Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Moderátor: Acon
- Balu1989
- Příspěvky: 611
- Registrován: 30 zář 2013 10:44
- tel.: 725 594 313
- auto: D4
- Bydliště: Dobříčkov (Benešov)
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
myslím, že že 9q je evoque, disco sport, nevím jak velar, ale velké modely včetně defa mají 8q.
ve světě motorů byl v bazaru právě evoque a na ten 9q tam nadávali, včetně toho že se velmi těžko opravuje.
ve světě motorů byl v bazaru právě evoque a na ten 9q tam nadávali, včetně toho že se velmi těžko opravuje.
PER ASPERA AD ASTRA
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
CITACE z GARAZ.cz
..."Osud byl nespravedlivý také k naftovému dvoulitru 2.0 dCi, který se rozšířil většími modely automobilky Renault. Jeho pověsti se hodně dotkly závady větších jednotek 2.2 dCi a 3.0 dCi například v Espacech, se kterými tento motor nemá prakticky nic společného. Problémy se zadíráním na klice se týkaly jen prvních let a ještě aut, která jezdila na natažené olejové intervaly trvale 160 km/h v levém pruhu na německé dálnici. Kdo měnil olej „po patnácti“ a k autu se choval rozumně, neměl s ním problémy nikdy."
jen pro priklad co ma overeny a jasny problem proč...
cely članek o motorech obecne jak nektere jdou zpatky a jine kupredu
https://www.garaz.cz/clanek/stejny-naze ... .seznam.cz
..."Osud byl nespravedlivý také k naftovému dvoulitru 2.0 dCi, který se rozšířil většími modely automobilky Renault. Jeho pověsti se hodně dotkly závady větších jednotek 2.2 dCi a 3.0 dCi například v Espacech, se kterými tento motor nemá prakticky nic společného. Problémy se zadíráním na klice se týkaly jen prvních let a ještě aut, která jezdila na natažené olejové intervaly trvale 160 km/h v levém pruhu na německé dálnici. Kdo měnil olej „po patnácti“ a k autu se choval rozumně, neměl s ním problémy nikdy."
jen pro priklad co ma overeny a jasny problem proč...
cely članek o motorech obecne jak nektere jdou zpatky a jine kupredu

https://www.garaz.cz/clanek/stejny-naze ... .seznam.cz
- Maxsel
- Příspěvky: 3668
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Kde vzali, že 2.0 dCi má špatnou pověst? Mezi dodávkama je to legenda. A doporučení motoru po roce 2010 se netýká DPF, ale protože je ještě spolehlivější (např. má kratší rozvodový řetěz).Kokesek píše: 26 led 2021 11:42 CITACE z GARAZ.cz
..."Osud byl nespravedlivý také k naftovému dvoulitru 2.0 dCi, který se rozšířil většími modely automobilky Renault. Jeho pověsti se hodně dotkly závady větších jednotek 2.2 dCi a 3.0 dCi například v Espacech, se kterými tento motor nemá prakticky nic společného. Problémy se zadíráním na klice se týkaly jen prvních let a ještě aut, která jezdila na natažené olejové intervaly trvale 160 km/h v levém pruhu na německé dálnici. Kdo měnil olej „po patnácti“ a k autu se choval rozumně, neměl s ním problémy nikdy."
jen pro priklad co ma overeny a jasny problem proč...
cely članek o motorech obecne jak nektere jdou zpatky a jine kupredu![]()
https://www.garaz.cz/clanek/stejny-naze ... .seznam.cz
- Maxsel
- Příspěvky: 3668
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
.Kokesek píše: 26 led 2021 08:29 Ani nahodou.... roli hraje predevsim to jak dlouho klika bezi v rezimu prohnuteho ulozeni kliky. Tedy jak dlouho neni souose mazani (vetsinou 2,7tdv6 pridrena, malo kdy praskla). U 3,0 je to vetsinou praskla malo kdy pridrena. Sokove namahani je zasadni problem u najezdu do 150tis. Ostatni nasledky praskle kliky jsou vibrace ktere jsou zpusobene. Nekvalitni vyrobou samotne kliky a menice. Ve spojeni s velmi malo az na hrane ulozenou klikou pouze 4x na hlavnim lozisku. Olejove vymeny 24tis km pouze zvedaji teplotu na lozisku a zvysuji oter. Styl jizdy, kvalita chlazeni uz je mene devastuji ale ve finale se tyto vsechny polozky scitaji a finale je velmi vysoka poruchovost dnesnich vykonych naftovych motoru s velmi prijemnym prubehem vykonu a hladkym chodem. To je dan za celkove odlehceni. Ten motor neni spatny on je pouze udelany tak jak ho zadavatel poptal do vyroby. Stejnou koncepci ma i 3.7v6 benzin ktery se pouziva do mustangu, ram1500 apod usa cars. Taky na hrane vseho a sposta dalsich agregatu od vw, bmw, atd.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nevím Peťane, jestli to "Ani náhodou" je reakce na moje otázky..? Protože žádné závěry, krom toho, že čím víc toho klika nakroutí v prohnutém bloku, tím dřív umře, a že pár aut drží i při tvrdém namáhání, jsem nevyslovil... Jen hafo otázek, ale na ty mi odpovědi stále chybí...
