Stránka 1 z 1
nouzový režim motoru
Napsal: 19 říj 2010 19:50
od Míla Lenďák
Byl jsem překvapen, že přechod do nouzáku je provázen daleko menší ztrátou výkonu, než jsem čekal. Nesignalizuje ho bohužel žádná kontrolka a poznám ho jen částečnou ztrátou akcelerace, ale ne nijak zásadní. Po vypnutí a zapnutí klíčku je opět motor v normálním režimu, takže se může snadno stát, že jezdíte v nouzáku, aniž byste to tušili jako já. Nechápu, proč výrobce neudělal optickou signalizaci jako to bývá u jiných aut. V mém případě pádá v důsledku přetlakování turba. Kdo má zkušenosti s nouz. režimem pište své poznatky.
Re: nouzový režim motoru
Napsal: 19 říj 2010 20:26
od libovka
No já teda nevím jak ti jezdí normálně,ale mě když to spadlo do nouzáku tak to bylo sakra znát.Když jsem z toho v nouzáku vyždímal 100km/h tak jsem byl štastnej.
Re: nouzový režim motoru
Napsal: 19 říj 2010 20:54
od Míla Lenďák
Tak to mě to v nouzáku jede právě ještě slušně svižně. Tak nevím, zda existuje nouzák jen jeden pro všechny typy závad, nebo je jich víc, podle typu závady. A kvůli čemu si do něj spadnul?
Re: nouzový režim motoru
Napsal: 19 říj 2010 20:56
od libovka
Stejně jako ty.Přefukování turba.
Re: nouzový režim motoru
Napsal: 19 říj 2010 20:59
od Acon
mne padal do núdzového, keď mi blbol káblový zväzok k vstrekom. A bolo to teda poznať úplne neomylne. Výkon klesol možno viac ako o 50%. V Tvojom prípade zrejme nejde o núdzový režim.
Re: nouzový režim motoru
Napsal: 19 říj 2010 21:22
od Míla Lenďák
Co by to ale bylo jiného, když po vypnutí a zapnutí klíčku to zase normálně šlape? Evidentně to nastane,když se tlak turba dostane k hranici cca 1,5 Atm.
Re: nouzový režim motoru
Napsal: 20 říj 2010 08:14
od Acon
Ako vieš aký je tam tlak? Ak je to tak, tak zníženie výkonu môže byť spôsobené nedostatočným tlakom. Neviem. No núdzový režim je tak citelný, že sa mi nezdá aby to bolo ono. Navyše núdzový režim by mal predchádzať poškodeniu motora a nízky tlak motor nepoškodí (aspoň myslím). No a nízky tlak preplňovania rozhodne má vplyv na výkon. Môže sa tam zasekávať nejaký ventil, preto to po reštarte ide.
Re: nouzový režim motoru
Napsal: 20 říj 2010 08:21
od MadTom
Bez připojení na diagnostiku a alespoň vyčtení chyb, je to pouze hádání. TD5ka potřebuje pro svůj běh pouze čidlo polohy klikové hřídele, při poruše některého z ostatních čidel poběží, ale s různě omezenou funkcí - to je ten "nouzový režim" - například při poruše ovládání wastegate (česky odfkuk přetlaku) u turba to nepustí motor pře 3000otáček, při poruše plynového pedálu pojede motor pouze na volnoběh, ....
Těch čidel je docela dost, takže bez aspoň základní diagnostiky se to špatně hledá, každopádně v normálním provozu není důvod, aby motor do "nouzového" režimu padal - pokud něco takového dělá, chce to opravit.
Re: nouzový režim motoru
Napsal: 20 říj 2010 08:58
od Jan Kucera
když sem měl na¨td5 málo vody a než se otevřel termostat, tak mi to tak na 30 sec hodilo do nouzovýho režimu, nešlo to přes 2000 ot. a jak se otevřela voda tak hned do plnejch.
Re: nouzový režim motoru
Napsal: 20 říj 2010 19:47
od Míla Lenďák
MadTom píše:Bez připojení na diagnostiku a alespoň vyčtení chyb, je to pouze hádání. TD5ka potřebuje pro svůj běh pouze čidlo polohy klikové hřídele, při poruše některého z ostatních čidel poběží, ale s různě omezenou funkcí - to je ten "nouzový režim" - například při poruše ovládání wastegate (česky odfkuk přetlaku) u turba to nepustí motor pře 3000otáček, při poruše plynového pedálu pojede motor pouze na volnoběh, ....
Těch čidel je docela dost, takže bez aspoň základní diagnostiky se to špatně hledá, každopádně v normálním provozu není důvod, aby motor do "nouzového" režimu padal - pokud něco takového dělá, chce to opravit.
Takže se mi dostává motor do nouzového režimu-nebo lépe omezené funkce, díky přetlaku turba způsobené zatuhávající pákou na turbu co otevírá wastegate klapku. Jak jsem výše psal nastává to v okamžiku, kdy tlak turba atakuje hranici cca 1,5 atm. Pokud tomu tedy dobře rozumím co psal MadTom, existuje těch nouzových režimů víc v závislosti na závadě a také se v těchto nouz. režimech motor různě chová. Mně tato závada jen mírně omezí výkon motoru tím,že při akceleraci nepřekročí tlak turba 1,1 atm, ale otáčky to neomezí jede v poho přes 3000. Měřeno standart. manometrem-takže může být lehká nepřesnost hodnot. Jsem docela překvapený, že ty tlaky jsou celkem slušně vysoké. Co si o tom myslíte? Má někdo nějakou zkušenost?
Re: nouzový režim motoru
Napsal: 20 říj 2010 20:05
od Miloš II
Acon píše:Ako vieš aký je tam tlak? Ak je to tak, tak zníženie výkonu môže byť spôsobené nedostatočným tlakom. Neviem. No núdzový režim je tak citelný, že sa mi nezdá aby to bolo ono. Navyše núdzový režim by mal predchádzať poškodeniu motora a nízky tlak motor nepoškodí (aspoň myslím). No a nízky tlak preplňovania rozhodne má vplyv na výkon. Môže sa tam zasekávať nejaký ventil, preto to po reštarte ide.
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 5%A1enosti" onclick="window.open(this.href);return false;
Miloš II