Stránka 4 z 11

Re: Webasto D3 - propojení s časovačem

Napsal: 21 led 2011 15:13
od RudaK
No já mám horkovzdušné Ateso,tak mě bude stačit jen :) dálkový ovladač na to vodní Webasto .... Nechci tam časovač ani zapínání na telefén - bo to nevyužiju. Dálka stačí :yes
Jenže tam jsou zas dva typy - tak který ?
1.http://www.autosip.cz/autosip/eshop/1-1 ... ladani-T80" onclick="window.open(this.href);return false;
2. http://www.autosip.cz/autosip/eshop/1-1 ... ladani-T91" onclick="window.open(this.href);return false;

Nebo tady jsou 2 ks http://www.autosip.cz/autosip/eshop/1-1 ... 2x-ovladac" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Webasto D3 - propojení s časovačem

Napsal: 21 led 2011 16:31
od Luboš M.
Zavolej přímo pana Šípa 602856469, určitě ti poradí.

Re: Webasto D3 - propojení s časovačem

Napsal: 22 led 2011 08:17
od RudaK
Luboš M. píše:Zavolej přímo pana Šípa 602856469, určitě ti poradí.
To mě napadlo ,akorát jsem ten dotaz směřoval na Ivana Jezberu ,bo dálku už má ....asi tak . A podle toho,jak s tím zapojením bojovali soudruzi v Anglii ( domovské země D III ),tak bych raději zajel k němu,když mě to domluví u těch co mu to dělali .Přeci jen to mám kousek a chci se taky stavit za Markem ( evo828 ),aby mě skusil doladit to orig Bluetooth telefonu s rádiem . :yes Vlastně to odhaduju na léto,bo jsem v tomdle pomalý ..... :D a vlastně už zima ustupuje .

Re: Webasto D3 - propojení s časovačem

Napsal: 25 led 2011 13:42
od Kubas38
Jde mi z toho hlava :shock: :coze: :shock: kooollleeem :shock:

byl jsem u svýho dvorního mehanika na topení - (když jsem koupil DIII tak volal že nic není problém a že zrovna montuje do DIII hodinky a že mě to bude chungovat přesně jako u Tourana(2008) - dodělal hodinky a auto topilo nezávisle na motoru včetně toho že si pouštělo ventilátor a otevíralo klapky))
:Ja blb: Tak výsledek takový - webasto muselo pryč protože nešlo pustit ventilator a když už zase šel ventilátor tak se neotevřeli klapky! :coze: dal tam nakonec univerz topení mám pocit že eberspecher s uni jednotkou a hodinkama a pak už to fungovalo.

ja bych si ty hodinky na to topení dal taky jen bych chtěl vědět jestli už to nekomu funguje a jak - přijel bych se podívat nebo jestli jede někdo teď na Jihlavu tak bych to tam omrknul.


:Pohoda: Kubas

Re: Webasto D3 - propojení s časovačem

Napsal: 25 led 2011 16:56
od Luboš M.
Na původním topení (Webastu) určitě nikomu nezapíná ventilátor a neotevírají se klapky.
Tohle zatím nikdo nerozchodil.
Je celkem příjemné ( a v mém případě dostačující) že začne foukat horký vzduch ihned po nasednutí a nastartování.

Re: Webasto D3 - propojení s časovačem

Napsal: 25 led 2011 17:20
od RudaK
Mě bude stačit( příští rok - teda už příšte v zimě ) ,když předehřeju motor ... :yes ten teplý vzduch s orig topení je podle mě automatický :mrgreen: ( když už je ten motor teplý )
A na bivag v autě bude ten horkovzduch :ty jeden...:

Re: Webasto D3 - propojení s časovačem

Napsal: 25 led 2011 19:26
od Frana
Hodinky Webasto na prihrivac mam, funguje to, ale opravdu jen na prihrivani motoru. Do Jihlavy se mozna prijedu podivat, jeste nevim, jak na tom budu s casem. Na topeni do kabiny budu nechavat montovat horkovzduch Ateso.

Re: Webasto D3 - propojení s časovačem

Napsal: 26 led 2011 05:33
od RudaK
Frana píše:Hodinky Webasto na prihrivac mam, funguje to, ale opravdu jen na prihrivani motoru.
Nenosím hodinky :mrgreen: ,tak ani auto je mít nemusí :D . Autu bude stačit to dálkové ovládání na Webasto :yes , ale na to mám cca 3/4 roku čas .

Re: Webasto D3 - propojení s časovačem

Napsal: 01 úno 2011 10:22
od Kubas38
Luboš M. píše:Tak jsem konečně zapojil Webasto přes dokoupený ovladač.
Je to varianta kdy topení po otevření dveří sano vypne a doufám že Ivan doplní fotky jak dodělat zapojení tak , aby fungovalo nezávisle na W-busu.

Jsou potřeba dokoupit Webasto Předvolbové hodiny 1533 1301122C za cca 2000,-
Třeba tady: http://www.autosip.cz/autosip/eshop/1-1 ... odiny-1533" onclick="window.open(this.href);return false;
:ty jeden...:
Jelikož se bojím (abych něco nezvoslil :Ja blb: )ještě jednou se ptám
rozdělám hodinky připojím přívod (stále napětí vezmu někde ze svornice u baterky) a potom připojím už jen Wbus z hodin na topení?
Není potřeba žádná diagnostika nebo tak něco?(aby to správně fungovalo) :Sorry:

Z toho obrázku je to docela srozumitelný ale jistota je jistota! díky za odpověď

Re: Webasto D3 - propojení s časovačem

Napsal: 01 úno 2011 12:11
od Luboš M.
Omlouvám se ale dal jsem špatné zapojení hodin. Napravil jsem a dal dobrou fotku a raději ti jí dám ještě sem. V tvém případě opravdu stačí napojit +12 stálé, kostru a Wbas. Nic víc a pak si nařiď budíka a bude vše fungovat. Nezapomeň že auto musí (spát) a nesmí svítit ani rádio a ostatní.

Re: Webasto D3 - propojení s časovačem

Napsal: 01 úno 2011 12:40
od Kubas38
:D Děkuji dneska nebo zítra to zapojím.

Díky Kubas

Re: Webasto D3 - propojení s časovačem

Napsal: 02 dub 2011 23:25
od House
Ahoj,

nechci zakládat nové téma a sem se to tak nějak hodí čili přidám pár poznatků: tak nějak si tu pročítám vaše postřehy ohledně NT a vidím, že se přestavba přihřívače na NT řeší asi u každé značky. Thermo Top V je takový zvláštní případ integrovaného topení vyvinutý asi původně pro VW AG ( možná jej měl někdo dříve, těžko říct přesně, ale u nich je nejrozšířenější ), je to nejtižší a nejefektivnější NT od Webasta...a taky nejzáludnější! Jelikož komunikuje po CANu nejde až tak snad oblbnout ( alespoň u VW ) a tak se jednomu člověku z Prahy povedlo vyvinout pro něj CAN převodník. U VW existuje ještě jeden podobný výmysl a to Thermo Top C v VW T5 ( Multivan a pod. ) který ovšem lze poměrně jednoduše přelstít zapojením jednoho z pinů právě na zde zmiňovaný W-Bus výstup z hodin 1533 ( pouze 1533, jiné hodiny tento výstup nemají ) což, pokud jsem dobře vydedukoval, lze i TT-V v případě DIII?!? Pokud by byl někdo zručnější elektrikář tak by šlo vyřešit i spínání ventilátoru, snad i poměrně snadno. Každopádně jako v případě každého jiného topení ať s mauální či digitální klimatizací je nutné před odchodem z auta nastavit nejvyšší teplotu a směr foukání ( osobně používám okno a nohy, auto to vyhřeje a okna odmrazí bez potíží ). Vlastně stačí jen najít vodič jímž je napájen panel ovládání ( v případě digiklima, v případě manuálu je to zcela triviální a zapojí se jen plus na ventilátor a více se neřeší ). Jelikož tu spousta lidí evidentně nemá s vodním NT žádné zkušenosti tak bych rád uvedl na pravou míru třeba dobu topení která je na baterku 72Ah klidně více než dvě hodiny a bezproblémový start stále zvládne. A dále taky vytopení interieru - při mrazech kolem -15 zapínám v MPV Renault Scenic II topení na hodinu ( za prvé jsem trochu zhýčkaný já, za druhé rád hýčkám jeho a miluju ten klidný tichý běh motoru a okamžitý start bez žhavení když je voda ohřátá - za tu hodinu přes výměník v klidu ohřeje část oleje a prohřeje i blok ) a po hodině odmrznou opravdu včechna okna. Sám používám Eberspachër D4WSC a je takový trošku slabší na efekt oproti Webastu TT-E které jsem montoval do ostatních aut ač má stejný výkon. U Webasta je v autě po hodině i poměrně horko... Scenic II má bezklíčkové startovaní tlačítkem a sám si dle uvážení volí délku žhavení atd. a i při teplotách přes -20°C se spuštěným NT nežhaví ani na vteřinu a okamžitě běží naprosto klidně čili jak zde někdo uváděl špatné starty a pod. kvůli tomu, že auto si nedokáže poradit s kontrastem horké vody a venkovní teplotou pod bodem mrazu tak to mi přijde poměrně zvláštní, ale co výrobce to jiný systém čili možné to je, leč nepravděpodobné protože ŘJ zajímá především teplota vody. Dále tu někdo řešil zda odpojit či neodpojit topení od CANu z důvodu toho, že auto si samo spustí topení kdy potřebuje - můj názor je odpojit pokud by se vypínalo při otevíraní dveří, odemčení a pod. a nešlo mu to rozmluvit - NT ve funkci přihřívače se montuje především do aut s motory TDI se vstřikováním Common-Rail což nejspíš DIII bude. V případě VW AG i u motorů TDI Pumpe-Düse ( což je, jestli mne zrak neklame, případ TD5 v DII a pod. - při tomhle zjištění jsem málem omdlel!!! ). Tyhle motory mají velké efektivní využití paliva a ztráty ve formě teplot jsou už natolik malé, že auto jako takové se např. na volnoběh samo nedokáže vůbec zahřát na provozní teplotu +-90°C natož tedy vytopit interier a z toho tedy vyplývá důvod proč jsou montovány přihřívače - pomoci motoru rychleji dosáhnout provozní teploty. Tudíž pokud já sám uznám že je zima topení zapnu, pokud uznám, že už je motor zahřátý topení vypnu ( nebo to nechám na časovači ).