Ta hlavní je , proč (a tedy kdy) se ten blok kroutí?
Z toho plynou ty další:
Je lepší, když chlazení funguje super a jedna strana motoru je studená a druhá teplá?
Nebo je lepší, když funguje hůř a teplota je v celém bloku vyšší ale vyrovnanější?
Má na rozložení teplot v bloku termostat atd.?
Je lepíš jezdit kratší vzdálenosti (častěji ohřát a zchladnout) ? Nebo dlouhé? Kdy je ten blok víc zkroucený?
Umírají víc motory, když je vedro nebo v mrazech?
Moje současná TDV6 3.0 je mým třetím vlastním a pátým TDV6 z hlediska používání, tak mě to taky zajímá. Ale můj roční nájezd je poměrně malý, tak se ptám...
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Jasne ani nahodou je pro tebe[emoji115]Maxiku. Ale na tuhle odpoved musim usednout k pc tohle telefon nechce psat. Uz tak neumim hacky a carky...Ale odpovim neboj.Maxsel píše:.Kokesek píše: 26 led 2021 08:29 Ani nahodou.... roli hraje predevsim to jak dlouho klika bezi v rezimu prohnuteho ulozeni kliky. Tedy jak dlouho neni souose mazani (vetsinou 2,7tdv6 pridrena, malo kdy praskla). U 3,0 je to vetsinou praskla malo kdy pridrena. Sokove namahani je zasadni problem u najezdu do 150tis. Ostatni nasledky praskle kliky jsou vibrace ktere jsou zpusobene. Nekvalitni vyrobou samotne kliky a menice. Ve spojeni s velmi malo az na hrane ulozenou klikou pouze 4x na hlavnim lozisku. Olejove vymeny 24tis km pouze zvedaji teplotu na lozisku a zvysuji oter. Styl jizdy, kvalita chlazeni uz je mene devastuji ale ve finale se tyto vsechny polozky scitaji a finale je velmi vysoka poruchovost dnesnich vykonych naftovych motoru s velmi prijemnym prubehem vykonu a hladkym chodem. To je dan za celkove odlehceni. Ten motor neni spatny on je pouze udelany tak jak ho zadavatel poptal do vyroby. Stejnou koncepci ma i 3.7v6 benzin ktery se pouziva do mustangu, ram1500 apod usa cars. Taky na hrane vseho a sposta dalsich agregatu od vw, bmw, atd.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nevím Peťane, jestli to "Ani náhodou" je reakce na moje otázky..? Protože žádné závěry, krom toho, že čím víc toho klika nakroutí v prohnutém bloku, tím dřív umře, a že pár aut drží i při tvrdém namáhání, jsem nevyslovil... Jen hafo otázek, ale na ty mi odpovědi stále chybí...
Ta hlavní je , proč (a tedy kdy) se ten blok kroutí?
Z toho plynou ty další:
Je lepší, když chlazení funguje super a jedna strana motoru je studená a druhá teplá?
Nebo je lepší, když funguje hůř a teplota je v celém bloku vyšší ale vyrovnanější?
Má na rozložení teplot v bloku termostat atd.?
Je lepíš jezdit kratší vzdálenosti (častěji ohřát a zchladnout) ? Nebo dlouhé? Kdy je ten blok víc zkroucený?
Umírají víc motory, když je vedro nebo v mrazech?
Moje současná TDV6 3.0 je mým třetím vlastním a pátým TDV6 z hlediska používání, tak mě to taky zajímá. Ale můj roční nájezd je poměrně malý, tak se ptám...
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Ta hlavní je , proč (a tedy kdy) se ten blok kroutí? Podle me se krouti hlavne ze startu sveho zivota a potom uz s timhle problemem zije az do konce
Z toho plynou ty další:
Je lepší, když chlazení funguje super a jedna strana motoru je studená a druhá teplá? Určitě musí chlazení fungovat na 100%, i když bude fungovat špatně nebo dobře rozdil mezi stranou bude pořád stejný
Nebo je lepší, když funguje hůř a teplota je v celém bloku vyšší ale vyrovnanější?
