Stránka 4 z 8
Re: Měchy DII
Napsal: 22 pro 2016 21:22
od MadTom
Až je budeš měnit, tak si pořádně zkontroluj konektory na kabelech, jestli nejsou ohnilé. A počítej s tím, že to může chtít lehce doladit na diagnostice, aby auto stálo rovně.
Re: Měchy DII
Napsal: 29 pro 2016 08:22
od mato_srubka
Tak skúsili sme a nejede to ...
Použili sme Nanocom Evolution
Čekli sme chyby a bola tam jedna:
06-07 front left sensor electrical failure
Nie som si istý, ale mám pocit, že to bude ABS čidlo v náboji kolesa. Sranda je, že na imputoch mi ukazuje bez napätia pravé zadné a nie ľavé predné

Angláni to majú nejaké pošahané sa mi vidí.
Chybu sme zmazali, ale stále sa objavuje, bude to to čidlo.
Skúšali sme dofúkať mechy. Kompresor reaguje, aj sme auto dofúkli do požadovanej výšky ale auto si napriek tomu neudrží výšku. Keď dám uložiť aktuálnu výšku, tak diagnostika vypíše, že je všetko OK a požiada ma, aby som na 60s vypol zapaľovanie, čo je štandardný postup a u mňa (predfacelift) funguje. Asi sekundu po tom, ako vypneme zapaľovanie, tak auto začne sfúkavať. Je počuť solenoid, ako vypúšťa.
Máte nejaké nápady / návrhy?
Ako by sme otestovali, či je zlý solenoid?
Re: Měchy DII
Napsal: 29 pro 2016 09:21
od MaTRiX
Když se mění čidla, není pak potřeba nastavit přes diagnostiku rovinu? Nebo to zůstane z těch původních?
Odesláno z mého ASUS_Z00ED pomocí Tapatalk
Re: Měchy DII
Napsal: 29 pro 2016 10:05
od MadTom
K čidlům ABS - nejlépe auto zvednout celé do vzduchu a zatočit si každým kolem - Nanocom ukáže, co si o něm řídící jednotka myslí. Co se týče spletenosti jednotlivých čidel, nevím, že by Nanocom s něčím takovým měl problém, ale každopádně ho doporučuju aktualizovat na poslední verzi SW. Oni na tom doopravdy pracují a chyby opravují. Jinak je k Nanocomu pěkné fórum, kde jsou jak další uživatelé, tak hlavně přímo lidé od výrobce a podpora doopravdy probíhá, stejně tak vysvětlování požadavků na další funkce.
A k čidlům měchů - pro základní funkci stačí vyměnit (pokud je problém v čidlu a nikoliv někde v konektoru/drátech). Maximálně bude auto trošku nakřivo. Ty čidla mají prostě drobnej rozptyl hodnot a proto se dá udělat to nastavení přes diagnostiku, aby auto bylo rovně. Srovnání přes diagnostiku, aby auto stálo rovně na zhruba 0,5cm je práce na maximálně 10 minut běhání s metrem okolo auta.
Solenoid - to není nic jiného, než cívka, které ovládá elektromagneticky ventil uvnitř. Takže pokud v ní cvakne a potom to začne syčet, tak to znamená, že ji poveluje řídící jednotka. Pokud syčí trošku furt, tak to netěsní (mohl se dostat nějaký nepořádek do vlastního ventilku) a pokud umře vlastní drát v cívce a ona se přeruší, tak i po přivedení napětí se ventil neotevře (odpor cívky, tedy celistvost toho drátu uvnitř si řídící jednotka hlídá). Otestování je jednoduché - odpojit ovládací konektor - nesmí syčet, připojit na cívku 12V - pokud je v měchu tlak, tak musí syčet.
A k čidlům ABS - nejčastější chyby jsou zlomené dráty (může se projevovat až po vjetí do zatáčky nebo propružení kola, kdy se drát ve zlomení pohne a rozpojí), zoxidované konektory od čidel (jsou vodotěsné, takže když se do nich voda dostane, tak už nevyteče) a poškozené ložisko (náboj) kola (většinou hučí nebo má vůli) a potom čidlo pořádně nesnímá. Dál jsem se potkal s čidlem, které bylo uvnitř přerušené - udělal jsem mu rozborku a byla to výrobní vada, bylo špatně zalité, a s čidlem, které se v náboji probrousilo.
Kdysi u starých D2 byla svolávačka na řídící jednotky SLABS - špatně četly hodnoty z čidel ABS, řešilo se to náhradou za jednotku jiného typu (jiné označení). Tento problém jsem nepotkal, co jsem ty jednotky funkčně porovnával v jednom autě, tak ukazovali naprosto stejné hodnoty, takže to spíš typuju na výrobní vadu u části starých jednotek.
Re: Měchy DII
Napsal: 07 úno 2017 10:58
od jbizik
Re: Měchy DII
Napsal: 07 úno 2017 13:35
od pojir
