Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Napsal: 12 lis 2012 21:23
Blíží se nám termín nalodění evropských posádek jihoamerického Dakaru v Le Havre 22.-23.11.2012 a tak je načase přinést zase pár informací (i když letos je to s nimi nějaké slabší, aspoň se mi to tak zdá).
Sborná Kamazu už včera vyrazila a mají to do Le Havre docela kus cesty. Jedou ve složení Nikolajev, A. Mardějev (jun.), Karginov + I. Mardějev (sen.) jako ostrá asistence schopná porazit 85% konkurence. S Kamazem jede zase i Kazach Ardavichus (loni 3.) ze stáje Astana, ale s tovární podporou. Další dva Kamazy jedou na Africa Race.
Team De Rooy jede jako loni s Ivecem, Gerard opět s kapotovým, Echter, Biasion, Adua a Kuipers s trambusovým Trakkerem. Gerard De Rooy (loni vítěz), jeho bratranec Hans Echter (vítěz posledního afrického ročníku 2007 - tehdy s MANem) a Miki Biasion jedou jako tovární jezdci (team De Rooy má letos a na další dva roky smluvně zajištěn status továrního teamu Iveco), Adua a Kuipers jsou "zákazníci". Asi opět žhaví favorité na vítězství.
O českých týmech jsem už psal a nic nového nevím, snad jen krom toho, že Loprais sice deklaruje stavbu nového Jamalu, ale zveřejnil video, kde se nově polepuje klasická T815 do černo-červených barev. Tak uvidíme, jestli má zákazníka místo Tomáše Vrátného, který jede letos u Spáčilovců (Czech-Dakar Team), ale pak by bylo divné, že by lepil Tatru do barev Instaforex / 69 energy drink, což jsou jeho vlastní sponzoři nebo jak to vůbec bude. Původně deklaroval, že do Limy, odkud se letos startuje 5.ledna poveze Jamal letecky až koncem prosince. Uvidíme.
Nic jsem nevykoukal ze stránek Veka MAN teamu, tak se nechme překvapit.
Zajímavé je počínání Dakar Teamu Holland, který si po dvou letech s Ginafem objednal v Kopřivnici jednu asistenční 6x6 a jednu ostrou závodní 4x4 Tatru Phoenix. Je to vůbec první závodní Tatra Phoenix vzniklá po koupení 19-ti % Tatry Dafem. Má motor Paccar 12,9 litru, převodovku ZF a kabinu z Dafu, to celé na tradičním podvozku Tatra. Týmu ji předával Radek Smolka, takže ji vyvíjeli a stavěli přímo v Kopřivnici. Testovali ji společně s Tomečkovci v Senici a velmi si ji Holanďani pochvalovali.
Když už jsme u Tomečkovců, nemáte někdo informace, jak je to letos s Andrém de Azavedem?
Zajímavé je to v autech. X-raid nasazuje zase silnou trojku modifikovaných MINI (je na nich prý mnoho nového, proto nakonec zrušili na poslední chvíli start na Silk Way - nebyly ještě odzkoušeny a vyskytly se problémy), které pojedou s loňským vítězem Peterhanselem, Nani Romou a Holowczycem za volanty + nějací zákazníci.
Jihoafrická Imperial Toyota má od letoška status továrního týmu Toyota, auta jsou pro letošek prý také zcela nová a vylepšená (vypadají stejně), stejné jsou i posádky De Villiers (loni 3.) a Duncan Vos (loni 10.). Další 4 Hilluxy staví v licenci belgický team Overdrive a zajímavostí je, že s jedním z nich pojede Adam Malysz, který loni i celý letošní rok startoval za Offroadsport Mirka Zapletala. Mirek sám prý pojede se svým Hummerem, se kterým vyhrál poslední závod Světového poháru v Cross country rally - portugalskou Baja 500 Portalegre a ve světovém poháru skončil letos celkově 2.
Ticho po pěšině je zatím kolem startu Robbyho Gordona. Na foru jeho stránky se jenom množí dohady, jakou karoserii na svou buggy letos oblékne (Hummery se už nevyrábějí, tak nemá od koho za tu kastli dostat sponzoring), ale kromě toho, že v květnu loňské auto testoval s ohledem na Dakar 2013, žádné další zprávy nejsou. V Americe celý rok úspěšně závodil v Baja závodech a neúspěšně v Nascar, tak uvidíme.
