Stránka 1 z 1

Problém s 4,2 motorem

Napsal: 17 čer 2010 18:50
od alap
Pustil jsem se do motoru ve svém classiku LSEi který se nechtěl moc točit do otáček.
Vyměnil jsem rozvodový řetěz a po smontování a pokusu o nastartování se motor seknul. Po opětovném rozebrání jsme zjistili, že ozubené kolo na vačkové hřídeli drhne o šrouby na plastové krytce na vačkové hřídeli.
Když jsem se podíval na schéma motoru tak u této krytky je uvedeno v poznámce "for ERR5924 Cam Shaft" a ERR5924 je vačkový hřídel pro 3,9 motor.
Je správná má úvaha, že je tam vražená 3,9 vačka včetně krytu? Tím pádem jak je upevněná vačka u 3,5 a 4,2 když ozubené kolo je pro všechny tři motory?

Re: Problém s 4,2 motorem

Napsal: 21 čer 2010 12:39
od Mirko
A nejsou jiné vačky pro serpentine belt a V-belt motory? Ty tam más tuším už serpentine.
Mirko

Re: Problém s 4,2 motorem

Napsal: 21 čer 2010 14:24
od alap
přiznávám, že slovo serpentine vidím poprvé, takže netuším. podle katalogu jsem objednal v anglii novou vačku na 4,2 tak doufám, že dorazí co má.
jde mi spíš o to, zda je za plastová krytka pod rozvodovým kolem u všech aut a nebo opravdu jen u 3,9.

Re: Problém s 4,2 motorem

Napsal: 21 čer 2010 15:45
od Mirko
Jde o to, že když přecházeli na modelový rok 93, kdy se uvedl LSE, tak začali dávat na motor jiný prsa pro plochý řemeny. 3,9-ky se tudíž dělili na pre serpentine s klasickýmy řemeny a serpentine s plochým řemenem. Jsou tam jiná prsa, jiný altík, jiný kde co, rozdělovač už nepohání olejové čerpadlo, takže věřím, že i vačka mohla být jiná.
teď jsem to i našel na stránce rpi pod bodem camsahft changes:
http://www.v8engines.com/engine-4.htm" onclick="window.open(this.href);return false;