Zdravím všechny příznivce mého snažení, ale i vlastně i ty co si zrovna nemyslí, že to je ten nejlepší počin.
Chtěl bych vám jen oznámit, že motor je zasunut (trochu to trvalo, nežli jsme se odhodlali, čekalo se na příznivější počasí) a dnes v podvečer jsme dokonce ujeli prvních pár set metrů. Musím říct, že to byl tedy mazec. Tedy zasunutí motoru a spojení s převodovkou, vlastně proběhlo bez problémů a až to budu dělat podruhé, rozhodně to půjde již samo. Sranda. dvakrát za život to dělat nechceš. Ale musím jinak konstatovat, že jak vyndání tak i vrácení motoru a to bez odstranění boudy, jde vcelku dobře. Jen musíš vědět co a jak.
V každém případě je potřeba vyrobit držák na uchycení (já jsem jej vyrobil a pokud bude potřeba, tak jej i zapůjčím) motoru. Věnoval jsem mu jeden víkend a kupodivu dobrý.

- Trocha železa a ejhle, je na světě.
- Držák.jpg (70.1 KiB) Zobrazeno 6608 x
Následně jsme se sešli ve třech takhle v sobotu, a cirka po dvou hodinách byl motor tam kde měl být. A šlo to.

- je tam.jpg (88.24 KiB) Zobrazeno 6608 x

- Takhle to vypadalo po odstranění kočky a držáku
Pak se dostavila posila (Karel) a začala ta nejdůležitější část a to do montování všech nezbytností, k životu a ježdění.
Musím říct, že pokud se chcete do něčeho podobného pustit, tak za a) musíte být velký fanda
b) musíte být velký blázen
c) hodně moc při demontáži foťte
První dva body dozajista splňuji s přehledem a však u toho třetího to není tak jisté.
Přeci jen demontáž a uložení všeho potřebného, proběhla na přelomu září a října a tak to byl občas oříšek. A když ještě připomenu, že motor pochází z Jaguára ...
No nic, až po vmontování chladiče a zapojení hadic, dobrý.
pak se vyskytl drobný zádrhel, kdy jsem se obával, že motor bude muset znovu ven.

- Konec třetího dne
Na spodku vany, mi chyběla hadice (později se ukázalo, že trubka)Prolezl jsem celou garáž a sklep, kdy jsou přebytky z původního motoru a nemohl jsem nic najít.
Takže začalo hledání ve fotkách.
A nalezl jsem co jsem hledal.

- vana.jpg (66.03 KiB) Zobrazeno 6608 x
Neuvěříte, podle této fotky jsem se nakonec dopátral.
Všichni dozajisté víte, co je to podtlaková vývěva, tak ano, té se to týkalo.
U Jaguára, je tam samotná asi mazaná jen zevnitř. Discovery musí mít hold něco extra, má tam přidáno mazání extra, kdy tam jde olej ze spodku vany, asi. Místní odborníci nám to dozajista vysvětlí, zda jsem se trefil.
No a přišlo na řadu dilema, co s tím. nejprve jsme se snažili ji tam nějak nastrkat, bez šance. Za turbo a protažení za podtrubím tuším že vod Egr ventilu, se to bez demontáže nedá. Na sklonku dne padlo rozhodnutí, je tam hadice na olej s ochranou proti žáru. Šlo to a kupodivu se to tam i krásně vejde i odstínění funguje. Budu to hlídat a snad dobrý.
Druhá věc, která mě dostala, krom maličkostí s hadičkami, zakončenými zátkami, byl volný konektor u baterky.