Kardany a ložiska - topic 2.
Moderátor: Safraporte
Re: Kardany a ložiska - topic 2.
Vlastne jsem se ptal na oboji....prelisovani lozisek na kardanu, to asi bude nerealne, musim tam nejak dostat ty na transita...ale napred z nich musim orezat ty plisky, ktery mi brani je tam dat.
Co se tyka silentbloku na kardan, tak jeste uvidim...mozna to koupim s tim drzakem a vykaslu se na nejaky prelisovavani.
Velky dik za postrehy a zkusenosti...
Co se tyka silentbloku na kardan, tak jeste uvidim...mozna to koupim s tim drzakem a vykaslu se na nejaky prelisovavani.
Velky dik za postrehy a zkusenosti...
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
- deyva
- Příspěvky: 293
- Registrován: 18 říj 2012 20:00
- auto: Free I 3D 2.0Di,2000
- Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav
Re: Kardany a ložiska - topic 2.
No, ja jsem kupoval vsechny tri na diff s drzakem z litepu... A po cca 12 tisicich jsem preventivne vymenil ten predni, pac byl opravdu lehce natrhlej... Vzdycky kupuju tu stredni variantu... Ani ne origo, ani ne tu nejlevnejsi... Ten polybush me laka na cely auto, ale nevim jestli se to jeste vyplati...
Odesláno z mého MK16i pomocí Tapatalk
Odesláno z mého MK16i pomocí Tapatalk
Re: Kardany a ložiska - topic 2.
Kdyz mam v haji jen jeden bocni, musim vymenit oba (levy, pravy)? To asi neni snad potreba, kdyz ten druhej bocni je v cajku a plni funkci tak jak ma...
Panove, budu muset navstivit nejaky srat freelanderu a pokecat o zavadach a jejich opravach. Pochybuju, ze by se majitele dedku a vyvonenych LR bavili s majitelem jednoho z prvnich Freelanderu

Panove, budu muset navstivit nejaky srat freelanderu a pokecat o zavadach a jejich opravach. Pochybuju, ze by se majitele dedku a vyvonenych LR bavili s majitelem jednoho z prvnich Freelanderu


Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
- macejky1
- Příspěvky: 2222
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardany a ložiska - topic 2.
Vymen ten kterej je v haji a cekej az odejde i ten druhej. Nejcasteji tedy opravdu odchazi predni.
Na sraz urcite dojed. Bavit se s tebou budou vsichni. Na majitelich LR je krasne ze je to takova parta zvlastnich lidi a nemyslim si ze by se treba majitel nalestene D4 ktery prijede na sraz nejak ofrnoval nad starym fritakem.
Na sraz urcite dojed. Bavit se s tebou budou vsichni. Na majitelich LR je krasne ze je to takova parta zvlastnich lidi a nemyslim si ze by se treba majitel nalestene D4 ktery prijede na sraz nejak ofrnoval nad starym fritakem.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
- Tim
- Příspěvky: 1793
- Registrován: 16 kvě 2010 14:01
- tel.: 736287666
- auto: Free, Civic, Outback
- Bydliště: Marjánky
Re: Kardany a ložiska - topic 2.
Můžu potvrditmacejky1 píše: Bavit se s tebou budou vsichni. Na majitelich LR je krasne ze je to takova parta zvlastnich lidi a nemyslim si ze by se treba majitel nalestene D4 ktery prijede na sraz nejak ofrnoval nad starym fritakem.

