Stránka 1 z 2
navijak
Napsal: 17 říj 2010 14:29
od PatrikM
chcel by som sa s vami poradit ako by som mal prichytiť,upevniť naviják do prednej časti auta .Neviem kde by mal byt osadený .Mam aj predný ram , ale podla mna by so to malo upevniť na ram auta.
Re: navijak
Napsal: 18 říj 2010 09:08
od favore
Určitě za rám auta.Nejdřív zjisti jestli je vůbec tahle úprava možná.Naviják musíš mít myslím napsaný v tech.průkazu,takže zastoupení LR,stk..... Dej vědět jak jsi dopadl,taky jsem nad ním uvažoval.

Re: navijak
Napsal: 18 říj 2010 10:27
od macejky1
Ahoj,
uchycení navijáku na Free je docela problém. Free nemá rám, je to samonosná karoserie. Kdysi se vyráběl přední ochranný rám který byl uchycen dole za nápravnici a nahoře do hlavního nosníku ( ne jen do té hliníkové výztuhy nárazníku ). Na tenhle rám bylo možné pověsit naviják o síle 5000 - 6000 liber. Což na Free bohatě stačí. Takhle to bylo řešeno i u Free I Camel trophy. Jenže tenhle rám se už dávno nevyrábí a není možné ho sehnat. Jedině vyrobit nebo vyrobit něco podobného. Ale při výrobě pozor na to aby to bylo vždy upevněné do nápravnice a do nosníku ( na čím více místech a větší ploše tím lépe ). jinak si při prvním tahání auto přetrhneš

Taky jsem se tím nějakou dobu zabýval a mám něco vymyšleného a propočítaného jen pořád nemám čas to vyrobit.
Re: navijak
Napsal: 18 říj 2010 10:30
od macejky1
favore píše:Určitě za rám auta.Nejdřív zjisti jestli je vůbec tahle úprava možná.Naviják musíš mít myslím napsaný v tech.průkazu,takže zastoupení LR,stk..... Dej vědět jak jsi dopadl,taky jsem nad ním uvažoval.

Naviják který je napevno připojen k autu si můžeš nechat zapsat do TP jako přídavné pracovní zařízení.
U Free ale nikdy naviják na pevno nebyl. Vždycky byly odnímatelné tzv. multimont systémy. A k tomu nepotřebuješ nic protože ho vozíš v kufru a nasadíš si ho jen když jedeš někam do lesa.
Re: navijak
Napsal: 18 říj 2010 10:35
od pidibi
...
Re: navijak
Napsal: 18 říj 2010 10:43
od macejky1
pidibi píše:macejky1 píše:
Naviják který je napevno připojen k autu si můžeš nechat zapsat do TP jako přídavné pracovní zařízení.
to mas realnou zkusenost?
Vlastní ne ale pár lidí z offroadfora to tak má. A viděl jsem i pár aut na prodej který to takhle zapsaný měli. Ale co všechno je k tomu zápisu potřeba ti přesně nepovím. Zkus pohledat na offroadforu někde se to tam řešilo.
Re: navijak
Napsal: 18 říj 2010 10:59
od PatrikM
diky moc za rady ,ktoré ste uviedli .Predpokladám že s tým bude vela roboty ale vysledok bude stať za to .
A chcem sa spýtat ci bude vhodný Navijak Xwinch Champion 5440kg 12V + rádiové ovládanie.
je to mohotný navijak a bude tažke ho tam namontovat.
Re: navijak
Napsal: 18 říj 2010 11:21
od macejky1
PatrikM píše:diky moc za rady ,ktoré ste uviedli .Predpokladám že s tým bude vela roboty ale vysledok bude stať za to .
A chcem sa spýtat ci bude vhodný Navijak Xwinch Champion 5440kg 12V + rádiové ovládanie.
je to mohotný navijak a bude tažke ho tam namontovat.
Je to podle mně zbytečně silný, úplně by stačil 2700 Kg nebo max. 3600 Kg ( to už je 8000 liber).
Počítej taky s tím že ten naviják bude vážit cca 50Kg s ocelovým lanem a cca 35 - 40 Kg se syntetikou. A to bez rámu nebo montážní plotny nebo něčeho co tam dáš. Takže by bylo dobré ( hlavně u montáže napevno ) zamyslet se i nad odpružením přední nápravy protože těch cca 50 - 60 Kg před přední nápravou taky udělá svoje.
Re: navijak
Napsal: 18 říj 2010 11:44
od PatrikM
macejky1 píše:PatrikM píše:diky moc za rady ,ktoré ste uviedli .Predpokladám že s tým bude vela roboty ale vysledok bude stať za to .
A chcem sa spýtat ci bude vhodný Navijak Xwinch Champion 5440kg 12V + rádiové ovládanie.
je to mohotný navijak a bude tažke ho tam namontovat.
Je to podle mně zbytečně silný, úplně by stačil 2700 Kg nebo max. 3600 Kg ( to už je 8000 liber).
Počítej taky s tím že ten naviják bude vážit cca 50Kg s ocelovým lanem a cca 35 - 40 Kg se syntetikou. A to bez rámu nebo montážní plotny nebo něčeho co tam dáš. Takže by bylo dobré ( hlavně u montáže napevno ) zamyslet se i nad odpružením přední nápravy protože těch cca 50 - 60 Kg před přední nápravou taky udělá svoje.
Mne sa nejedná ani o hmotnosť po namontovaní,už aj keby predok klesol po namontovaní použil by som tie záťažové pružiny,ale mne sa skôr jedná o to ako to tam prichyť ,upevniť . Inak diki moc .
Re: navijak
Napsal: 18 říj 2010 19:39
od tagr

jo zátěžovky a 10 000 liber navy a není co řešit, oni ty slabší by stačily, ale velký cenový rozdíl mezi nimy není a trocha síly navíc se neztratí

