa nad tym...uz teraz viem, ze s tymi prsiami a drziakom servo pumpy a kompresora klimy sa nedaju pouzit uchyty prednych tlmicov zo vzduchoveho podvozku. Tie su pred pruzinami a lavy je zrovna v miestach ked ma byt kompresor klimy (ten bude nehradeny 24v alternatorom). K novemu podvozku mi prisli aj predne vezicky, ktore sa montuju standardne nad pruziny. Ale tam mam zas problem s pravou stranou, pretoze priestor pre vezicku som vyuzil na solenoidy pre 24V system...ale urcite to rozluskneme a raz bude fungovat vsetko ako ma...ale kedy to bude

Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- Mirko
- Příspěvky: 2854
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Nevím jestli klínek pro 4,6ku prostě není užší...Řemenice se na klice "protáčela" o těch 0,25mm. Nezdá se vymlácená, vůli jiným směrem neměla, byla tam správně daná a jakžtakž dotažená ta tlustá podložka, která tam musí být kvůli tomu, že klika na 4,6 má delší nos než u 3,9. Jen prostě řemenice měla radiální vůli. Věřím, že to nový klínek spraví.
Novější vačky měli jakousi podložku...i pro rozdělovač.
Novější vačky měli jakousi podložku...i pro rozdělovač.
- eliott
- Příspěvky: 11529
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Pokud nemáš na řemenici snímání hallova snímače, je poloha řemenice vůči klice jedno, klínek ti stejně ''nedrží'' řemenici proti protočení, ta drží dotažením šroubu.Mirko píše:Nevím jestli klínek pro 4,6ku prostě není užší...Řemenice se na klice "protáčela" o těch 0,25mm. Nezdá se vymlácená, vůli jiným směrem neměla, byla tam správně daná a jakžtakž dotažená ta tlustá podložka, která tam musí být kvůli tomu, že klika na 4,6 má delší nos než u 3,9. Jen prostě řemenice měla radiální vůli. Věřím, že to nový klínek spraví.
Novější vačky měli jakousi podložku...i pro rozdělovač.
Vačky jsou opravdu stejné v minulosti měly starší motory jiné objednací číslo, ale později to bylo sčíslováno s novější, takže už se dodává jen jedna pro všechny typy motorů 3.9 s rozdělovačem.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Mirko
- Příspěvky: 2854
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Tak ten šroub to teda moc neudržel
Hallův snímač tam nemám, ale úplně jedno mi ta poloha není, při případném nablikání předstihu budu o několik stupňů mimo. Těch 0,25 mm u kliky se na obvodu řemenice projevuje v několika mm vůli.

- eliott
- Příspěvky: 11529
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Jestli budeš stavět předstih na strobo, tak pak ano, ale většinou to podle ucha vyjde líp a jinak.Mirko píše:Tak ten šroub to teda moc neudrželHallův snímač tam nemám, ale úplně jedno mi ta poloha není, při případném nablikání předstihu budu o několik stupňů mimo. Těch 0,25 mm u kliky se na obvodu řemenice projevuje v několika mm vůli.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com