Stránka 4 z 59

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

Napsal: 29 pro 2015 20:15
od xxx
RudaK píše:
MadTom píše: Hlasem ne, co když bude v noci chrápat? :mrgreen:
Tak se to bude chvíli houpat a pak dojde vzduch a bude klid ..... :chuckle
a nebo by to vypadalo takto :chuckle :D


Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

Napsal: 29 pro 2015 20:41
od Hubert
HST píše:- .......
- Nivelaci vidím ideal pomocí MPU-6050 – levny, funkcni, vyzkouseny.
.............
Přesně ten jsem měl na myslí.
Ten display co jsi psal 128x64 bude OLED?

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

Napsal: 29 pro 2015 20:51
od HST
s-l300.jpg
s-l300.jpg (19.03 KiB) Zobrazeno 12636 x
A treba takhle by to mohlo vypadat.
Ta jednoducha grafika by ukazovala v podstate schematicky "rez tlumicem", nebo vysku stredu kola, jak chcete. Cilova optimalni vyska + aktualni vyska kola.
20151229_204437.jpg

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

Napsal: 29 pro 2015 21:02
od Hubert
:yes

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

Napsal: 29 pro 2015 21:25
od HST
Potreboval bych radu matematika ohledne toho levelingu. Trochu si oprasuju stredni skolu :)
Z uhlu naklonu spocitat o kolik je potreba pohnout kolama.

Zatim jsem vymyslel toto:
1. Vezmu rozvor naprav (predozadni naklon)/ rozchod naprav (bocni naklon) a predstavim si to jako kruznice.
2. Na kazde kruznici vynesu uhel naklonu a vypocitam delku drahy oblouku od uhlu nula.
3. Delku je nutno aplikovat v opacne polarite na Predni/Zadni kola (predozadni), stejne tak leve / prave kola (bocni)
4. Vysledne delky krizove sectu pro vsechny kola.

Tzn delka kruhveho oblouku L=uhel * 2 * Pi * R / 360 Nebo Sinus(uhel)*R?

Fuj, matematika.
Rozumi tomu nekdo?

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

Napsal: 29 pro 2015 22:04
od MadTom
Pěknej displej, a nemáš strach, že to bude trošku nesrozumitelné, když to bude psát čínsky? :mrgreen:
K té matematice - to jako chceš odměřit výšku resp. úhel kol a naklopení auta a z toho dopočítat, jak moc se to má dofouknout? Není to zbytečně složité? Nestačilo by najít, který roh auta je nejníž a ten přifouknout, a podobným postupem srovnat celé auto. A nějak do toho zakomponovat rozhodování, jestli zvedat nebo naopak spouštět (podle toho, jak moc je kolo už zvedlé, aby jsi zůstal v pracovním rozsahu)?
A nezapomenout na hysterezi, aby to nezůstalo kmitat nahoru a dolů kolem cílové výšky.
V řídící jednotce motoru běží většina řídících cyklů přes lineární aproximaci z 2 nebo vícerozměrných tabulek (map). A ono to vychází docela pěkně přesné. Stejnej princip jsem používal i u měřiče vysokofrekvenčního výkonu, kde jsem potřeboval linearizovat čidlo a provést mu kmitočtovou korekci. Bylo to o mnoho jednodušší a rychlejší výpočetně, a hlavně se tomu daly jednoduše editovat parametry té mapy. Na rozdíl od pokusu s aproximací nějakým polynomem pátého řádů, kde jsem ho musel vždy nejdřív někde ze změřených dat vypočítat a potom změnit všechny jeho parametry. Takže jsem měl dvě tabulky a nejdřív jsem prošel linearizací a potom kmitočtovou korekcí - dvě jednoduché cykly. Výhoda byla, že obě korekce na sobě byly nezávislé.

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

Napsal: 29 pro 2015 22:13
od HST
MadTom píše:K té matematice - to jako chceš odměřit výšku resp. úhel kol a naklopení auta a z toho dopočítat, jak moc se to má dofouknout? Není to zbytečně složité? Nestačilo by najít, který roh auta je nejníž a ten přifouknout, a podobným postupem srovnat celé auto. A nějak do toho zakomponovat rozhodování, jestli zvedat nebo naopak spouštět (podle toho, jak moc je kolo už zvedlé, aby jsi zůstal v pracovním rozsahu)?
A nezapomenout na hysterezi, aby to nezůstalo kmitat nahoru a dolů kolem cílové výšky.
Ridici jednotka v diskarne reaguje na zmeny kol s ca 5-10 sec zpozdenim a navic ignoruje zmeny mensi ca 2 cm. Nelze dobre delat samo-korekcni cyklus, resp. by trval moc dlouho. Chci zmerit uhly, vzit v uvahu aktualni vylozeni kol, spocitat korekce a ty "aplikovat".
To cele opakovat jednou, max 2x.

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

Napsal: 29 pro 2015 22:18
od MadTom
Tak to potom jo. A nestačily by na to ty předpočítané mapy (tabulky)?
Spočítat je budeš ale muset stejně. A abych pravdu řekl, bez obrázku jsem z tvýho popisu nepochopil, co vlastně chceš počítat. :hmm:

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

Napsal: 29 pro 2015 23:20
od xxx
HST píše:Potreboval bych radu matematika ohledne toho levelingu. Trochu si oprasuju stredni skolu :)
Z uhlu naklonu spocitat o kolik je potreba pohnout kolama.

