Stránka 5 z 9

Re: Kterého defa pořídit

Napsal: 20 led 2016 18:44
od Milik607
Tak jsem si ted prohlížel pár novějších a pár těch starších defendrů a dám za pravdu že ten starší toho má asi opravdu víc co do sebe.....a motor teda říkáte raději 300tdi? Kdybych volil z dovozu jakou zemi by jste doporučily? Dají se sehnat i nějaké armádní uloženky takzvané za dobrou cenu?

Re: Kterého defa pořídit

Napsal: 20 led 2016 19:36
od eliott
Hledej auta z Itálie nebo Španělska. Ve Španělsku býval zdroj z nějakého lomu, auta měla hrozné interiéry, ale cena byla super a koroze žádná. Ale to už dnes budou jen TD5ky a mladší. Nicméně i auto s vadným motorem je v pohodě, dá se místo TD5ky namontovat TDičko.

Re: Kterého defa pořídit

Napsal: 20 led 2016 19:59
od Milik607
Na kolik by vyšlo sehnat tdi motor ve fajn stavu? Chtěl bych hlavně aby to auto bylo spolehlivé.....

Re: Kterého defa pořídit

Napsal: 20 led 2016 20:26
od Tonny
Milik607 píše:Na kolik by vyšlo sehnat tdi motor ve fajn stavu? Chtěl bych hlavně aby to auto bylo spolehlivé.....
Jestli chceš spolehlive auto, kup si jednicku Octavku TDicko a ne LR... :D

A ted vazne..
Mel jsem disco a defa 300TDi a dělal jsem hlavu 2x...vykon bida, 300TDi co fakt jedou jsem potkal asi 3... Zato precipovanejch TD5tek co fakt jedou znám desítky... Kazdy motor ma dvé mouchy, ja si ted koupil TD5 ale taky to ma sve.... Koroze je obecný nesvar LR, mel jsem pujceny 3 měsíce starého : defa a už mel orezle zadní dveře.... Je to o tom kdo ho jak udržuje a používá...jinak jestli jsi v Defu ještě nejel, tak si do něj nejdřív sedni a zavri dveře, at pochopíš co to znamená sedět šikmo od pedalu a s rukou zarazenou v bocnim okně... :D možná zjistíš ze Def je sice krasny auto, ale ujet v něm vice nez par set kilometru rocne je pouze pro pacienty...
PS: Taky jsem pacient, proto ho mam :heart

Re: Kterého defa pořídit

Napsal: 20 led 2016 20:40
od hok300
Tonny píše:
Milik607 píše:Na kolik by vyšlo sehnat tdi motor ve fajn stavu? Chtěl bych hlavně aby to auto bylo spolehlivé.....
Jestli chceš spolehlive auto, kup si jednicku Octavku TDicko a ne LR... :D

A ted vazne..
Mel jsem disco a defa 300TDi a dělal jsem hlavu 2x...vykon bida, 300TDi co fakt jedou jsem potkal asi 3... Zato precipovanejch TD5tek co fakt jedou znám desítky... Kazdy motor ma dvé mouchy, ja si ted koupil TD5 ale taky to ma sve.... Koroze je obecný nesvar LR, mel jsem pujceny 3 měsíce starého : defa a už mel orezle zadní dveře.... Je to o tom kdo ho jak udržuje a používá...jinak jestli jsi v Defu ještě nejel, tak si do něj nejdřív sedni a zavri dveře, at pochopíš co to znamená sedět šikmo od pedalu a s rukou zarazenou v bocnim okně... :D možná zjistíš ze Def je sice krasny auto, ale ujet v něm vice nez par set kilometru rocne je pouze pro pacienty...
PS: Taky jsem pacient, proto ho mam :heart
upřímě takhle dneska jsem jel s máminym ford range a když jsem přesedl z defa říkal jsem si že ten posed u defa je mnohem lepší. přijde mi co se týče výhledu i lepší :-D defíkem jsem nejel protože bych tam umrznul bufík nemám takže jsem se bál o omrzliny vyššího stupně :chuckle .

Re: Kterého defa pořídit

Napsal: 20 led 2016 20:58
od MadTom
Co se týče výhledu s Defíka, tak minimalistické sloupky okolo čelního skla dělají své. Včetně minimalistické pevnosti při nehodě.

