Stránka 5 z 7
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Napsal: 30 zář 2010 10:53
od raven.99
Kawa12 píše:Jeden nový poznatek.....
Změnil jsem olej v motoru z Castrol na Fuchs (MC CFE) a už skoro rok jsem nemusel čistit konektor!Koukal jsem na něj a je uplně suchej!Nevim čím to je,ale funguje to.Kuba
teoreticky by na to mala mat vplyv viskozita oleja, riedsi olej (napr. 5W30) by to malo logicky tahat viac ako hustejsi (10W40).
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Napsal: 28 srp 2011 11:46
od mco
Zdravim pani, tak aj mna dosla cukatura. LR DII, 2003, 150tis km - zhruba pri 1800-2000 to cuka (1x to spadlo aj do safe modu).
Cital som tu rozne temy ohladne tohto problemu a ako vidim, pricin moze my viacero - waste gate / poskodene hadicky, olej v ECU, pal. filter, vaha vzduchu, ... Skor nez zacnem nakupovat nove suciatky, hodil som to na diagnostiku. Ta hlasila tieto 2 chyby:
Okruh prutokomeru
Poloha skrt. klapky signal
Netusi niekto co to znamena, kde je problem?
V ECU konektoroch bol olej, ten som vycistil tech, benzinom (samotne ECU som vnutri nepozeral). Cuka to nadalej...
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Napsal: 28 srp 2011 21:08
od Acon
nestačí vyčistiť konektor, treba vymeniť aj káblový zväzok. Ten olej tam vzlína stále. Dá sa kúpiť zväzok upravený proti vzlínaniu. Treba pozrieť shopy tunajších predajcov.
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Napsal: 28 srp 2011 21:36
od MadTom
Olej v konektoru ŘJ mám dva roky ničemu to nevadí. Nějak mi ale nesedí popis chyb, co jsi napsal - TD5ka nemá škrtící klapku, takže k ní nemá ani čidlo, stejně tak netuším, kde je průtokoměr, ale to by mohla být váha vzduchu. Není to jenom nepřesný překlad? Ono těch věcí to může být víc.
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Napsal: 28 srp 2011 22:23
od mco
vdaka za typy
re Acon - upraveny kablovy zvazok - mal si na mysli nieco take ako spominal DanoDef? da sa to origo kupit alebo je to homemade? nejako som to na tych shopoch nevedel najst...
do RJ vedu 2 zvazky kablov - cervena a cierna koncovka. treba menit oba?
re MadTom - tie chyby su presne tak ako ich vypisala diagnostika. je mozne ze ten preklad do cestiny ako to vypisal software nie je uplne presny
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Napsal: 28 srp 2011 22:29
od masar
mco píše:vdaka za typy
re Acon - upraveny kablovy zvazok - mal si na mysli nieco take ako spominal DanoDef? da sa to origo kupit alebo je to homemade? nejako som to na tych shopoch nevedel najst...
do RJ vedu 2 zvazky kablov - cervena a cierna koncovka. treba menit oba?
re MadTom - tie chyby su presne tak ako ich vypisala diagnostika. je mozne ze ten preklad do cestiny ako to vypisal software nie je uplne presny
http://www.offroad4x4shop.cz/detail/def ... kovacu-td5" onclick="window.open(this.href);return false;
Naše zkušenost -
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 65#p140365" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak asi půl roku zpátky jsem ten kabel u řídící jednotky prohlížel a nějáký olej tam pořád je...

nevím jestli to je ještě pořád ten zbytek ve svazku od víka k ECU

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Napsal: 28 srp 2011 23:22
od mco
masar píše:mco píše:vdaka za typy
re Acon - upraveny kablovy zvazok - mal si na mysli nieco take ako spominal DanoDef? da sa to origo kupit alebo je to homemade? nejako som to na tych shopoch nevedel najst...
do RJ vedu 2 zvazky kablov - cervena a cierna koncovka. treba menit oba?
re MadTom - tie chyby su presne tak ako ich vypisala diagnostika. je mozne ze ten preklad do cestiny ako to vypisal software nie je uplne presny
http://www.offroad4x4shop.cz/detail/def ... kovacu-td5" onclick="window.open(this.href);return false;
Naše zkušenost -
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 65#p140365" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak asi půl roku zpátky jsem ten kabel u řídící jednotky prohlížel a nějáký olej tam pořád je...

nevím jestli to je ještě pořád ten zbytek ve svazku od víka k ECU

a cukanie prestalo?
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Napsal: 29 srp 2011 09:11
od masar
U nás to bylo preventivní, žádný problém nebyl, ale v tom konektoru byla asi lžíce oleje...
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Napsal: 07 úno 2013 14:51
od komin
Tak uz to postretlo aj mna auto uz je v servise, ale kym som ho dostal z Uhornej do Kosic tak som asi 10x cistil konektor aspon z VDckom aby som to spojazdnil