Mne se taky stala takova nemila vec s mechama - v sobotu na Bludicce se behem stani s nastartovanym motorem ozvalo takove dlouhe uprdnuti a leva strana zadku si sedla na doraz. Jeste jsem to nerozdelal, ale predpokladam, ze se prodrel mech - vypadal dost stare. Sice mam celkem ctyri mechy (dostal jsem je k autu), ale kdyz si to zrekapituluju, tak z nich vlastne nic moc neslozim (rozhodne ne 2 + 1 rezerva).
Levy na aute - to je ten ted prazdny. Jak ho vyndam, poleti do popelnice.
Pravy na aute - ten jsem dostal jako rezervni a v lete ho musel vymenit.
Rezervni v kufru - ten byl do leta jako pravy na aute, ale nekdy se vyfouknul, kdyz auto stalo, nicmene za jizdy drzel (takze pouzitelny jako dojezdovy rezervni).
Rezervni doma - ten jsem taky dostal k autu, ale vypada ze vsech ctyr nejhur. Nezkousel jsem ho a asi ho spis rovnou vyhodim.
Tak premitam, zebych rovnou koupil dva nove a ten jediny dobry, co mam, nechal do rezervy. Jenze jake? Dunlop, Contitech nebo Arnott? Nebo jine? Zatim jsem narazil na pet moznosti (mimo prestavby na pruziny, ktere nechci):
1) Dunlop, ty mam ted. Maji ty nove nastrkavaci konektory hadicek a jsou to nejlevnejsi, co jde v CR koupit (~ 2745 Kc). Ale ocividne nevydrzi nijak extra dlouho.
2) Contitech, to by mel byt OEM vyrobce. Z toho duvodu se obavam, ze ma ty stare sroubovaci konektory. Podle toho, co jsem nasel, by mely snad byt kvalitnejsi nez Dunlop. Na
paddocku je ted maji za £65.94, takze dva kusy vyjdou i s dopravou na ~ 4605 Kc, coz je suverenne nejlevnejsi.
3) Arnott. Ty jsou vyrobene v USA a dost drahe (pres 7 tisic za kus). Nasel jsem na ne dost smisene reference - jedni vyzdvihuji, ze jsou nejlepsi a maji dozivotni zaruku, druzi tvrdi, ze casto jsou vadne rovnou z vyroby a netesni. Tyhle kazdopadne kvuli cene nechci.
4) origo dil - to by mel byt contitech, ale za mnohem mnohem vic, opet neberu.
5) noname nahrada - stoji u nas vicemne stejne jako Dunlop, takze nevidim duvod, proc ji kupovat.
Kupovali jste nekdo ty Contitech? Jake maji dnes konektory? Pripadne nevite nekdo, zda se daji ty konektory nejak rozume vymenit - zebych do novych mechu dal konektory z tech starych?
Re: Měchy DII
Napsal: 07 úno 2017 13:50
od MadTom
Mě takhle za jízdy puknul starej měch v Alpách. Vyměnil jsem následně oba a jeden slušnej starej vozím v autě. Konektory u měchů bych neřešil - nové jsou nastrkovací a ke starému měchu vozím i kousek s tím originál šroubením. Ono to jde přehodit na hadičku a hlavně dojet.
Re: Měchy DII
Napsal: 07 úno 2017 13:57
od pojir
Ja konektory resim, protoze vlastne ani nevim, jak to ma vypadat original. Podle navodu na instalaci Dunlop mechu s nastrkavacim konektorem na origo hadicky je na konci origo hadicek nejaka vec, ktera se pouziva u tech sroubovacich konektoru a pri prechodu na nastrkavaci se musi uriznout. Tak predpokladam, ze kdyz uz mam nastrkavaci konektory, tak je ta vec uz uriznuta a pri instalaci mechu se sroubovacimi konektory by chybela
Remove the existing air connector from the pipe: There
is a metal olive attached close to the end. Slide the
connector clear of the olive, cut the pipe behind the
olive to remove it and then slide off the connector.
http://www.land-rover-parts-shop.com/im ... 01200G.PDF
Re: Měchy DII
Napsal: 07 úno 2017 14:01
od MadTom
Jestli už máš stávající měchy bez šroubení - tedy s pouze nasouvací hadičkou, tak dej stejné. U starší verze se šroubením je jednak vlastní šroubení (matka s dírou pro hadičku) a na hadičce je nasazenej kovovej rozříznutej "kroužek" se zkosenýma hranama, který ta matka zatlačí do protikusu a tím se to celé zmáčkne a utěsní. Já jsem to sice uříznul, ale nezahodil. S troškou citu to jde přeskládat na druhou hadičku.
Re: Měchy DII
Napsal: 07 úno 2017 14:05
od pojir
Co si pamatuju, tak mechy jsou nasouvaci (minimalne ten pravy na 100%). A jestli si dobre pamatuju pravou stranu (levou jsem jeste nevidel), tak hadicka snad ani neni zkracovana - protoze je na ni takova ta boulicka, ze kterou by mel byt u toho sroubeni nejaky nesmysl (predpokladam, ze ten krouzek, o kterym pises), ktery jsem ale na hadicce nevidel.
No, vypada to tak, ze se musim napred podivat, co vlastne mam

Re: Měchy DII
Napsal: 07 úno 2017 14:17
od petmic
dunlop maju nastrkovacie rychlospojky. contitech maju srobenie s olivou - su sucastou noveho mechu. matku navlecies na hadicu, potom olivu, strcis to mechu a 10 klucom dotiahnes.
originalne mechy som mal contitech. vydrzali 9 rokov, menil som ich za OEM contitech (nemaju LR cislo, tie povodne mali).
Re: Měchy DII
Napsal: 07 úno 2017 15:05
od pojir
petmic: takze to chapu tak, ze sroubovaci konektor na Contitech mechu obsahuje vse potrebne k tomu, abych to pripojil na samotnou obycejnou hadicku. To zni dobre, dik.
Re: Měchy DII
Napsal: 07 úno 2017 15:10
od petmic
pojir píše: 07 úno 2017 15:05
petmic: takze to chapu tak, ze sroubovaci konektor na Contitech mechu obsahuje vse potrebne k tomu, abych to pripojil na samotnou obycejnou hadicku. To zni dobre, dik.
Ano, vsetko co treba na hadicku bolo sucastou mechu.
Re: Měchy DII
Napsal: 07 úno 2017 15:41
od halo
Tiez som menil mechy minuly rok za nove. Oba stare mi malicko spustali v urcitej polohe. Teraz jeden stary vozim v aute ked idem niekam dalej ako nahradny, "opravil" som ho tak ze som do mechu nalial asi 30ml tmelu na bezdusove gumy (MTB). Po tom ako som tmel nalial do porezneho mechu som ho nafukol cca na 3atm, pekne bolo vidiet kde boli mikro trhlinky a tmel tade vytiekol a zalepil ich. Odvtedy drzi tlak na 100%. Samozrejme je to len nudzova oprava, ked je mech stary moze uplne prasknut ale ako nahradny myslim ze je to dobra volba ako upotrebit "nacaty" vankus.
Re: Měchy DII
Napsal: 07 úno 2017 15:42
od bobo7
hrozí pri podomáckej výmene mechu reálne nejaká závada, kde bude treba origo (alebo aspoň veľmi dobrú) diagnostiku na kalibráciu? púšťať sa do toho? nechce sa niekomu v okolí Žiliny? nikto na mňa akosi nemá čas

Re: Měchy DII
Napsal: 07 úno 2017 16:02
od pojir
Pri vymene mechu nepotrebujes zadnou diagnostiku. Je to celkem jednoduchy. Diagnostiku bys potreboval, kdybys menil cidlo vysky - a ani tehdy pry nebyva kalibrace nutna.
Re: Měchy DII
Napsal: 07 úno 2017 16:53
od mato_srubka
No teoreticky diagnostiku nepotrebuješ, len ako vytiahneš tú hadičku z natlakovaného mechu? Ono je to docela prda. Ja som si to sfúkol, ale jeden mech mi nešiel vypustiť úplne, tak som ho vypustil koľko šiel až auto sadlo na nápravu. Potom so auto zdvihol aby klesol tlak a aj tak to bola docela šleha, keď som tú hadičku vyšroboval. Sused si myslel, že niekto vystrelil z pištole
PS: Diagnostiku mám, len času moc nie je. Aj som sľúbený ku jednému od Turca, len stále niečo (robota, služobka, choroba a dookola...), tak sa tam neviem doklepať

Ak ti to počká, tak to vieme vypustiť, vymeníš si mechy a natlakujeme a zrovnáme auto, len nie hneď. Bud. týždeň som na služobke v DE.
Jbizik, stále nechápem, prečo to nešlo na tých mechoch. Bud. týždeň som preč, ale potom by sme mohli dať spicha, že by som to ešte raz pozrel ten status tej riadiačky jak som ti spomínal.
Re: Měchy DII
Napsal: 07 úno 2017 17:00
od petmic
mato_srubka píše: 07 úno 2017 16:53
No teoreticky diagnostiku nepotrebuješ, len ako vytiahneš tú hadičku z natlakovaného mechu?
Robi sa to povolenim srobenia na solenoide pri kompresore - v tej ciernej plastovej krabici. Povolis, a ono to pekne pomalicky vyfuci. A vies zvlast spravit lavu a pravu stranu.
Re: Měchy DII
Napsal: 07 úno 2017 17:08
od mato_srubka
petmic píše: 07 úno 2017 17:00
mato_srubka píše: 07 úno 2017 16:53
No teoreticky diagnostiku nepotrebuješ, len ako vytiahneš tú hadičku z natlakovaného mechu?
Robi sa to povolenim srobenia na solenoide pri kompresore - v tej ciernej plastovej krabici. Povolis, a ono to pekne pomalicky vyfuci. A vies zvlast spravit lavu a pravu stranu.
Pravda, to ma nenapadlo

Re: Měchy DII
Napsal: 07 úno 2017 17:14
od petmic
mato_srubka píše:Pravda, to ma nenapadlo
Diagnostika nie je vsetko
