Stránka 1 z 1
dym z vyfuku..
Napsal: 23 říj 2010 14:40
od lukes
ahoj. Z vyfuku mi jde husty bily dym.. Neznate duvod? Mizi mi olej. Odeslo turbo? Auto jsem odstavil. Je to d2. 2004
Re: dym z vyfuku..
Napsal: 23 říj 2010 18:20
od MadTom
Pokud mizí olej, tak buďto turbo, nebo někde jinde v motoru - hlava, pístní kroužky. Turbo by se dalo otestovat tak, že se motor pustí bez něj - tj. musí být vymontované a místo výfuku se na chvíli dá vhodná hadice/trubka a zacpe se i výstup tlakového oleje na mazání turba. Pokud bude furt kouřit, tak je to jinde. Pokud ne, je to turbo. A nebo rovnou do servisu.
Re: dym z vyfuku..
Napsal: 23 říj 2010 22:36
od pidibi
...
Re: dym z vyfuku..
Napsal: 24 říj 2010 14:18
od lukes
ahoj díky za rady.
posílal jsem to z mobilu tak se omlouvám za strohost.
při jízdě po dálnici ve 100 km/h rychlosti jsem chtěl zrychlit a auto nějak nešlo do otáček a začalo se z výfuku kouřit a to celkem hustý dým... něco jak se na tatrovkách dalo zapnout na vojně zadýmování (tuším že se vstřikovala nafta do výfukového potrubí) sjel jsem na prvním sjezdu z dálnice a koukl na měrku oleje- olej byl těsně pod min ryskou... po chvilce kdy jsem zkoušel klasicky restartovat auto vypojením baterky, jsem auto znova natočil a dým pořád šel z výfuku (to co je na fotce je pouze při volnoběhu, co šlo ven při trošku zvednutých otáčkách byla šílenost) znova jsem koukl na měrku a byla suchá... to znamená že jsem s kouřícím autem ujel max 2km a spapalo to veškerý olej z motoru....
díky Tome se servisákem se na to po víkendu vrhneme...
Re: dym z vyfuku..
Napsal: 24 říj 2010 14:28
od MadTom
Tak to vypadá na turbo - kroužky a další věci by nejspíš neodešly z takovými efekty. Jestli je to tím, tak hlavně že si to necuclo olej do sání, to by jsi nejspíš ani nezastavil, ale zase by to pořádně přidalo.

Re: dym z vyfuku..
Napsal: 25 říj 2010 14:24
od lukes
takže potvrzeno... odešlo turbo....
jsem na vahách... buď repasovat nebo nové.... to už je ale můj boj...
nejspíš se ale přikláním k novému Garrettu...
dík za reakce
Re: dym z vyfuku..
Napsal: 25 říj 2010 14:25
od MadTom
A nebo je tu třetí možnost - zvýšení výkonu motoru pomocí přeprogramované řídící jednotky a turba s variabilní geometrií lopatek.

Re: dym z vyfuku..
Napsal: 25 říj 2010 14:33
od pidibi
...
Re: dym z vyfuku..
Napsal: 25 říj 2010 15:02
od lukes
MadTom píše:A nebo je tu třetí možnost - zvýšení výkonu motoru pomocí přeprogramované řídící jednotky a turba s variabilní geometrií lopatek.

myslím si že veškeré zvyšování výkonu vede pouze k rychlejšímu opotřebovávání auta.... takže na prd... (i když nikdy neříkej nikdy) kdybych chtěl formuli1 měl bych jiný typ auta.... (dtto jako v závorce předtím

)
Re: dym z vyfuku..
Napsal: 25 říj 2010 15:04
od Miky_CZ
lukes píše:MadTom píše:A nebo je tu třetí možnost - zvýšení výkonu motoru pomocí přeprogramované řídící jednotky a turba s variabilní geometrií lopatek.

myslím si že veškeré zvyšování výkonu vede pouze k rychlejšímu opotřebovávání auta.... takže na prd... (i když nikdy neříkej nikdy) kdybych chtěl formuli1 měl bych jiný typ auta.... (dtto jako v závorce předtím

)
vsak na to nemusis slapat porad, ale ten vykon se fakt nekdy hodi zvlast u prudkych vyjezdu, kdy je kratky rozjezd, no ale to treba casem poznas sam:-)
Re: dym z vyfuku..
Napsal: 25 říj 2010 15:06
od MadTom
Však jsem to psal jenom jako třetí možnost. Já sice řeším zvýšení výkonu, ale hlavně v malých otáčkách, jinak to docela stačí, tak jak to je.
Co se týče repase nebo nového turba - nech si oboje nacenit s termínem dodání a hlavně zárukou. Na nové by mělo být dva roky, na repas netuším. Nicméně co mám zkušenost s repasí (poctivou), tak tam zbyla vnější skříň a ovládací mechanismus regulace, zbytek byl novej. Bylo to do náklaďáku a protoženové turmo by bylo za 14dnů a repasi udělali tuším za 3, nebylo co řešit - auto muselo jezdit.
Re: dym z vyfuku..
Napsal: 25 říj 2010 15:17
od lukes
MadTom píše:Však jsem to psal jenom jako třetí možnost. Já sice řeším zvýšení výkonu, ale hlavně v malých otáčkách, jinak to docela stačí, tak jak to je.
Co se týče repase nebo nového turba - nech si oboje nacenit s termínem dodání a hlavně zárukou. Na nové by mělo být dva roky, na repas netuším. Nicméně co mám zkušenost s repasí (poctivou), tak tam zbyla vnější skříň a ovládací mechanismus regulace, zbytek byl novej. Bylo to do náklaďáku a protoženové turmo by bylo za 14dnů a repasi udělali tuším za 3, nebylo co řešit - auto muselo jezdit.
děkuji za rady... je to tak rozdíl repase a nového je pro mě "zanedbatelný" vzhledem k času... nové turbo je skladem a na repasi bych čekal i vzhledem k nynějšímu svátku minimálně týden a potřebuji jezdit... podle telefonátu s člověkem, který se repasí zabývá zůstává pouze obal a všechno vevnitř vymění (přesně jak říkáš) ale je to zase jen repase že jo.... záruka je jak na nový díl od Garretta tak repase je 2 roky.
Re: dym z vyfuku..
Napsal: 25 říj 2010 16:25
od Land Jirka
Nezapomeňte při výměně turba vyčistit mezichladič (intercoler) bývá někdy plnej oleje.
Re: dym z vyfuku..
Napsal: 25 říj 2010 17:21
od RudaK
Raději mám "
Nové " než repasované( GO )

p.s.i když ,pokud je záruka stejná - tak je to na zvážení ....

Re: dym z vyfuku..
Napsal: 01 lis 2010 21:33
od Ivo