Re: Jak vybrat RR
Napsal: 14 črc 2009 20:37
Jestli máš na mysli ten v Luhačovicích, tak i ty pevnostní prahy (nášlapy) si na auto leštěnkář nedá 

Pro příznivce této anglické značky
https://www.landroverforum.cz/forum/
Taky si to prave myslim... Jinak je tam jen za 237 tisic, coz mi prijde dost...PavelU píše:Jestli máš na mysli ten v Luhačovicích, tak i ty pevnostní prahy (nášlapy) si na auto leštěnkář nedá
Mirko a je prosim Te nejaky zpusob, jak jednoduse poznat, ktery system je v aute nainstalovan?Mirko píše:Ano, pokud je plyn odborne namontovany, tak to dovoli kazdy system, muzes behem jizdy prepinat s plynu na benzin a zpatky.
Ale neni LPG jako LPG, jsou ruzne varianty, ktere se cenou a kvalitou dost lisi.
V zasade se jedna A) o typ smesovace: levnejsi, jednodussi, system, plyn se smesuje se vzduchem primo v sani, muze dojit ke zpetnym slehum, takovy system ala karburator.
a B) pak je sekvencni vstrikovani: modernejsi a v montazi dvakrat tak drahy system, ktery zachovava vlastnosti vicebodoveho vstrikovani a diky presnejsimu davkovani ma nizsi spotrebu cca. o 10% ca. o 2 litry. Pritom i skoro stejny vykon jako na benzin. Nemuze dojit ke zpetnym slehum.
Smesovac uz se dnes moc nemontuje, ale v P38 ho urcite jeste obcas najdes. Kdyz uz budes kupovat s plynem, tak si hlidej, at tam je ten sekvencni system.
Prepinani s plynu na benzin ale umi oba systemy
Mirko
Ahoj chlape,evil píše:Vážení přátelé,
řeším teď podobný problém... Prosím Vás tedy, jestli byste mi mohli ROZMLUVIT už samotnou úvahu koupi RR
Velmi zdlouhavě vybírám příští auto, náhradu za Citroen XM kombi, který je sice skvělý a splňuje všechny mé požadavky, ale s dostupností servisu a dostupnosti náhradních dílů je to celkově katastrofa. Nejsem citroenista a nemám patřičné vazby a ani nikoho v okolí, kdo by je dělal. Druhovýroba ND neexistuje a cenu originálních dílů určuje Citroen podle toho, kolik mu jich ještě zbývá na skladu... Jiných aut, která by se dala zařadit do kategorie "velké pohodlné/luxusní kombi" je jako šafránu.
Souhrn mých původních požadavků na auto byl následující:
- mělo by působit rozumně/efektivně v účetnictví => digitální odometr výhodou...
- benzín, větší objem
- automat výhodou
- digiklima podmínkou
- kombi (kvůli psům)
- kufr, do kterého se vejde bedna 110x70x85 cm (š. x h. x v.) nebo alespoň 110x70x15 cm a pak jsou ale podmínkou látkové sedačky - ne kůže
- kdyby to auto mělo "duši" a na parkovišti ho poznal zdálky i slepec bez brýlí, bylo to by to taky plus...
- cena co nejmenší na pořízení, prvoz i údržbu -> zbožné přání. Realisticky kategorie 100-200 kkč, raději ke spodní hranici.
- alespoň nějaká bezpečnost pro cestující
- dostupné náhradní díly
Ročně teď najedu kolem 15 tisíc km, naprostá většina z toho jsou krátké cesty do 20km po Praze a kolem Prahy. Snažím se vyhýbat špičce a kolonám (přizpůsobil jsem tomu časy, kdy vyjíždím), ale občas tomu člověk neujde. Zbytek je dálnice. Terén nepotřebuji, bohatě by mi stačilo 2WD. Jsem zvyklý na spotřebu 10-12 L benzínu na 100km (zvyklý = také ochotný to platit). Po velmi zdlouhavém hledání a několika kompromisech jsem výběr uzavřel dvojicí BMW E34/E39 Touring a VW Sharan V6 (SAG). BMW má zoufale malý kufr a SAG je pro změnu šíleně předražené vozidlo, většinou s takovým náběhem km a tak vybydlené, že to až hezké není...
A teď jsem narazil na Range Rover, který splňuje všechno, co si od auta přeji (kufru jsem tedy zatím neměřil). Až na tu spotřebu ;-/
- 4.6 bych realisticky asi neuživil, leda v plynu. LPG jsem měl už v mnoha autech, ale málokdy se mi ta investice do zástavby vyplatila... navíc to člověka v Praze dost omezuje a při spotřeba 20L LPG bych se pořád točil kolem pumpy.
- 2.5 TDS - v BMW bych si ho nevybral, kvůli typům cest, na které to používám. Navíc jsem nikdy naftu neměl. U RR mi to ale připadá jako logičtější volba než benzín.
RR má jednu vlastnost, která u mě okamžitě diskvalifikuje veškerou konkurenci - ten vychvalovaný/proklínaný vzduchový podvozek. Přítelkyně má na našem XM nejraději tu vlastnost, že když potřebuje, tak si to zvedne do "terénní" polohy a dostane se kam potřebuje - obrubník neobrubník, zaparkovat se díky tomu dá všude. P38 to má taky a docela mě to láká. A navíc ten design celého vozu považuju za téměř ideálníHned po Tatře 613...
