Stránka 4 z 7
Re: Discovery II traction control
Napsal: 01 čer 2009 23:06
od papavel.k
Acon píše:PavelU píše:Jak dáš lepší gumy než ty zimáky co tam máš, nebudeš zadní špéru potřebovat, pokud nezačneš jezdit větší extrémy.
Pak je to na zvážení co dál, uzávěra nebo naviják, ale to je nadlouho a je toho plné fórum.
S gumami to mám vyjasnené. Leto dojazdím na letných, ktoré mám aktuálne obuté (boli k autu cca 70%né tak je to škoda vyhadzovať) a pred zimou obúvam BFG AT len ešte nemám ujasnený rozmer. Najprv to dvihnem o cca 2" a potom asi 255/??R16. Obávam sa, že vyšší profil ako 65 tam nedám. V TP mám 235/75R16, importér mi dá doklad o homologovaných alternatívach, kde je najviac 255/65
a po skúsenosti jedného kamoša s MB G ktorý dostal 300 éčok za neschválený rozmer si na vyšší profil asi netrúfnem.
...a to se povidlo jak? pomahači a chrániči tam u vás ví všechno? nestraš.....
Re: Discovery II traction control
Napsal: 02 čer 2009 09:29
od Acon
normálne pri bežnej cestnej kontrole počas jednej z mnohých policajných akcií zameraných vraj na bezpečnosť a technický stav. Mal o 2 čísla väčší rozmer ako bol zapísaný v TP. Aj keď ho upodozrievam, že 300 to nebolo, predsa len je to aj na naše pomery silná káva.
Re: Discovery II traction control
Napsal: 02 čer 2009 09:36
od karel
Acon píše:normálne pri bežnej cestnej kontrole počas jednej z mnohých policajných akcií zameraných vraj na bezpečnosť a technický stav. Mal o 2 čísla väčší rozmer ako bol zapísaný v TP. Aj keď ho upodozrievam, že 300 to nebolo, predsa len je to aj na naše pomery silná káva.
Nevím jak na Slovensku, ale u nás v tzv. malém techničáku není uvedený rozměr pneu a pokud nemáš nějaký extra nestandartní rozměr, který by je vyloženě dráždil tak to při běžné kontrole nikdo nepozná

Re: Discovery II traction control
Napsal: 02 čer 2009 09:58
od Stavros
presne tak, doufam, ze me ted taky na slovensku nechytnou, nastesti rozmer taky v technicaku nemam.
Re: Discovery II traction control
Napsal: 02 čer 2009 10:33
od DanoDEF
karel píše:
Nevím jak na Slovensku, ale u nás v tzv. malém techničáku není uvedený rozměr pneu a pokud nemáš nějaký extra nestandartní rozměr, který by je vyloženě dráždil tak to při běžné kontrole nikdo nepozná

... no na SK je v "Osvedceni o evidencii" ( novy nazov pre technicak ) rozmer pneu uvedeny a dokonca aj alternativne rozmery ba dokonca aj disky.
... aj ked jazdim s väcsimi "botickami" taktiez zastavam nazor o drazdeni oci...
Re: Discovery II traction control
Napsal: 02 čer 2009 10:53
od PavelU
A to Osvědčení o evidenci nahrazuje malý techničák a vozíš ho u sebe
Stejně to nechápu, proč prudí s velikostí pneumatik. Je to mému okolí tolik nebezpečné, nebo omezující. Ojetý vzorek, letní gumy v zimě, staré zpuchřelé to chápu, ale větší rozměr ...

Re: Discovery II traction control
Napsal: 02 čer 2009 11:44
od karel
No tak to vám nezávidím, že při každé kontrole policajt může zkontrolovat rozměr kol

,doufám, že to nezavedou i u nás

jinak je vcelku jasné, že na větších kolech auto hůř brzdí a hrozí tedy obecné ohrožení, všech ostatních účastníků

Re: Discovery II traction control
Napsal: 02 čer 2009 12:20
od PavelU
Hůř brzdí i když mám jiné kotouče a desky, které doporučují na větší kola

Je mi jasné, že 90% lidí dělá úpravy na autě bez rozmyslu, hlavně aby to bylo vysoko a vlezly se velká kola a pokud možno aby to nestálo ani korunu
Když nad tím tak přemýšlím, tak máš pravdu Karle ohrožení hrozí...

Re: Discovery II traction control
Napsal: 02 čer 2009 13:10
od Acon
Ako hovorí Dano. My už malý techničák niekoľko rokov nemáme. Máme len veľký, poskladaný do malého

a ten nosíme so sebou. Pneumatiky bežne nekontrolujú, ale poznáte to, stačí natrafit na premúdrelého chuja a máte vymalované.
Re: Discovery II traction control
Napsal: 02 čer 2009 13:50
od karel
PavelU píše:Hůř brzdí i když mám jiné kotouče a desky, které doporučují na větší kola

Je mi jasné, že 90% lidí dělá úpravy na autě bez rozmyslu, hlavně aby to bylo vysoko a vlezly se velká kola a pokud možno aby to nestálo ani korunu
Když nad tím tak přemýšlím, tak máš pravdu Karle ohrožení hrozí...