Re: Kterého defa pořídit

Napsal: 20 led 2016 21:47
od eliott
Tonny píše:
Milik607 píše:Na kolik by vyšlo sehnat tdi motor ve fajn stavu? Chtěl bych hlavně aby to auto bylo spolehlivé.....
Jestli chceš spolehlive auto, kup si jednicku Octavku TDicko a ne LR... :D

A ted vazne..
Mel jsem disco a defa 300TDi a dělal jsem hlavu 2x...vykon bida, 300TDi co fakt jedou jsem potkal asi 3... Zato precipovanejch TD5tek co fakt jedou znám desítky... Kazdy motor ma dvé mouchy, ja si ted koupil TD5 ale taky to ma sve.... Koroze je obecný nesvar LR, mel jsem pujceny 3 měsíce starého : defa a už mel orezle zadní dveře.... Je to o tom kdo ho jak udržuje a používá...jinak jestli jsi v Defu ještě nejel, tak si do něj nejdřív sedni a zavri dveře, at pochopíš co to znamená sedět šikmo od pedalu a s rukou zarazenou v bocnim okně... :D možná zjistíš ze Def je sice krasny auto, ale ujet v něm vice nez par set kilometru rocne je pouze pro pacienty...
PS: Taky jsem pacient, proto ho mam :heart
To že ti nikdo neuměl naladit motor neznamená, že nemá potenciál, se sériovými komponenty jsem se dostal na výkon, který má spojka problém přenést a právě ladím variabilní turbo :wink: . A hlavu jsi dělal buď kvůli chladiči, nebo těsnění pod domečkem pumpy, nic jiného totiž ten motor nezastaví...

Re: Kterého defa pořídit

Napsal: 21 led 2016 00:16
od Adam P.
nevím teda jestli jsem úplně ten pravý, kdo by ti měl radit, ale třeba ti trochu pomůže i názor od někoho, kdo má defa teprve chvilku. protože jak to tady asi sám čteš, tak mezi zkušenými matadory je několik frakcí. jedna chváli to a zatracuje ono a jiná zase naopak. jak to tak čtu a i ze své skromné zkušenosti bych ti asi řekl toto: podle mě je úplně jedno, jestli si koupíš 200, 300 nebo TD5. vycukat tě může každý z nich, každý má svoje. být tebou, vykašlal bych se v této fázi na úvahy, který z modelů vzít a soustředil bych se na to najít pěkné auto, mechanicky v pořádku a v dobrém stavu. je jedno co tam bude za motor. důležité je, aby to bylo cajk a jezdilo to. myslím, že pak ti bude úplně putna, co tam máš pod kapotou. že se ti časem vysere TD5 je asi stejně pravděpodobné, že se ti to stane i s 300. stejně tak oba dva můžou jezdit celou dobu bez zaváhání. to není o typu motoru, to je o tom jak se o to staral ten před tebou a jak se o to pak staráš ty sám. takže co. sám jsem před necelými dvěma lety stál před stejným rozhodnutím, hlava nafůklá jak balón, načtené co šlo, prokonzultované a stejně sem byl zmatený jak goro před tokiem :) čím víc jsem věděl, tím víc jsem byl v pasti :) a taky jsem tak trochu pod tlakem pokukoval po 300, protože každý si v tu chvíli nalháváme, jak s tím objedem minimálně to, co hanys (mimochodem TD5) a proto potřebujem ten "nejdrsnější expediční speciál, co vyrží prostě šecko, chápeš". ale pak jsem objel pár nabídek, projel několik aut a zjistil jsem, že nemá cenu hledět na to, co je tam za motor, ale spíš se soustředit na to, v jakém celkovém stavu to auto je, jak je vybavené, od koho to kupuju a to všechno vztaženo k tomu, kolik na to mám v kapse nachystáno papírků :) teď mám TD5, poměrně slušně vybavený def v pěkném stavu. zatím (klepu na dřevo) žádný problém, sem tam muška, nic zásadního, ale jinak jezdím bez problémů. a stejné by to bylo, kdybych narazil na auto v podobném stavu, ale byla by to 300. taky bych dneska jezdil a byl bych spokojený.

