td5 nejede
Moderátor: Miky_CZ
- peppino
- Příspěvky: 745
- Registrován: 04 zář 2011 23:29
- tel.: 606486252
- auto: LR DII Td5
- Bydliště: Chotěboř
Re: td5 nejede
Každopádně zkontroluju-až bude menší kosa,nemám garáž do který se vejdu-a zajedu mrknout na vstřikovače.Teď mě napadá,první válec u td5 je u setrváku nebo u rozvodů?
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!
- petr pp
- Příspěvky: 1331
- Registrován: 19 zář 2013 16:06
- tel.: 0903790668
- auto: def 90
- Bydliště: Moravske Lieskove
Re: td5 nejede
Od rozvodov.
- peppino
- Příspěvky: 745
- Registrován: 04 zář 2011 23:29
- tel.: 606486252
- auto: LR DII Td5
- Bydliště: Chotěboř
Re: td5 nejede
Tak jsem vytáh oba konektory z řj.Vypadaly dobře,ten červenej se mi zdál trochu zašlej,tak jsem je oba preventivně vyčistil a odmastil a ejhle,chod motoru se znatelně zlepšil.peppino píše:Po delší době zas řeším problém s motorem.Když u stojícího auta držím stabilní otáčky,tak 2700,motor kolísá,tzn.přidává a ubírá v rozmezí 2700-2750.Mít ten motor čerpadlo,řek bych,že to dělá regulátor.Ale nemá.A s tím zřejmě souvisí i nepravidelný chod při mírným tahu tak kolem 1200-1300 ot.Když na něj šlápnu,tak jede dobře.Máte někdo nějakou zkušenost?
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!
-
- Příspěvky: 15103
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: td5 nejede
Jenom pro představu - přes ty malinké piny v konektoru na řídící jednotce teče do vstřikovačů cca 50A a napětí je tam cca 90V. Sice jenom krátkodobě, ale jakýkoliv přechodový odpor, způsobený olezlým nebo zkorodovaným kontaktem je velký problém. NA rozdíl od světel, kde by se konektor díky trvalému odběru roztavil, tady se to takto neprojeví.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- peppino
- Příspěvky: 745
- Registrován: 04 zář 2011 23:29
- tel.: 606486252
- auto: LR DII Td5
- Bydliště: Chotěboř
Re: td5 nejede
Teď už mi ke štěstí stačí nějaký malinkatý "čip".
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!
- peppino
- Příspěvky: 745
- Registrován: 04 zář 2011 23:29
- tel.: 606486252
- auto: LR DII Td5
- Bydliště: Chotěboř
Re: td5 nejede
Dneska odpolrdne jsem se vrátil z Olomouce,kde mi Tomáš drobet poladil ŘJ.No,není to raketa,ale když potřebuju,tak jede.Na vyzkoušení jsem měl 140km zpáteční cesty proti silnýmu větru,takže jsem potřeboval furt.Kecám,ale už to tam mělo být dávno.Přesně tohle jsem chtěl.(Pro Toma-vyhnal jsem všechny pavouky a už nezahulí).Mezi 1600 a 2500 ot. je nárůst točáku znatelný.Vím,že to dneska dělá kdekdo,já byl u Toma a jsem spokojen!peppino píše:Teď už mi ke štěstí stačí nějaký malinkatý "čip".
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!
-
- Příspěvky: 15103
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: td5 nejede
Díky za info, byl jsem překvapenej, že to vůbec mělo snahu zakouřit, ale tohle to doopravdy vysvětluje - prostě to chtělo prohnat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: td5 nejede
Jo, Diskoška... Já onehdy vyndal nádobku na vodu a koumal jestli nemám bublinu v chlazení. Nebyla tam, ale asi jsem pohnul s něčím pod nádobkou, jsou tam konektory, hadičky. Auto najednou jede jak šlak... proč, to netuším
Prostě landrover
Prostě landrover
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
Re: td5 nejede
ad dava - za nádobkou je propojovací konektor všech uzemnění v autě ( na defendru ) / ECU má ještě jedno samostatné pod kabely řídící jednotky ( na defendru ). Předpokládám, že to budeš mít zaoxidované ( pokud je to stejně umístěné na discu ). Pohnul jsi s tím a budeš tam mít lepší kontakt, řek bych...