Takže otázka č.1.: Má smysl, abych o P38 vůbec přemýšlel?
otázka č.2.: Benzín, naftu nebo RRC?
otázka č.3.: Jaké jsou očekávatelné realistické(!) roční servisní náklady u vozidel kolem r.v. 1998?
otázka č.4.: Nebyl by někdo tak moc laskav a nezměřil by mi rozměry kufru?Jednak u podlahy a jednak nahoře u sedaček - podélné rozměry - a pak ještě mezi podběhama + výšku...
otázka č.5.: když je to TDS - co všechno tam je z BMW kromě motoru? Ptám se kvůli diagnostice, servisu a dílům...
otázka č.6.: dá se u P38 nějak jednoduše ovlivnit stav odometru?
Předem díky za všechny vaše reakce!
Díky za reakci.Lukas V. píše: Ahoj chlape, o Range Roverech tady toho vim asi nejmene, ale presto bych se rad alespon vyjadril k otazce cislo jedna. ...
Lukas
Dekuji moc za vysvetleni. Ted se mi naskytnul uzasny RR s 4,6, ale bez LPG. Znas nejakou dobrou firmu, ktera se zabiva montazi? Je instalace zalezitost jednoho dne, nebo budu nejaky tyden bez auta? Neni problem s motorem, pokud ma najeto 170t. a najednou je v nem LPG?evil píše: Díky za reakci.
Já mám na srdeční záležitosti T613, ale všechny mé exempláře jsou zrovna v "předgenerálkovém stavu"...................... Revize plynu 1x ročně, při STK 2x emise - jednou benzín, jednou plyn. Životnost nádrže je 10 let, pak se mění za novou (jinak neprojdeš revizí). Ostatní věci jsou záležitosti stokorun.
A přesná cena je u nich tedy 31 vč. DPH? Pro mě je to trošku problém-jsem až od Slovenských hranic a nevím, jak bych pak řešil i reklamace, apod.evil píše:Lukas V: firmu ti doporučit můžu, je to na Benešovsku, kousek od Prahy. Pokud vím, tak s RR 4.6 už zkušenosti mají - viz foto: http://autosva.cz/lpg/priklad-prestavby-5, http://autosva.cz/lpg/priklad-prestavby-6. To, že už to auto znají/dělali, je při výběru firmy důležité, protože nebudeš dělat pokusného králíka a bude to pravděpodobně fungovat hned od začátku. Táta si nechal předělávat Oktávku u jiné firmy (na Harfě) a byl první, komu montovali "elektronické vstřikování", což byla tehdy novinka, ještě to ale nebyla sekvence. Ty zážitky s odlaďováním a spolehlivostí bych nikomu nepřál. U SVA jsem si naposledy nechával splynovat Chryslera LHS 3.5 V6 (http://autosva.cz/lpg/priklad-prestavby-4), šla tam sekvence. Spotřeba šla dolu, jezdilo to s vyšším výkonem a menší spotřebou než na benzín. Po roce odešel motor, kterej byl evidentně načatej už před montáží plynu (hlava, těsnění atd.). Na plyn to jelo líp a levněji, víc jsem jezdil a tak se to taky dřív projevilo. Výměna motoru za jiný, který měl najeto asi o 100 tisíc mil méně. Po dalším roce odešly na motoru různý čidla a spotřeba dramaticky stoupla - potvrzení toho, že motor musí být v dobrém stavu sám o sobě; v opačném případě ho plyn opravdu nezachrání/neopraví/nevylepší. A protože víc jezdíš, když je to levné, dorazíš ho dřívNěkdo tvrdí, že je to tím, že ho hoří vyšší teplotou atd. Pod mě je to hlavně tím, že se prostě víc jezdí a víc se na to šlape, když to rázem stojí ani ne polovic. Btw. Na LHS mi pak adešel i automat (plus ty čidla, tlumiče atd atd.), oprava nerentabilní, šlo to na díly - za cenu toho plynu, kterej tam byl. Kdyby tam nebyl, nikdo by to nechtěl a šel by do šrotu. (Auto mělo najeto 230 tisíc mil, r.v. 1995.)
Aktuální cena za V8 je 31 tisíc, příplatek za nádrž místo rezervy je kolem 4 (tam nevím přesně). Doba přestavby je různá dle složitosti, ale nepočítej s prací na počkání. RR bych tipnul na 2 dny**. LHS jim trvalo asi 3, ale to tam dělali poprvé a scháněli pro to nějaké specifické díly. Mají tam možnost zapůjčení náhradního vozidla, ale je to fábie. (Doufám, že nedostanu ban za reklamu)
** Oprava: mluvil jsem s technikem. RR jim obvykle zabere 4 dny.
Na přesnou cenu se prosím informuj u nich. (Nejsem jejich zaměstnanec, jen jim tu dělám reklamuLukas V. píše:A přesná cena je u nich tedy 31 vč. DPH? Pro mě je to trošku problém-jsem až od Slovenských hranic a nevím, jak bych pak řešil i reklamace, apod.