Má na rozložení teplot v bloku termostat atd.? termostat ani pumpa na toto vliv nemá, jsou regulacni otvory v těsnění hlavy válců, ktere umí brzdit vodu na prvnich valcich a na vzdálenější pouští více vody tím by je měli souměrně chladit, tím i blok.
Je lepíš jezdit kratší vzdálenosti (častěji ohřát a zchladnout) ? Nebo dlouhé? Kdy je ten blok víc zkroucený? určitě mu neuškodí krátké trasy, ale ty zase nejsou přínosem pro DPF a EGR, idealní je motor rychle zahřát a potom jej udržovat v provozním nepřetežovaném režimu. Udělat si z motoru něco jako stabilák. Doba ohřevu motorového oleje je zhruba dojnásobná jako chladicí kapaliny, u automatu je to i třikrát tolik času nebo kilometrů, za předpokladu že měnič i skupiny pracují správně.
Umírají víc motory, když je vedro nebo v mrazech? To je zajímava otázka, nemám na ni odpověď, myslim si že k vzhledem k dlouhým intervalům výměny oleje bude větší problem léto.
Moje současná TDV6 3.0 je mým třetím vlastním a pátým TDV6 z hlediska používání, tak mě to taky zajímá. Ale můj roční nájezd je poměrně malý, tak se ptám...
Z toho plynou ty další:
Je lepší, když chlazení funguje super a jedna strana motoru je studená a druhá teplá? Určitě musí chlazení fungovat na 100%, i když bude fungovat špatně nebo dobře rozdil mezi stranou bude pořád stejný
Nebo je lepší, když funguje hůř a teplota je v celém bloku vyšší ale vyrovnanější?
Má na rozložení teplot v bloku termostat atd.? termostat ani pumpa na toto vliv nemá, jsou regulacni otvory v těsnění hlavy válců, ktere umí brzdit vodu na prvnich valcich a na vzdálenější pouští více vody tím by je měli souměrně chladit, tím i blok.
Je lepíš jezdit kratší vzdálenosti (častěji ohřát a zchladnout) ? Nebo dlouhé? Kdy je ten blok víc zkroucený? určitě mu neuškodí krátké trasy, ale ty zase nejsou přínosem pro DPF a EGR, idealní je motor rychle zahřát a potom jej udržovat v provozním nepřetežovaném režimu. Udělat si z motoru něco jako stabilák. Doba ohřevu motorového oleje je zhruba dojnásobná jako chladicí kapaliny, u automatu je to i třikrát tolik času nebo kilometrů, za předpokladu že měnič i skupiny pracují správně.
Umírají víc motory, když je vedro nebo v mrazech? To je zajímava otázka, nemám na ni odpověď, myslim si že k vzhledem k dlouhým intervalům výměny oleje bude větší problem léto.
Moje současná TDV6 3.0 je mým třetím vlastním a pátým TDV6 z hlediska používání, tak mě to taky zajímá. Ale můj roční nájezd je poměrně malý, tak se ptám...
- Hubert
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Co tedy přemapovat mapu v ECU aby v nízkých otáčkách nepodával motor takový výkon a krouťák. To by převodku donutilo řadit při vyšších otáčkách. 

Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
To jako že by to jinak celkem těžké auto se ještě hůř rozjíždělo? To spíš zasáhnout do nastavení převodovky, aby držela vyšší otáčky, než do nastavení motoru. Vzhledem k tomu, co tu zaznělo, si nejsem jistej, že to pomůže. Pokud se blok zkroutí kvůli nedokonalosti výroby, ať už z jakéhokoliv důvodu, tak se prostě zkroutil. Stejně tak, pokud to kvůli "špatné" olejové pumpě nebo kvůli zanedbané výměně oleje/dlouhoživotnostnímu oleji pořádně nemaže.
Možná už to tu zaznělo - vzal někdo starej blok na přeměření?
Možná už to tu zaznělo - vzal někdo starej blok na přeměření?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hubert
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Na rozjezd by to nemělo vůbec vliv. Na převodoku bych nesahal. Ta řadí podle kritérií a dat co pošle motor a ten by právě posílal málo. TDV6 nemá mapy jako TD5MadTom píše: 28 led 2021 10:05 To jako že by to jinak celkem těžké auto se ještě hůř rozjíždělo? To spíš zasáhnout do nastavení převodovky, aby držela vyšší otáčky, než do nastavení motoru. ..............