peppino - podařilo se Ti vyřešit kolísání otáček ? U mne, když se zdálo že vyřešeno tak, jsem ve výsledku zjistil, že se to posunulo pouze do jiného rozmezí a tam kde jsem to čekal to jede bez kolísání. Drbu se s tím pokaždé, když čas dovolí a bez výsledku / tedy pokud neberu to, že se to vždy posune někam jinam. Obecně to najdu vždy mezi 2500-2700 ot/min. Včera jsem vyhazoval kat.jestli není ucpaný, výsledek žádný ( ano auto jede výrazně lépe, ale kolísání tam je stále ). Musím zpět k Tomovi. Zkoušeli jsem to na jiném ECU a vše se zdálo OK. Tom nahrál novou mapu do origo ECU a zdálo se, že OK. Jenže se to posunulo jinam a to jsem nečekal. takže znovu... Tobě to již nekolísá ? Zkoušel jsi to v jiných otáčkách ? Albert
peppino - podařilo se Ti vyřešit kolísání otáček ? U mne, když se zdálo že vyřešeno tak, jsem ve výsledku zjistil, že se to posunulo pouze do jiného rozmezí a tam kde jsem to čekal to jede bez kolísání. Drbu se s tím pokaždé, když čas dovolí a bez výsledku / tedy pokud neberu to, že se to vždy posune někam jinam. Obecně to najdu vždy mezi 2500-2700 ot/min. Včera jsem vyhazoval kat.jestli není ucpaný, výsledek žádný ( ano auto jede výrazně lépe, ale kolísání tam je stále ). Musím zpět k Tomovi. Zkoušeli jsem to na jiném ECU a vše se zdálo OK. Tom nahrál novou mapu do origo ECU a zdálo se, že OK. Jenže se to posunulo jinam a to jsem nečekal. takže znovu... Tobě to již nekolísá ? Zkoušel jsi to v jiných otáčkách ? Albert
- peppino
- Příspěvky: 745
- Registrován: 04 zář 2011 23:29
- tel.: 606486252
- auto: LR DII Td5
- Bydliště: Chotěboř
Re: td5 nejede
Nojo,kolísání otáček-výměna kabelovýho svazku ke vstřikům to vyřešila.alberth píše:ad dava - za nádobkou je propojovací konektor všech uzemnění v autě ( na defendru ) / ECU má ještě jedno samostatné pod kabely řídící jednotky ( na defendru ). Předpokládám, že to budeš mít zaoxidované ( pokud je to stejně umístěné na discu ). Pohnul jsi s tím a budeš tam mít lepší kontakt, řek bych...
peppino - podařilo se Ti vyřešit kolísání otáček ? U mne, když se zdálo že vyřešeno tak, jsem ve výsledku zjistil, že se to posunulo pouze do jiného rozmezí a tam kde jsem to čekal to jede bez kolísání. Drbu se s tím pokaždé, když čas dovolí a bez výsledku / tedy pokud neberu to, že se to vždy posune někam jinam. Obecně to najdu vždy mezi 2500-2700 ot/min. Včera jsem vyhazoval kat.jestli není ucpaný, výsledek žádný ( ano auto jede výrazně lépe, ale kolísání tam je stále ). Musím zpět k Tomovi. Zkoušeli jsem to na jiném ECU a vše se zdálo OK. Tom nahrál novou mapu do origo ECU a zdálo se, že OK. Jenže se to posunulo jinam a to jsem nečekal. takže znovu... Tobě to již nekolísá ? Zkoušel jsi to v jiných otáčkách ? Albert
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!
Re: td5 nejede
Na novém svazku ke vstřikům mám najeto 13tkm. Propojovací konektor suchý, přechodový odpor na kostru se to tváří že to nemá. Jeden vstřik má ale nižší odpor než ostatní čtyři. Za chvíli budu vědět nazpaměť , jakou barvu mají kde jaké vodiče. Nicméně závada jak ji popisuješ, přesně odpovídá tomu co se snažím vyřešit já.
- peppino
- Příspěvky: 745
- Registrován: 04 zář 2011 23:29
- tel.: 606486252
- auto: LR DII Td5
- Bydliště: Chotěboř
Re: td5 nejede
Tak jsem se dlouho netěšil.Dneska zničeho nic začal jít motor na čtyři válce.Když ho chcípnu,tak po nastartování jde tak minutu normálně a pak zas na čtyři.Asi mě z toho jebne!
