Stránka 4 z 7
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Napsal: 15 led 2011 23:11
od PavelU
A zkoušel někdo ten střední měnič na standartní Discoveře...

Tak jak vyjela z továrny.
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Napsal: 15 led 2011 23:28
od Acon
tak neviem čo znamená štandartná, no myslím, že ja som takú kúpil od Mikiho zo Žiliny. Domnievam sa, že repas prevodovky a inštaláciu M meniču mu robil niekto okolo Teba. A kúpil som ju štandartnú, tzn. bez úprav ako je lift a iné pneu.
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Napsal: 15 led 2011 23:30
od PavelU
Jo ta Michalova se dělala u nás a máš pravdu, ta byla bez úprav.

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Napsal: 15 led 2011 23:36
od Acon
A čo ťa zaujíma?
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Napsal: 16 led 2011 00:24
od PavelU
Děkuji, už si umím udělat představu.
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Napsal: 16 led 2011 09:41
od Hubert
Acon píše:zbynek píše:Nepochybuji o tom že to funguje, ale napadá mě otázka, proč ve výrobě montují jiný konvertor, když tento medium je lepší ??????
blbá logistika. Do dieslov dávali malý, lebo diesle nemali dosť výkonu na väčší. No medzičasom dieslové motory dosiahli parametre starých benzíňákov a Ing. v LR to nejako nedocvaklo, že aj 200ročnú prevodovku by chcelo upgradovať.
Osobne nechápem, prečo sa do toho nedávala AP aspoň s obmedzeným preklzom. TD5 na to má o benzínoch ani nehovorím. Na druhej strane je tá stará prevodovka spolahlivá a pri troche starostlivosti prežije celé auto.
Nemyslím si že je to blbá logika. Výrobce a konstruktér není blbec. Kroutící moment, akcelerace, ale i výkon motoru TD5 je nižší než V8 proto tam dávali M. Jako jeden z důvodů vidím cenu.
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Napsal: 16 led 2011 10:26
od Miloš II
Mám automat krátce s měničem medium moc jsem si ho ještě neužil, ale měnit ho ze standarní velikosti small na medium má smysl jenom se zvýšením výkonu motoru. MIloš II
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Napsal: 16 led 2011 10:38
od Acon
Nm TD5ky je podobný ak nie rovnaký ako mala V8 3,9. A v cene to určite nebolo. Aká je cena tých meničov teraz a aká je vo výrobe? Jednoducho bolo nákladné meniť logistiku vo výrobe a povedali si, že DII vydrží aj s malým meničom.
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Napsal: 16 led 2011 10:39
od Acon
Miloš II píše:Mám automat krátce s měničem medium moc jsem si ho ještě neužil, ale měnit ho ze standarní velikosti small na medium má smysl jenom se zvýšením výkonu motoru. MIloš II
Ja ho mám s pôvodným výkonom a teraz aj na väčších pneu a rozhodne je to krok k lepšiemu.
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Napsal: 16 led 2011 11:58
od Miloš II
Něco k oleji v auto. převodoofce
150C° je maximální přípustná teplota oleje v auto. převodovce. Pokud teplota dosáhne 150 ° C, sníží otáčky se zařazeným neutrálem, nechat běžet motor při 1200 ot / min po dobu nejméně 2 až 3 minuty kontrolovat, zda nejeví známky přehřátí motoru.
Jízda v těžké terénu (typická situace je houpací vozidla které uvízla v bahně, písku, nebo sěíhu), může se zvýšit teplota oleje rychlostí 0,5 ° . stupně za sekundu stání.
Nad 150C° Dochází k poškození vnitřních částí převodofky, včetně deformace kovových částí, degradace spojek, a tání těsnění. Převodový olej oxiduje, (tvořící lak-jako látky, které způsobují další prokluzování spojky a zahřívání) a životnost převodového oleje se rychle zkracuje.
Převodový olej a filtr by měl být vždy měnit častěji při jízdě s těžkým nákladem, alespoň jednou po 40000 km , protože výstupní teplota měniče pak obvykle daleko vyšší než ideálních 175 °C.
MIloš II
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Napsal: 16 led 2011 12:13
od PavelU
Přidávám do automatů aditiva a zatím v pohodě i při výměně oleje se nezdá být přepálený...