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Presne jak pise Tomas. V motoru neudelas razeni. V motoru se da posunout razeni aby sla drive a mene tocila prave zvedanim vykonu. Snizenim vykonu respektive prubehem kroutaku se nedostanes nikam. To uz sem testoval.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Stare bloky opravujeme porad a jsou nektere nesouose a nektere jsou ok. Vice maji problemy 3.0tdv6. Kazdopadne starej blok je po oprave ok. Kdyz se udela dobre tak drzi. Ale klika musi byt original. Nahrady nefunguji jsou jak z blata.MadTom píše:To jako že by to jinak celkem těžké auto se ještě hůř rozjíždělo? To spíš zasáhnout do nastavení převodovky, aby držela vyšší otáčky, než do nastavení motoru. Vzhledem k tomu, co tu zaznělo, si nejsem jistej, že to pomůže. Pokud se blok zkroutí kvůli nedokonalosti výroby, ať už z jakéhokoliv důvodu, tak se prostě zkroutil. Stejně tak, pokud to kvůli "špatné" olejové pumpě nebo kvůli zanedbané výměně oleje/dlouhoživotnostnímu oleji pořádně nemaže.
Možná už to tu zaznělo - vzal někdo starej blok na přeměření?
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Lukasino
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Nevím jak u TDV6, ale u TD6 (3.0d bmw) se po nachipování změnilo chování převodovky docela razantně, do kopce řadila o kvalt níž, atd. Tak by to teoreticky mohlo pomoci, ne?Kokesek píše: 28 led 2021 16:58 Presne jak pise Tomas. V motoru neudelas razeni. V motoru se da posunout razeni aby sla drive a mene tocila prave zvedanim vykonu. Snizenim vykonu respektive prubehem kroutaku se nedostanes nikam. To uz sem testoval.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Ano to je jasny. Ale naopak to nejde. Nacipujes nahoru radi drive. Ale nejde to upravit tak aby vykon zustal stejny nebo mensi a radila pozdeji.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Budu asi nepopulární, ale já bych to viděl takhle:
Buď mít starýho defa, D1 nebo D2
Anebo koupit novýho defa. No a D3+D4 prostě jezdit dokud se neposerou :-D
Takhle jsem si to v hlavě nastavil já
Buď mít starýho defa, D1 nebo D2
Anebo koupit novýho defa. No a D3+D4 prostě jezdit dokud se neposerou :-D
Takhle jsem si to v hlavě nastavil já
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
No to nevim jak ti pomuze mit noveho defa s uplne stejnym 3,0tdv6???? Leda ze by si mel benzin nebo pockal jak dopadne ten “jejich” novy diesel od lr.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Mám benzín. A nečekám, že mi to pomůže, respektive je mi jasný, že ten motor třeba bude mít jiný problémy.Kokesek píše: 28 led 2021 18:47 No to nevim jak ti pomuze mit noveho defa s uplne stejnym 3,0tdv6???? Leda ze by si mel benzin nebo pockal jak dopadne ten “jejich” novy diesel od lr.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Spíš jsem to myslel jako reakci na tyhle naše vlákna, kde pořád dokola řešíme, jak se vyhnout nevyhnutelnému

Takový povzdech, že jediná cesta ven je prostě jiný auto.
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.
- Lukasino
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Ale logiku to máKokesek píše: 28 led 2021 18:47 No to nevim jak ti pomuze mit noveho defa s uplne stejnym 3,0tdv6???? Leda ze by si mel benzin nebo pockal jak dopadne ten “jejich” novy diesel od lr.
Sent from my iPhone using Tapatalk



Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
[emoji115][emoji115][emoji115][emoji1303]Lukasino píše:Ale logiku to máKokesek píše: 28 led 2021 18:47 No to nevim jak ti pomuze mit noveho defa s uplne stejnym 3,0tdv6???? Leda ze by si mel benzin nebo pockal jak dopadne ten “jejich” novy diesel od lr.
Sent from my iPhone using Tapatalkměnit motor na autě za 2m má větší smysl jak u auta za 200-400tKč
![]()
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
:-DLukasino píše: 28 led 2021 18:52Ale logiku to máKokesek píše: 28 led 2021 18:47 No to nevim jak ti pomuze mit noveho defa s uplne stejnym 3,0tdv6???? Leda ze by si mel benzin nebo pockal jak dopadne ten “jejich” novy diesel od lr.
Sent from my iPhone using Tapatalkměnit motor na autě za 2m má větší smysl jak u auta za 200-400tKč
![]()
![]()
Přesně tak. Hlavně na dva roky máš záruku a mezitím vymřeme na COVID a naši vládu, takže mám doživotní auto :-D
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.