TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Moderátor: Acon
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
len mala poznamka, pri td5ke v disco2 turbo dieru velmi citelne potlaci funkcny solenoid na wastegate...
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Jo, a proto mám nachystanej příslušnej wastegate modulátor i do Defa. On sice výkonu nepřidá, ale umožní ho přesněji regulovat a tím pádem vytáhnout z turba víc už v nižších otáčkách. VNT je na to ještě lépe.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- injaaa
- Příspěvky: 972
- Registrován: 29 čer 2011 10:06
- tel.: 724334303
- auto: Def 90, D3
- Bydliště: Beroun
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Čip takovej efekt nemá (nebo je spíš nesrovnatelnej), měl jsem to načipovaný už před tím VNT a oproti standardu čipování pomohlo ale ne až tak zásadně, ta turbo díra byla podle mě ještě víc znát. Doplnění VNT turba to posunulo pocitově úplně jinam. Teď k tomu budu ještě ladit znovu čip..MadTom píše:Tak úplně stejnej efekt mi to udělalo, když jsem auto načipoval. Předtím to prostě při podtočení začalo cukat a poskakovat, teď to buďto jede, nebo pod cca 1700otáček, když nemám možnost podřadit (prudké stoupání, zapomenutá redukovaná 3), tak prošlápnu plynovej pedál, a ono to vyjede. Sice to položí kouřovou clonu, ale když jsem to zkusil uškrtit na kouřivosti, tak to prostě nechtělo jet. Docela si dovedu představit, co tomu udělá variabilní turbo, nejlépe v kombinaci se správným čipem.
Druhá možnost - ještě dražší, je 3,2TDCi - do Defa se to vleze a je to "stejnej" motor jako 2,4TDCi, akorát má o válec navíc. Přestavby už existují.
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
mne teraz prestal fungovat a rozdiel to je obrovsky!MadTom píše:Jo, a proto mám nachystanej příslušnej wastegate modulátor i do Defa. On sice výkonu nepřidá, ale umožní ho přesněji regulovat a tím pádem vytáhnout z turba víc už v nižších otáčkách. VNT je na to ještě lépe.
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Pozor, pokud přestane fungovat, tak to je jinej režim, než v Defu. On ten modulátor v principu umožňuje to, že turbo se rychleji dostane na maximální tlak - tj. dřív, a ten potom přesněji drží - prostě otevření obtokového ventilu = wastegate, nastane později, ale více skokově. U Defa se ventil začne otevírat dříve a otevírá se postupně. A to je celej princip přesnější regulace.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
zalezi od toho v ktorej pozicii sa zasekne, ak zostane zavrety a nepusta vzduch na ventil wastegatu, tak ti motor pada do nudzaku. ak zostane otvoreny, tak je to citit ako turbo dieru. ak su original kolesa, tak je to vcelku malo citit. ak su kolesa vacsie/tazsie tak je to silno citit a clovek ma pocit, ze si moze dat cigaretu kym sa turbo "nabije";-)
- petr pp
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 19 zář 2013 16:06
- tel.: 0903790668
- auto: def 90
- Bydliště: Moravske Lieskove
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Neskusal nahodou niekto napasovat turbo z avie do td5? Avia ma obsah 3.5l a neni ani moc velke. Mohlo by to fungovat?
- petr pp
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 19 zář 2013 16:06
- tel.: 0903790668
- auto: def 90
- Bydliště: Moravske Lieskove
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Neskusal nahodou niekto napasovat turbo z avie do td5? Avia ma obsah 3.5l a neni ani moc velke. Mohlo by to fungovat?
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
No, až mi turbo odejde, napasuju tam z Alfy 156 2,4 JTD. Podle mě je to přesně . Avia je 4 válec s obsahem o víc než 30% , to bych řekl že je už dost mimo, asi by v nízkých netlačilo a ve vysokých přefukovalo
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
VNT pro TD5 skládají jako hybridní - tedy není to standardní z řady, ale je to složenina ze dvou - z jednoho se vezme turbína a z druhého kompresor. Co mi úplně nesedí je ovládání pouze přetlakem, bez nějaké chytrosti k tomu. Ale asi to jde. Ono pokud to má fungovat od nižších otáček a udržet výkon ve vysokých, tak to chce turbo s proměnnou geometrií - VNT, místo stávajícího s wastegate - tedy vlastně ztrátovou regulací.
Chvilku jsem o tom uvažoval, ale z finančních důvodů pouze v případě, že by stávající turbo dosloužilo.
Chvilku jsem o tom uvažoval, ale z finančních důvodů pouze v případě, že by stávající turbo dosloužilo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
... no ak je tvoje v takom stave ako moje tak to skoro nebude.MadTom píše:Chvilku jsem o tom uvažoval, ale z finančních důvodů pouze v případě, že by stávající turbo dosloužilo.

LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Jo, tak v tom taky doufám. Na D2 když jsem dělal štefty u svodů tak jsem prstem šťoural do rotoru a něco jako vůli jsem nenašel. Přece jenom ty peníze co by to stálo umím využít jinak.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- petr pp
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 19 zář 2013 16:06
- tel.: 0903790668
- auto: def 90
- Bydliště: Moravske Lieskove
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
No ja sa preto oto zaujimam lebo mam cip a pri akceleracii to zaholi a stoho usudzujem ze ma malo vzduchu a vela paliva a chcem podporit pritok vzduchu .
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Ono je to trošku složitější - pokud to zakouří někde nad cca 2200 otáček, tak je tam prostě málo vzduchu.
Pokud kolem 1700 tak se to turbo ještě prostě nestačilo roztočit.
Je to ale dost o tom čipu - pro standardní wastegate turbo je potřeb úplně jinej než pro VNT turbo.
Mě se to chová podobně a asi s tím něco udělám - trošku tomu uberu. Ale to až ve chvíli, kdy se dokopu k tomu, dá tam dvě mapy a přepínat je. Protože v terénu je to jinak velice dobré. Chce to jenom čas. Momentálně řeším resty, na co jsem doteď čas neměl a usazuju se v nové práci.
Pokud kolem 1700 tak se to turbo ještě prostě nestačilo roztočit.
Je to ale dost o tom čipu - pro standardní wastegate turbo je potřeb úplně jinej než pro VNT turbo.
Mě se to chová podobně a asi s tím něco udělám - trošku tomu uberu. Ale to až ve chvíli, kdy se dokopu k tomu, dá tam dvě mapy a přepínat je. Protože v terénu je to jinak velice dobré. Chce to jenom čas. Momentálně řeším resty, na co jsem doteď čas neměl a usazuju se v nové práci.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- petr pp
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 19 zář 2013 16:06
- tel.: 0903790668
- auto: def 90
- Bydliště: Moravske Lieskove
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Ja mam standartne turbo a prave to ze sa este neroztoci chcem zmenit ale nemam paru ako mu pomoct preto som uvazoval nad turbom z vedsieho motora ale to co pise dava v prispevku ma logiku.
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Když dáš pouze větší turbo, tak se roztočí ještě později, protože bude mít ještě méně výfukových plynů na roztočení. Na druhou stranu menší turbo se roztočí dřív, ale při vysokých otáčkách nebude stíhat a buďto motor nepojede, nebo při špatné regulaci se turbo přetíží a jednoduše přetočí.
Proto se dává VNT - má nastavitelné statorové lopatky ve studené části a tím se dá kompenzovat funkce při různých otáčkách. Nebo tuším Opel zkoušel dvě turba - malé na nízké otáčky a velké na vysoké a ty se přepínaly. Nebo VW má kombinaci kompresoru hnaného od kliky a turba a opět elektronika řídí, kdy které funguje.
A u doopravdy velkých motorů typu kamion V8 16l nebo něco podobného tuším Scania zkoušela použít ještě druhů turbo, které ovšem nefoukalo vzduch do motoru, ale přes převody pomáhalo točit klikou, takže se využíval i zbytek energie v ještě teplých výfukových plynech za standardním turbem.
Proto se dává VNT - má nastavitelné statorové lopatky ve studené části a tím se dá kompenzovat funkce při různých otáčkách. Nebo tuším Opel zkoušel dvě turba - malé na nízké otáčky a velké na vysoké a ty se přepínaly. Nebo VW má kombinaci kompresoru hnaného od kliky a turba a opět elektronika řídí, kdy které funguje.
A u doopravdy velkých motorů typu kamion V8 16l nebo něco podobného tuším Scania zkoušela použít ještě druhů turbo, které ovšem nefoukalo vzduch do motoru, ale přes převody pomáhalo točit klikou, takže se využíval i zbytek energie v ještě teplých výfukových plynech za standardním turbem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- petr pp
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 19 zář 2013 16:06
- tel.: 0903790668
- auto: def 90
- Bydliště: Moravske Lieskove
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Tak to zatial necham a pockam ako to dopadne ked to budes mat prerobene a potom ak dovolis ta skopirujem 

-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Tak to si nejspíš počkáš, jak už jsem psal, nemám to v plánu. D2 i 130 mi zatím stačí jak jezdí. D2 s většíma kolama a čipnutá, 130 v originál stavu. 130 předpokládám že časem čipnu, až s ní začnu skutečně jezdit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- petr pp
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 19 zář 2013 16:06
- tel.: 0903790668
- auto: def 90
- Bydliště: Moravske Lieskove
Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Trpezlivost ruze prinasa 

Re: TURBO s variabilnou geometriou pre TD5 aj 300
Když jsem dumal o variabilním turbu, tak jsem někde četl že by se mělo dát použít VNT turbo z nějaké 2,5 Audiny, ale dál jsem to nezkoumal.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.