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Napsal: 07 úno 2013 16:53
od MadTom
A co ti to dělá? On ten olej normálně není problém, pokud je jenom v konektoru. To by ho už musel být plná řídící jednotka.
Problém je, že na vstřikovačích jsou docela malé konektory (nejmenší fastony - šířka tuším 2,4mm), a ty časem vyměknou a po ohřátí nekontaktují. A motor pořádně nejede a cuká. Pro začátek jenom když se ohřeje.
Mě stačilo otevřít víko ventilů, vyndat svazek, konektory napružit a dát zpět. A 2 roky je problém.
No a protékání oleje vyřešila výměna dvou O kroužků, co těsní konektor na průchodku svazku z hlavy ven. Ty originál byly už pěkně splácnuté.
Chápu že pro servis je jednodužší výměna celého svazku, já jsem ho neměl poruce.
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Napsal: 07 úno 2013 17:25
od DanoDEF
komin píše:Tak uz to postretlo aj mna auto uz je v servise, ale kym som ho dostal z Uhornej do Kosic tak som asi 10x cistil konektor aspon z VDckom aby som to spojazdnil

...ale som rad, ze si nasiel tu spravnu temu. Si bol dnes na Uhornej ?
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Napsal: 07 úno 2013 17:47
od komin
to Madtom: asi by som to takto riesil ale nakolko je to sluzobak tak je to jedna z veci do ktorych nevrtam uz aj tak sa vnom vrtam az az
to Danodef: Ano bol skoro az hore pokial sa dalo ale snehu po pas bolo uz aj namna vela a to nevravim ze tam trebalo dostat centralu no ale nevyslo

Do zajtra to este vydrzi a potom uz tam budeme musiet nejak dostat je to hlavny tok na BA.
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Napsal: 07 úno 2013 17:56
od DanoDEF
komin píše: to Danodef: Ano bol skoro az hore pokial sa dalo ale snehu po pas bolo uz aj namna vela a to nevravim ze tam trebalo dostat centralu no ale nevyslo

Do zajtra to este vydrzi a potom uz tam budeme musiet nejak dostat je to hlavny tok na BA.
... co si nezvladol ten posledny stupak ? Jaky je tam sneh (mokre sracky)? Nemozes si pozicat z "ciary" skuter alebo stvorkolku ?
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Napsal: 07 úno 2013 18:12
od komin
Vsade je mokry tazky sneh ani chodit sa vnom neda a neprejdes ani tu planinu bez stromov uz tam je meter snehu. Pozicat si mozem aj to ma zajtra sef vybavit ale to uz je v jeho moci, nepozicia nepojde RRL

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Napsal: 07 úno 2013 18:17
od DanoDEF
komin píše:Vsade je mokry tazky sneh
... tak ten posledny stupak asi nedas ani na stvorkolke s pasmi ked je mokry sneh. kazdopadne na centralu potrebujes sane. Co je spadnuta linka k RRB alebo dalej linka VSE ?
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Napsal: 07 úno 2013 18:33
od komin
VSE linka 5 dedin nema od polnoci stavu. Uvidime zajtra co bude.
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Napsal: 12 črc 2013 00:42
od mco
Zhruba pred rokom som vymenil kabelovy zvazok a cukanie prestalo.V poslednych dnoch sa vsak opat objavilo. Vyzera to na chronicku chorobu LR
Zda sa mi dost chore menit ten zvazok kazdy rok...
Vie niekto kde sa da kupit upraveny zvazok proti zatekaniu oleja do RJ?
Alebo je nejaky iny zaruceny sposob ako tomu zabranit?
Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Napsal: 12 črc 2013 11:43
od masar
Jak už jsem tu psal, tak jsme v říjnu 2010 koupili preventivně nový svazek ke vstřikovačům s údajnou úpravou proti vzlínání. Teď v květnu 2013 se projevila závada v kabelu a motor jel postupně na 4 na konec jen na 3 válce - dojezd z Rumburka do Děčína. Hodili jsme tam svazek původní a auto zase jezdí jak má.

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Napsal: 12 črc 2013 12:09
od Hanys_a_Kaca
Kucii, kašlete na olej, ja ho tam mám tolik, že bych pomalu mohl dělat vratku do motoru, na oleji mam najeto asi 20tkm - kupovanej v aziji, vypadá jak černej krém na boty, takže nepředpokládám, že ho mám čistší než vy. Motor mi jede jako samet, má skoro 300tkm a diagnostika udává korekce vstřiků do plusminus 2 - tedy vše ok.
Původní nápad LR nacpat vstřiky pod víko ventilů vyšel z představy, že elektrika radši poleze po kovu, než aby se plácala někudy olejem a navíc v oleji nebude nic jiskřit - a kupodivu je to pravda. Základem je zajistit dobré kontakty v konektorech na vstrikach. Někdy je potřeba citlivě, ale důrazně v těch konektorech přihnout ty plíšky.
A k teorii o tom, že signál z čidel je ovlivněný tím, že je v podstatě zkratovanej tim olejem ten konektor jednotky? Myslíte, že na základě zkresleného signálu jednotka usoudí, že nechá jet motor na tři válce?
Panku zdar

Re: Defender TD5 - olej v konektore riadiacej jednotky
Napsal: 12 črc 2013 12:12
od mco
Hmm, obavam sa, ze povodny kabel mi nepomoze. Ja som kupil novy, bez tej upravy proti vzlinaniu a po roku je tu ten isty problem.
Mam najazdenych ca 156k km, cakal som, ze po vymene to vydrzi dalsich 100-150k ako to tu niekto pisal v inej teme
Este jeden postreh - problem s cukanim sa nevyskytuje, ked jazdim na tempomat. V com sa to lisi? Otacky su +- rovnake. Bez tempomatu to cuka pri ca 1800-2000 otackach