rozdíly v motorizacích určitě jsou, to nepopírám. otázka ale je, jak důležité je to pro tebe v této fázi. je potřeba si uvědomit, že tady ti radí naprostí borci a fandové, fajnšmekři, kteří jsou nemocí LR prolezlí až na kost a možná ještě dál. takže oni ano, pro ně je rozdíl mezi TD5 a 300 velký jako grand kaňón. pro tebe je ale nepodstatný. ty budeš, stejně jak su vlastně pořád ještě i já, vyvalený jenom z toho, co je to za káru a jak to jezdí a co všechno s tím jde dělat. takže bych se hodil do klidu, porozhlídl se po něčem slušném a hlavně neřešil už teď, že koupíš TD5 a budeš hned měnit motor za 300. až do toho sedneš a začneš se učit jezdit a jestli ti to bude jezdit a bude to OK, tak zjistíš, že to tehdy na začátku nemělo smysl vůbec řešit. taky jsem tehdy ještě auto ani neměl, ale už jsem plánoval asi padesát věcí, co tam je všechno potřeba a co hned po koupi udělám a hrotil jsem to. no když si na to te'd vzpomenu, tak si připadám jak trůba :) samo, že sem na tom pak udělal jen to, co fakt mělo smysl, protože jsem hned zjistil, že to byly úplné blbosti. a je klid :) samo nevím co si za šohájka :) a co s tím máš v plánu, jestli třeba nechceš hned jak to koupíš vyrazit kolem afriky, to je pochopitelně potřeba zvážit především a nejdříve – na co si to kupuješ a co s tím chceš vlastně dělat. to je alfa omega. jestli na frajéření a že se ti to akorát moc líbí a nejdál se dostane na vysočinu na chatu, tak neřeš nic. traktor nebo někdo z nás, až zůstaneš někde stát, pro tebe může dojet v pohodě. horší je, když zůstaneš viset někde na druhém konci světa a potřebuješ rychle udělat GO motoru někde v lese pod stromem, protože za kopcem už slyšíš, jak se blíží parta lidojedů. pak určitě vem klasiku mechaniku bez elektroniky. to asi jo. jinak na to kašli, je to jedno, fakt. budeš z toho stejně sedět na prdeli ještě hooodně dlouho po tom, co si ho přivezeš dom a nějaké 300 nebo TD5 ti najednou bude šumák :)

a ještě je taky potřeba se s tím naučit jezdit. já se teda osobně třeba učím pořád. stále vím, že limit jsem já a ne auto. trénuju v lese, na poli, v lomu, na tankodromu, kde se dá. většinou když někde zůstaneš viset, tak je to kvůli řidiči, ne autu. to je taky potřeba si uvědomit, že to není auto, co jede samo a udělá všechno za tebe. tady se prostě musí makat :) a už se ze mě taky postupně stává servisák-samouk :) prostě je to úplně cosi iného, než na co sme byli všichni do té doby zvyklí. skoro všichni :)

sorry za obšírnost, snad ti to k něčemu bylo a třeba jsem ti i nějak svým tlacháním pomohl. každopádně ti přeji šťastnou ruku a doufám že ti všechno klapne a budeš spokojený!

Re: Kterého defa pořídit

Napsal: 21 led 2016 14:24
od Hanys_a_Kaca
Ju hele vlákno, co má pět stránek a eště jsem tu nebyl, tak já vám teď povim jak to je. :P
Nejlepší je defa koupit co nejdodrbanějšího, aby člověku nebylo líto, že ho dodrbe ještě víc - a pak je důležitý si ho hodně užívat a moc neopravovat. Nejhorší je, když si ty auta zvyknou jezdit do servisu, časem přijdou na to, že je to v servisu lepší než venku, a pak už se jim vůbec nechce ven.
Jestli je rozdil mezi fábií a defenderem 100%, tak nuance motorů u defa je rozdil menší než procento. Takže bych 99% procent úvah směřoval k otázce, zda chci defa a teprve pak řešil jakej motor a jestli schnilejší nebo méně schnilý. Kdo se pro defa nadchne, odpustí mu i to, že mu upadnou dveře, a kdo se pro něj nenadchne, toho nezachrání ani to, že má nějakej motor o koně a půl víc nebo míň než jinej.
Napřed defa huntovat a užít si to a pak ho renovovat má tu výhodu, že člověk zjistí, že tím huntováním moc neztratil, protože při renovaci bude stejně brát všechno do ruky a je jedno jestli je to v tu chvíli staré 15 let nebo 25 a zda je to dohuntované víc nebo míň, ale pokud člověk začne koupí a renovací, neužije si tu fázi huntování, protože poté, co do toho nerve čas, úsilí a prachy při renovaci, se mu do huntování už chtít prostě nebude.

punku zdar!