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Napsal: 16 led 2011 14:05
od MadTom
Automat nemám, ale stále si pomatuju jak sem auto kupoval a projel jsem se se 4ma různýma D2 s automatem a všechny se chovaly tak, že motor se vytočil ke 3000 otáček a noc to nechtělo zrychlovat, v manuálu to tak "netáhlo" taky, ale kolem 2000 otáček, ve 3000 už auto jelo velmi slušně - tohle by měl ten větší němič eliminovat - posunout otáčky směrem dolů. Docela to odpovídá i rozdílu mezi benzínovým a naftovým motorem.
Jo a po poladění TD5ky je to ještě o kus lepší.

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Napsal: 16 led 2011 14:11
od RudaK
Miloš II píše:Něco k oleji v auto. převodoofce - ideální 175 °C. MIloš II
Že už tam máš nabastlenéj teploměr ....

Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Napsal: 16 led 2011 16:24
od Acon
MadTom píše:Automat nemám, ale stále si pomatuju jak sem auto kupoval a projel jsem se se 4ma různýma D2 s automatem a všechny se chovaly tak, že motor se vytočil ke 3000 otáček a noc to nechtělo zrychlovat....
Presne o to ide. S malým meničom som sa na predbiehanie musel pripravovať dlhop dopredu. Podradiť na 3, počkať kým sa uzamkne menič a potom to už šlo. Predbiehať len tak s odomknutým meničom bolo celkom dobrodružstvo. Plyn na podlahu, otáčky v nebesiach a bolo super, keď sa mi niekde uprostred predbiehania konečne zamkol menič. Vtedy to konečne vypálilo. S väčším meničom človek jednoducho nerieši odomknutý, alebo zamknutý menič. Jednoducho na to šlapnem a idem. Zrýchlenie je podstatne lepšie a predbiehanie bezpečnejšie.
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Napsal: 16 led 2011 18:15
od eliott
Je škoda, že na rozdíl od amerických převodovek nemáme moc velký výběr. Základním parametrem měniče je tzv ''stall speed'' což lze přeložit jako zastavovací otáčky. Váznam vysvětlím na příkladu, který se nemá praktikovat

. Auto stojí na místě, zařadí se D a šlápne brzda a současně plný plyn. Stall speed jsou otáčky, kterých motor v tomto režimu dosáhne.
Pro americké převodovky lze koupit měniče se ''stall speed'' odstupňovanou po cca 300 ot/min a to už asi od cca 1800 ot/min.
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Napsal: 16 led 2011 18:19
od Acon
predpokladám, že ak to skúsim 1x tak sa nemám čoho obávať. Alebo?
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Napsal: 16 led 2011 18:25
od eliott
Nemělo by.
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Napsal: 16 led 2011 18:53
od Acon
tak, otáčky vybehli na 2250 no hneď ako keby zabrala spojka a klesli na 2210-2230 a vyššie sa nepohli. presnejšie sa to z toho otáčkomera odčítať nedá. No na 2250 je čiarka. Vydržal som to tak 3s. Motor mal tak 50st prevodovka tiež nebola studená a ešte som ju pred tým trochu prehnal do kopca.
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Napsal: 16 led 2011 19:00
od eliott
Ty jsi rychlej

, to odpovídá.
Re: Vacsi konvertor do automatickej prevodovky
Napsal: 16 led 2011 19:04
od Acon
Ď. No auto mi stojí 5m pred oknom. A teraz otázka? Aké je optimum? Ak sa tak dá vôbec povedať.