Zatim jsem vymyslel toto:
1. Vezmu rozvor naprav (predozadni naklon)/ rozchod naprav (bocni naklon) a predstavim si to jako kruznice.
2. Na kazde kruznici vynesu uhel naklonu a vypocitam delku drahy oblouku od uhlu nula.
3. Delku je nutno aplikovat v opacne polarite na Predni/Zadni kola (predozadni), stejne tak leve / prave kola (bocni)
4. Vysledne delky krizove sectu pro vsechny kola.

Tzn delka kruhveho oblouku L=uhel * 2 * Pi * R / 360 Nebo Sinus(uhel)*R?

Fuj, matematika.
Rozumi tomu nekdo?
vzorec máš správně, ještě jde zjednodušit L=úhel*Pi*r/180, ale jak píše Tom, ani já tomu nějak nerozumím, co tím chceš počítat?

Re: D3/4 čidlo výšky / řídící jednotka - dokumentace elektroniky

Napsal: 29 pro 2015 23:46
od xxx
už jsem si to nakreslil, jo
Jak chceš měřit ten úhel? A jak chceš určit, podle kterého kola se auto má srovnat?

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 30 pro 2015 21:48
od HST
Úhel náklonu vuci zemi změrím k tomu určeným čipem. V podstatě stejná technologie jako v jakýmkoliv smartphone.

Idea je zatim vzit rovinu rovnobeznou s autem prochazejici zhruba stredem kol v normalni vysce - jako referenci - nakony nulove.
(resp ona rovina mi vychazi asi o centimetr vys nez "normal" - pak bude shodna draha nahoru i dolu a tedy maximalni mozne "vykrizeni")
A od ni spocitat vychylku kazdeho kola vuci rovine aktualni zmerene.

Takze nechci urcovat od ktereho kola se ma srovnat, vyjdu z te roviny.
Jen musim osetrit situaci kdy nektere z kol bude vic ci mimo stred protoze stoji na hrbolu/dire, ale to by jit melo.

Upravil jsem 1. prispevek ve vlakne.

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 31 pro 2015 00:15
od MadTom
A co to bude dělat, když si to někde sedne spodkem na hrb?

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 31 pro 2015 00:20
od HST
Predpokaldam, ze to co v takovem pripade udela elektronika standardne.
Zafreezuje jakekoliv dalsi pohyby mechu a spadne do "suspension in extended mode".
Udajne to ECU detekuje tak, ze vypousti mechy, klesa tlak, ale neni k tomu pokles napeti na cidle vysky.
Nicmene to bys musel fakt zbesile zaparkovat :)

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 31 pro 2015 09:33
od RudaK
MadTom píše:A co to bude dělat, když si to někde sedne spodkem na hrb?
Orig jednotka při zjištění,že se spodek opřel o zem by měla vzduchu do měchů přidat,aby se vozidlo samo vyprostilo ... :Sorry: aspoň takle to dělá . Obráceně,když je podvozek víc zvedlý ( kratší táhla ) tak jednotka vzduch preventivně vypustí ( pokud dojde k většímu vyvěšení kola ) a pak nedá povel kompresoru,aby dofoukl vzduch , páč si myslí,že došlo k utržení čidla a nechce napáchat víc škod :coze: To se stalo mě a oprava spočívá v tom,že se zvedne auto heverem,aby se dostaly raménka čidla na ty reostatové drátky a daly vědět ŘJ ,že se vlastně nic nestalo a kompresor začne kompresorovat ...

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 31 pro 2015 09:46
od Kokesek
Spodkem na hrb mu nevadi, kdyz je v toleranci drahy cidla. A jeste se meri cas po ktery tam zustal. To znamena ze i kdyz je na brichu ale ne dlouho tak system porad funguje. Jestlize zustane vyset a draha cidel uz je vycerpana pak se ceka na vyprosteni. Znova zapnouti klicku overi jestli je stav porad stejny nebo jestli doslo ke zmene a pusti proces nivelace podle korekcni tabulky.

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 31 pro 2015 09:50
od RudaK
Kokesek píše:Spodkem na hrb mu nevadi, kdyz je v toleranci drahy cidla.
:yes

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 12 led 2016 00:12
od HST
Michale nevím z hlavy, řešilo se to tu na fóru Xkrát, hledej (koukám že jsi to postnul snad do 5+ vláken).

... jinak u mě teď decentně míň času, věnuju se lifteru po nocích. Progress se zpomalil, psaní "human-interface" žere dost času a Cčko (to je programovací jazyk té věci) se učím za pochodu.
Plus čekám na displeje - jak jinak, z aliexpresu.

Nicméně malá ochutnávka jak to bude asi vypadat:
Prvni UI
Prvni UI
Screenshot 2016-01-12 00.01.25.png (1.85 KiB) Zobrazeno 12406 x

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 12 led 2016 07:17
od xxx
:yes
já se stavím Honzo první do řady. To musím mít, až se rozjede výroba :mrk

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 12 led 2016 09:56
od richo.70
jj moc pěkný. :yes

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 12 led 2016 11:27
od NOTIX
Stojím ve frontě , taky bych kúpil :mrgreen: