Stránka 1 z 1
Únik oleje Td5 - možná turbo?
Napsal: 02 lis 2010 18:40
od masar
Minulý týden kdy jsme byli na dovolené v Itálii jsme přes noc nechali běžet motor kvůli topení a dobíjení akumulátor do fototechniky. Druhý den asi během prvních 30min jízdy auto kouřilo při jízdě do kopce při 1800-2500ot./min jako nikdy předtím. Potom to přestalo a bylo vše v pořádku až do druhého dne - motor přes noc opět běžel, ráno zase chvíli kouřil.
Po návratu domů jsme zjistili, že je rozcákaný olej pod a v okolí intercooleru, napadlo nás tedy že se olej dostává přes turbo do intercooleru a odtamtud někudy uniká a část se dostane do válců. Vyndali jsme tedy autobaterii a ten plast pod ní, sundali hadici z intercooleru, které vede do sání motoru. V hadici bylo cca půl čajové lžičky oleje a v intercooleru bylo mastno ale po oleji ani památky.
Je tedy možné, že se olej nashromáždil v intercooleru při volnoběhu a pak během jízdy se olej vytlačil postupně z intercooleru tlakem vzduchu z turba a spálil se (zmíněné kouření) ? Pokud je tohle možné je třeba to řešit výměnou turba popř. co jiného by to mohlo být?
Re: Únik oleje Td5 - možná turbo?
Napsal: 02 lis 2010 18:46
od libovka
každé turbo propouští olej.Samozdřejmě to nesmí přesáhnout určitou mez.Kolik ti to sežralo oleje podle měrky?
Re: Únik oleje Td5 - možná turbo?
Napsal: 02 lis 2010 19:00
od masar
libovka píše:každé turbo propouští olej.Samozdřejmě to nesmí přesáhnout určitou mez.Kolik ti to sežralo oleje podle měrky?
Zapomněl jsem napsat, že oleje podle měrky neubyl nebo jen neznatelně možná 1-2mm.
Re: Únik oleje Td5 - možná turbo?
Napsal: 02 lis 2010 19:05
od libovka
tak to bych neřešil.Já si myslím že se ten olej pri běhu na volnoběh jen nahromadil na jednom místě a pak ve vyšších otáčkách se teprve spálil.
Re: Únik oleje Td5 - možná turbo?
Napsal: 02 lis 2010 19:22
od Acon
poučenie pre budúcnosť, nutnosť investície do nezávislého kúrenia. Osobne si myslím, že ak by sa usadilo väčšie množstvo oleja v ic tak by sa dala očakávať dosť katastrofa. Obyčajne to zvykne nekontrolovatelne zvýšiť otáčky motora a je tu hrozba poškodenia. Problém by mohol byť práve v tej dlhej dobe práce na voľnobehu, kedy sa motor nerovnomerne zohrieva a môže dôjsť k vôlam, ktoré sa bežne nevyskytujú. Preto ten dym zo začiatku, kým sa teploty nezrovnajú. Ten motor nie je stavaný ako stacionárny a tak mu ani neprospieva dlhý čas práce na voľnobeh. Nie je na to stavané ani mazanie ani chladenie.
Re: Únik oleje Td5 - možná turbo?
Napsal: 02 lis 2010 19:31
od masar
Acon píše:poučenie pre budúcnosť, nutnosť investície do nezávislého kúrenia. Osobne si myslím, že ak by sa usadilo väčšie množstvo oleja v ic tak by sa dala očakávať dosť katastrofa. Obyčajne to zvykne nekontrolovatelne zvýšiť otáčky motora a je tu hrozba poškodenia. Problém by mohol byť práve v tej dlhej dobe práce na voľnobehu, kedy sa motor nerovnomerne zohrieva a môže dôjsť k vôlam, ktoré sa bežne nevyskytujú. Preto ten dym zo začiatku, kým sa teploty nezrovnajú. Ten motor nie je stavaný ako stacionárny a tak mu ani neprospieva dlhý čas práce na voľnobeh. Nie je na to stavané ani mazanie ani chladenie.
OK, díky za rady a doporučení. Běžně motor takhle dlouho na volnoběh nenecháváme, do Dolomit jezdíme každý rok, ale i tak montáž nezávislého topení by se nám kvůli těm pár dnům nevyplatila - navíc letošní rok, oproti loňsku, byl velký rozdíl v počasí - teď bylo 50cm sněhu a přes noc -8°C oproti loňsku kdy sníh nebyl a teploty max. -2°C.
Re: Únik oleje Td5 - možná turbo?
Napsal: 02 lis 2010 21:31
od Acon
nezávislé kúrenie je super celú zimu. Dokonca je u mňa využitejšie ako klimatizácia.