Stránka 4 z 5

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 12 dub 2011 11:00
od Benjamin
Shrnutí čidel teploty z Rave pro ty, které to zajímá. Dokud nemůžu k autu, dělám aspoň přípravy na obrazovce :roll:

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 16 dub 2011 16:06
od Benjamin
maryan píše:Vcera som zmeral teploty bezdotykovym infra teplomerom po sviznej jazde cca 18km po rovine plus cca 2km v zavere do kopca, vsetko do 75kmh (bez visko vrtule, auto prazdne, vonku 20stC, pneu 32", vacsi hydomenic, v predu pevnostak,SPZ na maske, strbina medzi spodnou castou predej masky a pevnostakom prekryta gumou ako ochrana navijaku, ... kua same nevyhody vzhladom na chladenie motora a prevdovky) a tu su priblizne priemerne vsledky:
- vyfuk.zvody, pred turbom: 205 stC (nie je to trochu vela?)
- motor hlava: 80 stC
- motor blok: 60 stC
- prevodovka telo: 45 stC
- prevodovka odchadzajuca trubka do chladica: 50 stC
- prevodovka prichadzajuca trubka z chladica: 40 stC
Vsetko vyzera OK. Mozno tie zvody maju trochu vyssiu tepltu. Ma niekto predstavu ci je to OK? Asi uz nasadim visko vrtulu po zime. Predsa len ten prud vzdchu od viska ich trochu ochladzuje
Tak jsme dnes porovnal teploty - DII, venku lehce přes 20°C, pneu 32, menší hydroměnič, visco ano, sundaná celá přední maska, jizda cca. 5 km a pak jednou hodně svižně vyjetý dlouhý zatáčkovitý kopec cca 1.5 km s častým prošlapáváním pedálu za účelem rozsvítit kontrolku přehřátí - to se bohužel jako vždy podařilo. Výsledek k porovnání (u mě po rozsvícení kotrolky):

mayran:
- prevodovka telo: 45 stC
- prevodovka odchadzajuca trubka do chladica: 50 stC
- prevodovka prichadzajuca trubka z chladica: 40 stC

já:
prevodovka telo: 70-80 stC
- prevodovka odchadzajuca trubka do chladica: 75 stC
- prevodovka prichadzajuca trubka z chladica: 70 stC
- teplota rozvodovky 45-50 stC (tam problém nebude)

A co víc, když se rozsvítí kontrolka, vlezu pod auto a čichnu k automatický převodovce, tak je cejtit spáleným smradem :(
Když teplota těla převodovky klesne cca. na 60 stC kontrolka zhasne.

Vážně uvažuji repasu převodovky a zároveň výměně malého měniče za střední velikost.
Má s repasem převodovky někdo zkušenost? Kde a za kolik? Stejně tak zkušenosti po výměně hydroměničů, stojí to za to?
Případně nějaké nabídky na repasovanou automatickou převodovku na Td5 (r.v. 1999)?


Díky za jakoukoli radu... :S

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 18 dub 2011 09:24
od maryan
Ahoj
Meral som este raz v rovnakom setup-e s cielom dosiahnut prehriatie, ale nepodarilo sa mi to. Cca 12km po meste systemom plyn-brzda, potom po lokalnych cestach asi 8 km svizna jazda ale stale len do 80kmh aby menic bol stale otvoreny. Vysledky:
- vyfuk.zvody, pred turbom: 220 stC
- motor hlava: 85 stC
- motor blok: 65 stC
- prevodovka telo: 55 stC
- prevodovka odchadzajuca trubka do chladica: 60 stC
- prevodovka prichadzajuca trubka z chladica: 50 stC
Az na tie zvody to vyzera OK. Tak som nasadil visko naspat...

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 18 dub 2011 09:31
od visby
tych 220C mi nepride nejak vela, nenasiel si niekde referencne teploty?

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 18 dub 2011 09:50
od Benjamin
Díky mayrane, už jsem z toho magor. Mate mne odkaz co dává sám Ashcroft na svých stránkách:

http://www.digi-panel.com/digidevicesweb/trannyoil.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

...kde píší, že běžná provozní teplota měřená na vaně či víku převodovky je 175-200°F = 79-93°C a dokonce, že minimální provozní teplota je 150°F = cca 65°C, přičemž povolené maximum při extrémní zátěži je až 135°C.