Na závěr mám jedno překvapení. Náš "oblíbenec"
Nasser Al-Attiyah měl původně startovat s Toyotou Overdrive teamu, s ní také vyhrál jednu soutěž v domácím Kataru, ale ve finále si prý nechal v Americe postavit 3 buggy u specializovaného výrobce, podobné autům Robby Gordona a postaví na start vlastní team s tím, že s ostatními dvěma auty pojedou Magnaldi (loni buggy Dessoude) a Carlos Sainz
, který prý dostal na Dakar povolenku od svého chlebodárce VW, kde se podílí na vývoji a přípravě vstupu koncernu do WRC.
Tak to je pro dnešek vše.
Sborná Kamazu už včera vyrazila a mají to do Le Havre docela kus cesty. Jedou ve složení Nikolajev, A. Mardějev (jun.), Karginov + I. Mardějev (sen.) jako ostrá asistence schopná porazit 85% konkurence. S Kamazem jede zase i Kazach Ardavichus (loni 3.) ze stáje Astana, ale s tovární podporou. Další dva Kamazy jedou na Africa Race.
Team De Rooy jede jako loni s Ivecem, Gerard opět s kapotovým, Echter, Biasion, Adua a Kuipers s trambusovým Trakkerem. Gerard De Rooy (loni vítěz), jeho bratranec Hans Echter (vítěz posledního afrického ročníku 2007 - tehdy s MANem) a Miki Biasion jedou jako tovární jezdci (team De Rooy má letos a na další dva roky smluvně zajištěn status továrního teamu Iveco), Adua a Kuipers jsou "zákazníci". Asi opět žhaví favorité na vítězství.
O českých týmech jsem už psal a nic nového nevím, snad jen krom toho, že Loprais sice deklaruje stavbu nového Jamalu, ale zveřejnil video, kde se nově polepuje klasická T815 do černo-červených barev. Tak uvidíme, jestli má zákazníka místo Tomáše Vrátného, který jede letos u Spáčilovců (Czech-Dakar Team), ale pak by bylo divné, že by lepil Tatru do barev Instaforex / 69 energy drink, což jsou jeho vlastní sponzoři nebo jak to vůbec bude. Původně deklaroval, že do Limy, odkud se letos startuje 5.ledna poveze Jamal letecky až koncem prosince. Uvidíme.
Nic jsem nevykoukal ze stránek Veka MAN teamu, tak se nechme překvapit.
Zajímavé je počínání Dakar Teamu Holland, který si po dvou letech s Ginafem objednal v Kopřivnici jednu asistenční 6x6 a jednu ostrou závodní 4x4 Tatru Phoenix. Je to vůbec první závodní Tatra Phoenix vzniklá po koupení 19-ti % Tatry Dafem. Má motor Paccar 12,9 litru, převodovku ZF a kabinu z Dafu, to celé na tradičním podvozku Tatra. Týmu ji předával Radek Smolka, takže ji vyvíjeli a stavěli přímo v Kopřivnici. Testovali ji společně s Tomečkovci v Senici a velmi si ji Holanďani pochvalovali.
Když už jsme u Tomečkovců, nemáte někdo informace, jak je to letos s Andrém de Azavedem?
Zajímavé je to v autech. X-raid nasazuje zase silnou trojku modifikovaných MINI (je na nich prý mnoho nového, proto nakonec zrušili na poslední chvíli start na Silk Way - nebyly ještě odzkoušeny a vyskytly se problémy), které pojedou s loňským vítězem Peterhanselem, Nani Romou a Holowczycem za volanty + nějací zákazníci.
Jihoafrická Imperial Toyota má od letoška status továrního týmu Toyota, auta jsou pro letošek prý také zcela nová a vylepšená (vypadají stejně), stejné jsou i posádky De Villiers (loni 3.) a Duncan Vos (loni 10.). Další 4 Hilluxy staví v licenci belgický team Overdrive a zajímavostí je, že s jedním z nich pojede Adam Malysz, který loni i celý letošní rok startoval za Offroadsport Mirka Zapletala. Mirek sám prý pojede se svým Hummerem, se kterým vyhrál poslední závod Světového poháru v Cross country rally - portugalskou Baja 500 Portalegre a ve světovém poháru skončil letos celkově 2.
Ticho po pěšině je zatím kolem startu Robbyho Gordona. Na foru jeho stránky se jenom množí dohady, jakou karoserii na svou buggy letos oblékne (Hummery se už nevyrábějí, tak nemá od koho za tu kastli dostat sponzoring), ale kromě toho, že v květnu loňské auto testoval s ohledem na Dakar 2013, žádné další zprávy nejsou. V Americe celý rok úspěšně závodil v Baja závodech a neúspěšně v Nascar, tak uvidíme.
Na závěr mám jedno překvapení. Náš "oblíbenec"


Tak to je pro dnešek vše.