Re: Kterého defa pořídit

Napsal: 22 led 2016 11:56
od Milik607
:grin: :grin: No tak asi mate vsichni pravdu. Chtel bych prostě klasiku, je mi na blití z moderních aut plných dratků a hloupostí a kde se trvanlivost auta da počítat na prstech jedné ruky....ja terénní auto chci kvůli vykonávání myslivosti a a takové menší expedice s rodinkou a hlavně se mi líbí. Je to podle mě auto pro chlapy.....jake jsou přesně rozdíly mezi tdi 300 a td5?

Re: Kterého defa pořídit

Napsal: 22 led 2016 12:09
od eliott
Milik607 píše::grin: :grin: No tak asi mate vsichni pravdu. Chtel bych prostě klasiku, je mi na blití z moderních aut plných dratků a hloupostí a kde se trvanlivost auta da počítat na prstech jedné ruky....ja terénní auto chci kvůli vykonávání myslivosti a a takové menší expedice s rodinkou a hlavně se mi líbí. Je to podle mě auto pro chlapy.....jake jsou přesně rozdíly mezi tdi 300 a td5?
Tak pokud ses vyjádřil takto, tak si TD5 rozhodně nepořizuj, 300tdi nebo 200tdi. Tdi nemá žádnou elektroniku, resp to málo, co tam je (EGR) se dá klidně vyhodit, kdežto u TD5 ky bez diagnostiky nemá skoro ani smysl otevírat kapotu.

Re: Kterého defa pořídit

Napsal: 22 led 2016 18:51
od mildo123
Tak pokud ses vyjádřil takto, tak si TD5 rozhodně nepořizuj, 300tdi nebo 200tdi. Tdi nemá žádnou elektroniku, resp to málo, co tam je (EGR) se dá klidně vyhodit, kdežto u TD5 ky bez diagnostiky nemá skoro ani smysl otevírat kapotu.
... ano presne tak, a je tam jeden doležity kablik ktory tam musi byť a to je zatvaranie nafty na čerpadle :D Ked vypadne nechce isť :D Ten tam tolerujem ale EGR išlo prve preč...

Re: Kterého defa pořídit

Napsal: 22 led 2016 19:12
od komin
Niektory tu pisete o td5 jak keby to bola elektrarna z S-class. :roll:

Re: Kterého defa pořídit

Napsal: 22 led 2016 20:51
od cyril
komin píše:Niektory tu pisete o td5 jak keby to bola elektrarna z S-class. :roll:
Těch rozdílů tam pár je, ale nevypovídá to nic o tom, který auto je lepší na expedice.
Například Hanys je jeden z lidí, kteří s Td5kou projeli svět.
Ale pokud se bavíme o tom, která motorizace je fakt bez elektroniky, tak je to jasný.
Důkaz je jednoduchý a už jsem to i sám vyzkoušel.
Když u Tdi 300 (dvoukilo tak neznám) odstraním elektricky řízený kolík ve vstřikovacím čerpadle, který při vypnutí klíčku zavírá přístup nafty a tzv. vypíná "chcípá" motor, tak je od té chvíle Defík provozovatelný naprosto bez baterie. Tu pak můžeš klidně vyhodit třeba do popelnice - například! :chuckle
Prostě auto roztlačíš - roztáhneš-pustíš z kopce-nastaruješ pomocnýma kabelama a dojedeš kam chceš. Motor pak chcípneš přes kvalt, nebo pomocí ručního plynu, jako to měla třeba V3S nebo traktory.
TD5 si bez elektriky ani neuprdne. Takže v tomhle směru asi tdi vede.
Což ovšem neznamená, že by Defa s tříkilem nemohlo zastavit třeba zase něco jinýho.
Nerad bych to zakřiknul, ale u mýho defa tdi po GO, která se průběžně dělala v roce 2012, jsem od té doby měnil pouze polybushe zpátky na gumy, ložisko v kladce napínáku u řemenu a těsnění pod vodní pumpou. Ale je pravda, že ho už tolik netrápím v terénu. Zato D1 dostala ve své době daleko větší čočku....a taky vydržela. Takže já mám jasno. Vždycky Tdi. Ale i tak...pokud neseženeš za dobrý peníze tdi v dobrém stavu, klidně jdi do Td5. Nakonec mu nějaký ty mouchy odpustíš, jako by jsi odpustil i 200-300tdi.
Td4 nebrat. A hlavně...puma je za jiný peníze.

Re: Kterého defa pořídit

Napsal: 22 led 2016 21:06
od komin
Ja netvrdim ze 300 je zla, ja onej nic nepisem nakolko ju nepoznam, ja sa vyjadrujem len k td5 nakolko ich donedavna okrem mojej sluzobnej bolo v praci dalsich skoro 100ks kazdy s +-400000km.