No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!
Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!
Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!
- Hunter
- Příspěvky: 1497
- Registrován: 22 bře 2007 01:04
- auto: Free I Td4 AT
- Bydliště: Jičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardany a ložiska - topic 2.
Kluci potrebuji poradit, zase mi huci lozisko na kardanu - predni, uz tam mam nekolikate, a vzdy po cca 1 roce (25-30t km) zacne zase hucet, i kdyz tam je to kvalitni (ne nahrada) naposledy jsem zkusil i to na Forda jak doporucoval tusim Tagr, a zase to huci. Cim to muze byt? Spatne vyvazeny kardan?
Free Td4 2004 HSE automat
- deyva
- Příspěvky: 293
- Registrován: 18 říj 2012 20:00
- auto: Free I 3D 2.0Di,2000
- Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav
Re: Kardany a ložiska - topic 2.
To je nějaký divný... Hučí přední nebo zadní? Kdyby zadní, tak třeba jestli není nějak blbě namontovanej diferák nebo něco, že by to pořád jakoby tlačilo na jednu stranu ložiska na kardanu (výš, níž, doprava doleva)... Nebo u předního zase jestli není svěšenej motor moc na silentblokách a tím nestahuje i celou IRD a přední kardanku? Nebo přidřený ložiska v křížcích na kardance? Že by to jako dělalo velkej tlak než se přehoupne a tím se snažilo vyosovat ložisko a víc opotřebovávat? Při tak častým měnění si myslím že tam bude něco špatně co se týče geometrie celýho kardanu, jinak to snad není možný si myslím... Určitě hučí furt ty ložiska na kardanu a ne něco jinýho?
Nejsem expert, nejsem mechanik, tolik zkušeností taky nemám... Jen jsem se nad tím tak zamyslel co by to mohlo způsobovat...
Edit: taky asi záleží jakej je nájezd mezi výměnama (jako jestli to je pár tisíc nebo pár desítek tisíc) a nějaký zátěže na auto jako vlek a tak...
Nejsem expert, nejsem mechanik, tolik zkušeností taky nemám... Jen jsem se nad tím tak zamyslel co by to mohlo způsobovat...
Edit: taky asi záleží jakej je nájezd mezi výměnama (jako jestli to je pár tisíc nebo pár desítek tisíc) a nějaký zátěže na auto jako vlek a tak...
- Hunter
- Příspěvky: 1497
- Registrován: 22 bře 2007 01:04
- auto: Free I Td4 AT
- Bydliště: Jičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardany a ložiska - topic 2.
No to si prave myslim, ze to muze snad zpusobovat jenom nejaky tlak pri vyoseni. Huci to urcite lozisko na kardanu. Ten najez jsem uvadel, cca 25-30t km. A provoz je bezny, jednou za rok jenom pritahnu par baliku sena, coz je trohu zahul, ale to je vse.
Free Td4 2004 HSE automat
- fugín
- Příspěvky: 2300
- Registrován: 13 lis 2011 21:56
- tel.: 777001161
- auto: ex free 1,8/Disco2
- Bydliště: opatovice nad labem
Re: Kardany a ložiska - topic 2.
Kdyby ste na něco podstatnýho přišli tak budu i já rád. Zrovna předevčírem mě příšly nový ložiska. Ale ve finále jsem rád,že to bylo jen to ložisko závěsu protože zvuk to byl sakra nepříjemnej. Ty předchozí mě vydržely necelý dva roky a špatný bylo přední,teď pro změnu zase zadní,myslím že to vyvážením kardanu asi nebude. Prostě jsou ty závěsy kardanu celkově poddimenzovaný a pokud je majitel navíc často máchá ve vodě a v bahně tak prostě nevydrží.
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
- macejky1
- Příspěvky: 2222
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardany a ložiska - topic 2.
Vetsinou odchazi drive to predni. Protoze "chyta" vice necistot ktere se drive ci pozdeji dostanou pres zapouzdreni.
30 tis. Km na to lozisko neni uplne spatnej najezd. Je to opravdu trochu poddimenzovane. Ale urcite bych ted pri vymene nechal pro jistotu vyvazit kardan a vymenil krize. Neni to zadna velka investice a ty krizky nemaji maznice takze radeji casteji kontrolovat / menit. A ty loziska je opravdu lepsi menit vzdy obe naraz jak doporucuje vyrobce. I kdyz je totak ko jen jedno.
30 tis. Km na to lozisko neni uplne spatnej najezd. Je to opravdu trochu poddimenzovane. Ale urcite bych ted pri vymene nechal pro jistotu vyvazit kardan a vymenil krize. Neni to zadna velka investice a ty krizky nemaji maznice takze radeji casteji kontrolovat / menit. A ty loziska je opravdu lepsi menit vzdy obe naraz jak doporucuje vyrobce. I kdyz je totak ko jen jedno.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom