#72
Příspěvek
od House » 02 dub 2011 23:25
Ahoj,
nechci zakládat nové téma a sem se to tak nějak hodí čili přidám pár poznatků: tak nějak si tu pročítám vaše postřehy ohledně NT a vidím, že se přestavba přihřívače na NT řeší asi u každé značky. Thermo Top V je takový zvláštní případ integrovaného topení vyvinutý asi původně pro VW AG ( možná jej měl někdo dříve, těžko říct přesně, ale u nich je nejrozšířenější ), je to nejtižší a nejefektivnější NT od Webasta...a taky nejzáludnější! Jelikož komunikuje po CANu nejde až tak snad oblbnout ( alespoň u VW ) a tak se jednomu člověku z Prahy povedlo vyvinout pro něj CAN převodník. U VW existuje ještě jeden podobný výmysl a to Thermo Top C v VW T5 ( Multivan a pod. ) který ovšem lze poměrně jednoduše přelstít zapojením jednoho z pinů právě na zde zmiňovaný W-Bus výstup z hodin 1533 ( pouze 1533, jiné hodiny tento výstup nemají ) což, pokud jsem dobře vydedukoval, lze i TT-V v případě DIII?!? Pokud by byl někdo zručnější elektrikář tak by šlo vyřešit i spínání ventilátoru, snad i poměrně snadno. Každopádně jako v případě každého jiného topení ať s mauální či digitální klimatizací je nutné před odchodem z auta nastavit nejvyšší teplotu a směr foukání ( osobně používám okno a nohy, auto to vyhřeje a okna odmrazí bez potíží ). Vlastně stačí jen najít vodič jímž je napájen panel ovládání ( v případě digiklima, v případě manuálu je to zcela triviální a zapojí se jen plus na ventilátor a více se neřeší ). Jelikož tu spousta lidí evidentně nemá s vodním NT žádné zkušenosti tak bych rád uvedl na pravou míru třeba dobu topení která je na baterku 72Ah klidně více než dvě hodiny a bezproblémový start stále zvládne. A dále taky vytopení interieru - při mrazech kolem -15 zapínám v MPV Renault Scenic II topení na hodinu ( za prvé jsem trochu zhýčkaný já, za druhé rád hýčkám jeho a miluju ten klidný tichý běh motoru a okamžitý start bez žhavení když je voda ohřátá - za tu hodinu přes výměník v klidu ohřeje část oleje a prohřeje i blok ) a po hodině odmrznou opravdu včechna okna. Sám používám Eberspachër D4WSC a je takový trošku slabší na efekt oproti Webastu TT-E které jsem montoval do ostatních aut ač má stejný výkon. U Webasta je v autě po hodině i poměrně horko... Scenic II má bezklíčkové startovaní tlačítkem a sám si dle uvážení volí délku žhavení atd. a i při teplotách přes -20°C se spuštěným NT nežhaví ani na vteřinu a okamžitě běží naprosto klidně čili jak zde někdo uváděl špatné starty a pod. kvůli tomu, že auto si nedokáže poradit s kontrastem horké vody a venkovní teplotou pod bodem mrazu tak to mi přijde poměrně zvláštní, ale co výrobce to jiný systém čili možné to je, leč nepravděpodobné protože ŘJ zajímá především teplota vody. Dále tu někdo řešil zda odpojit či neodpojit topení od CANu z důvodu toho, že auto si samo spustí topení kdy potřebuje - můj názor je odpojit pokud by se vypínalo při otevíraní dveří, odemčení a pod. a nešlo mu to rozmluvit - NT ve funkci přihřívače se montuje především do aut s motory TDI se vstřikováním Common-Rail což nejspíš DIII bude. V případě VW AG i u motorů TDI Pumpe-Düse ( což je, jestli mne zrak neklame, případ TD5 v DII a pod. - při tomhle zjištění jsem málem omdlel!!! ). Tyhle motory mají velké efektivní využití paliva a ztráty ve formě teplot jsou už natolik malé, že auto jako takové se např. na volnoběh samo nedokáže vůbec zahřát na provozní teplotu +-90°C natož tedy vytopit interier a z toho tedy vyplývá důvod proč jsou montovány přihřívače - pomoci motoru rychleji dosáhnout provozní teploty. Tudíž pokud já sám uznám že je zima topení zapnu, pokud uznám, že už je motor zahřátý topení vypnu ( nebo to nechám na časovači ).
Snad to někdo dočte až sem a něco mu to i přinese.
Tomáš.
Použité ND na Disco II / Defender
Použité ND Mitsubishi Lancer Evo 8/9