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!
-
- Příspěvky: 15103
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: td5 nejede
Jestli to chvilku běží dobře a potom se to po.... , tak to tipuju na problém v elektrice - v kabelech mezi řídící jednotkou a vstřikovačema. A nemusí to být nutně ta část, co je pod víkem ventilů, ale klidně konektor na řídící jednotce nebo drát někde po cestě. Ony ty konektory jsou jsou docela malé, a pokud zkorodují tak se potom mohou ohřát a přestat kontaktovat.
Pro představu - na vstřikovače jde z řídící jednotky napětí 85-90V, cívka vstřikovače má stejnosměrný odpor cca 2 Ohmy, takže po dobu, kdy jde do vstřikovače proud - tedy během vlastního vstřiku, tam teče proud kolem 45A. To by při 12V odpovídalo výkonu 540W - tedy zhruba 10 světel s 55W žárovkou. A to celé je připojené tím malým konektorem. A normálně funguje, protože ten proud tam teče jenom chvilku a ono se to nestačí ohřát. Pokud se ale konektory vymačkají nebo zkorodují, tak se tam udělá přechodový odpor a na něm je ztráta a tím se konektor začne ohřívat, a tím se tento přechodový odpor zvětší a je na něm ještě větší ztráta a konektor se ještě více ohřeje, až buďto přestane pořádně vodit, nebo kdyby to bylo třeba světlo, tak prostě vyhoří.
Mě se to takto chovalo, když špatně kontaktoval konektor na vstřikovači - za studena v pohodě, až se motor ohřál, tak problém. Spravilo se to, až motor vychládnul. Pokud ti to bude u studeného auta dělat chvilku po nastartování, a stejně tak u teplého, tak bych to nehledal v motoru ale jinde po cestě v drátech. Popis je v RAVE, včetně fotek a umístění konektorů v autě. Červenej konektor na řídící jednotce je sice vodotěsnej, ale to taky znamená, že když se do něj voda dostane, tak tam zůstane. A moje zkušenost s montáží věcí ven je, že nejlépe ve vodotěsné krabici s dírkou dole. Ona ta voda umí i zkondenzovat.
Pro představu - na vstřikovače jde z řídící jednotky napětí 85-90V, cívka vstřikovače má stejnosměrný odpor cca 2 Ohmy, takže po dobu, kdy jde do vstřikovače proud - tedy během vlastního vstřiku, tam teče proud kolem 45A. To by při 12V odpovídalo výkonu 540W - tedy zhruba 10 světel s 55W žárovkou. A to celé je připojené tím malým konektorem. A normálně funguje, protože ten proud tam teče jenom chvilku a ono se to nestačí ohřát. Pokud se ale konektory vymačkají nebo zkorodují, tak se tam udělá přechodový odpor a na něm je ztráta a tím se konektor začne ohřívat, a tím se tento přechodový odpor zvětší a je na něm ještě větší ztráta a konektor se ještě více ohřeje, až buďto přestane pořádně vodit, nebo kdyby to bylo třeba světlo, tak prostě vyhoří.
Mě se to takto chovalo, když špatně kontaktoval konektor na vstřikovači - za studena v pohodě, až se motor ohřál, tak problém. Spravilo se to, až motor vychládnul. Pokud ti to bude u studeného auta dělat chvilku po nastartování, a stejně tak u teplého, tak bych to nehledal v motoru ale jinde po cestě v drátech. Popis je v RAVE, včetně fotek a umístění konektorů v autě. Červenej konektor na řídící jednotce je sice vodotěsnej, ale to taky znamená, že když se do něj voda dostane, tak tam zůstane. A moje zkušenost s montáží věcí ven je, že nejlépe ve vodotěsné krabici s dírkou dole. Ona ta voda umí i zkondenzovat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- peppino
- Příspěvky: 745
- Registrován: 04 zář 2011 23:29
- tel.: 606486252
- auto: LR DII Td5
- Bydliště: Chotěboř
Re: td5 nejede
Dneska jsem vyndal kabelový svazek,ŘJ,vyčistil a odmastil kontakty,napružil,vrátil zpátky a auto zatím jede.Doufám,že to tak zůstane.
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!