Neví někdo, jaké ty teploty opravdu mají být - měřené infrateploměrem na vaně převodovky? Případně nemá ještě někdo možnost přeměřit?
Je možné, že takový rozdíl teplot může způsobovat velikost měniče? - já mám zatím malý a maryan medium...

S autem nemůžu pořádně jezdit a možná se strachuju zbytečně. Kontrolka se rozsvěcí už třeba po 5-10 km často. V sobotu jedu do Olomouce, tak uvidím, jak to půjde..

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 18 dub 2011 10:39
od eliott
Ti říkám, že to ukazuje kraviny, 75°C nemůže být přehřáto :!:

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 18 dub 2011 10:43
od Benjamin
eliott píše:Ti říkám, že to ukazuje kraviny, 75°C nemůže být přehřáto :!:
jojo půjdu znova po čidlech...

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 18 dub 2011 11:00
od MadTom
Zkontroluj si, že to teploměr ukazuje správně "za studena" - nejlépe porovnáním s nějakým kontaktním. Ona je ta převodovka hliníková a může to docela kecat, podle toho jak je dobraj ten bezkontaktní teploměr.

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 18 dub 2011 11:08
od Benjamin
MadTom píše:Zkontroluj si, že to teploměr ukazuje správně "za studena" - nejlépe porovnáním s nějakým kontaktním. Ona je ta převodovka hliníková a může to docela kecat, podle toho jak je dobraj ten bezkontaktní teploměr.
To bych asi taky měl. Koupil jsem toto:
http://www.alfacomp.cz/php/product.php? ... rad+Mini+1" onclick="window.open(this.href);return false;
V návodě píšou, že problém je jen s průhledným materiálem, ale co já vím, jak dobře měří no..

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 18 dub 2011 11:33
od MadTom
Protože to má pevně nastavenou emisivitu, tak bych kromě průhlebných materiálů typoval ještě leské věci. Aby jsi se nedivil, že to ukazuje málo, a převodovka má doopravdy problém a čidla jsou zprávně.
Osobně mám zkušenost s tímto principem teploměrů takovou, že obejít celej barák a změřit eplotu radiátorů - super a pohoda, ale nejdřív jsem vzal kontaktní teploměr, změřil jeden radioátor a podle nějak nastavil emisivitu bezkontaktním teploměru a potom už to bylo na ty 2 stupně v pohodě. Předtím to nebylo ono.
A u lesklých věcí to byl ještě větší rozdíl.

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 18 dub 2011 11:37
od Benjamin
MadTom píše:... ale nejdřív jsem vzal kontaktní teploměr, změřil jeden radioátor a podle nějak nastavil emisivitu bezkontaktním teploměru....
jaký jsi použil kontaktní teploměr?

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 18 dub 2011 12:30
od MadTom
Mám tady nějakej elektronickej, potom nějakej multimetr s externím čidlem, laboratorní lihovej a laboratorní rtuťovej. Ty skleněný mají problém, že se dají lehce rozbít. Prostě nejakej co ukazuje pokud možno správně a dá pe na tu převodovku přiložit nebo položit. Za studena jsem říkal proto, protože za tepla je tam blbej přístup - prostě to pálí.

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 18 dub 2011 12:54
od libovka
Vzhledem k tomu,že jsou auta které mají chladič převodovky v chladiči na motor tak pracovní teplota převodovky bude v pohodě cca 85°C.

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 17 úno 2014 20:12
od libovka
DII Td5 r.v.01
Tak mám taky problém s kontrolkou teploty převodovky.Po uříznutí spodku nárazníku a montáži nájezdového plechu se začala kontrolka rozsvicet.Někdy svítí dlouho a někdy jen problikne.Prostě je to různé.Kabely jsou v poho.Řešil už někdo výměnu toho čidla v chladiči,že by kecalo?

