Kardany a ložiska - topic 2.

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
Krasty
Příspěvky: 515
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#81 Příspěvek od Krasty » 01 pro 2013 11:00

Vlastne jsem se ptal na oboji....prelisovani lozisek na kardanu, to asi bude nerealne, musim tam nejak dostat ty na transita...ale napred z nich musim orezat ty plisky, ktery mi brani je tam dat.
Co se tyka silentbloku na kardan, tak jeste uvidim...mozna to koupim s tim drzakem a vykaslu se na nejaky prelisovavani.

Velky dik za postrehy a zkusenosti...
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 293
Registrován: 18 říj 2012 20:00
auto: Free I 3D 2.0Di,2000
Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#82 Příspěvek od deyva » 01 pro 2013 18:08

No, ja jsem kupoval vsechny tri na diff s drzakem z litepu... A po cca 12 tisicich jsem preventivne vymenil ten predni, pac byl opravdu lehce natrhlej... Vzdycky kupuju tu stredni variantu... Ani ne origo, ani ne tu nejlevnejsi... Ten polybush me laka na cely auto, ale nevim jestli se to jeste vyplati...

Odesláno z mého MK16i pomocí Tapatalk

Krasty
Příspěvky: 515
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#83 Příspěvek od Krasty » 01 pro 2013 19:44

Kdyz mam v haji jen jeden bocni, musim vymenit oba (levy, pravy)? To asi neni snad potreba, kdyz ten druhej bocni je v cajku a plni funkci tak jak ma...
Panove, budu muset navstivit nejaky srat freelanderu a pokecat o zavadach a jejich opravach. Pochybuju, ze by se majitele dedku a vyvonenych LR bavili s majitelem jednoho z prvnich Freelanderu :beer :D
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#84 Příspěvek od macejky1 » 01 pro 2013 20:22

Vymen ten kterej je v haji a cekej az odejde i ten druhej. Nejcasteji tedy opravdu odchazi predni.

Na sraz urcite dojed. Bavit se s tebou budou vsichni. Na majitelich LR je krasne ze je to takova parta zvlastnich lidi a nemyslim si ze by se treba majitel nalestene D4 ktery prijede na sraz nejak ofrnoval nad starym fritakem.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
Tim
Příspěvky: 1793
Registrován: 16 kvě 2010 14:01
tel.: 736287666
auto: Free, Civic, Outback
Bydliště: Marjánky

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#85 Příspěvek od Tim » 02 pro 2013 06:44

macejky1 píše: Bavit se s tebou budou vsichni. Na majitelich LR je krasne ze je to takova parta zvlastnich lidi a nemyslim si ze by se treba majitel nalestene D4 ktery prijede na sraz nejak ofrnoval nad starym fritakem.
Můžu potvrdit :yes
No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!

Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#86 Příspěvek od Hunter » 24 led 2014 10:15

Kluci potrebuji poradit, zase mi huci lozisko na kardanu - predni, uz tam mam nekolikate, a vzdy po cca 1 roce (25-30t km) zacne zase hucet, i kdyz tam je to kvalitni (ne nahrada) naposledy jsem zkusil i to na Forda jak doporucoval tusim Tagr, a zase to huci. Cim to muze byt? Spatne vyvazeny kardan?
Free Td4 2004 HSE automat

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 293
Registrován: 18 říj 2012 20:00
auto: Free I 3D 2.0Di,2000
Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#87 Příspěvek od deyva » 24 led 2014 10:34

To je nějaký divný... Hučí přední nebo zadní? Kdyby zadní, tak třeba jestli není nějak blbě namontovanej diferák nebo něco, že by to pořád jakoby tlačilo na jednu stranu ložiska na kardanu (výš, níž, doprava doleva)... Nebo u předního zase jestli není svěšenej motor moc na silentblokách a tím nestahuje i celou IRD a přední kardanku? Nebo přidřený ložiska v křížcích na kardance? Že by to jako dělalo velkej tlak než se přehoupne a tím se snažilo vyosovat ložisko a víc opotřebovávat? Při tak častým měnění si myslím že tam bude něco špatně co se týče geometrie celýho kardanu, jinak to snad není možný si myslím... Určitě hučí furt ty ložiska na kardanu a ne něco jinýho?

Nejsem expert, nejsem mechanik, tolik zkušeností taky nemám... Jen jsem se nad tím tak zamyslel co by to mohlo způsobovat...

Edit: taky asi záleží jakej je nájezd mezi výměnama (jako jestli to je pár tisíc nebo pár desítek tisíc) a nějaký zátěže na auto jako vlek a tak...

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#88 Příspěvek od Hunter » 24 led 2014 10:43

No to si prave myslim, ze to muze snad zpusobovat jenom nejaky tlak pri vyoseni. Huci to urcite lozisko na kardanu. Ten najez jsem uvadel, cca 25-30t km. A provoz je bezny, jednou za rok jenom pritahnu par baliku sena, coz je trohu zahul, ale to je vse.
Free Td4 2004 HSE automat

Uživatelský avatar
fugín
Příspěvky: 2300
Registrován: 13 lis 2011 21:56
tel.: 777001161
auto: ex free 1,8/Disco2
Bydliště: opatovice nad labem

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#89 Příspěvek od fugín » 24 led 2014 10:57

Kdyby ste na něco podstatnýho přišli tak budu i já rád. Zrovna předevčírem mě příšly nový ložiska. Ale ve finále jsem rád,že to bylo jen to ložisko závěsu protože zvuk to byl sakra nepříjemnej. Ty předchozí mě vydržely necelý dva roky a špatný bylo přední,teď pro změnu zase zadní,myslím že to vyvážením kardanu asi nebude. Prostě jsou ty závěsy kardanu celkově poddimenzovaný a pokud je majitel navíc často máchá ve vodě a v bahně tak prostě nevydrží.
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#90 Příspěvek od macejky1 » 24 led 2014 19:59

Vetsinou odchazi drive to predni. Protoze "chyta" vice necistot ktere se drive ci pozdeji dostanou pres zapouzdreni.
30 tis. Km na to lozisko neni uplne spatnej najezd. Je to opravdu trochu poddimenzovane. Ale urcite bych ted pri vymene nechal pro jistotu vyvazit kardan a vymenil krize. Neni to zadna velka investice a ty krizky nemaji maznice takze radeji casteji kontrolovat / menit. A ty loziska je opravdu lepsi menit vzdy obe naraz jak doporucuje vyrobce. I kdyz je totak ko jen jedno.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardany a ložiska - topic 2.

#91 Příspěvek od Hunter » 30 led 2014 11:06

Mecejky diky za rady :wink:
Free Td4 2004 HSE automat

Odpovědět