Re: td5 nejede
je smutné, že LR s tak v podstatě jednoduchým motorem zastaví pár drátů na autě starém 10let. autě které je stavěné na to aby s ním jeden dojel na konec světa. měl/mám štěstí, že jsem se mohl starat o pár 25-35 let starých aut s motory, na které je radost se jen dívat, ale kolem žádného jsem neběhal s kleštěmi a řešil konektory či vedení, abych je udržel v provozu. a je jedno zda válců mělo čtyři, šest nebo dvanáct.
mám nový svazek na vstřikovače abych vyměnil "nový" svazek na vstřikovače.
to jsem zvědav, zda to bude v mém případě k čemu
už bych si to po těch desítkách hodin hledání problému, zasloužil snad taky
ale jinak jsem s ním fakt spokojený
gratuluji k opravě
mám nový svazek na vstřikovače abych vyměnil "nový" svazek na vstřikovače.
to jsem zvědav, zda to bude v mém případě k čemu
už bych si to po těch desítkách hodin hledání problému, zasloužil snad taky
ale jinak jsem s ním fakt spokojený
gratuluji k opravě
- peppino
- Příspěvky: 745
- Registrován: 04 zář 2011 23:29
- tel.: 606486252
- auto: LR DII Td5
- Bydliště: Chotěboř
Re: td5 nejede
Doufám,že gratulace není předčasná,ale dík.Jinak s tebou souhlasím.Taky se nějak nemůžu smířit,co všechno může přijít.alberth píše:je smutné, že LR s tak v podstatě jednoduchým motorem zastaví pár drátů na autě starém 10let. autě které je stavěné na to aby s ním jeden dojel na konec světa. měl/mám štěstí, že jsem se mohl starat o pár 25-35 let starých aut s motory, na které je radost se jen dívat, ale kolem žádného jsem neběhal s kleštěmi a řešil konektory či vedení, abych je udržel v provozu. a je jedno zda válců mělo čtyři, šest nebo dvanáct.
mám nový svazek na vstřikovače abych vyměnil "nový" svazek na vstřikovače.
to jsem zvědav, zda to bude v mém případě k čemu
už bych si to po těch desítkách hodin hledání problému, zasloužil snad taky
ale jinak jsem s ním fakt spokojený
gratuluji k opravě
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!
Re: td5 nejede
jen pro info u mne bez výsledku - staré / nové vedení - kolísání bez změny
- peppino
- Příspěvky: 745
- Registrován: 04 zář 2011 23:29
- tel.: 606486252
- auto: LR DII Td5
- Bydliště: Chotěboř
Re: td5 nejede
Mě se ten kabelový svazek ke vstřikům projevil až když byl motor teplej.Když jsem měřil odpor udrátů u demontovanýho,bylo to ok.
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!
Re: td5 nejede
koukni na defender forum - def td5/02 kolísa...
nový kabel jsem tam měl jen na chvíli, pak jsem tam dal původní ( rok starý ) , protože bez změny
motor je bez závady, jak jsem dnes zjistil, pouze v úzkém pásmu před celkovým prohřátím
to jede perfektně
pak jsem tam kde jsem byl
nový kabel jsem tam měl jen na chvíli, pak jsem tam dal původní ( rok starý ) , protože bez změny
motor je bez závady, jak jsem dnes zjistil, pouze v úzkém pásmu před celkovým prohřátím
to jede perfektně
pak jsem tam kde jsem byl
- peppino
- Příspěvky: 745
- Registrován: 04 zář 2011 23:29
- tel.: 606486252
- auto: LR DII Td5
- Bydliště: Chotěboř
Re: td5 nejede
Oživím trochu téma.Dnes částečné umytí motoru,výměna paliv. filtru a naplnění klimatizace.Auto bez problému,pojížďky po městě.Pak nejednou zdechne za jízdy,oranžová kontrolka motoru.Vypnu klíček,zapnu-kontrolka nesvítí,ale nenastartuje-kontrolka svítí.Pak vytáhnu klíč,zamknu a odemknu dálkou-auto nastartuje a jede-50 metrů a takhle dokola.Pak zjistím,že když na místě prudce prošlápnu plyn,tak zdechne.Dohrkám domů a nechám stát.Po 3 hodinách auto funguje bez problému.Před výletem do Albánie jsem trochu znejistěl.
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!