Stránka 5 z 5

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 26 čer 2015 23:08
od Benjamin
nico píše:To sedí ;-) tak sa v tom povŕtam, zatiaľ dík moc.
Není zač, moc jsem ti neporadil. Držím alespoň palce :mrk

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 16 črc 2015 12:37
od ceco
Caute, uz mam aj ja podobny problem. 3 mesiace dozadu som tahal drevo z lesa ( bez medzinapravovej, ma to nanapadlo :ty jeden...: ) a sa mi rozsvietila kontrolka oleja v prevodovke, som zastavil, kukol manual, pockal pokial zhasne a pokracoval uz s medzinapravovou. Mesiac vsetko v pohode. Potom som tahal prazdny vozik a asi 30 kilometrov a na semafore mi to zasvietilo opät, ked som sa rozbehol po chvilke zhaslo. Tak som nechal vymenit vsetky oleje aj filtre vseko vpohode, ale vecer mi to zasa na semafore prebliko. Neviem ci cidlo alebo prefuknut chladic ? Problem je ze zajtra potrebujem ist na oravu 300 km a neviem ci mam zakazdym ostat stat a chladit alebo ked je vadne cidlo tak ist dalej ?? :hmm: nechcem ostat niekde visiet :Ja blb: prevodovka radi super, robili to odbornici :nod
Bábo raď :mrgreen:

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 20 lis 2016 21:44
od Maiki
Ahoj všem,

mám Disco II Td5 v automatu a problém s kontrolkou přehřátí převodovky. Rozsvítí se pravidelně při pomalejším vyjíždění táhlejším kopců, ale žádnej extrém. Zdaleka Disco nedostává takovej kouř, aby se to muselo rozsvítit. Spíš rekreační výjezd na kopec. Jednou se rozsvítila při popojíždění v zácpě.
Jelikož to dělá pouze při "zátěži", špatnej kontakt bych asi vyloučil. Nějaké zkušenosti? Např. málo oleje, špatné čidlo... Jinak převodovka řadí nahoru krásně, necuká, při dojíždění na červenou a tím řazení dolů to začne jakoby cukat/drhnout (necukne to při přeřazení, ale při zařazené rychlosti).

Jelikož hodláme sfouknout nějakou tu expedici, tohle je hodně omezující a nerad bych někde zakufroval s odpáleným automatem.
Díky za jakékoliv zkušenosti.

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 20 lis 2016 21:48
od MadTom
Začal bych pořádným vyčištěním všech chladičů - mě se osvědčila splácnutá a na konci ohnutá hliníková trubka, napojená na vodovod. Dá se s ní pěkně dostat až dolů mezi chladiče z obou stran. Ono takové jemné blátíčko v chladiči uschne jak šutr a potom to ale vůbec nechladí.
A kdyby jsi si chtěl hrát, tak intercooler se má každých 80000km vypláchnout i zevnitř, aby se vymyly zbytky oleje co se v něm usazují.
Umývání chce dělat opatrně - když se na to vezme wapka, tak je schopná vymést lamely z chladičů.

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 20 lis 2016 21:58
od Maiki
MadTom píše:Začal bych pořádným vyčištěním všech chladičů - mě se osvědčila splácnutá a na konci ohnutá hliníková trubka, napojená na vodovod. Dá se s ní pěkně dostat až dolů mezi chladiče z obou stran. Ono takové jemné blátíčko v chladiči uschne jak šutr a potom to ale vůbec nechladí.
A kdyby jsi si chtěl hrát, tak intercooler se má každých 80000km vypláchnout i zevnitř, aby se vymyly zbytky oleje co se v něm usazují.
Umývání chce dělat opatrně - když se na to vezme wapka, tak je schopná vymést lamely z chladičů.
Vyzkouším, otestuji a dám vědět výsledek.

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 20 lis 2016 22:13
od Maxsel
MadTom píše:Začal bych pořádným vyčištěním všech chladičů - mě se osvědčila splácnutá a na konci ohnutá hliníková trubka, napojená na vodovod. Dá se s ní pěkně dostat až dolů mezi chladiče z obou stran. Ono takové jemné blátíčko v chladiči uschne jak šutr a potom to ale vůbec nechladí.
A kdyby jsi si chtěl hrát, tak intercooler se má každých 80000km vypláchnout i zevnitř, aby se vymyly zbytky oleje co se v něm usazují.
Umývání chce dělat opatrně - když se na to vezme wapka, tak je schopná vymést lamely z chladičů.
U mě museli chladiče ven (v Itálii), protože ani vapka ani stání v řece nestačilo. Pokud máš automat a klimu, jsou tam na kupě 4 chladiče a ten automatovej je zašitej dole uprostřed, takže se k němu při čištění prostě nijak nedostaneš.