Pokud s tím počítáš a necháváš si vepředu více místa a předvídáš, tak je to v pohodě i na origo, ikdyž mi Pešlík radil dát na Discoveru větší desky myslím, že z Defa 110.
Re: Discovery II traction control
Napsal: 02 čer 2009 14:03
od PavelU
Tím že mám lift a velké kola tak zase sedím výš

a většinou mám přehled ce se děje předemnou ...

Re: Discovery II traction control
Napsal: 02 čer 2009 14:16
od Acon
PavelU píše:Tím že mám lift a velké kola tak zase sedím výš

a většinou mám přehled ce se děje předemnou ...

To je dôležitý moment, človek potom presne vie, do čoho narazí. Ďalší argument, prečo chcem trochu podvihnúť

Re: Discovery II traction control
Napsal: 02 čer 2009 14:24
od DanoDEF
karel píše:PavelU píše:Hůř brzdí i když mám jiné kotouče a desky, které doporučují na větší kola

Je mi jasné, že 90% lidí dělá úpravy na autě bez rozmyslu, hlavně aby to bylo vysoko a vlezly se velká kola a pokud možno aby to nestálo ani korunu
Když nad tím tak přemýšlím, tak máš pravdu Karle ohrožení hrozí...

Pokud s tím počítáš a necháváš si vepředu více místa a předvídáš, tak je to v pohodě i na origo, ikdyž mi Pešlík radil dát na Discoveru větší desky myslím, že z Defa 110.
... samotne dosticky nestacia.

Re: Discovery II traction control
Napsal: 02 čer 2009 14:29
od karel
Pokud je potřeba i jiné kotouče, tak to je jiné, já i tak zůstávám u origo, protože jezdím málo po silnici a v terénu brzdím motorem

Re: Discovery II traction control
Napsal: 02 čer 2009 16:17
od Stavros
PavelU píše:Hůř brzdí i když mám jiné kotouče a desky, které doporučují na větší kola

Je mi jasné, že 90% lidí dělá úpravy na autě bez rozmyslu, hlavně aby to bylo vysoko a vlezly se velká kola a pokud možno aby to nestálo ani korunu
Když nad tím tak přemýšlím, tak máš pravdu Karle ohrožení hrozí...

Tak to delam ja, bez toho rozmyslu, ale vazne, jde o to, ze pokud budou mala kola, tak bude i podvozek nizko a da se rict, ze v terenu to moc neprojede. Na druhou stranu je u myho auta znat, ze top na tech kolech hur brzdi, ja s tim ale pocitam a jedu s rozmyslem. Pokud je kolo tak velky, rekneme od 33 a vys, tak proste auto dobre brzdit nebude, je to dano mnozstvim hmoty a vzduchu v pneumatice.
Re: Discovery II traction control
Napsal: 02 čer 2009 18:25
od RudaK
Já problém na velkých kolech nemám.Nejezdím jak Fitipaldi a na brzdách to nepoznám,brzdný účinek dostačující

.
Re: Discovery II traction control
Napsal: 02 čer 2009 20:07
od mello
no a aby som dodal k nasmu Osvedceniu, tak by si tam mal mat zapisany aj pevnostny naraznik, aj navijak a v podstate vsetky upravy, ktore urobis na aute...
a nato aby to pani zapisali, potrebujes potvrdenie od importera, ze taky model je mozne takto upravit... atd.
Re: Discovery II traction control
Napsal: 02 čer 2009 20:21
od DanoDEF
mello píše:no a aby som dodal k nasmu Osvedceniu, tak by si tam mal mat zapisany aj pevnostny naraznik, aj navijak a v podstate vsetky upravy, ktore urobis na aute...
... rad sa pozriem do tvojho OE ...

ci to ARB, navijak a aj ten lift tam budes mat
Re: Discovery II traction control
Napsal: 02 čer 2009 21:12
od Acon
Stavros píše:...Pokud je kolo tak velky, rekneme od 33 a vys, tak proste auto dobre brzdit nebude, je to dano mnozstvim hmoty a vzduchu v pneumatice.
Príčina je len vo veľkosti. Veľký priemer je veľká páka a brzdy sú konštruované na menšiu. Je to ako s lodným kormidlom, čím väčšie, tým menej sily potrebuješ na otočenie. Brzdy sa hlavne skôr prehrejú čo jednak znižuje životnosť kotúčov, ale hlavne brzdovej kvapaliny. No off nie je na jazdu štýlu brzda-plyn a tak by to nemal byť problém.
Re: Discovery II traction control
Napsal: 02 čer 2009 22:12
od papavel.k
...aha...takže nejsou chytřejší...jeden píše druhý čte...tomu co čte se podávají papíry obráceně...doufám, že ty naše pomahače tahle buzerace taky napadne

..proč nebuzerovat občany, když mají ve výbavě počítadla a asi neví co s nimi...ale nebudu navádět, ale doufat že to tu nečte nějaký zákonodárce, který se toho chytí...
...nebylo to od věci mám projíždět do Košic a trochu semselek, protože se chystám pořídit 245/70 a ve velkých papírech je 235/70...nerad dělám problémy jak sobě tak někomu druhému...a brzda plyn z toho už jsem vyrostl teď si hraju
RudaK...jak Ti dopadla ta brzda ?...psal jsi,že máš taky větší na DIII o kolik asi cm já se v tom prd vyznám metrická soustava je mi blíž.....a v pohodě ?