Snad to někdo dočte až sem a něco mu to i přinese.

Tomáš.

Re: Webasto D3 - propojení s časovačem

Napsal: 03 dub 2011 09:12
od Luboš M.
Popsal jsi to hezky ale nezapomeň v případě D3 na klapky, které jsou uzavřeny a nikomu se nedaří je otevřít aby teplo proniklo do interiéru. To se stane az při otočení kličku.

Re: Webasto D3 - propojení s časovačem

Napsal: 03 dub 2011 18:59
od RudaK
Tak už na to přiďte,ať to můžu v létě zapojit.Dálkový ovladač i s příjmačem bych už měl mít :chuckle ........ :Pohoda:

Re: Webasto D3 - propojení s časovačem

Napsal: 03 dub 2011 22:57
od House
Luboš M. píše:Popsal jsi to hezky ale nezapomeň v případě D3 na klapky, které jsou uzavřeny a nikomu se nedaří je otevřít aby teplo proniklo do interiéru. To se stane az při otočení kličku.
A už má někdo z vás majitelů DIII aktivní spínání panelu klimatizace přes relé? V tom je zakopaný pes, alespoň u ostatních aut s digiklimou která jsem zapojoval stačí pustit plus na vodič kterým do něj jde proud ( případně na extra vodič pro použití NT ) po zapnutí klíčku a klima je plně funkční pro fungování NT. Pěkně řešené to má VW AG u starých Octavií, Golfů a pod. kde je pin přímo pro NT a na displeji se zobrazí HE ( heizung ) a klima má paměť extra pro ovládání NT čili se člověku nestane, že přijde do auta a tam je jako v mrazáku neb zapomněl navolit vyšší teplotu a spustit ventilátor. Na jednu stranu koncern nesnáším, na druhou jim to i někdy nepatrně myslí... Když by někdo z majitelů DIII měl zájem mohu se poptat jakým způsobem se toto u Disca řeší při použítí standartního NT ( tzn. TT-E či spíše TT-C ).

T.

Re: Webasto D3 - propojení s časovačem

Napsal: 04 dub 2011 06:10
od RudaK
House píše: Když by někdo z majitelů DIII měl zájem mohu se poptat jakým způsobem se toto u Disca řeší při použítí standartního NT ( tzn. TT-E či spíše TT-C ).

T.
No až budu mít ten dálkový ovladač doma ( už ho vlastně mám :) ) ,tak já bych měl zájem určitě ( tz. řešit to budu určitě letos - zatím jsem myslel jen na motor a kdyby to šlo i s kabinou,tak by to bylo super - ten předohřev )

Re: Webasto D3 - propojení s časovačem

Napsal: 13 dub 2011 00:40
od Frana
Jsem dalsi, kdo ma zajem... :-)

Re: Webasto D3 - propojení s časovačem

Napsal: 20 říj 2011 22:46
od House
Vypadá to, že v LR se zase snažili být tak daleko, že dokázali předběhnout i ty největší antitalenty na výrobu aut protože takový hňupi ani v tom VW nejsou...což uznávám s lítostí... Bylo mi řečeno, že pro DIII je vydaný nějaký nový software ( asi dvacátý neb se to stále mění ) ale že není ještě odzkoušený takže se vlasně neví, jestli se to ty klapky uráčí otevřít či nikoli. A že prý když se zprovozní napájení topení a otevírání klapek tak je z toho auto v takové řiti, že to snad ani nejede :D Mít to auto doma věděl bych jak tohle řešit, nebo bych to alespoň zkusil, ale nemám...

Re: Webasto D3 - propojení s časovačem

Napsal: 21 říj 2011 06:02
od RudaK
Já to upřesním.Na vyhřívání kabiny teplovodním topením otevřením jakých koli klapek kálím. Mě bude stačit zapojení ,jak to má Ivan Jezbera ( jen ohřev motoru na dálkové ) . Stejně se musí ohřát i olej v automatu,tak případná zvýšená akcelerace ,podle mě stejně není dobrá.
A kabinu,pokud budu chtít,mě vyhřeje horkovzdušné topení... ( stejně to topí za chvíli )
p.s. No a nakonec,já nebydlím za polárním kruhem,kde bych to měl stejně připojené,kdekoli kde by to šlo na elektrické vyhřívání komplet ( spirála vložená do chlazení ) .

Re: Webasto D3 - propojení s časovačem

Napsal: 21 říj 2011 07:07
od House
Mě by to netopení do interieru sr...! Zrovna teď sedím u netu protože jsem si zapomněl pustit večer ventilátor a mám tedy ohřátý motor ale zamrzlá okna takže jsem vše napravil a vrátil se zatím domů než odtají! Bezva!