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 24 čer 2015 20:30
od nico
Ahojte, Benji, ako to napokon cele skončilo?
Mam totiž podobný problém, že sa mi rozsvieti keď idem do kopca. Prvý krát cez Donovaly pod vrcholom, to som skontroloval oleje (i dolial do rozvodovky), po druhé zas cestou na Martinské Hole, a tiež akoby trocha smrdela prevodovka, keď som si tam ľahol, šiel som rukou po trúbkach a teplota vyzerala podobná aj na vstupe do chladiča aj na výstupe..... teda boli chladnejšie ako telo prevodovky, tam som ruku neudržal... potom na druhy deň mi blikla po asi 12km pomalej jazdy v svadobnej kolóne, ale zaujímavo až pri parkovaní, a pred týždňom zasa výjazd do kopca na hrebeň, na redukcii cca 15 min. a zasvietila znova. Predtým mi to neurobilo nikdy, menič mam stále ešte malý, motor chipnutý, zmenené mám len kolesá z 265/70 zimné na 265/75 mt.
Pôjdem asi teda vybehnúť tuná u nás na Babu a keď sa mi rozsvieti, zbehnem dolu a skúsim nahodiť cestné gumy a vybehnúť znovu, či sa rozsvieti, potom by to bolo veľkosťou pneumatík, ale príde mi to divné, nie?
Zatiaľ by ma však zaujímalo, aké malo rozuzlenie vaše bádanie, páni....... :whew

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 24 čer 2015 21:05
od libovka
Já odpojil čidlo. :cool Se mi to rozsvicelo po 5km jízdy. :D

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 24 čer 2015 22:07
od Benjamin
Ahoj nico,

já mám Disko na 265/75-16 mt skoro po celou dobu od té doby, co jsem ji koupil.
Celé to skončilo tak, že jsem koupil nové čidlo (tenkrát tuším cca 1400,- kč) a vyměnil....staré bylo nějaké začernalé.
Pak se kontrolka přestala rozsvěcet.

Nicméně s projevem převodovky jsem nebyl pořád na 100% spokojený (jsem dost punťa asi) a také infrateploměr mi na ní občas ukazoval vyšší hodnoty než se mi zdály normální. Avšak čidlo nesvítilo a auto normálně jezdilo i na delší tratě a naložené. Pak mě ale už lenost auta při akcelraci a v kopcích a brzké odemykání měniče štvaly natolik, že jsem vyměnil celou převodovku za repas u Ashcrofta + HD měnič. Od té doby :Pohoda: :Pohoda: :Pohoda:

Benja

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 25 čer 2015 22:05
od nico
No to si to napokon vyriešil vo veľkom štýle :-) Tiež sa pohrávam s myšlienkou hd meniča, ešte som sa s tým neviezol, ozaj to spraví takú parádnu zmenu? Predtým však to čidlo.... No, a menil si to čidlo v prevodovke alebo na chladiči?
Inak, Libovkovo riešenie je tiež originálne, ja som tú kontrolku skúšal zasa ignorovať, ale som asi maslo, lebo stále som pri tom tŕpol :-D:-D:-D

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 25 čer 2015 22:13
od Benjamin
nico píše:No to si to napokon vyriešil vo veľkom štýle :-) Tiež sa pohrávam s myšlienkou hd meniča, ešte som sa s tým neviezol, ozaj to spraví takú parádnu zmenu? Predtým však to čidlo.... No, a menil si to čidlo v prevodovke alebo na chladiči?
Inak, Libovkovo riešenie je tiež originálne, ja som tú kontrolku skúšal zasa ignorovať, ale som asi maslo, lebo stále som pri tom tŕpol :-D:-D:-D
Měnil jsem to čídlo, co je dole na prave straně na chladiči. Převodovku jsem dával novou, protože jsem si s touto nebyl na 100% jistý a automat je bohužel jedna z těch věcí, které bych neuměl třeba v Gruzii opravit. A HD měnič stojí za všechny prachy. Ten rozdíl je obrovský, zvlášť v kombinaci s načipovanou ECU. Původně jsem chtěl ušetřit a dát jen HD měnič, ale zaplatit veškerou práci - sundání/nandání převodovky, nové náplně apod., abych pak zjistil, že převodovka je za pár tisíc KO a nový měnič taky....tak jsem to udělal z gruntu.

Víš jak to je, když ji miluješ, tak není co řešit :lol:

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 25 čer 2015 23:12
od nico
To sedí ;-) tak sa v tom povŕtam, zatiaľ dík moc.