Re: Kterého defa pořídit

Napsal: 22 led 2016 21:11
od Milik607
Tak s tim souhlasim. Prostě auto do terénu musí být takovej neznicitelnej traktor . Nechtěl bych si predstavit např. Jezdit tvrdsim terénem s autem který má dvouhmotu a spousty dalších kurvitek. To stejné ta elektrika. Někde zateče trošku vody a je vymalováno. Nehledě na to co se v těch autech používá za kabeláže, to je další stránka věci a to je oxidace a uhnívàní kabeláže. Je to horší a horší a jak jsem psal ty auta už jsou jen spotřební zboží a ne životní a srdcová záležitost. Takže teď už jen hledat a někde nějakýho projet. Hlavně aby to nebyl zajic v pytli.to auto se musi fakt dobře prolezt. Tdi 300 ma rozvodovy řemen ,řetěz nebo soukolí?

Re: Kterého defa pořídit

Napsal: 22 led 2016 21:14
od cyril
To nebylo nic proti tobě. A ani proti Td5, i když osobně ten motor prostě nemusím.
To, že jich je někde ve firmě 100 kusů vypovídá dle mého pouze o tom, že je kupovali v době, kdy už se Tdi nevyráběly. Na tom není nic divnýho. A také vyvstává otázka, kolik peněz v servisu na ujetí těch 300-400k majitel firmy zaplatil. I když je to i přesto dobrej nájezd.
Tdi - rozvodový řemen.

Re: Kterého defa pořídit

Napsal: 22 led 2016 21:22
od eliott
mildo123 píše:
Tak pokud ses vyjádřil takto, tak si TD5 rozhodně nepořizuj, 300tdi nebo 200tdi. Tdi nemá žádnou elektroniku, resp to málo, co tam je (EGR) se dá klidně vyhodit, kdežto u TD5 ky bez diagnostiky nemá skoro ani smysl otevírat kapotu.
... ano presne tak, a je tam jeden doležity kablik ktory tam musi byť a to je zatvaranie nafty na čerpadle :D Ked vypadne nechce isť :D Ten tam tolerujem ale EGR išlo prve preč...
Když vyhodíš jádro stopventilu, tak tam nemusí být ani ten jeden drátek...

Re: Kterého defa pořídit

Napsal: 22 led 2016 21:29
od Milik607
Prohlížel jsem mobile.de a tech 110 defenderů v motorizaci 300tdi moc není. Nasel jsem snad jen dva kusy kolem 270tisic.

Re: Kterého defa pořídit

Napsal: 22 led 2016 21:30
od Adam P.
Milik607 píše:Tak s tim souhlasim. Prostě auto do terénu musí být takovej neznicitelnej traktor . Nechtěl bych si predstavit např. Jezdit tvrdsim terénem s autem který má dvouhmotu a spousty dalších kurvitek. To stejné ta elektrika. Někde zateče trošku vody a je vymalováno. Nehledě na to co se v těch autech používá za kabeláže, to je další stránka věci a to je oxidace a uhnívàní kabeláže. Je to horší a horší a jak jsem psal ty auta už jsou jen spotřební zboží a ne životní a srdcová záležitost. Takže teď už jen hledat a někde nějakýho projet. Hlavně aby to nebyl zajic v pytli.to auto se musi fakt dobře prolezt. Tdi 300 ma rozvodovy řemen ,řetěz nebo soukolí?
nevidím v tom problém. toto je skoro jako bys řekl, že TD5 už vlastně není auto do terénu a nedá se sním nikam dojet, leda tak po asfaltu do obchoďáku. no nevím. se svojim autem jsem už trochu porobrodil a v řece v albánii i zapadnul :) a nějakou chvílu to trvalo, než sem se vynavijákoval. a jezdil jsem a stále jezdím dál. nemyslím si, že by na tom s vodou byla TD5 nějak hůře v porovnání s 300. a elektrika se ti na defu bude srat v jakékoliv verzi a motorizaci. vsaď se. s motorem a elektronikou (myšleno ŘJ) není podle mě u TD5 zas takový problém. a když už se ptáš, tak třeba zrovna TD5 má řetěz, takže pohoda. kdežto 300 řemen, což může být problém a proto svého času existovaly přestavné sady na soukolí, ale to je asi spíš dost rarita, potkat u nás takto přestavěné auto...