Re: navijak
Napsal: 18 říj 2010 20:26
od Safraporte
tagr píše:
jo zátěžovky a 10 000 liber navy a není co řešit, oni ty slabší by stačily, ale velký cenový rozdíl mezi nimy není a trocha síly navíc se neztratí

jasněěě ... když už mám to auto roztrhnout vejpůl, tak ať to jde zlehka

Re: navijak
Napsal: 18 říj 2010 20:56
od tagr

NO pokud ho máš připravené a víš kde tak ho nepřetrhneš, ono free zase tak málo nevydrží neboj

, jasně že ve předu je to jen samo na sebe tak do těch 3,5 - 4 tun, ale vzadu klidně o 80 % víc a pokud ještě máš tak ,,trochu zpevněný zadek pak se není čeho bát

Prostě pokud tahám sám sebe klidně ve předu, pokud někoho tak jen zadkem

jinak přilepený v blátě , holt se slabším navy. musíš dát kladku a pak máš málo lana, tak proto silnější navy a jseš v pohodě, nehledě o tom že čím delší lano a lepší úhel na tahání tím míň to auto zatížíš a ničíš, ale to chce mít navy . párkrát v ruce a pak víš

A je jedno jestli to je na náklaďáku, nebo na off, či SUV

Re: navijak
Napsal: 19 říj 2010 07:43
od macejky1
Re: navijak
Napsal: 19 říj 2010 08:15
od tagr
ale maci neboj , ono se to nepřetrhne, když jsi to počítal ne?

a stejně budem zpevňovat

Re: navijak
Napsal: 19 říj 2010 17:29
od PatrikM
macejky1 píše:Ahoj,
uchycení navijáku na Free je docela problém. Free nemá rám, je to samonosná karoserie. Kdysi se vyráběl přední ochranný rám který byl uchycen dole za nápravnici a nahoře do hlavního nosníku ( ne jen do té hliníkové výztuhy nárazníku ). Na tenhle rám bylo možné pověsit naviják o síle 5000 - 6000 liber. Což na Free bohatě stačí. Takhle to bylo řešeno i u Free I Camel trophy. Jenže tenhle rám se už dávno nevyrábí a není možné ho sehnat. Jedině vyrobit nebo vyrobit něco podobného. Ale při výrobě pozor na to aby to bylo vždy upevněné do nápravnice a do nosníku ( na čím více místech a větší ploše tím lépe ). jinak si při prvním tahání auto přetrhneš

Taky jsem se tím nějakou dobu zabýval a mám něco vymyšleného a propočítaného jen pořád nemám čas to vyrobit.
Nasiel som od teba prílohu uchitenia toho navijáku. Chcel by som sa ťa spýtť či nemáš k tomu presné rozmery.Vyzerá to dobree ja by som to lepšie nevymyslel.
Re: navijak
Napsal: 20 říj 2010 09:06
od macejky1
Ještě jsem to od té doby trochu poupravil. A mám k tomu samozřejmě kompletní výrobní výkresovou dokumentaci. Ale ještě jsem neměl čas vyrobit první kus ( prototyp ) a řádně ho vyzkoušet.
Chystám se na to letos v zimě.
Re: navijak
Napsal: 20 říj 2010 12:47
od PatrikM
macejky1 píše:Ještě jsem to od té doby trochu poupravil. A mám k tomu samozřejmě kompletní výrobní výkresovou dokumentaci. Ale ještě jsem neměl čas vyrobit první kus ( prototyp ) a řádně ho vyzkoušet.
Chystám se na to letos v zimě.
A tá výkresová dokumentácia by sa ti sem dala stiahnúť moc by mi to pomohlo.pls
Re: navijak
Napsal: 20 říj 2010 12:51
od macejky1
PatrikM píše:macejky1 píše:Ještě jsem to od té doby trochu poupravil. A mám k tomu samozřejmě kompletní výrobní výkresovou dokumentaci. Ale ještě jsem neměl čas vyrobit první kus ( prototyp ) a řádně ho vyzkoušet.
Chystám se na to letos v zimě.
A tá výkresová dokumentácia by sa ti sem dala stiahnúť moc by mi to pomohlo.pls
Nezlob se ale v tuto chvíli určitě ne.
Jednak to není vyzkoušené a za druhé se to možná časem objeví v jednom nejmenovaném internetovém offroad obchodě.
Re: navijak
Napsal: 20 říj 2010 12:55
od PatrikM
Nezlob se ale v tuto chvíli určitě ne.
Jednak to není vyzkoušené a za druhé se to možná časem objeví v jednom nejmenovaném internetovém offroad obchodě.[/quote]
Aha no nevadí. skusim nad este porozmýšlat. inak diki moc
Re: navijak
Napsal: 20 říj 2010 18:44
od tagr
No jo Maci nad tím trávil mnoho času tak se mu nediv

ono to zase není taková legrace jak to vypadá