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 20 lis 2016 23:04
od pojir
Ja bych zkusil na ty trubky okolo cerstve rozsviceneho cidla sahnout - samozrejme nejlepe cizi rukou. Pokud to nebude varici (ma to spinat tusim nekde kolem 105-120 stupnu), tak je problem v cidle. Ale umytim chladicu samozrejme nic nezkazis. A pokud to pri razeni cuka, tak by nebylo od veci to dat nekam oservisovat.

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 21 lis 2016 21:37
od pooh
Maiki píše:Ahoj všem,

mám Disco II Td5 v automatu a problém s kontrolkou přehřátí převodovky. Rozsvítí se pravidelně při pomalejším vyjíždění táhlejším kopců, ale žádnej extrém. Zdaleka Disco nedostává takovej kouř, aby se to muselo rozsvítit. Spíš rekreační výjezd na kopec. Jednou se rozsvítila při popojíždění v zácpě.
Jelikož to dělá pouze při "zátěži", špatnej kontakt bych asi vyloučil. Nějaké zkušenosti? Např. málo oleje, špatné čidlo... Jinak převodovka řadí nahoru krásně, necuká, při dojíždění na červenou a tím řazení dolů to začne jakoby cukat/drhnout (necukne to při přeřazení, ale při zařazené rychlosti).

Jelikož hodláme sfouknout nějakou tu expedici, tohle je hodně omezující a nerad bych někde zakufroval s odpáleným automatem.
Díky za jakékoliv zkušenosti.
rozhodne by som to nepodcenil a nevybavil s tym ze tam len nejake cidlo zlobi.

to prve co by som spravil je kontrola oleja. ci je tam dostatok, ci neni spaleny. farba, Dexron trojka je peknej cervenej farby,ak je to hnede, neni to dobre. potom ze ako vonia, ci tam necitis ze to bolo spalene. to sa da kontrolovat jednoducho, ale keby si dal dole aj vanu, mozes vidiet ci tam nie je kovovy srot, jemny alebo aj kusky - to by bolo velmi zle.

vzhladom na "specialne" ( :chuckle ) pouzitie tychto vozidiel urcite treba kontrolovat a vycistit aj okolie chladica.

dobre by bolo vediet viac o prevodovke, kolko km je v tom, kedy bol olej meneny, ci bol repas, alebo repas menica, a podobne. ale to vsetko brat trosku s rezervou, lebo malokdo ma predstavu o tom ako to vyzera vo vnutri v skutocnosti. vacsinou clovek povie ze musi to byt v poriadku, lebo ... to a toto a preto. a nemusi to tak byt. :ty jeden...:

ak uz bol olej spaleny, zkracuje to zivotnost. hovori sa ze optimalna teplota je okolo 70-80, a kazdych 15 stupnov naviac to znizuje na polovicu. a ked sa to zacne, dostane sa do spiraly, a velmi rychlo konci zivot prevodovky.

nechcem ta zbytocne vystrasit, takze poviem len tolko, ze kontroluj olej, pre istotu vycisti okolo chladica, a ked mas najmensie obavy, tak vymen olej aj s filtrom. potom pozorne to sleduj, ci nemeni farbu/vonu (pach :evil: ), a pripadne nestandardne spravanie prevodovky.
a ked to vsetko nepomoze, moze ist dole prevodovka, ale to je uz potom konci tak, ze to repasujes a potom das repasovat aj menic, pretoze nechces dat spat casovanu bombu ak si uz repasoval prevodovku ...

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 24 lis 2016 19:21
od Maiki
Zítra jdu na výměnu oleje a kontrolu/diagnostiku automatické převodovky. Je to první krok k dobrání se výsledku.

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 02 pro 2016 10:08
od Maiki
Takže olej vyměnej, filtr taky. Olej byl v pohodě, čistej, nespálenej. Bylo tam pár pilin, ale vše v normě. Domluvil jsem se tedy na diagnostiku v okamžiku, když svítí červená kontrolka. Tam se zjistilo, že je problém s řídící jednotkou AP nebo signálem.
Takže se jde zapůjčit ŘJ a testovat dál. Pozitivní je, že to není mechanická závada a nejedná se o přehřátí oleje, tím pádem se převodovka neničí.

Re: kontrolka přehřátí převodovky

Napsal: 02 pro 2016 10:42
od MadTom
V Olomouci jednu jednotku k automatu mám - vyndal jsem ji ze svého auta s manuální převodovkou. Holt LR dělal hodně univerzální kabeláže a osazení aut. :grin: